Конспект уроку з математики
Тема:
«АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ.
ДОДАВАННЯ ОДНОЦИФРОВОГО ЧИСЛА ДО ДВОЦИФРОВОГО ВИДУ 37+6»
Вчитель: Вандич Світлана Петрівна
ТЕМА. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. ДОДАВАННЯ ОДНОЦИФРОВОГО ЧИСЛА ДО ДВОЦИФРОВОГО ВИДУ 37+6
Мета: ознайомити учнів з прийомами усного додавання одноцифрового числа до двоцифрового; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати математичне мовлення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Загальна характеристика результатів виконання контрольної роботи
2. Аналіз допущених помилок і виконання відповідних завдань
3. Усна лічба
В нашому класі два Івана, Дві Тетяни, два Степана, Три Катрусі, три Поліни, Вісім Львів, чотири Ніни, П'ять Ірин і дві Наталі. І всього один Віталій. Скільки всіх ви налічили?
(Усього учнів: 2 + 2 + 2 + 3 + 3 + 8 + 4 + 5 + 2 + 1= 32.)
4. Математичний диктант
• На скільки потрібно збільшити число 32, щоб отримати 75?
• Запишіть число, в якому 4 десятки і 8 одиниць. Зменшіть його на 2 десятки.
• Зменшуване — 2 десятки, від'ємник — 7 одиниць. Знайдіть різницю.
• Перший доданок — 23, другий — 34. Знайдіть суму.
• Знайдіть різницю чисел 57 і 35.
• Збільшіть число 17 на 3.
• Сума двох доданків дорівнює 90. Перший доданок 40. Чому дорівнює другий доданок?
• Яке число менше 15 на 7?
• Яке число потрібно додати до 38, щоб отримати суму чисел 10 і 30?
5. Хвилинка каліграфи
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
2; 4; 6; 8; 10; 12; 14; 16;...
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з прийомами усного додавання одноцифрового числа до двоцифрового.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником {с. 52-53)
Завдання 284. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають приклади і пояснюють спосіб обчислення.
(67 + 12 + 10 -18 = 71; 67 + 12 -10 - 18 = 51)
Завдання 285. Колективне опрацювання матеріалу
— Розгляньте, як виконали додавання.
1) Розкладіть двоцифрове число на розрядні доданки.
2) До одиниць додайте одиниці.
3) Отриманий результат додайте до десятків.
Завдання 286
Учні пояснюють, як закінчити обчислення, працюючи у зошитах.
Завдання 287. Робота в парах
Учні знаходять значення виразу зі змінною.
Завдання 288
Після складання плану розв'язання учні записують розв'язання самостійно.
Завдання 289 (з коментуванням)
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Перевірка»
— Перевірте правильність обчислень.
55 + 8 = 63 86 + 9 = 95 7 + 27 = 34
2. Творча робота над задачею
Юля кинула м'яч на відстань 15 м, а Олег — на 7 м далі. На яку відстань кинув м'яч Олег?
— Замініть в умові число 7 числом 9 і розв'яжіть задачу.
3. Кругові приклади
45 + 6 52 + 7 39 + 6 77-30 59-20 51 + 20 71 + 6 47 + 5
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв'язування логічних задач
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого навчалися на уроці?
— З якими прийомами обчислень ознайомилися?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ДОДАТОК ДО УРОКУ 35
Розв'язування логічних задач
• Прочитайте уважно пари слів у першому стовпчику. Проаналізуйте зв'язок між цими поняттями. Спробуйте дібрати пари до понять у другому стовпчику.
Огірок — овоч. Ромашка — ...
Учитель — школа. Лікар — ...
Людина — руки. Кішка — ...
Риба — вода. Птах — ...
Осінь — дощ. Зима — ...
(Ромашка — квітка. Лікар — лікарня. Кішка — лапи. Птах — повітря. Зима — сніг.)
• У дівчинки стільки сестер, скільки братів. А її брат сказав, що у нього 3 сестри. Скільки дітей у сім'ї? (2 брати і 3 сестер. Усього 5 дітей.)
• Рік тому Саші було 6 років. Скільки років йому буде через 3 роки? (10 років)
• Які з наведених суджень завжди є істинними? Які — можуть бути істинними або хибними? Які — завжди хибні?
— Батько старший за сина.
— Один з братів старший за інших.
— Мати молодша за батька.
— Онук старший за дідуся.
(Завжди істинні: один з братів старший за інших. Батько старший від сина.
Може бути істинним: мати молодша за батька. Завжди хибне: онук старший за дідуся.)
Варіант – 1
-
7 10 2 7
-
0 7 3
1 6 5 6
5 8 9 0
-
3+5 7 4-2 4
9-3 6 3+3 6
8+1 5 5+0 7
-
3+2= 5-3=
8-4= 10-6=
2+0= 4+6=
Варіант – 1
-
7 10 2 7
-
0 7 3
1 6 5 6
-
5 8 9 0
3+5 7 4-2 4
9-3 6 3+3 6
8+1 5 5+0 7
-
3+2= 5-3=
8-4= 10-6=
2+0= 4+6=
Варіант – 2
-
5 8 3 5
3 6 4 0
7 4 1 9
9 2 6 2
-
4+2 8 5-2 4
9-3 4 4+4 6
3+5 1 6+0 7
-
4+2= 7-3=
7-5= 10-4=
6+0= 2+8=
Варіант – 2
-
5 8 3 5
3 6 4 0
7 4 1 9
9 2 6 2
-
4+2 8 5-2 4
9-3 4 4+4 6
3+5 1 6+0 7
-
4+2= 7-3=
7-5= 10-4=
6+0= 2+8=
Сад
Он сад. Коло дому сад. Сад посадили дідо і тато.
У садку сливи і малина.
Сад
Он сад. Коло дому сад. Сад посадили дідо і тато.
У садку сливи і малина.
Сад
Он сад. Коло дому сад. Сад посадили дідо і тато.
У садку сливи і малина.
Сад
Он сад. Коло дому сад. Сад посадили дідо і тато.
У садку сливи і малина.
Сад
Он сад. Коло дому сад. Сад посадили дідо і тато.
У садку сливи і малина.
Сад
Он сад. Коло дому сад. Сад посадили дідо і тато.
У садку сливи і малина.
Дуб – дерево. На дереві плоди. Дмитро і Дарина в саду. Рис – рослина. У полі – маки.
Дуб – дерево. На дереві плоди. Дмитро і Дарина в саду. Рис – рослина. У полі – маки.
Дуб – дерево. На дереві плоди. Дмитро і Дарина в саду. Рис – рослина. У полі – маки.
Дуб – дерево. На дереві плоди. Дмитро і Дарина в саду. Рис – рослина. У полі – маки.
Дуб – дерево. На дереві плоди. Дмитро і Дарина в саду. Рис – рослина. У полі – маки.
Дуб – дерево. На дереві плоди. Дмитро і Дарина в саду. Рис – рослина. У полі – маки.
Дуб – дерево. На дереві плоди. Дмитро і Дарина в саду. Рис – рослина. У полі – маки.