Конспект уроку з літературного читання для 1 класу на тему: «Леся Українка – велика Українська поетеса. Вірш «Вишеньки»»

Про матеріал

Розроблено за Букварем Вашуленка О. В. (конспект+презентація+наочність)

Тема. Леся Українка – велика Українська поетеса. Вірш «Вишеньки»

Мета: закріпити знання про вивчені букви та звуки; удосконалювати навички читання віршованих творів; ознайомити з життям і творчістю української поетеси Лесі Українки та її віршем «Вишеньки»; розширити кругозір учнів, збагатити словниковий запас; працювати над виразністю читання; розвивати розумові операції, мовлення, творчі здібності учнів; виховувати любов до українського слова, до рідного краю, до читання.

Перегляд файлу

Тема.   Леся Українка – велика Українська поетеса. Вірш «Вишеньки»

Мета: закріпити знання про вивчені букви та звуки; удосконалювати навички читання   віршованих творів; ознайомити з життям і творчістю української поетеси Лесі Українки та її віршем «Вишеньки»; розширити кругозір учнів, збагатити словниковий запас;  працювати над виразністю читання; розвивати розумові операції, мовлення, творчі здібності учнів; виховувати любов до українського слова, до рідного краю, до читання.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми: словесні (бесіда, розповідь, пояснення), наочні (ілюстрація, демонстрація), ігровий метод, практичні (робота в підручниках),інтерактивні (аутотренінг, мікрофон, рефлексія, «дерево очікувань», «мозковий штурм»)

Здоров’язберігаючі технології: електронна фізкультхвилинка.

Обладнання: портрети Т.Г.Шевченка, Л.Українки, І.Франка, презентація, дерево, набір для музею, квіточки.

Література:

  1.     Вашуленко М. С. Буквар: підруч. для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – С. 146 -147.
  2.     Володарська М. О. Навчання грамоти. Читання. 1 клас. ІІ семестр ( за підручником М. С. Вашуленка, О. В. Вашуленка). / М. О. Володарська, Н. О. Ковальчук, А. І. Настенко, В. М. Сисоєва. – Х.: Вид. група «Основа», 2013. – С. 73 – 74. 

Хід уроку

Ι. Організація класу

1. Памятка – аутотренінг

  •   Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного.
  •   Посміхніться.
  •   Для того, щоб упоратись із завданням цього уроку,будемо працювати, слухати, мислити, висловлювати свої думки. (Слайд)

    Отже, ми сьогодні будемо:

     Не просто  слухати,а  (чути)

     не просто дивитись,а (бачити)

     не просто відповідати, а (міркувати)

     дружно і плідно (працювати)

2. «Дерево очікувань»

  •   Діти, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  •   Напишіть на листочках і прикріпіть до нашого дерева!
  •   Я сподіваюсь всі ваші очікування здійсняться!

II. Актуалізація опорних знань

 1. Мовленнєва  розминка:

  • Продовжіть речення. (слайд)

     На-на-на - гарна наша (країна)

     Ї-ї-ї - ми любимо (її)

     Ем-ем-ем - ми весело (живем)

     Мо-мо-мо - віршки (вчимо).

2. «Мозковий штурм»

  •   Діти, давайте згадаємо, з якими видатними людьми ми познайомилися з вами на цьому тиждні?
  •     Чому Тараса Григоровича Шевченка називають Великим Кобзарем?
  •   Що ви запам'ятали про Івана Яковича Франка?
  •     До чого закликали письменники?

3. Читання на пам’ять вірша Т.Шевченка «Тече вода з – під явора»

Мікрофон

  •   Давайте згадаємо вірш, який написав Т. Г. Шевченко. Яку назву він має?

(учень розказує вірш на пам’ять)

4. Інсценізація уривку казки «Ріпка» І.Франка

- Ви мені нагадали, що на попередніх уроках, ми вивчали твори Т.Шевченка і І.Франка.  А які ж казки І. Франка ви знаєте? Давайте згадаємо казку «Ріпка».

(учні показують уривок казки)

5. Слухання віршика - добавлянки. 

  •   У мене є вірш, але в ньому не вистачає останнього слова, допоможіть знайти його! (Слайд)

Ми — українці — велика родина.

Мова і пісня у нас — солов’їна.

Квітне в садочках червона калина.

Рідна земля для нас всіх —... (Україна).

  •   З якої літери ми пишемо це слово? Чому?
  •   Назвіть слова-родичі цього слова. (україночка, українець, українське, по-українськи, українка, українська)

IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •   Погляньте на дошку, у мене є ягідки калини, спробуйте зараз з цих ягідок скласти слово! ( Ук, ра, їн, ка)

Ми сьогодні з вами

Поведемо мову

Про чудову жінку

Всім людям відому.

Оце перед вами

У квітах барвінку

Наша поетеса - Леся Українка.

Хто ця жіночка білява?

Запитає хтось із вас

Про її велику славу

Чули певно ви не раз!

Леся Українка звалась

Добре це запам’ятай,

Що палкі вірші писала,

Що любила рідний край.


  •   Сьогодні ми з мами, будемо збирати квіточки, ваше завдання зібрати їх якомога більше квіточок, а для чого саме і що буде тим у кого буде найбільше квіточок - дізнаєтесь в кінці уроку. Квіточки я буду давати за ваші правильні відповіді, та гарну поведінку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  •   Як ви вже почули,  сьогодні ми дізнаємося про життя Л.Українки.
  •   Щоб почати наше знайомство, треба заплющити очі. Відкривайте очі, прочитайте де ми побуваємо? (у музеї). Діти як ви гадаєте, що значать усі ці речі? (припущення дітей)
  •   Як ви гадаєте, що значить картина природи?

1 експонат - дуже любила красу рідної природи.

  •   А другий експонат?

2 експонат - талановита дівчинка, з 5 років вже грала на фортепіано.

3 експонат - стільки років було Лесі, коли вона написала перший вірш.

4 експонат - пов'язаний з уроком, ми будемо читати вірш, який так і називається «Вишеньки».

5 експонат – пов’язаний з прізвищем поетеси.

  •   Українка – це її не справжнє прізвище. Насправді її звуть – Олеся Петрівна Косач – Квітка. А Українка це її псевдонім ( псевдонім – вигадане ім'я), цікаво вам дізнатися чому її псевдонім саме Українка?
  •   Свій перший вірш Л. Українка написала дуже рано, вона дала прочитати його своїй матері, що мати вирішила віддати його до друку, і щоб ніхто не знав що цей вірш написала маленька дівчинка, дочка письменниці, дала їй друге ім'я - Леся Українка. І з того часу всі свої вірші, Леся Українка друкувала під псевдонімом. Їй було довподоби таке ім'я, бо вона так само як і Т. Г. Шевченко, І. Я. Франко дуже любила Україну. Леся Українка булла з багатої сім'ї, але коли вона виходила в місто ніхто навіть не міг сказати, що дівчина з родини панів, бо вдягаляся вона як всі звичвйні люди, і вела себе точнісінько так само як і всі.

Робота з Букварем с. 146 – 147.

1. Опрацювання оповідання «Леся Українка».

  •   А зараз уважно послухайте текст про Лесю Українку і розкажете, що ви запам’ятали.

Гра «Бджілки»

  •   А зараз прочитайте текс про себе.
  •   Що ви дізналися про дитинство Л. Українки?
  •   Що любила читати Леся?
  •   У скільки років почала читати?
  •   Якою дівчинкою була Леся?
  •   Що писала Леся для дітей і дорослих?

Гра «Читає Незнайко»

  •   До нас завітав Незнайко, і так само як ми він знайомиться з творчістю Лесі Українки, але читає він погано і допустився купи помилок, виправте помилки Незнайка! (Слайд)
  •   У дитинстві Леся булла дуже веселою (жвавою) і допитливою дівчинкою. У три роки (чотири) роки вже добре читала. Написала для дітей та дорослих багато оповідань (віршів) та казок.
  •   Молодці! Усі помилки виправили! Ідемо далі.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення і систематизація знань

2. Опрацювання вірша «Вишеньки»

  •   Усі вірші поетеси про неї і про її дитинство, коли читаєш їх дуже легко уявити події які відбуваються. Послухайте один із її віршів, який має назву «Вишеньки». Слухаючи вірш, визначте скільки осіб приймає участь у вірші, в цьому вам допоможе малюнок.
    •   Скільки осіб приймає участь у вірші?
  •   Читання вірша дощиком.
    •   Чому він має саме таку назву?

Читання слів «буксиром»

  •   А зараз я читаю слова, а ви за мною:

ваблять                       дівчатко

скачуть                       хлоп’яточко

простягають               рученята

доспіли                       деревцем

низесенько                 черешеньки

  •   Яке слово зайве у першому стовпчику?

Читання анаграм

  •   Прочитайте слова, букви в яких переплуталися!

ШЕВИНЬКИ

ШЕЧЕКИРЕНЬ

ЛИВИРОС

СОКОВИ

VІ. Підсумок уроку

  •   Про кого ми сьогодні з вами говорили?
  •   Що вам найбільше запам’яталося?
  •   У кожного на парті є квіточки. Ми їх збирали для букету, який присвятимо Лесі Украінці. Зараз прикріпіть свої квіточки, і скажіть чи збулися ваші очікування?
  •   Прослухайте мої побажання:

                           Вивчайте мову українську

                           Дзвінкоголосу, ніжну,  чарівну

                           Прекрасну,милу і чудову

                           Як материнську пісню колискову.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

В одному чудесному селі жив коли давно-предавно чоловік, котрий мав жінку, внучку Марушку, собаку Жучку, кота Мурчика.

Коли наступила тепла весна, все навкруги зазеленіло, дід взяв лопату і пішов на грядки, скопав і посадив зернятко ріпки. Росла ріпка, росла, а дід за нею доглядав.

А коли прийшла золота осінь пішов дід ріпку рвати. Обійшов кругом неї, а вона така велика-превелика виросла, взяв дід за чуб ріпку тягне-тягне, а витягти не може. Пішов дід кликати бабу.

— Йди, поможи мені ріпку витягти!

Прийшла баба на город, взявся дід за ріпку, а баба за діда. Тягнуть-тягнуть, а витягти не можуть. Пішла баба кликати на допомогу внучку Марушку.

— А йди, онучко, не сиди, ріпку вирвати поможи!

Прийшла Марушка на допомогу. Взявся дід за ріпку. Баба за діда, внучка за бабу, тягнуть-тягнуть, а витягти ріпку не можуть. Пішла внучка кликати собачку Жучку.

— А йди, Жучко, та поможи нам витягти ріпку?

Прибігла собачка ріпку виривати. От взялися: дід за ріпку, баба за діда, внучка за бабу, Жучка за внучку. Тягнуть-тягнуть, а витягти не можуть. Побігла Жучка кликати кота Мурчика.

— А йди, Мурчику, та допоможи нам витягти ріпку!

Прибіг кіт, взявся за собачку, собачка за внучку, внучка за бабу, баба за діда, дід за ріпку. Тягнуть-тягнуть, а витягти не можуть. Пішов Мурчик кликати на допомогу мишку. Прибігла мишка, взялася за кота, кіт за собаку, собачка за внучку, внучка за бабу, баба за діда, дід за ріпку. Тягнуть-тягнуть, та як попадають, і ріпка зверху. А мишка плиг під ріпку і заховалася. От таку велику ріпку виростив дід у себе на городі.

І я там була, ту ріпку бачила, а хто не вірить, хай перевірить.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Не просто слухати, а не просто дивитись, а не просто відповідати, а дружно і плідночутибачитиміркуватипрацювати

Номер слайду 2

На-на-на - гарна наша Ї-ї-ї - ми любимо Ем-ем-ем - ми весело Мо-мо-мо - віршки країнаїїживемвчимо.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Ми — українці — велика родина. Мова і пісня у нас — солов’їна. Квітне в садочках червона калина. Рідна земля для нас всіх — Україна.

Номер слайду 6

ШЕВИНЬКИ ШЕЧЕКИРЕНЬ ЛИВИРОС СОКОВИ

Перегляд файлу

http://allday.ru/uploads/posts/2009-01/1233427691_avtoportret1.jpg

http://livefm.com.ua/images/Lesja%20Ukrainka_1.jpg

 

Перегляд файлу

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/%D0%9F%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%BA%D0%B0.jpg/200px-%D0%9F%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%BA%D0%B0.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-_xQFAkz-K-0/UXe8p_OncGI/AAAAAAAA0UA/OcYS_Lnzwls/s1600/N%C3%BAmero-9-e-desenho-de-nove-palhacinhos.jpg

Перегляд файлу

http://hotinfest.com.ua/wp-content/uploads/2013/03/zakarpattya.jpg

http://www.jazzclub.com.ua/components/com_virtuemart/shop_image/product/TSifrovoe_pianino_YAMAHA_CVP_409GP.jpg

 

Перегляд файлу

Музей

http://vseslova.com.ua/images/bse/0001/18782/1_big.jpg

 

Перегляд файлу

C:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.png

C:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.png

C:\Users\Пользователь\Desktop\images.jpgC:\Users\Пользователь\Desktop\images.jpgC:\Users\Пользователь\Desktop\images.jpg

C:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\flowers-000-picture-color-2.png

C:\Users\Пользователь\Desktop\299-red-flower-design.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\299-red-flower-design.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\299-red-flower-design.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\299-red-flower-design.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\299-red-flower-design.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\299-red-flower-design.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\299-red-flower-design.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\299-red-flower-design.png

 

 

 

http://crosti.ru/patterns/00/01/31/44615b44e2/picture_mirror.jpg

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

C:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gifC:\Users\Пользователь\Desktop\5.gif

zip
Додано
9 липня 2018
Переглядів
6289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку