Конспект уроку з літературного читання для 3 - го класу на тему "Іван Франко "Лисичка і Журавель""

Про матеріал

Це другий урок з теми "Казки українських письменників", тому тип уроку- комбінований. Урок складено відповідно до структури особистісно - зорієнтованого навчання. До уроку запропоновано дітям попереднє завдання: підготувати повідомлення , виступи, що сприяє розвитку в учнів допитливості та самостійності. Використано методи і прийоми: метод "Очікування", метод "Мікрофон", технологія "Закінчи речення" , творча робота, розповідь- виступ, гра , тести. Впроваджено різні форми роботи: групову, парну, фронтальну, індивідуальну, диференційовану.Під час уроку організовано різні види читання: вибіркове. хорове, комбіноване, читання"Незнайком", читання деформованих речень, карток - анаграм, Надано поради щодо формування ціннісного ставленння до людей. Головним на уроці було зрозуміти, що треба ставитись до людей так, як сам любиш.

Перегляд файлу

                                                                                                                      1

Тема. Закріплення знань про звукове значення букви «же» Опрацювання народної казки «Лисичка і Журавель».

Мета :  на основі змісту казки поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; визначити повчальний характер казки; виробляти вміння вступати в дискусію з проблемних питань твору; розвивати навички учнів узагальнювати, систематизувати  та робити висновки; розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки; висловлювати своє ставлення до героїв казки;розвивати навички виразно читати, читати за особами; стежити за чіткістю та логічністю відповідей на запитання ; виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність; формувати ціннісне ставлення до людей.

Обладнання: малюнки,мультимедійна презентація, картки із завданням для  роботи в парах,листівки, мікрофон, картки – анаграми,підручник, ноутбук.

Тип уроку : комбінований.

Міжпредметні зв’язки: етика, природознаство,українська мова.

Методи і прийоми : інтерактивні вправи, робота в парах, повідомлення ,презентація,творча робота,гра, тести,розповідь – виступ.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап

1. Психологічна налаштованість

Прошу, діти, підійміться,

Одне одному всміхніться,

Бо усміхнена людина-

Це здоров'я половина.

Повернімося обличчям до гостей,

Усміхнемося і промовимо «Добрий день!»

Бо щоб добре працювати

Треба гарний настрій мати.

2. Актуалізація опорних знань

Починаємо урок з читацької розминки.

Слайд 1 а) Робота з чистомовкою

Жу – жу –жу – я вам казку……(розкажу)

Ель-ель -  ель- зустрілися лисичка й …..(журавель)

Ились – ились – ились –вони погано…(пригостилися)

Ились – ились – ились –і назавжди …….(посварились)

 

 

                                                                                                                     2

Слайд 2 б) Складання плану уроку

Розташуйте прислів'я в порядку , щоб відобразити нашу роботу на уроці.                                                                                                                   

Хто багато робить, той і багато вміє.

Зробив діло – гуляй сміло.

Добрий початок – половина роботи.

Отож часу не гаймо і - до роботи приступаємо.

3. Читання віршів з підручника

ІІ. Цілевизначення і планування

  1. Вірш

Йшов собі  якось Журавель

і зустрів Лисицю.

Стали друзями вони, все як і годиться.

Та нечемною була

Лисичка – сестричка,

тому казочка про них

зовсім невеличка.

Та мораль там непроста

І для всіх дається.

Як же казочка про них ,

любі друзі ,зветься?

Діти, сьогодні ми будемо працювати над казочкою І.Франка «Лисиця і Журавель»

Наші завдання на уроці:

вчитися виразно читати казку;

аналізувати розвиток подій у творі;

висловлювати своє ставлення до героїв твору.                                                                                                               

  1. Вправа «Очікування»Чого ви очікуєте від уроку?                                                                                                        

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

Відео «Лисичка та Журавель»

2.Вірш

Ми продовжуємо  мандрівку

Перегорнемо сторінку

Нову казочку читаємо

І батькам розповідаємо.

3. Читання казки (комбіновано)

Слайд 3 Словникова скарбничка

Призволяйся – пригощайся.

Облизня спіймати – залишитися ні з чим.

Прісним голосом – незадоволено.

                                                                                                                      3

А  що ви знаєте про цих тварин?

4. Хвилинка цікавинка

Фізкультхвилинка (відео)

5. Вправи на розвиток уваги, швидкості читання

Читання «Незнайком»

Уважно слухайте і виправте усі Незнайкові помилки, знайдіть у тексті ці речення і прочитайте правильно.                                                                                                                  

Чим хата багата,того і наварю.

                              тим і вгощу

Визволяйся, не погордуй.

Призволяйся

Встромлює голову в глечик- не йде лапа.

                                                            голова

Розсердилася лисичка, навіть подякувала за гостинність.

                                                    не подякувала

Відтоді й заревіла  Лисичка з Журавлем приятелювати.

                 Зареклася

6. Робота над головною думкою казки

Слайд 4 Прислів'я

Хто мови  своєї цурається, хай сам себе стидається.

Не роби іншому того, чого сам не любиш.

Дружба – як дзеркало: розіб'єш , не складеш.

Слайд 5 Головна думка казки

Не роби іншому того, чого сам не любиш

7. Складання характеристики головним героям (робота в парах)

Лисичка                                           Журавель

арХит                                                наВихідливий

тупнаПідс                                          ірДовийлив

лЗа                                                     ливийКміт

Слайд 6   Характеристика головним героям

Офтольмалогічна пауза (відео)

8. Виховний момент.

Діти ,як шкода , що Лисичка і Журавель посварилися, бо не пам'ятали правила гостинності .Забули , що потрібно ставитись до інших так, як би хотів, щоб ставились до тебе.Тому пропоную зараз вам роботу в групах.

9. Творча робота ( робота в групах)

Придумати продовження казки «Лисичка та Журавель - друзі «(3-4 речення)

 

                                                                                                                     4

IV. Рефлексивний етап

Технологія «Закінчи речення»в поєднанні з методом «Мікрофон»

Продовжіть думку:

- Казка  навчає бути….    чуйними, гостинними

- Що в ній засуджує автор….        хитрість, підступність, байдужість

- Сьогодні на уроці я дізнався…

- Найкраще мені вдавалося…                                                                                                                  

- Я поділюся  вдома з батьками..                                                                                                                     

Гра «Так чи ні»(додаткове завдання)

Ми повинні бути  такими , як Лисичка?

Казка вчить нас бути гостинними?

У кожного повинні бути друзі?

З друзями потрібно бути чуйними?

Казка засуджує порядність?

Рефлексія

Дорогі діти! Я дуже вдячна вам за ваші відповіді . Будьте чемними, дружними, поважайте один одного. Щоб всім в класі жилося весело і цікаво.

 Пам’ятайте ,що привітність і доброта роблять людей не лише фізично здоровими , а й зовні красивими.

На цьому наш урок завершується . Бажаю вам у казках знаходити зерна мудрості та збагачуватися ними у житті.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гончарук Алла Вікторівна
    Цікавий урок, використані прийоми і форми роботи сприяють розвитку мислення, мовлення учнів
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корінь Ірина
    Гарний урок, оригінальний підхід.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 березня 2018
Переглядів
2668
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку