Конспект уроку з літературного читання для 3-го класу "Іван Андрусяк, про нього та його твори"

Про матеріал

Знайомство з письменником Іваном Андрусяком, чиї твори було включено до оновленої програми з літературного читання для початкової школи. Розглянуті такі його вірші, як «Рибалки», «У морі жаби не живуть», «13 трамвай"

(Хрестоматія 3-4 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.12-19)

Перегляд файлу

Конспект уроку

з літературного читання

(Урок позакласного читання: нові автори)

для 3-го класу

  Підготувала

учитель початкових класів

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Бикова І.А.

Тема. Іван Андрусяк, про нього та його творчість

(«Рибалки», «У морі жаби не живуть», «13 трамвай»)

Мета:  ознайомити учнів з творчістю Івана Андрусяка, вправляти у виразності та швидкості читання; розвивати мовлення, мислення, уяву, формувати уміння аналізувати, робити висновки; виховувати людяність, допитливість

Обладнання: презентація «АндрусякІ_3 клас Бикової І.А.»; Хрестоматія 3-4 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.12-19

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

2.1. Розгадування малюнкового кросворду (на слайдах 2-3  та на картках на кожну парту)

Картинки по запросу картинка жираф для детей пнгПохожее изображениеКартинки по запросу картинка жаба пнг  

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинка папугай для детей пнг 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинка медуза для детей пнг  

Картинки по запросу картинка цапля для детей пнг

 

(У виділених клітинках - Андрусяк)

  •  Діти, як ви гадаєте для кого писав Іван Андрусяк, якщо усі зображення – це герої його творів? Що це можуть бути за твори?

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

3.1.  Біографія Івана Андрусяка

Слайди 3-7: (вчитель на свій вибір подає запропоновану інформацію: повністю чи вибірково)

Іва́н Миха́йлович Андруся́к  поет, дитячий письменник, прозаїк, літературний критик, перекладач (із російської та англійської мов), головний редактор видавництва «Фонтан казок». Народився 28 грудня 1968 року в с. Вербовець Косівського району Івано-Франківської області. Закінчив філологічний факультет Івано-Франківського державного педагогічного інституту ім. В.С.Стефаника. Живе в м.Березані під Києвом. Любить розповідати, буцімто писати почав тоді, як народилася молодша донька Стефа.

Автор численних поетичних збірок, дитячих повістей, низки перекладів, трьох збірок есеїв для дорослих читачів. Лауреат багатьох літературних премій. Нині відомий насамперед як дитячий письменник. Його твори перекладено англійською, німецькою, польською та вірменською мовами (Про Івана Андрусяка від UA: Культура за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=koB_yiuu-LU&t=1s).

Слайд 8: У 2007 року виходить друком повість-казка для дошкільнят і молодших школярів «Стефа і її Чакалка». У ній автор використовує фольклорний образ Ча́калки — казкової істоти, якою на Слобожанщині й Полтавщині в давнину батьки лякали своїх неслухняних дітей: мовляв, та прийде вночі, забере таку дитину в мішок і понесе в темний ліс. Саме так і стається з героями повісті, які втрапляють у казкову «школу чакалок і бабаїв», де їм дозволено робити все, що заманеться. (Буктрейлер за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=2M1vNtNyI8o Автор: Бойченко Валентина)

Слайд 9: Вірші, що увійшли до збірки «М'яке і пухнасте», написані у 2003–2009 роках, опублікована в 2010 році видавництвом «Грані-Т» (Київ) у видавничій серії «Сучасна дитяча поезія». Спершу вони здобули популярність із публікацій у дитячих журналах «Соняшник», «Ангелятко», «Пізнайко».  Кілька віршів з цієї збірки покладені на музику відомим українським співаком, композитором і продюсером, лідером гурту «НеДіля» Едуардом Діля Приступою. Три з них увійшло до диску пісень для дітей «Віршолюбики» (2013): «Буль і ням» у виконанні гурту «Мед Хедс»; «Колискова» у виконанні Тоні Матвієнко; «Мухомори» у виконанні Олега Кєнзова (https://www.youtube.com/watch?v=-FmeEyrbUr0).

3.2. Робота над віршем «Рибалки» із поетичної збірки «Лякація»

Слайди 10-14:

 Розчитування із завданням

  • Із запропонованих варіантів обрати та підставити слова за змістом
  • Зі словом «чапля» - прочитати на одному диханні
  • Довести, що слово «метелик» не підходить за родовими закінченнями
  • Зі словом «хмарка» - прочитати дощиком, звернути увагу, що «хмарка не сіла, стоїть над водою» в переносному значенні
  • Зі словом «риба» адаптувати текст за змістом
  • Читання вірша за підручником с.14-15
  • Питання за змістом :
  • Коли і де відбуваються події? Доведіть свою думку
  • Кого стосуються дії «дивіться», «витріщаються», «чекають», «плюсь»?
  • Чим завершилась ранкова «зустріч»?
  • Як ви розумієте вислів «і промінь у дзьобі тріпоче»?

 

Слайд 15-16:

3.3. Робота над віршем «У морі жаби не живуть»  із поетичної збірки «Лякація»

  • Читання заголовку зі стверджувальною та питальною інтонацією.
  • Читання вірша учителем
  • «Чи уважно ти читав»: дати відповіді на запитання:
  • Хто живе в морі замість жаби? (медуза)
  • Хто наминав сирник з медом? (слон)
  • Хто був поруч зі слоном? (омар – великий морський рак)
  • Що не люблять крокодили? (каву)
  • «Хвилинка фантазії»: продовжіть рядки, замінивши слона на іншу тваринку. Що робив би ваш персонаж на бульварі?

«Ось уявіть собі, що на приморському бульварі в кафе зустрінете …»

Слайд 17:

3.4. Робота над віршем «Тринадцятий трамвай» із поетичної збірки «Лякація»

  • Самостійне мовчазне читання вірша учнями с.18-19.
  • Вибіркове читання з опорою на текст:
  • Чого завивав бегемот?
  • Чому жирафа утягнула шию?
  • Чому здійняв тривогу лев?
  • Які дії вчиняли інші пасажири? (робота над інтонацією)
  • Як вчинив автор вірша? Чому?
  • Запитання на роздуми:
  •    Чи потрапляли ви до «таких» трамваїв (автобусів, метро, маршрутних таксі)?
  •    Як ви опишите свою поведінку в таких випадках?
  •    Чи є серед вас такі пасажири як бегемот, жирафа, лев?
  •    Яку пораду ви дасте героям твору?

 

ІV. Підсумок уроку

  • З творами якого поета ми сьогодні познайомилися?
  • Що спільного у прочитаних нами творах? (автор, жанр)

Слайд 18:

  • Пригадайте, з яких віршів персонажі у кросворді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Бердашева Лариса Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бендюг Алла Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Жиденко Людмила Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ніколаєнко Анна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Щербина Ольга Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8.  Andrey
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Яшин Данило
    Дуже гарна робота!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Козырь Максим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Дмитришена-Гончар Анна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
doc
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
12108
Оцінка розробки
5.0 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку