Знайомство з письменником Іваном Андрусяком, чиї твори було включено до оновленої програми з літературного читання для початкової школи. Розглянуті такі його вірші, як «Рибалки», «У морі жаби не живуть», «13 трамвай"
(Хрестоматія 3-4 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.12-19)
Конспект уроку
з літературного читання
(Урок позакласного читання: нові автори)
для 3-го класу
Підготувала
учитель початкових класів
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Бикова І.А.
Тема. Іван Андрусяк, про нього та його творчість
(«Рибалки», «У морі жаби не живуть», «13 трамвай»)
Мета: ознайомити учнів з творчістю Івана Андрусяка, вправляти у виразності та швидкості читання; розвивати мовлення, мислення, уяву, формувати уміння аналізувати, робити висновки; виховувати людяність, допитливість
Обладнання: презентація «АндрусякІ_3 клас Бикової І.А.»; Хрестоматія 3-4 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.12-19
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
2.1. Розгадування малюнкового кросворду (на слайдах 2-3 та на картках на кожну парту)
|
|
|
(У виділених клітинках - Андрусяк)
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
3.1. Біографія Івана Андрусяка
Слайди 3-7: (вчитель на свій вибір подає запропоновану інформацію: повністю чи вибірково)
Іва́н Миха́йлович Андруся́к — поет, дитячий письменник, прозаїк, літературний критик, перекладач (із російської та англійської мов), головний редактор видавництва «Фонтан казок». Народився 28 грудня 1968 року в с. Вербовець Косівського району Івано-Франківської області. Закінчив філологічний факультет Івано-Франківського державного педагогічного інституту ім. В.С.Стефаника. Живе в м.Березані під Києвом. Любить розповідати, буцімто писати почав тоді, як народилася молодша донька Стефа.
Автор численних поетичних збірок, дитячих повістей, низки перекладів, трьох збірок есеїв для дорослих читачів. Лауреат багатьох літературних премій. Нині відомий насамперед як дитячий письменник. Його твори перекладено англійською, німецькою, польською та вірменською мовами (Про Івана Андрусяка від UA: Культура за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=koB_yiuu-LU&t=1s).
Слайд 8: У 2007 року виходить друком повість-казка для дошкільнят і молодших школярів «Стефа і її Чакалка». У ній автор використовує фольклорний образ Ча́калки — казкової істоти, якою на Слобожанщині й Полтавщині в давнину батьки лякали своїх неслухняних дітей: мовляв, та прийде вночі, забере таку дитину в мішок і понесе в темний ліс. Саме так і стається з героями повісті, які втрапляють у казкову «школу чакалок і бабаїв», де їм дозволено робити все, що заманеться. (Буктрейлер за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=2M1vNtNyI8o Автор: Бойченко Валентина)
Слайд 9: Вірші, що увійшли до збірки «М'яке і пухнасте», написані у 2003–2009 роках, опублікована в 2010 році видавництвом «Грані-Т» (Київ) у видавничій серії «Сучасна дитяча поезія». Спершу вони здобули популярність із публікацій у дитячих журналах «Соняшник», «Ангелятко», «Пізнайко». Кілька віршів з цієї збірки покладені на музику відомим українським співаком, композитором і продюсером, лідером гурту «НеДіля» Едуардом Діля Приступою. Три з них увійшло до диску пісень для дітей «Віршолюбики» (2013): «Буль і ням» у виконанні гурту «Мед Хедс»; «Колискова» у виконанні Тоні Матвієнко; «Мухомори» у виконанні Олега Кєнзова (https://www.youtube.com/watch?v=-FmeEyrbUr0).
3.2. Робота над віршем «Рибалки» із поетичної збірки «Лякація»
Слайди 10-14:
Розчитування із завданням
Слайд 15-16:
3.3. Робота над віршем «У морі жаби не живуть» із поетичної збірки «Лякація»
«Ось уявіть собі, що на приморському бульварі в кафе зустрінете …»
Слайд 17:
3.4. Робота над віршем «Тринадцятий трамвай» із поетичної збірки «Лякація»
ІV. Підсумок уроку
Слайд 18:
1