Розробка уроку читання у 2 класі
(за новою програмою)
на тему :
« Скринька українських народних казок. Колобок »
Виконала : Скрипник Людмила Сергіївна
вчитель початкової школи
опорного закладу «Чутівська ЗОШ І – ІІІ ступенів
Вища кваліфікаційна категорія
Старший учитель
Тема : Скринька українських народних казок. Колобок .
Мета : поглиблювати знання учнів про казку; розвивати навички діалогічного мовлення;
удосконалювати навичку оптимального читання учнів , використовуючи різні види роботи над тек-
стом; збагачувати активний словниковий запас; учити правильно висловлювати
власні думки; виховувати любов до народної творчості.
Обладнання : дзеркальця , маски казкових героїв
Хід уроку
І . Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Мовно – артикуляційні вправи
- Вправа «Дзеркальце» (артикуляція парних по глухості – дзвінкості)
- Гра «Німі звуки» (вчитель показує артикуляцію голосних звуків , учні відгадують звук)
- Читання скоромовки на одному мовленнєвому видиху.
Хитру сороку спіймати морока , а на сорок сорок сорок морок.
2. Розчитування за картками «Читайте чітко і швидко!»
Забажала жабка в жбанку
На базар везти сметанку.
Їжакам
І жукам.
У банки
Наливає жабка сметанки.
А коли розпродасть
Цілий жбаник —
На зелений заробить жупанчик.
ІІІ . Перевірка домашнього завдання
Завдання зі скриньки народних казок
— Чи знаєш ти українську народну казку, у якій пан загадав дівчині прийт до нього на гостину так, щоб ані йшла, ані їхала, ані взута , ані боса,
ані з гостинцем , ані без гостинця? Як вона називає-ться? («Мудра дівчина» — українська народна казка)
— Пригадайте, хто і в якій казці співає таку пісеньку.
— Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений.
ІV. Фізкультпауза
IV. Мотивація навчальної діяльності.
V . Повідомлення теми і мети уроку
— Упізнайте казкового героя.(Заходить хлопчик у костюмі колобка)
Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. (Колобок)
— Сьогодні ми пригадаємо українську народну казку «Колобок».
V І. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Технологія «Вмикаємо телевізор»
— Добрий день! В ефірі передача «У гостях у казки». Любі діти, послухайте українську народну казку «Колобок».
2. Читання казки вчителем (с. 35–36). (Перша пригода)
— Яких героїв казки запам’ятали?
-Розповідання казки учнями
— Так завершилася перша пригода Колобка . Далі в казці нові герої, усе повторюється. Продовжте розповідь за серією малюнків .
3. Гра «Бджілки» .
Самостійне напівголосне дочитування казки до кінця
(с. 36–37)
4. Вибіркове читання (прочитати слова зайчика , лисички , вовчика , ведмедя )
— Чи можна назвати Колобка веселим , довірливим, хвальковитим?
Доведіть.
— У чому виявилися хитрість і підступність лиси-чки?
Фізкультхвилинка
5. Робота над загадками
— Відгадайте загадки . Назвіть персонажів казки. Хто зайвий? (Їжак)
— Кого бракує? (Діда , баби)
— У якій послідовності з’являються герої казки? (Учень, який відгадує казкового героя, надягає його маску. Після цього діти розігрують казку.)
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка,
Ніс, як чорний п’ятачок,
Очі-намистинки.
Здогадався, мабуть , всяк,
Що зовуть мене… (їжак).
Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді й не п’є,
І не ходить , й не гуляє,
А у лігво спать лягає. (Ведмідь)
Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня. (Заєць)
Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами,
Весь, як є, —
Жорстока лють,
Очі в нього так і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей , звісно,... (вовк).
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Та на місці не сидиться,
А зовуть її… (лисиця).
5. Гра «Хто що символізує?»
Хитрість, підступність, спритність... (лисиця).
Жорстокість, жадібність, злість... (вовк).
Силу, незграбність , вайлуватість... (ведмідь)
Боягузтво , слабкість, несміливість... (заєць)
VIІ . Підсумок уроку
— Яку казку читали? Чи є в неї автор?
— Цікаво бути артистом?
— Хто найкраще зобразив свого казкового героя?
VIІІ . Домашнє завдання
Намалювати свою ілюстрацію до казки.