Конспект уроку з математики

Про матеріал
Закріплювати вміння учнів додавати круглі трицифрові числа різними способами, працювати над розв’язуванням задачі на спосіб зведення до одиниці та над задачею, яка включає суму двох або трьох доданків. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, пам’ять, розвивати інтерес до пізнання таємниці єгипетських пірамід. Виховувати уважність, зосередженість під час роботи, наполегливість у досягненні мети, охайність .
Перегляд файлу

                                      Математика (Чудеса світу)

                                               3 клас

             Тема: Додавання й віднімання виду 430 + 500, 430 + 50, 760 – 400, 760 – 40.  Розширена задача на спосіб зведення до одиниці. Складена задача, яка включає суму двох або трьох доданків.

           Мета. Закріплювати вміння учнів додавати круглі трицифрові числа різними способами, працювати над розв’язуванням задачі на спосіб зведення до одиниці та над задачею, яка включає суму двох або трьох доданків. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, пам’ять, розвивати інтерес до пізнання таємниці єгипетських пірамід. Виховувати уважність, зосередженість під час роботи, наполегливість у досягненні мети, охайність .

         Тип уроку. Урок – мандрівка.

                                  Хід уроку

І. Організаційний момент.

              Заходить вчитель – треба встать,

              Коли дозволить, тихо сядь.

              Спитати хочеш, не гукай,

              А тільки руку піднімай.

              Хто сказав, що математика –

              Це складна наука?

              Наша математика –

              Це цікава штука.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

    1. Завдання: вставте пропущене число:

   … раз відмір, а один раз відріж.

   … одного не ждуть.

     2. Гра «Мікрофон».

  • Пригадаємо таблицю множення та ділення на 7. (Діти по черзі передають мікрофон).
  1. Хвилинка каліграфії.

Написання цифри 7

ІІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку.

Бесіда з учнями.

 В давні часи, ще до нової ери, в епоху, яка називалася античною, люди визначили для себе і наступних поколінь сім чудес світу. Це часи до народження Ісуса Христа. Ви запитаєте, а чому саме сім, а не п’ять, не 10? Річ у тім, що число сім магічне. Воно оточує нас із усіх сторін.

  •   Скільки кольорів у веселки?
  •   Скільки ви знаєте нот?

   Розгляд ілюстрації «Сім чудес світу»: висячі сади Семіраміди; храм Артеміди, статуя Зевса, мавзолей в Галікарнасі, Родоський Колос, Александрійський маяк та Єгипетські піраміди.

  •                   Серед семи чудес світу до наших днів збереглися лише піраміди, які знаходяться в казковій країні, яка називається Єгипет.(Показую на карті). Їх багато, але надвелика – одна. Надвелика піраміда була збудована більше чотирьох тисяч років тому за наказом фараона (царя).
  •                     Зараз ми спробуємо побудувати піраміду, розв’язуючи приклади. Коли розв’яжемо приклади, то прочитаємо, який фараон наказав побудувати надвелику піраміду аби влаштувати в ній гробницю.

    Повторення правила.

  Спочатку згадаємо правило, за яким будемо виконувати обчислення. (До одиниць додаємо одиниці, до десятків – десятки і т. д.)

  • Як ви вважаєте, чи потрібно будівельникам знати математику?

Гра «Хто швидше побудує піраміду» , той першим дізнається ім’я фараона.

                                      Хід гри.

3ряди учнів – 3 команди. Кожен ряд вибирає найрозумнішого  капітана, який буде працювати біля дошки і виконуватиме те ж завдання, що і команда.

    За сигналом учні, які сидять за партою, розв’язують один приклад, кладуть найбільшу брилу внизу і передають аркуш далі. Коли обчислення закінчені, учень перевертає аркуш і читає ім’я фараона (Хеопс)

                 840 + 50 =  890                 (Х)

                 230 – 120 =110                  (е)

             870 - 60 + 100 =910              (о)

            690 + 200 – 70 =820               (п)

          200 + (360 – 150) =360            (с) 

- У Єгипті найвища піраміда Хеопса. Висота її 146 метрів, вона була як сучасний 40 – поверховий будинок!

    Робота за підручником

  Самостійна робота із взаємоперевіркою.

                560 + 230 = 790       260 – 150 = 110                310 + 650 = 960

                 760 – 50 = 710         580 – 80 = 500                  400 + 130 = 530

     Складання та розв’язування розширеної задачі на спосіб зведення до одиниці .

   - На будівництві піраміди працювала ціла армія будівельників. Кожен з них міг помірятися силою з самим Василем Вірастюком (українцем, якого визнано найсильнішою людиною планети у 2004 році). Адже за час будівництва робітники підняли більше двох мільйонів блоків, кожен з яких важив, як бегемот! Так як будівництво тривало не один рік, то звичайно, що люди змінювалися і їх потрібно було вчити. Як називали людину, яка прийшла вчитися? (Учень). Як називали людину, яка вміє дуже вправно працювати руками і поділитися досвідом з іншими? (Майстер).

    - Складемо і розв’яжемо розширену задачу на зведення до одиниці .

 (Учні складають і повторюють умову задачі. Сильні учні за бажанням можуть працювати самостійно, решта – разом з вчителем.).

  1. 18 : 6 = 3 (д.) – учень за годину;
  2. 3 + 5 = 8 (д.) майстер за годину;
  3. 8 * 7 = 56 (д.) – майстер за 7 годин.

   Відповідь: 56деталей.               Вираз до задачі: (18 : 6 + 5) * 7 = 56(д.)                    

Фізкультхвилинка. Будуємо піраміду.(Імітація).

Розв’язування задачі, яка включає суму двох або трьох доданків.

  (Робота в групах)

  •                   Щоб душа улюбленого фараона жила вічно, потрібно після смерті зберегти його тіло, вважали єгиптяни. Для цього частину внутрішніх органів померлого видаляли, далі тіло обробляли спеціальними речовинами й висушували. Підготовчі роботи тривали декілька тижнів. Потім тіло змащували ароматичними речовинами та обертали довгими смугами тканини, подібними до сучасного бинта. Оце вже і була мумія, а всі процедури, яким піддавали тіло, називали бальзамуванням.

  Задача.

    Для бальзамування єгиптяни взяли три бинти довжиною 890дм.  Сума довжин першого і другого бинта – 760 дм, а другого і третього – 470. Знайти довжину кожного відрізка бинта.

І –    } 760 дм

ІІ –                         } 890 дм

ІІІ -  } 470 дм

  1. 890 – 760 =                 – довжина ІІІ бинта;
  2. 890 – …   =                 – довжина І бинта;
  3. …   -    … = 130 (дм) – довжина ІІ бинта.

     Відповідь: 420 дм, 340 дм, 130 дм.

Завдання на уважність.

  •                   Після смерті фараонів захищали сфінкси, чиї статуї встановлювалися біля пірамід. За легендами, всіх, хто хотів потрапити всередину піраміди, сфінкс загадував загадку. Якщо скарбошукач знаходив відповідь, сфінкс його пропускав, а якщо ні – роздирав. Ця міфічна істота мала тіло лева. Зараз у Єгипті залишився лише один сфінкс.

Але скарбошукачів не поменшало.

   Ось і зараз поліція розшукує небезпечного злодія на прізвисько «Розбишака». Особливі прикмети:

  1. Вовк.
  2. На голові кашкет з кавуна.
  3. Постійно палить цигарки.
  4. Нещодавно потрапив у аварію і має ушкодження.

   - Кого з них розшукує міліція?   (Аркуші з фігурами вовків. Треба вибрати за певними ознаками.

     ІV. Домашнє завдання

       V. Підсумок уроку.

  - Сфінкс хоче нас запитати, як правильно сказати «14 скарбів і 7 скарбів буде 22 скарби» чи «14 скарбів плюс 7 скарбів дорівнює 22 скарби»? (21ск.)

 

doc
Додано
31 липня 2019
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку