Конспект уроку з літературного читання для 3 класу на тему: "Дитяча періодика. Художній опис предмета, явища, події. Проведення ігрових ситуацій „На що це схоже"

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання для 3 класу на тему: " Дитяча періодика: газети і журнали (на вибір). Художній опис предмета, явища, події. Проведення ігрових ситуацій „На що це схоже“".

Складається з конспекту уроку (опрацювання вірша М.Рильського «Білі мухи» та вірша Лесі Українки «Вишеньки») та презентації до уроку.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправи для розвитку артикуляції і дихання Розтягування губ широко, складання їх у трубочку. Піднімання й опускання за нерухомої нижньої губи – верхньої і навпаки. «Злизування варення» (вгору по губах і вниз широким язиком).

Номер слайду 2

«Чищення зубів» (язиком водити вправо-вліво по верхній частині різців). «Коники» (цокання). «Маятник» (рот напіввідкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої).

Номер слайду 3

Робота над скоромовкою Гра «Дощик» Кукурудза на городі Дивувалась своїй вроді: Милувалась дуже-дуже Наче в дзеркало в калюжу. Білі зуби, коса довгенька, Та сукня гарна, зелененька.

Номер слайду 4

Гра „Відповідайте швидко“ 1. У чобота завжди є… Шнурок, пряжка, підошва, ремінці, ґудзики. 2. У теплих краях живуть… Ведмідь, олень, вовк, верблюд, пінгвін. 3. Рік має… 24 місяці, 3 місяці, 12 місяців, 4 місяці.

Номер слайду 5

4. Місяць зими… вересень, жовтень, лютий, листопад, березень. 5. У нашій країні не живе… Соловей, страус, лелека, синиця, шпак.

Номер слайду 6

Білі мухи Білі мухи налетіли,- все подвір’я стало біле, не злічити білих мух, що летять, неначе пух. - Галю, Петрику, Кіндрате, годі, ледарі, вам спати! –

Номер слайду 7

І побігли до санчат Галя, Петрик і Кіндрат. Всі з гори летять щодуху, щоб піймати білу муху. А санчата їм усім змайстрував старий Максим.

Номер слайду 8

Словникова робота Злічити Кіндрате ледарі щодуху піймати змайстрував

Номер слайду 9

Гра „На що це схоже“ Підберіть прикметники, за допомогою яких можна описати сніг. На що ще схожий сніг?

Номер слайду 10

Вишеньки Поблискують черешеньки в листі зелененькім, черешеньки ваблять очі діточкам маленьким. Дівчаточко й хлоп’яточко під деревцем скачуть, простягають рученята та мало не плачуть: раді б вишню з’їсти, та високо лізти,

Номер слайду 11

ой раді б зірвати, та годі дістати! «Ой вишеньки – черешеньки, червонії, спілі, чого ж бо ви так високо виросли на гіллі!» «Ой того ми так високо виросли на гіллі, - якби зросли низесенько, чи то ж би доспіли?»

Номер слайду 12

Словникова робота Зелененькім дівчаточко хлоп’яточко простягають червонії низесенько

Номер слайду 13

Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання Підготуйтеся до читання розмови дітей з вишенькою в особах. Подумайте, як треба голосом передати прохання дітей, які «мало не плачуть» під деревом. А як прочитати відповідь вишеньок? Чи однаково звучать слова вишеньки – черешеньки та вишні – черешні?

Номер слайду 14

Які ще нові слова у вірші мають пестливий відтінок? Назвіть їх. Поміркуйте, як дітям дістати вишеньки. Якщо благополучно вилізти на дерево, зірвати вишеньки і з’їсти – це добре. Вишеньки смачні, корисні. А якщо впасти і потрапити в лікарню – це погано. Продовжте свої міркування.

Номер слайду 15

Гра „На що це схоже“ Як ви уявляєте головних героїв вірша? Підберіть прикметники, за допомогою яких можна описати вишеньки. На що схожі вишеньки?

Номер слайду 16

Підведення підсумку уроку Чого ви навчилися на уроці? Які нові знання здобули? Що вас найбільше вразило? Який висновок для себе зробили?

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з літературного читання

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Тема: Дитяча періодика: газети і журнали (на вибір). Художній опис предмета, явища, події. Проведення ігрових ситуацій „На що це схоже“

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; збагачувати активний словник учнів новими словами; формувати вміння аналізувати твір за змістом, описувати предмет, явище, подію; розвивати творчу уяву, фантазію, вміння співставляти, порівнювати; виховувати любов до всього, що створила природа.

Обладнання: роздатковий матеріал, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Вправи для розвитку артикуляції і дихання

Розтягування губ широко, складання їх у трубочку.

Піднімання й опускання за нерухомої нижньої губи – верхньої і навпаки.

«Злизування варення» (вгору по губах і вниз широким язиком).

«Чищення зубів» (язиком водити вправо-вліво по верхній частині різців).

«Коники» (цокання).

«Маятник» (рот напіввідкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої).

2. Робота над скоромовкою

Гра «Дощик»

Діти читають хором:

накрапає дощ (тихо);

дощ пускається сильніше (голосніше);

злива (голосно);

дощ слабшає (тихіше);

дощ припинився (читання припиняється).

Кукурудза на городі

Дивувалась своїй вроді:

Милувалась дуже-дуже

Наче в дзеркало в калюжу.

Білі зуби, коса довгенька,

Та сукня гарна, зелененька.

3. Гра „Відповідайте швидко“

1. У чобота завжди є…

Шнурок, пряжка, підошва, ремінці, ґудзики.

2. У теплих краях живуть…

Ведмідь, олень, вовк, верблюд, пінгвін.

3. Рік має…

24 місяці, 3 місяці, 12 місяців, 4 місяці.

4. місяць зими…

вересень, жовтень, лютий, листопад, березень.

5. У нашій країні не живе…

Соловей, страус, лелека, синиця, шпак.

III. Перевірка домашнього завдання

Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в парах переказують уривок твору А.Ліндгрен „Пеппі Довгапанчоха“

Гра «В художньому музеї»

Учні презентують свої малюнки до уривку.

IV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми будемо описувати предмети, явища, події. Під час читання розмірковуйте, уявляйте, придивляйтеся, прислухайтеся і тоді у вас все вийде.

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання вірша М.Рильського «Білі мухи»

1) Виразне читання вірша вчителем

Білі мухи

Білі мухи налетіли,-

все подвір’я стало біле,

не злічити білих мух,

що летять, неначе пух.

-  Галю, Петрику, Кіндрате,

годі, ледарі, вам спати! –

І побігли до санчат

Галя, Петрик і Кіндрат.

Всі з гори летять щодуху,

щоб піймати білу муху.

А санчата їм усім

змайстрував старий Максим.

— Визначте настрій вірша.

2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів луною за вчителем; читання слів дощиком.

Злічити   Кіндрате

ледарі   щодуху

піймати   змайстрував

3) Підготовка до виразного читання

Мовчки прочитайте вірш, проаналізуйте його зміст і визначте, де треба трохи пришвидшити чи уповільнити темп читання вголос.

4) Виразне читання вірша учнями.

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Що налетіло на подвір’я?

— Що зробили діти?

Які рядки вірша можуть бути загадкою? Чи знаєте ви відгадку?

6) Гра „На що це схоже“

— Підберіть прикметники, за допомогою яких можна описати сніг.

— На що ще схожий сніг?

2. Опрацювання вірша Лесі Українки «Вишеньки»

1) Виразне читання вірша вчителем.

Вишеньки

Поблискують черешеньки

в листі зелененькім,

черешеньки ваблять очі

діточкам маленьким.

Дівчаточко й хлоп’яточко

під деревцем скачуть,

простягають рученята

та мало не плачуть:

раді б вишню з’їсти,

та високо лізти,

ой раді б зірвати,

та годі дістати!

«Ой вишеньки – черешеньки,

червонії, спілі,

чого ж бо ви так високо

виросли на гіллі!»

«Ой того ми так високо

виросли на гіллі, -

якби зросли низесенько,

чи то ж би доспіли?»

2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів луною за вчителем; читання слів дощиком.

Зелененькім  дівчаточко

хлоп’яточко  простягають

червонії  низесенько 

3) Виразне читання вірша учнями.

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

Підготуйтеся до читання розмови дітей з вишенькою в особах.

Подумайте, як треба голосом передати прохання дітей, які «мало не плачуть» під деревом. А як прочитати відповідь вишеньок?

Чи однаково звучать слова вишеньки – черешеньки та вишні – черешні?

Які ще нові слова у вірші мають пестливий відтінок? Назвіть їх.

Поміркуйте, як дітям дістати вишеньки. Якщо благополучно вилізти на дерево, зірвати вишеньки і з’їсти – це добре. Вишеньки смачні, корисні. А якщо впасти і потрапити в лікарню – це погано. Продовжте свої міркування.

5) Гра „На що це схоже“

Як ви уявляєте головних героїв вірша?

— Підберіть прикметники, за допомогою яких можна описати вишеньки.

— На що схожі вишеньки?

VI. Підведення підсумку уроку

— Чого ви навчилися на уроці?

— Які нові знання здобули?

— Що вас найбільше вразило?

— Який висновок для себе зробили?

VII. Домашнє завдання

Виразно читати вірші. Один вірш вивчити напам’ять.

 

zip
Додано
29 липня 2018
Переглядів
2400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку