Презентація до уроку літературного читання для учнів 3 класів на тему: Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості». «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка)

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із поняттям «чарівна казка»; розширювати уявлення про структуру та зміст чарівних казок; удосконалювати навички поділу тексту на частини та якості читання, розвивати мислення, уяву; виховувати любов і повагу до усної народної творчості.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Читання чистомовки Ку-ку-ку — чути пісню у ліску. Ців-ців-ців — і до вас я прилетів. Тьох-тьох-тьох — ми співаємо удвох. Кра-кра-кра — ох весела ця пора!

Номер слайду 2

З чистого джерела народної творчості

Номер слайду 3

Джерело народної творчості УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ ВИНИКЛА БАГАТО РОКІВ ТОМУ. ДО НЕЇ УВІЙШЛИ ТВОРИ РІЗНИХ ЖАНРІВ: * ПІСНІ, *ЗАГАДКИ, *ПРИСЛІВ”Я, *ПРИКАЗКИ, * ЖАРТИ, * МИРИЛКИ, * КАЗКИ… КОЖЕН ІЗ ЦИХ ЖАНРІВ МАЄ СВОЇ ОСОБЛИВОСТІ, А ВСІ РАЗОМ, ВОНИ СКЛАДАЮТЬ ДУХОВНУ КУЛЬТУРУ НАШИХ ПРЕДКІВ, ЯКУ МИ ПОВИННІ ВИВЧАТИ. СЬОГОДНІ МИ ПОТРАПИМО У КАЗКУ. - ЩО ТАКЕ КАЗКА? Казка-це цікава розповідь , в якій мовиться про щось неймовірне, фантастичне,і яка має повчальний характер.

Номер слайду 4

ВІДГАДАЙТЕ, З ЯКОЇ КАЗКИ ЦІ СЛОВА “ Що воно за хатка на узліссі? Вся ворушиться, дрижить. Де не взявсь -кабан біжить, Тут і вовк іде, й ведмідь. Й кожен в хаті хоче жить.” “ Гей, Круть, гей, Верть, а йдіть гляньте, скільки зерна я намолотив! “Півник і двоє мишенят” “ Рукавичка”

Номер слайду 5

–Я з ним прийду, але ви поховайтеся, бо він вас розірве - сказала лисичка” “- Котику-братику, несе мене лиска по каменю-мосту на своєму хвосту. Порятуй мене!” “Котик і півник” “ Пан коцький”

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Опрацювання казки “Кирило Кожум`яка” Слухання казки. - Коли відбувалися події ? - Хто головний герой казки ? - Чому він має таке прізвище?

Номер слайду 9

Словникова робота Леміш - частина плуга, що розрізає землю. Пуд - міра ваги, близько 16 кг. Городяни – люди, що жили у місті. Урочище - ділянка землі, яка чимось відрізняється від навколишньої місцевості

Номер слайду 10

…потягне, вхопить, зачепить. …переміг, подолав, здолав, поборов. …просить,вимолюйте, прохайте. …злетів, здійнявся.

Номер слайду 11

Читання пірамідок слів Ки * єва Голу * бок Кня * зівна Розбі * житься Визво * ливши Дні * про Зли * нув Пріз * вище Мири * тися Підле * стилась

Номер слайду 12

Робота над змістом Повторне читання казки Читання “ланцюжком”

Номер слайду 13

Робота над образними засобами казки Поясніть значення виразів “Аж луна йде” “Улупить, то так і вжене в землю” “ А під ним земля тільки стогне ”

Номер слайду 14

Розповідь про героїв казки Мовно- логічне завдання Прочитайте слова, кого з героїв казки вони стосуються? Слова: хоробрий, мужній, лагідна, відважний, сильний, ніжна, підступний, жорстокий, кмітлива.

Номер слайду 15

РЗМ Розказати про одного з героїв казки використовуючи слова Слова: хоробрий, мужній, лагідна, відважний, сильний, ніжна, кмітлива, підступний, жорстокий. Складання плану казки

Номер слайду 16

Підсумок уроку Яку вічну проблему розв’язує казка? Хто у казці був втіленням добра? Зла? Який з малюнків зайвий?

Номер слайду 17

ppt
Додано
29 липня 2018
Переглядів
3022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку