Конспект уроку з математики для 4 класу на тему "Знайомство із звичайними дробами"

Про матеріал

Урок складено за програмою розвивального навчання

(освітня система Д.Б. Ельконіна-В.В. Давидова). Тема. Знайомство із звичайними дробами.

Мета: створити умови для виникнення потреби користуватися звичайними дробами, формувати вміння читати та записувати звичайні дроби.

Перегляд файлу

Урок складено за програмою розвивального навчання

 (освітня система Д.Б. Ельконіна-В.В. Давидова).

 

Учитель: Льода Оксана Євгеніївна

Тарасівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Олешківської районної ради

 

Тема. Знайомство із звичайними дробами.

Мета: створити умови для виникнення потреби користуватися звичайними дробами, формувати вміння читати та записувати звичайні дроби.

 

Обладнання: яблука, круги з паперу, прямокутники, маркери та листи для групової роботи.

  •                  підручник для 4 класу (Програма навчання за системою Д.Б. Ельконіна-В.В. Давидова): У2-х.Ч.1.-Х.: СПДФЛОБурдов, 2009.-112с.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

- Як ви розумієте вислів відомого французького філософа: «Мало мати хороший розум, головне - добре його застосовувати».

II. Ситуація успіху.

Запишіть числа: 243; 24,3; 0,08; 123,07; 301,006; 1,2.

Покажіть числа на числовій прямій: 5,4; 1,9; 10,2.

ІІІ. Ситуація «розриву»

- Допоможіть  учням.

- Два учні хочуть розділити порівну між собою 8 яблук. Скільки дістанется кожному?

Два учні хочуть розділити порівну між собою 1 яблуко. Скільки дістанется кожному?

- Порівняйте задачі.

- Чим вони схожі, а чим відрізняються?

- За допомогою якої дії розв’язуватимете першу задачу ? Другу?

- Запишіть розв’язки до обох задач.

8 : 2 = 4 (яб.)     1 : 2 =      ( яб.)

- Значення якого виразу знайти легше? Чому? (У першому виразі натуральні числа)

- Чи можна за допомогою натурального числа записати відповідь до другої задачі?  (Ні) Яке число слід використати? (Дробове) Запишіть це число.

ІV. Постановка і розв’язання окремої задачі.

- Що не знаєте? Зафіксуйте задачу уроку. (Не можемо ділити, коли ділене менше за дільник.  Не знаємо як записати )

 а:в=?    в>а

Дати кожному на парту по яблуку.

Поділіть яблуко на дві однакові частини.

Накресліть схему до виразу 1:2.

                          1

 

 

 

 

 

 

  •                   Що означає поділити яблуко порівну на два? ( На дві однакові частини)
  •                   Скільки отримає кожен учень? (Половину)
  •                   За допомогою лінійки запишіть результат. (0,5)
  •                   Яке число отримали? (Дробове)

Четверо учнів розділили порівно між собою одне яблуко. Скільки дістанеться кожному?

Накресліть схему.

                             1

 

 

 

 

  •                   Виконайте ділення? (Не можемо)
  •                   Як не можете, ви щойно в попередньому завданні чудово спрацювали? Може вам допоможе лінійка? ( Намагаються та нічого не виходить)
  •                   Придумайте, як можна записати результат ділення не виконуючи дії. Для будь-яких чисел, коли ділене менше за дільник.

V. Моделювання.

Групова робота.

 

Варіанти дітей:  а:в   а<в                                    

 

 

Міжгрупова дискусія.

Якщо діти не змогли самі придумати, слід ввести запис звичайного дробу.

Слово вчителя. За допомогою звичайного дробу можна записати результат ділення двох будь-яких натуральних чисел незалежно від того, чи ділиться воно націло чи ні.

Наприклад:

7 : 8 =     5 : 9 =     4 : 6 = 

Перший запис за допомогою риски дробу був зроблений у VIII столітті в Індії і тільки через 4 століття з’явився у Європі.

  •                   Як би ви назвали число, яке стоїть над рискою дробу? Під рискою?

(Усі авторські пропозиції учитель фіксує на дошці)

  •                   Число, яке стоїть над рискою дробу називається чисельником, показує, скільки частин узято. Число, яке стоїть під рискою називається знаменником, показує на скільки рівних частин поділено ціле.

1 - числівник
2 - знаменник

Читають дроби так: спочатку називають чисельник, а  потім знаменник.

Наприклад:  - одна третя,  - дві п’ятих,  - чотири сьомих,  - три четвертих.

 

Запиши дроби: . Прочитай отримані дроби..

 

VI. Виконання конкретно - практичних задач.

а) У вас день народження. Матуся спекла торт. Прийшло десять друзів. 

- На скільки однакових частин ти  розріжеш торт?

Накресли схему. Запиши дріб.

- Що означає запис ?

 - поділили на 10 однакових частин, взяли одну.

б) У вас на столі лежать  круги.

- На скільки однакових частин можна їх поділити?

- Поділіть на чотири частини. Заштрихуйте четверту частину  кольоровим олівцем. Запишіть дріб. .

в) Візьміть прямокутник. Уявіть, що це у вас плитка шоколаду.

- Як ви поділите її між собою, мамою і татом на  рівні частини ?

- Скілько достанеться кожному? ()

- Що означает число 1? (скільки предметів взяли)

- Що означает число 3? (на скільки рівних частин поділили)

г) Накресліть відрізок довжиною 9 см, розділіть його на 3 рівні частини. Зафарбуйте дві частини. Запишіть дріб, що позначає зафарбовані частини.

VIІІ. Підсумкова рефлексія.

- Що цікавого для себе взнали з уроку?

- Що можна записати за допомогою дробів?

- Як називається число, яке стоїть над рискою дробу? На що вказує?

- Як називається число, яке стоїть під рискою дробу? На що вказує?

VIІІ. Домашнє завдання.

Запиши звичайні дроби числами: сім восьмих, три дев’ятих, одна четверта, п’ять одинадцятих, три сьомих, дев’ять десятих, одна третя, чотири восьмих, три цілих п’ять шостих.

Дякую за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
2700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку