ТЕМА: Властивості величин. Вимірювання довжини відрізків. Задача на різницеве порівняння.
МЕТА:
Навчальна: формувати уявлення про довжину, масу, місткість як адитивні величини, вчити знаходити величину цілого шляхом додавання величин його частин; формувати вміння складати короткий запис задачі, розв’язувати прості задачі; закріплювати навички вимірювання ламаної та відрізків; повторити правила знаходження арифметичних дій.
Розвивальна: розвивати в учнів образне мислення шляхом виконання завдань геометричного змісту.
Виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, потяг до наукової творчості.
ОБЛАДНАННЯ: підручник «Математика» 1 клас С.О.Скворцова, зошит з друкованою основою «Математика» 2 частина 1 клас С.О. Скворцова, інтерактивні вправи («Очікування» «Прості задачі»), відео для фізкультхвилинки «Пес Патрон».
ТИП УРОК: комбінований
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Доброго здоров’я, діти, доброго дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне,
А здоровий і веселий – щастя не мине!
Вправа:
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Бліц-опитування
Назвіть «сусідів» числа: 6,5,9,0,3.
Як одержати наступне число? попереднє число?
Сформулюйте переставний закон додавання.
Назвіть компоненти при дії додавання; віднімання.
Як знайти невідомий доданок? Як знайти невідоме зменшуване? Як знайти невідомий від’ємник?
В яких одиницях вимірюється довжина предмета; маса; місткість?
2. Інтерактивна вправа «Прості задачі»
https://learningapps.org/27898588
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
Дітки, на попередніх уроках ми з вами вивчали такі величини, як довжина, маса, міткість. Ми з вами продовжимо мандрувати країною знань математики, і зупинимось на острові під назвою «Властивості величин», а також по дорозі розв’язувати задачі.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з підручником
Завдання 1, сторінка 109 (усно)
Вчитель: Молодці. Так, величина цілого дорівнює сумі його частин.
Завдання 2, сторінка 109 (усно)
Вчитель: Все вірно. Величина цілого дорівнює сумі його частин.
V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Вчитель: Ми вже так багато шляху подолали. Залишилось небагато. Але бачу, що трішечки втомились, тож прийшла пора сісти, і відпочити.
https://www.youtube.com/watch?v=foFUavVgKg4
VІ. ЗАКРІПАЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота із друкованим зошитом
Завдання 1, ст. 39
Відшукай частини смужки і зафарбуй їх відповідними кольорами. Визнач довжину цілої смужки.
Завдання 5 сторінка 109 (підручник)
Вчитель: Давайте пригадаємо, з чого складається задача? ( з умови, запитання, розв’язку, і відповіді)
Вірно, учні. Тому давайте коротко запишемо умову. Скільки кілограм картоплі купив господар? (5) Скільки кілограм моркви купив господар? (на 1 кг більше) Що питається в задачі? (На скільки більше кг картоплі, ніж моркви, купив господар?)Задача на різницеве порівняння. Записуємо короткий запис задачі.
К. – 5кг на скільки більше?
М. – на 1 кг більше
5 1 ?
5 - 1 = 4
Відповідь: картоплі більше на 4 кг.
Гра «Наведи та допиши»
Завдання 4 ст. 39 (зошит)
VII. ПІДСУМОК УРОКУ
Добіг наш урок до кінця. Зараз ми проведемо з вами гру «Мікрофон».
Чи справдились ваші очікування до уроку?
Що вам найбільше запам’яталось?
Що було важким, що складним?
Які труднощі виникли при розв’язуванні задачі 5?