Конспект уроку з літературного читання для 3 -го класу "Захопливий світ казок братів Грімм".

Про матеріал

Тема: Захопливий світ казок братів Грімм

Мета: розширити знання учнів про казки братів Грімм;; вчити аналізувати прочитані твори, висловлювати власне ставлення до прочитаного, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення, мислення, увагу, кмітливість, пам'ять; виховувати інтерес до читання казок.

Обладнання :хрестоматії , презезентація.

Тип уроку : комбінований

Хід уроку

I.Організаційний момент

Ми мандруємо у казку,

  • У цю радісну мить,
  • Щоб зрозуміти як прекрасно
  • В світі білому жить.

Хай минає дитинство у перебігу літ –

  • Не забудеться дітям казки лагідний світ!

II.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні до нас на урок завітала чудова гостя. А ім'я її ви дізнаєтеся, коли складете слово з цих букв: К К З А А.

Так як ми будемо подорожувати з вами у чудовий світ казки,нам треба підготуватися.

1. Промовляння скоромовки (у кожного на парті відповідно до діагнозу картка зі скоромовкою)

Котик Лапанчик муркоче на лаві,

Клава на лаві , і котик на лаві –

Лагідно казку розказує Клаві.

-Який звук найчастіше повторюється в цій скоромовці?

2. Робота з деформованим реченням-прислів'ям

Маленькі додають казки багато розуму.

Казка — це світ чарівний та незвичайний,

Казка — це диво, сповнене краси.

Поринуть у казку — це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

— Із перших днів дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читали бабусі та мами, із задоволенням ви дивитеся їх по телевізору.

На сьогоднішньому уроці ми з вами, діти, завітаємо на гостини до відомих німецьких казкарів Братів Грімм і познайомимося з їхньою казкою «Пані Метелиця». Ми будемо виразно читати, відповідати на питання і висловлювати свою думку.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Діти, готуючись до цього уроку, ви прочитали чимало казок братів Грімм. Давайте перерахуємо їх.

• Ви назвали багато казок, а що ви знаєте про самих казкарів?

А зараз я перевірю, як ви знаєте казки братів Грімм і які уроки винесли з них.

У мене цікавий рюкзачок. Він не простий, в ньому речі з казок.

(В рюкзаку: чоботи, банка з варенням, пояс, веретено, горщик. Горщик дістати останнім)

- З яких казок ці речі? (відповіді дітей)

А горщик непростий! Треба б сказати йому чарівні слова, може, що і зварить.

(Діти говорять чарівні слова: Раз, два, три! Горшочок, вари!)

- Подивіться, що зварив для нас горщик! (В горщику картки, на яких надруковані уривки з казок. Діти по черзі дістають з горщика картки, читають текст, говорять з якої він казки. Потім підходять до столу, на якому знаходяться ілюстрації до казок братів Грімм, обирають відповідну ілюстрацію і прикріплюють на дошку.)

Вікторина

Ознайомлення з новим твором

Опрацювання казки « Пані метелиця»

Прочитайте назву твору і розгляньте уважно ілюстрацію .А тепер, спробуємо визначити за назвою та ілюстрації зміст цієї казки. Скажіть, будь ласка, діти, про кого ця казка, як ви думаєте?

Словникова робота.

Під час читання казки нам зустрінуться такі слова, значення яких нам потрібно буде уточнити. Ось ці слова:

Веретено- пристосування для навивання нитки при прядінні.

Падчерка - нерідна дочка одного з подружжя.

Фізкультхвилинка

Червона Шапочка маленька
По лісу йшла собі раденько.
Знайшла там ягідку червону,
Нагнулась, взяти щоб в долоню.
А далі — ягідка вгорі,
На розлогому гіллі,
Висить собі й милує око.
Зірвем її ми дітворі,
Бо ж так кортить, хоча й високо.
Підстрибнем високо мерщій.
Стрибай і ти, лишень не стій.
Сідайте, діточки, за парти,
Навчання — праця.

Це, не жарти.

Читання казки Братів Грімм (читає вчитель).

Бесіда

1.Про кого йдеться у казці? (Про падчерку і про Пані Метелицю)

Порівняння відповідей за змістом до і після первинного читання.

2.. Яка це казка – побутова, про тварин або чарівна? (Це чарівна казка)

3. Що ви можете сказати про пасербиці: вона ледача або працьовита?

4. Згадайте, яку народну казку нагадує вам початок казки «Пані Метелиця»? (Попелюшка).

Вторинне вибіркове читання. Робота над змістом.

Знайдіть у казці уривок, який підходить до цієї ілюстрації.

  • -Кому ще допомогла дівчинка?
  • -Знайдіть у тексті уривки, які характеризують пасербицю як старанну і працьовиту людину.
  • -Яка вона Пані Метелиця?
  • -Що отримала дівчина за свою роботу в Пані метелиці?

Часткове перечитування тексту, вибіркове читання. ( Гра)

Зараз ми з вами проведемо гру і перевіримо, хто з вас читав казку уважно. Я буду читати початок будь – якого речення. А ви повинні знайти його і прочитати до кінця.

Складання запитань і відповіді на них. «Моє питання–твоя відповідь».

Один ряд ставить запитання за змістом тексту, а інші 2 ряду відповідають на запитання.

VII. Підсумок уроку

Яку казку читали?

Хто її автор?

Хто у казці позитивні герої?

А хто є негативним персонажем?

Які ознаки чарівності є у казці?

VІІІ. Домашнє завдання

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 з літературного читання

3 клас

 

 

 

 

 

Захопливий світ казок братів Грімм

 

 

 

                             Підготувала

вчитель початкових класів

                                                                    Семенюк О.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Захопливий світ казок братів Грімм

Мета: розширити знання учнів про казки братів Грімм;; вчити аналізувати прочитані твори, висловлювати власне ставлення до прочитаного, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, кмітливість, пам’ять; виховувати інтерес до читання казок.

Обладнання :хрестоматії , презезентація.

Тип уроку : комбінований

                                                       Хід уроку

  1.           Організаційний момент

                    Ми мандруємо у казку,

   У цю радісну мить,

             Щоб зрозуміти як прекрасно

                   В світі білому жить.

  Хай минає дитинство у перебігу літ –

            Не забудеться дітям казки лагідний світ!

  1.       Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні до нас на урок завітала чудова гостя. А ім’я її ви дізнаєтеся, коли складете слово з цих букв: К К З А А.

Так як ми будемо подорожувати з вами у чудовий світ казки,нам  треба підготуватися.

1. Промовляння скоромовки  (у кожного на парті відповідно до діагнозу картка зі скоромовкою)

                                                   Котик Лапанчик муркоче на лаві,

      Клава на лаві , і котик на лаві –

      Лагідно казку розказує Клаві.

  • Який звук найчастіше повторюється в цій скоромовці?

2. Робота з деформованим реченням-прислів’ям

Маленькі  додають казки багато розуму.

Казка — це світ чарівний та незвичайний,

Казка — це диво, сповнене краси.

Поринуть у казку — це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

— Із перших днів дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читали бабусі та мами, із задоволенням ви дивитеся їх по телевізору.

На сьогоднішньому уроці ми з вами, діти, завітаємо на гостини до відомих німецьких казкарів Братів Грімм і  познайомимося з їхньою казкою «Пані Метелиця». Ми будемо виразно читати, відповідати на питання і висловлювати свою думку.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Діти, готуючись до цього уроку, ви прочитали чимало казок братів Грімм. Давайте перерахуємо їх.

• Ви назвали багато казок, а що ви знаєте про самих казкарів?

А зараз я перевірю, як ви знаєте казки братів Грімм і які уроки винесли з них.

У мене цікавий рюкзачок. Він не простий, в ньому речі з казок. 

(В рюкзаку: чоботи, банка з варенням, пояс, веретено,  горщик. Горщик дістати останнім)

- З яких казок ці речі? (відповіді дітей)

А горщик непростий! Треба б сказати йому чарівні слова, може, що і зварить.

(Діти говорять чарівні слова: Раз, два, три! Горшочок, вари!)

- Подивіться, що зварив для нас горщик! (В горщику картки, на яких надруковані уривки з казок. Діти по черзі дістають з горщика картки, читають текст, говорять з якої він казки. Потім підходять до столу, на якому знаходяться ілюстрації до казок братів Грімм, обирають відповідну ілюстрацію і прикріплюють на дошку.)

  Вікторина

Ознайомлення з новим твором

Опрацювання казки « Пані метелиця»

Прочитайте назву твору і розгляньте уважно ілюстрацію .А тепер, спробуємо визначити за назвою та ілюстрації зміст цієї казки. Скажіть, будь ласка, діти, про кого ця казка, як ви думаєте?

Словникова робота.

Під час читання казки нам зустрінуться такі слова, значення яких нам потрібно буде уточнити. Ось ці слова:

Веретено- пристосування для навивання нитки при прядінні.

Падчерка - нерідна дочка одного з подружжя.

Фізкультхвилинка

Червона Шапочка маленька 
По лісу йшла собі раденько. 
Знайшла там ягідку червону, 
Нагнулась, взяти щоб в долоню. 
А далі — ягідка вгорі, 
На розлогому гіллі, 
Висить собі й милує око. 
Зірвем її ми дітворі, 
Бо ж так кортить, хоча й високо. 
Підстрибнем високо мерщій. 
Стрибай і ти, лишень не стій. 
Сідайте, діточки, за парти, 
Навчання — праця.

Це, не жарти. 

Читання казки Братів Грімм (читає  вчитель).

Бесіда

 1.Про кого йдеться у казці? (Про падчерку і про Пані Метелицю)

Порівняння відповідей за змістом до і після первинного читання.

2.. Яка це казка – побутова, про тварин або чарівна? (Це чарівна казка)

3. Що ви можете сказати про пасербиці: вона ледача або працьовита?

4. Згадайте, яку народну казку нагадує вам початок казки «Пані Метелиця»? (Попелюшка).

Вторинне вибіркове читання. Робота над змістом.

  Знайдіть у казці уривок, який підходить до цієї ілюстрації.

  • Кому ще допомогла дівчинка?
  • Знайдіть у тексті уривки, які характеризують пасербицю як старанну і працьовиту людину.
  • Яка вона Пані Метелиця?
  • Що отримала дівчина за свою роботу в Пані метелиці?

 Часткове перечитування тексту, вибіркове читання. ( Гра)

Зараз ми з вами проведемо гру і перевіримо, хто з вас читав казку уважно. Я буду читати початок будь – якого речення. А ви повинні знайти його і прочитати до кінця.

 Складання запитань і відповіді на них. «Моє питання–твоя відповідь».

Один ряд ставить запитання за змістом тексту, а інші 2 ряду відповідають на запитання.

VII. Підсумок уроку

  • Яку казку читали?
  • Хто її автор?
  • Хто у казці позитивні герої?
  • А хто є негативним персонажем?
  • Які ознаки чарівності є у казці?

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Семенюк О А
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
2133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку