"Конспект уроку з літературного читання для 3-го класу на тему " Коли тобі сутужно- прийде на поміч дружба. Леся Українка " Три метелики"

Про матеріал

Тема. «Коли тобі сутужно – прийде на поміч дружба . Леся Українка «Три метелики»

Мета: вчитись читати та аналізувати літературну казку; активізувати словниковий запас та пізнавальну діяльність учнів; удосконалювати вміння складати вірші - сенкани , визначати головну думку прочитаного; розвивати мовлення учнів, уяву; висловлювати оцінні судження, збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до казки, почуття товариськості.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, слайд-шоу «Дружба», відеоролики про метеликів, картки для групової роботи, лепбуки, заготовки, бджілка, метелики.

Тип уроку. Інтегрований урок літературного читання і трудового навчання.

Методи і прийоми. Інтерактивні («Мікрофон», робота в групах (сенкан, асоціативний кущ) ), наочні, словесні.

Хід уроку

І. Етап організації

1. Привітання

- Любі діти!

У наш клас Слад 1

завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

2. Психологічна вправа «Чарівна корзинка» Слайд 2

- Наш урок я пропоную розпочати вправою « Чарівна корзинка». Прошу вас стати в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». Зараз по черзі кожен з вас має витягнути з чарівної корзинки квіточку.

-А тепер всіх прошу сісти по групах за кольором квітки, яку ви витягнули. Перша група – оранжеві, друга група – рожеві, третя – жовті. Ви напевно помітили, що серед квіток є одна особлива. Подумайте чим вона відрізняється від інших?(На цій квіточці записані побажання на урок для кожної групи).

-Прошу зачитати побажання.

І група – бути уважними і активними; 3 хв.

ІІ група – бути працьовитими і кмітливими;

ІІІ група – бути творчими і наполегливими.

-Бажаю всім плідної праці і обов'язково старатися кожній групі виконати ці настанови.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Увага, діти! Коли ви розгадаєте кросворд, то дізнаєтесь про що ми сьогодні з вами будемо говорити на уроці.( на екрані з'являються запитання до кросворду).

Кросворд Слайд 3-4

1.Кого любив веселий казкар у казці Лариси Письменної «Як зажурився веселий казкар»?

2. Як називається авторська казка?

3. Автор казки « Дід Осінник». 2 хв.

4. Казка Івана Франка «Лисичка і …».

5. Казка Леоніда Шияна « Пригоди …».

- Подивіться уважно на виділену колонку. Яке ж слово утворилося? (Дружба). Правильно . Сьогодні ми поговоримо про Дружбу.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Асоціативний кущ. Робота в групах.

- До нас на урок сьогодні завітала бджілка Мая. В неї є дуже багато друзів, яким вона вирішила зробити сюрприз: пригостити їх нектаром з квіточок. Але, щоб назбирати цей нектар їй потрібно скласти тематичну павутинку до слова дружба. Давайте їй допоможемо . Прошу з усіх слів, які я вам роздаю вибрати ті, які асоціюються зі словом дружба.

- Розпочинаємо нашу роботу в групах. Прошу ще обрати лідера, секретаря, доповідача, спостерігача, посередника.

Учні працюють в групах. Доповідач з кожної групи йде до дошки і прикріплює слово - асоціацію під кожною квіткою.

довіра добро

взаємодопомога

щирість 4 хв.

друг

радість

- Молодці всі три групи. Ви чудово допомогли Маї зібрати весь нектар з квіток і зробити подарунки для друзів.

- Отже, ми можемо сказати . що дружба- це довіра,це коли у тебе є друг, радість, допомога один одному, це робити добро своєму другові .

- Давайте зараз звернемося до словника і прочитаємо визначення , що таке дружба.

2. Словникова робота Слайд 5


Дружба —- взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях. Найголовніше в дружбі – це довіра і взаємодопомога. Друг завжди прийде на допомогу та ніколи не підведе.


Друг - особа, зв'язана з ким-небудь дружбою, довір'ям, відданістю. 1 хв.

3. Оголошення теми уроку.

- Тема нашого уроку: «Коли тобі сутужно – прийде на поміч …». ( всі разом- дружба). Слайд 6

- А чого ви очікуєте від нашого уроку, прочитавши тему?

4. Вступна бесіда.

- Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають і читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона існуватиме стільки, скільки будуть жити люди. Сьогодні, діти, в нас є можливість ще раз побувати в казці. Зустрінемося з улюбленими героями і побачимо як добро перемагає.

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Робота над загадкою.

Навесні барвиста квітка Слайд 7

На галявині розквітла.

Лиш поглянути хотіли,

Враз знялась і полетіла. ( Метелик)

- Отже, сьогодні ми познайомимось з казкою, яку написала Леся Українка « Три метелики». Слайд 8 1 хв.

6. Розповідь учителя про річницю Дня народження Лесі Українки.

- Діти, а яке сьогодні число( 22 лютого). А хто пам'ятає коли народилася Леся Українка? (25 лютого 1871 року). Отже, через три дні ми будемо святкувати 147 річницю з Дня народження Лесі Українки. Слайд 9

ІV. Робота над казкою.

1. Рольова гра « Актори»

- А зараз , увага, для вас сюрприз. У нас деякі учні є справжніми акторами. Вони отримали завдання показати вам казочку « Три метелики». Давайте подивимось (на екрані заставки з казки ) Відео

- Чи сподобалась вам казка? 5 хв.

- Кому ви співчували?

- Чиї вчинки вас обурили?

2.Читання хвилькою.

- А зараз ми прочитаємо казку хвилькою. (Читає кожен по одному реченню) 5 хв.

3.Словникова робота.

- Заглянемо у словничок і подивимось тлумачення незрозумілих вам слів.

Туліпанчик – квітка, тюльпан.

Келих – посуд для пиття. 1 хв.

Смутні - сумні. Слайд 10

Бідувати будемо – жити в бідності.

4 . Перевірка первинного сприймання казки.

  • - Як автор описує настрій метеликів? 1 хв.
  • - Де шукали захисту метелики ?
  • - Яка основна думка цього твору?( Не залишати своїх друзів у біді, співчувати їм.)
  • 5. Фізкультхвилинка (пісенька про усмішку). (На екрані слайд – шоу).
  • - Пропоную трохи перепочити та порухатись під веселу пісню про дружбу.

Від усмішки хмарний день ясніш,

Від усмішки засія веселка в небі.

Поділись усмішкою скоріш,

І вона не раз повернеться до тебе.

І тоді хмарки склика в танець музика дзвінка 1 хв.

І на скрипці коник грає веселіше.

Із блакитного струмка починається ріка,

Ну а дружба починається з усмішки.

  • V. Робота з лепбуком.
  • 1. Інструктаж до роботи.
  • - А зараз завдання всім трьом групам продовжити роботу над лепбуком , яку ми розпочали на уроках трудового навчання , природознавства та літературного читання. Ваше завдання посередині лепбука створити аплікацію до казки «Три метелики». До нас в гості завітали метелики, зроблені своїми руками. Пізнаєте їх? На своїх крилах метелики принесли наші сонечка , хмарки і квіточки.
  • - Ось на цих листочках скласти сенкан до слова метелик і приклеїти його зліва.
  • -Отже, до роботи.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія діяльності. Гра « Мікрофон»

- На яку тему ми сьогодні з вами говорили на уроці?

- Отже, яким має бути справжній друг? Я думаю,що від сьогодні у вас буде ще більше друзів, а хто не має друга , то обов'язково його знайде, адже ви навчилися як треба по справжньому дружити.Так?

- З якою казкою ми познайомилися?

- Хто автор цієї казки?

- Що в цій казці схвалюється автором, а що засуджується?

Метод незакінчених речень. Слайд 11

- А тепер продовжіть речення.

- На уроці я дізнався…

- На уроці я зрозумів…

- У мене … настрій. А у тебе? А в тебе? А у всіх?

- Діти, ви сьогодні були молодці. Я дуже задоволена вашою роботою. Дякую, що ви гарно працювали, бо кожен вклав частинку своєї праці під час виконання завдань у своїй групі. Прошу на наступній перерві підійти до мене з щоденниками.

VII. Домашнє завдання.

- Підготуватися до читання казки в особах.

Ось і продзвенів дзвінок,

Закінчився наш урок, Слайд 12

На уроці, по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

Перегляд файлу

 Тема.   «Коли тобі сутужно – прийде на поміч дружба . Леся Українка «Три метелики»             

Мета:    вчитись читати та аналізувати літературну казку; активізувати словниковий запас  та пізнавальну діяльність учнів; удосконалювати вміння складати вірші - сенкани , визначати головну думку прочитаного; розвивати мовлення учнів, уяву;  висловлювати оцінні судження, збагачувати  словниковий запас; виховувати інтерес до казки, почуття товариськості.

   Обладнання:   мультимедійна презентація до уроку, слайд-шоу «Дружба», відеоролики про метеликів, картки для групової роботи, лепбуки, заготовки, бджілка, метелики.

 Тип уроку.  Інтегрований урок літературного читання і трудового навчання.

 Методи і прийоми. Інтерактивні («Мікрофон», робота в групах (сенкан, асоціативний кущ) ), наочні, словесні.

Хід уроку

І. Етап організації

1. Привітання

-  Любі діти!

У наш клас                                    Слад 1        

завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

2. Психологічна вправа «Чарівна корзинка»            Слайд 2

  •  Наш урок я пропоную розпочати вправою « Чарівна корзинка». Прошу вас  стати  в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». Зараз по черзі кожен з вас має витягнути з чарівної корзинки  квіточку.
  • А тепер всіх прошу сісти по групах за кольором квітки, яку ви витягнули. Перша група – оранжеві, друга група – рожеві, третя – жовті. Ви  напевно помітили, що серед квіток є одна особлива. Подумайте чим вона відрізняється від інших?(На цій квіточці  записані побажання на урок для кожної групи). 
  • Прошу зачитати побажання.                         

І група – бути уважними і активними;                             3 хв.

ІІ група – бути працьовитими і кмітливими;

ІІІ група – бути творчими і наполегливими. 

  • Бажаю всім  плідної праці і обов’язково старатися кожній групі виконати ці настанови. 

ІІ. Актуалізація опорних знань.   

-  Увага, діти! Коли ви розгадаєте кросворд, то дізнаєтесь про що ми сьогодні з вами  будемо говорити на уроці.  ( на екрані з’являються запитання до кросворду).

Кросворд        Слайд 3-4

1.Кого любив веселий казкар у казці Лариси Письменної «Як зажурився веселий казкар»?

2. Як називається авторська казка?

3. Автор казки « Дід Осінник».                                      2 хв.

4. Казка Івана Франка «Лисичка і …».

5. Казка Леоніда Шияна « Пригоди …».

- Подивіться уважно на виділену колонку. Яке ж слово  утворилося? (Дружба). Правильно .  Сьогодні ми поговоримо про Дружбу.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Асоціативний кущ. Робота в групах.                     

- До нас на урок сьогодні завітала бджілка Мая. В неї є дуже багато друзів, яким вона вирішила зробити сюрприз: пригостити їх нектаром з квіточок. Але,  щоб назбирати цей нектар їй потрібно скласти тематичну павутинку до слова дружба. Давайте  їй допоможемо . Прошу з усіх слів, які я вам роздаю вибрати ті, які асоціюються зі словом дружба. 

- Розпочинаємо нашу роботу в групах. Прошу ще обрати лідера,  секретаря, доповідача, спостерігача, посередника.       

Учні працюють в групах. Доповідач  з  кожної групи йде до дошки і прикріплює слово - асоціацію під кожною квіткою.

                                         довіра                  добро

взаємодопомога                                         

                                    щирість                      4 хв.

    друг

 

                радість                              

- Молодці  всі три групи. Ви чудово допомогли Маї зібрати весь нектар з квіток і  зробити  подарунки для друзів.

- Отже,  ми можемо сказати . що дружба- це довіра,це коли у тебе є друг, радість, допомога  один  одному, це робити добро своєму другові .

- Давайте зараз   звернемося  до словника  і прочитаємо визначення , що таке дружба.

2. Словникова робота              Слайд 5


   Дружба —- взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях. Найголовніше в дружбі – це довіра і взаємодопомога. Друг завжди прийде на допомогу та ніколи не підведе.


    Друг - особа, зв'язана з ким-небудь   дружбою, довір'ям, відданістю.       1 хв.

3. Оголошення теми уроку.

- Тема нашого уроку:  «Коли тобі сутужно – прийде на поміч …». ( всі разом- дружба).    Слайд 6

- А чого ви очікуєте від нашого уроку, прочитавши тему?

    4. Вступна бесіда.

- Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають  і читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона існуватиме стільки, скільки будуть жити люди. Сьогодні, діти, в нас є  можливість ще раз побувати в казці. Зустрінемося з улюбленими героями і побачимо як  добро перемагає.

   5.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

        -   Робота над загадкою.

         Навесні барвиста квітка                             Слайд 7            

         На галявині розквітла.

         Лиш поглянути хотіли,

          Враз знялась і полетіла. ( Метелик)                   

- Отже, сьогодні ми познайомимось з казкою, яку написала Леся Українка « Три метелики».          Слайд 8                                            1 хв.

6. Розповідь учителя про річницю  Дня народження Лесі Українки.

-   Діти, а яке сьогодні число( 22 лютого). А хто пам’ятає коли народилася Леся Українка? (25 лютого 1871 року). Отже, через три дні ми будемо святкувати 147 річницю з Дня народження Лесі Українки.           Слайд 9

ІV. Робота над казкою.  

1. Рольова гра « Актори»

- А зараз , увага, для вас сюрприз. У нас  деякі учні  є справжніми акторами. Вони отримали завдання показати вам  казочку « Три метелики». Давайте подивимось  (на екрані заставки з казки )                             Відео

- Чи сподобалась вам казка?                           5 хв.

- Кому ви співчували?

- Чиї вчинки вас обурили?

 2.Читання хвилькою.   

- А зараз ми прочитаємо казку хвилькою. (Читає кожен по одному реченню)                                     5 хв.

3.Словникова робота.

- Заглянемо у словничок і подивимось тлумачення незрозумілих вам слів.

Туліпанчик – квітка,  тюльпан.

Келих – посуд для пиття.                                               1 хв.

Смутні -  сумні.                                          Слайд 10

Бідувати будемо – жити в бідності.

4 . Перевірка первинного сприймання казки.

- Як автор описує настрій метеликів?                        1 хв.

- Де шукали захисту метелики ?

-  Яка основна думка цього твору?( Не залишати своїх друзів у біді, співчувати їм.)

  5. Фізкультхвилинка (пісенька про усмішку). (На екрані слайд – шоу).

  - Пропоную трохи перепочити та порухатись під веселу пісню про дружбу.

Від усмішки хмарний день ясніш,

Від усмішки засія веселка в небі.

Поділись усмішкою скоріш,

І вона не раз повернеться до тебе.

 

І тоді хмарки  склика в танець музика дзвінка                1 хв.

І на скрипці коник грає веселіше.

Із блакитного струмка починається ріка,

Ну а дружба починається з усмішки.

 

  V. Робота з лепбуком.

1. Інструктаж до роботи.

- А зараз завдання всім трьом групам продовжити роботу над лепбуком , яку ми розпочали  на уроках трудового навчання , природознавства та літературного читання. Ваше завдання посередині лепбука  створити аплікацію до казки «Три метелики». До нас в гості завітали метелики, зроблені своїми руками. Пізнаєте їх? На своїх крилах метелики принесли наші сонечка , хмарки і квіточки.

- Ось на цих листочках скласти сенкан до слова метелик  і приклеїти його зліва.

-Отже, до роботи. 

VI.  Підсумок уроку. Рефлексія діяльності. Гра « Мікрофон»

- На яку тему ми сьогодні з вами говорили на уроці?

- Отже,  яким має бути  справжній друг? Я думаю,що від сьогодні у вас буде ще більше друзів, а хто не має друга , то обов’язково його знайде, адже ви навчилися як треба по справжньому дружити.Так?

- З якою казкою ми познайомилися?

- Хто автор цієї казки?

- Що в цій казці схвалюється автором, а що засуджується?

Метод незакінчених речень.       Слайд 11

-   А тепер продовжіть речення.

- На уроці я дізнався…

- На уроці я зрозумів…

- У мене … настрій. А у тебе? А в тебе? А у всіх?

- Діти, ви сьогодні були молодці. Я дуже задоволена вашою роботою. Дякую, що ви гарно працювали, бо кожен вклав частинку своєї праці під час виконання завдань у своїй групі. Прошу на наступній перерві підійти до мене з щоденниками.

VII. Домашнє завдання.

- Підготуватися до читання казки в особах.

Ось і продзвенів дзвінок,

Закінчився наш урок,            Слайд 12

На уроці, по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 березня 2018
Переглядів
5978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку