Урок з інтерактивними технологіями,а саме: Вправа "Мозковий штурм",робота в групах, "Асоціативний кущ",Прогнозування,інтерактивна вправа "Кубування", "Мікрофон", стратегія "Сенкан",вправа "Чарівний клубочок".
Тема. Василь Сухомлинський «Кінь утік»
Мета. Удосконалювати навички читання; учити творчо думати, контролювати власне розуміння тексту; спонукати до роздумів над тим, яке значення має для них матеріал тексту; розвивати вміння висловлювати оцінні судження про вчинки героїв,а також мислити; виховувати любов до друзів і поважати їх.
Обладнання. Смайлики,портрет В. О. Сухомлинського, картки зі словами, «Асоціативний кущ»,чистомовки,листи,конверт,гра «Сонечко»,кубики,клубок ниток, «Сенкан».
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку
Ранок! Сонце в небі піднімається!
Наш третій клас з гостями вітається!
1.Створення емоційного настрою уроку
Рефлексія настрою учнів.
-Діти,з яким настроєм ви прийшли на урок?(показують смайлики)
-А щоб гарним був настрій,потрібно потрудитися.Побажаємо один одному успіхів.
Учні хором: Щоб урок пройшов цікаво,всі беремося до справи.
Понюхай квіточку.
Подми на кульбабку.
Вітерець у лісі – ш-ш-ш
Пролетів жук – ж-ж-ж
Заспівав комарик - з-з-з
Пролетів птах – шух-шух-шух
Почули горобчика – цінь-цвірінь
Синичку – ци-ци пі
Зозуля – ку-ку
3.Гра «Знайди дерево»
Іду берегом річки. (Дуб).
Я маю свій буквар.(Бук).
Гра була дуже цікава (Граб).
- Отже, потрібно менше говорити про гарні справи, а краще їх робити. Саме це розуміння прийшло до нас на минулому уроці.
- Сьогодні пропоную вам відкрити свої серця для нового розуміння, а якого саме, ви зрозумієте, попрацювавши в групах.
Кожна група отримує аркуші із надрукованими на них словами. Ваше завдання за 3 хв. скласти з цих слів прислів’я і пояснити його зміст.
(Діти складають прислів'я).
Як ви розумієте слово «дружба»?
- Підберемо слова, які допоможуть нам зрозуміти, що таке дружба і яким повинен бути справжній друг.
Дружба:
Захист, підтримка, правдивість, допомога, розуміння, збереження таємниці.
- Зазирнемо до тлумачного словника. Як там пояснюється значення добре відомого нам слова "дружба".
Дружба – це добрі, приязні стосунки на основі взаємної прихильності, відданості.
Спробуйте визначити за темою нашої розмови, про що піде мова в оповіданні В.Сухомлинського «Кінь утік».
2.Інтерактивна вправа «Кубування»
На ваших столах є кубик.На кожній стороні кубика зображений чи написаний певний символ,кожен з вас кидає кубик,пояснюючи з чим пов’язане дане оповідання за символом,за символом,який до вас потрапив.
3.Словникова робота
Віталик, розголошуєш, розв’язування, запанувала.
Розповідати, подив, вогнегривий, обурення.
4.Читання «ланцюжком»
5.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання
6.Характеристика дійових осіб
7. Гра «Чарівна квітка»
Дайте поради кожному герою.
8.Тест «Чи були такі речення у творі»
IIIV.Підсумок уроку
1.Гра «Мікрофон»
2.Вправа «Сенкан»
1.Друг.
2.Безкорисливий, привітний.
3.Допомагати,виручати,піклуватися.
4.Друг допоможе в біді.
5.Опора.
3.Гра «Сонечко»
4.Вправа «Чарівний клубочок»
-Для підведення підсумків нашого уроку я пропоную вам утворити коло.В моїх руках клубок,який допоможе нам підсумувати все почуте,ніби ми прожили життя Сухомлинського.
*В.О.Сухомлинський – це чудовий письменник,учитель від Бога, прекрасна людина…(передаю клубок далі,на якому слові зупинилися,тим словом починається інше твердження).
*Бо В.О.Сухомлинський був…
IX.Домашнє завдання
1.Виразно читати, відповідати на запитання.
2.Переказати від імені одного з героїв.