Конспект уроку з літературного читання для 3-го класу на тему "Кінь утік..."В.О.Сухомлинського

Про матеріал

Урок з інтерактивними технологіями,а саме: Вправа "Мозковий штурм",робота в групах, "Асоціативний кущ",Прогнозування,інтерактивна вправа "Кубування", "Мікрофон", стратегія "Сенкан",вправа "Чарівний клубочок".

Перегляд файлу

Тема. Василь Сухомлинський «Кінь утік»

Мета. Удосконалювати навички читання; учити  творчо думати, контролювати власне розуміння тексту; спонукати до роздумів над тим, яке значення має для них матеріал тексту; розвивати вміння висловлювати оцінні судження про вчинки героїв,а також мислити; виховувати любов до друзів і поважати їх.

Обладнання. Смайлики,портрет В. О. Сухомлинського, картки зі словами, «Асоціативний кущ»,чистомовки,листи,конверт,гра «Сонечко»,кубики,клубок ниток, «Сенкан».

Тип уроку. Комбінований.

                                 Хід уроку

 

  1. Організаційний момент

Ранок! Сонце в небі піднімається!

Наш третій клас з гостями вітається!

  • Кому дозволимо стати першими?
  • Так, спочатку краса, а потім сила.

1.Створення емоційного настрою уроку

Рефлексія настрою учнів.

-Діти,з яким настроєм ви прийшли на урок?(показують смайлики)

-А щоб гарним був настрій,потрібно потрудитися.Побажаємо один одному успіхів.

Учні хором: Щоб урок пройшов цікаво,всі беремося до справи.

  1. Мовна розминка
  1. Вправи для правильного дихання

Понюхай квіточку.

                       Подми на кульбабку.

  1. Чистомовки

Вітерець у лісі – ш-ш-ш

Пролетів жук – ж-ж-ж

Заспівав комарик -  з-з-з

Пролетів птах – шух-шух-шух

Почули горобчика – цінь-цвірінь

Синичку – ци-ци пі

Зозуля – ку-ку

3.Гра «Знайди дерево»

Іду берегом річки. (Дуб).

Я маю свій буквар.(Бук).

Гра була дуже цікава (Граб).

  1. Перевірка домашнього завдання
  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
    • З творчістю якого письменника ми продовжили знайомитись на минулому уроці?
    • Що ви запам’ятали по нього?
    • З яким твором ми познайомились?
    • Яка його головна думка?
    • Чи склали ви власну розповідь, яка підтверджувала б головну думку твору?
    • Чи зробили ви висновки для себе?
  1. Мотивація навчальної діяльності
  1. Розповідь учителя

- Отже, потрібно менше говорити про гарні справи, а краще їх робити. Саме це розуміння прийшло до нас на минулому уроці.

- Сьогодні пропоную вам відкрити свої серця для нового розуміння, а якого саме, ви зрозумієте, попрацювавши в групах.

Кожна група отримує аркуші із надрукованими на них словами. Ваше завдання за 3 хв. скласти з цих слів прислів’я і пояснити його зміст.

  1. Робота в групах

(Діти складають прислів'я).

  • Нових друзів май, старих не забувай.
  • Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
    Якою темою можна об’єднати їх?
  1. Повідомлення теми і мети уроку

Як ви розумієте слово «дружба»?

- Підберемо слова, які допоможуть нам зрозуміти, що таке дружба і яким повинен бути справжній друг.

  1. «Асоціативний кущ»

Дружба:

                          Захист, підтримка, правдивість,  допомога, розуміння, збереження таємниці.

  1. Робота з тлумачним словником

- Зазирнемо до тлумачного словника. Як там пояснюється значення добре відомого нам слова "дружба".

Дружба – це добрі, приязні стосунки на основі взаємної прихильності, відданості.

  1. Бесіда
    • Чи маєте ви таку прихильну і віддану людину?
    • Яким по вашому повинен бути справжній друг?
  1. Прогнозування

Спробуйте визначити за темою нашої розмови, про що піде мова в оповіданні В.Сухомлинського «Кінь утік».

  1. Фізкультхвилинка.
  1. Робота над оповіданням(с.115)
  1. Читання оповідання вчителем
    • Чиї прогнозування справдилися?
    • Які у вас виникли почуття? (обурення, жаль, сором, тривога)

       2.Інтерактивна вправа «Кубування»

На ваших столах є кубик.На кожній стороні кубика зображений чи написаний певний символ,кожен з вас кидає кубик,пояснюючи з чим пов’язане дане оповідання за символом,за символом,який до вас потрапив.

3.Словникова робота

  • Читання слів «луною» за вчителем».

Віталик, розголошуєш, розв’язування, запанувала.

Розповідати, подив, вогнегривий, обурення.

  • Читаємо з різною інтонацією (здивовано, радісно, сердито)
  • Прочитайте дієслова, іменники.
  • Прочитайте слово, в якому заховалось два інших.

4.Читання «ланцюжком»

  • Чому Віталик показав записку вчителеві?

5.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

  • Який урок тривав у класі? Прочитайте.
  • Як учитель оцінив вчинок Віталика?
  • А однокласники?
  • Чому Віталик почервонів?
  • Прочитайте відповідь Петрика?
  • Про що вона свідчить?
  • Розгляньте малюнок. Спробуйте розпізнати героїв.
  • Яка розмова відбувається між хлопцями?

6.Характеристика дійових осіб

  • Чиї вчинки ви схвалюєте?
  • Чиї вчинки викликають обурення?
  • Чи справжніми друзями були хлопці?
  • Хто порушив гарні стосунки?
  • Які дії головних героїв можуть охарактеризувати їх?
                  Віталик                                                                                           Петрик
              Розголосив таємницю.                                        Хотів зробити подарунок другові.
          Пожалів ковзани.

7. Гра «Чарівна квітка»

Дайте поради кожному герою.

8.Тест «Чи були такі речення у творі»

  1. Віталик сидів на останній парті.                           +
  2. У класу стояла тиша.                                                          -
  3. Візьми записку, на перерві почитаєш.                  +
  4. Хлопчик тихо передав записку.                            -
  5. Тепер він зрозумів, що вчинив негарно.              +
  6. На перерві хлопчики порозумілися.                     –

 

  1. Гра «Розвідники»
    • Скільки разів у оповіданні вжито імена? (16)

IIIV.Підсумок уроку

1.Гра «Мікрофон»

  • Чому вчить це оповідання?
  • Який вибір ви зробили сьогодні для себе?

   2.Вправа «Сенкан»

1.Друг.

2.Безкорисливий, привітний.

3.Допомагати,виручати,піклуватися.

4.Друг допоможе в біді.

5.Опора.

3.Гра «Сонечко»

4.Вправа «Чарівний клубочок»

-Для підведення підсумків нашого уроку я пропоную вам утворити коло.В моїх руках клубок,який допоможе нам підсумувати все почуте,ніби ми прожили життя Сухомлинського.

*В.О.Сухомлинський – це чудовий письменник,учитель від Бога, прекрасна людина…(передаю клубок далі,на якому слові зупинилися,тим словом починається інше твердження).

*Бо В.О.Сухомлинський був…

IX.Домашнє завдання

1.Виразно читати, відповідати на запитання.

2.Переказати від імені одного з героїв.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Добрянська Вікторія Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
6641
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку