Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Тарас Шевченко «Зацвіла в долині»"

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Тарас Шевченко «Зацвіла в долині»“.

Метою уроку є: продовжувати знайомити учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка; удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; вчити аналізувати прочитане.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з літературного читання

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Тарас Шевченко «Зацвіла в долині»

Очікувані результати: продовжувати знайомити учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка; удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; учити аналізувати прочитане; збагачувати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення учнів, пам'ять, увагу; виховувати любов до природи, України.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Пішов Федір до Федота,

Щоб побачити єнота.

Єнот фиркнув, налякався,

У куточок заховався.

Пішов Федір до Федота,

Не побачивши єнота.

2. Робота над чистомовкою

Ець-ець-ець — подув сильний вітерець,

Аї-аї-аї — облітає листя в гаї,

Го-го-го — ми збираємо його,

Ас-ас-ас — принесемо листя в клас.

Язик донизу — си-си-си,

Вуса, вуса у оси.

Язик угору — ша-ша-ша,

Наша Маша в ліс пішла.

Язик донизу — са-са-са,

Укусила в ніс оса.

Язик угору — ши-ши-ши,

Машу в лісі ми знайшли.

3. Гра «Доберіть антоніми»

Темний — ... (світлий)

зустрічає — ... (проводжає)

тихо — ... (голосно)

чорний — ... (білий)

ранок — ... (вечір)

угору — ... (униз)

говорить — ... (мовчить)

сміється — ... (плаче)

4. Гра «Шифрувальники»

Вінок – нок + р + ші = ... (вірші).

Київ – їв – и + об + за + ря = ... (Кобзаря).

— Кого називають Кобзарем?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Отже, сьогодні ми продовжимо читати вірші Тараса Шевченка.

Тарас Григорович дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Особливо Шевченко любив калину. Він присвятив їй свої вірші. У своємуКобзарі“ слово калина він ужив 385 разів, а всього у творах Шевченка калина згадується 965 разів. Сьогодні ми ознайомимося ще з одним чудовим віршем Кобзаря. Вслухайтеся, як звучить українське слово.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Опрацювання вірша Т.Г.Шевченка „Зацвіла в долині“

1) Відгадування загадки

За хатою у садочку,
У зеленому віночку
Та в червоних намистах
Стала пава молода.
І збігаються всі діти,
Щоб на неї поглядіти.
За намисто кожен смик –
Та й укине на язик. (Калина).

Про що ми читатимемо вірш?

2) Виразне читання вірша вчителем

Зацвіла в долині 
Червона калина, 
Ніби засміялась 

Дівчина-дитина. 
Любо, любо стало, 
Пташечка зраділа 
І защебетала. 
Почула дівчина 
І в білій свитині 
З біленької хати 
Вийшла погуляти 

У гай на долину. 

— У якому темпі, з яким почуттям читається вірш?

3) Словникова робота

Зацвіла   долині

защебетала  пташечка

біленької  свитині

— Прочитайте стовпчики слів на одному диханні.

— Що означають слова першого стовпчика?

— Знайдіть слово — назву ознаки.

Фізкультхвилинка

4) Читання вірша учнями

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Що зацвіло в долині?

З чим поет порівнює цвітіння калини? (Зі сміхом дівчини-дитини)

Хто зрадів цвітінню калини? (Пташечка)

Як ви гадаєте, де знаходиться гніздечко пташечки? (В кущі калини)

Поет пише: «Любо, любо стало». Як ви розумієте цей стан? Якими словами можна замінити слово «любо»? (Гарно, приємно, добре, радісно тощо)

Куди вийшла дівчина?

6) Гра «Добери риму»

— Які рими дібрав поет у своєму вірші?

Калина - … (дитина)

Зраділа - … (защебетала)

Свитині - … (долину)

Хати - … (погуляти)

7) Гра «Диктор телебачення»

Прочитати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

8) Гра «Добери назву дії до назви предмета»

Калина - … (зацвіла)

Дівчина-дитина - … (засміялась)

Пташечка - … (зраділа і защебетала)

Дівчина - … (почула, вийшла)

9) Гра «Хто краще?»

Конкурс на краще читання вірша.

2. Робота над ілюстрацією

Яка картина постала у вашій уяві після читання вірша? Опишіть кольори.

Який цвіт у калини? Чому поет говорить: зацвіла червона калина?

Які слова вірша підходять до цієї ілюстрації?

3. Робота над прислів’ями

Послухайте прислів’я та приказки про калину і поясніть їх.

Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте.

Пишна та вродлива, як червона калина.

Молода дівчина така гарна, як червона калина.
V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— З яким віршем ознайомились сьогодні?

— Що оспівує в ньому поет?

З яким настроєм закінчуєте урок?

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати вірш. Намалювати до нього малюнок.

doc
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
6691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку