Позакласний захід з математики для учнів закладів освіти розроблений з метою пробудження в учнів бажання вивчати математику, розвивати логічне мислення, кругозір та виховувати інтерес до предмета. Ця розробка може бути використана як учителями математики так і керівниками гуртків
Тема: Інтелектуальна гра «Найрозумніший
математик»
Мета: Пробудити в учнів бажання вивчати
математику.
Розвивати логічне мислення, кругозір учнів.
Виховувати інтерес до предмета.
Обладнання :
Ведучий: Добрий день, дорогі діти, шановні гості !
Запрошуємо вас на гру “Найрозумніший математик”.
Дорогі діти, яку б науку ви не вивчали , до якого б ВУЗу не вступали, у якій би галузі не працювали, якщо ви хочете залишити там свій слід, то для цього скрізь необхідні знання математики.
А хто з вас не мріє стати моряком, льотчиком, кваліфікованим робітником у різних галузях нашої промисловості , сільського господарства, будівельником, металургом, токарем, інженером.
Але всі ці професії потребують доброго знання математики.
Колись в Америці було обіцяно велику премію тому, хто напише книжку під назвою: “Як людина жила без математики» .
Бажаючих одержати премію знайшлося чимало, та написати таку книжку ніхто не зміг . Дуже важко уявити життя людини без математичних знань І тому, якщо ви хочете брати участь у великому житті, то наповнюйте свою голову математикою, поки для цього у вас є можливість. Недарма у народі говорять:”Пташка красна пір`ям, а людина - знаннями”
А сьогодні ми виявимо хто найкраще знає математику у нашому класі, хто найкраще засвоїв теми, які ми з вами вивчили .
Отже, розпочинаємо гру “Найрозумніший математик”.
Представляю команду 5 -го класу, самих розумних математиків (усі учасники розповідають про себе, що люблять, ким мріють стати).
Нагадую, що у нашій грі три раунди.
У першому раунді визначаються півфіналісти. Їх у нас буде 5.
Щоб вийти у півфінал, вам потрібно дати правильну відповідь на 12 питань. На кожне запитання дається 4 варіанти відповідей. Із цих 4-х відповідей вам потрібно вибрати одну правильну. Для роздумів над відповіддю вам дається 5 секунд.
Увага! Розпочинаємо гру!
- Ми зіграли 12 питань, настав час подивитися на турнірну таблицю.
Поки комп`ютер порахує ваші бали, я хочу познайомити вас із казками, які написали про математику ваші однокласники. (Зачитую казки).
- Продовжуємо гру (зачитую ще питання, дивимося як змінюється положення на моніторі, хто ще виходить у фінал і т.д.)
Ними стали (перелічую їх).
Останні учні проявили характер справжніх бійців. Дякую вам, діти, за дуже гарну гру. У вас попереду ще багато перемог.
І РАУНД
Загальні питання.
впровадили
а) в Греції; б) в Індії;
в) в Росії; г) в Україні.
2 Що означає цифра 7 у записі числа 17235:
а) сотні; б) тисячі;
в) одиниці; г) мільйони.
3. Яке натуральне число передує числу 1431 :
а) 1429 ; б) 1430;
в) 1427; г) 1432.
4. Вказати рівняння, для якого число 7 є коренем:
а) 7 х Х = 42 б) 21 – Х = 14
в) Х х 5 + 15 = 52 г) 56 : Х – 7 = 0
5. Яку цифру можна поставити замість зірочки, щоб
була правильною нерівність:
135 < 13* ...
а) 4; б) 8;
в) 3; г) 5.
6. Знайти ділене , якщо дільник дорівнює 4, неповна
частка 5 і остача 1:
а) 19; б) 21;
в) 20; г) 10.
7. Корінь рівняння 29 – у = 18 дорівнює :
а) 10; б) 11;
в) 9; г) 18.
8. Яке натуральне число наступне за числом 2599 :
а) 2598; б) 2600;
в) 2602; г) 2590.
9. Округлити число 98871 до його найвищого
розряду :
а) 99871 ; б) 100000;
в) 98800; г) 98870.
10. Вказати нерівність , для якої число 7 є розв`язком :
а) Х > 7 ; б) Х < 11 ;
в) 7 < Х < 9 ; г) 8 < Х < 10.
11. Від`ємник дорівнює 28 , різниця 79. Зменшуване
дорівнює :
а) 51 ; б) 107;
в) 117; г) 127.
12. Знайти Х , якщо Х х 15 = 90 :
а) 1350; б) 6;
в) 75; г) 105.
13. Як називається кожне число в записі 32 + 29 =61:
а) доданок, доданок, сума;
б) множник, множник, добуток;
в) зменшуване, від`ємник, різниця;
г) ділене, дільник, частка.
14. Спростити вираз 2а х 36в :
а) 72 ав; б) 36ав;
в) 38аб; г) 72в.
15. Знайти дільник, якщо ділене дорівнює 5600, а
частка 80
а) 70; б) 7;
в) 700; г) 5680.
16. На яку властивість дії додавання вказує
рівність :
16 + (4+7) = (16+4)+7:
а) сполучну; б) переставну;
в) розподільну відносно додавання;
г) розподільну відносно віднімання.
17. При яких значеннях букви правильна рівність
1 : к = 1:
а) 1; б) 2 ;
в) 0; г) 5.
18. Виберіть і запишіть правильну відповідь :
Онукові Х років, а бабусі на 44 роки більше .
Скільки всього років бабусі і онукові?
а) (Х + 44)+Х; б) Х + 44;
в) (Х + 44) – Х; г) (Х – 44) + Х.
19. Із скількох знаків складається римська система
нумерації:
а) 7; б) 5;
в) 10; г) 8.
20. Яке з чисел не є натуральним:
а) 0; б) 101;
в) 25; г) 1.
21. При якому значенні k правильна рівність :
(24 – 8)12 = 24 k - 8 k
а) 12; б) 24;
в) 8; г) 1.
22. Олівець коштує Х коп. , а зошит k коп.
Скільки коштують 5 олівців і 10 зошитів разом?
а) 5Х + 10k; б) 5k + 10 Х;
в) 15 kХ; г) 10х + 5.
23. Розв`язати рівняння ( Х – 5) (Х – 9) = 0:
а) 5; 9; б) 25;81;
в) 14; 5; г) 4; 9.
24. Спростити вираз : 2с + 7с – 3с
а) 6с; б) 9с;
в) 12с; г) 2с.
Ведучий: Ми продовжуємо турнір найрозумніших
математиків.
На подіумі 5 учасників.
Перш, ніж оголосити питання ІІ раунда, ми повинні встановити порядок вашого виступу.
Щоб встановити порядок , у якому ви будете відповідати, необхідно розв`язати рівняння:
185 + 56 х = 633
56х = 633 – 185
56 = 448
х = 448 : 56
х = 8
Відповідь : 8
Хто першим розв`яже рівняння, той першим буде відповідати.
Отже , півфіналісти стартують, у такому порядку: (перелічую)
У цьому раунді вам пропонуються запитання 10 категорій знань:
“Додавання”
“Віднімання”
“Множення”
“Ділення”
“Натуральні числа”
“Величини”
“Рівняння”
“Геометричні фігури”
“Задачі-жарти”
“Швидкий рахунок”.
Кожен із вас відповідає на запитання двох категорій знань, але тепер відповідей на запитання не буде. На відповідь вам дається рівно одна хвилина. І за цю хвилину ви повинні назвати якнайбільше правильних відповідей.
(Після виступу усіх 5 учасників дивимося на турнірну таблицю).
Ведучий: Оголошую результати.
1.
2.
3.
Сподіваюся, що ви ще не раз зможете довести, що ви найрозумніші.
ІІ РАУНД
І категорія
Д О Д А В А Н Н Я
1. Як називається результат дії додавання ?
(Відповідь: сума)
2. Число 140 збільшити на 13. Одержимо :
(Відовідь: 153)
3. Як знайти невідомий доданок ?
(Від суми відняти відомий доданок)
4. Обчислити 25 + 90 + 75
( (25 + 75) + 90 =100 + 90 = 190)
5. Як додаються багатозначні числа ?
(у стовпчик)
6. Якщо один з двох доданків дорівнює 0, то сума дорівнює ...
(другому доданку)
7. Як називаються числа, які потрібно додати ?
(доданки)
8. На яку властивість дії додавання вказує рівність : 32 + 29 = 29 +32
(переставну)
9. Розв`язати рівняння: 25 + Х = 60.
(Х = 35)
10. Як читається переставний закон додавання?
(від перестановки доданків сума не змінюється)
11.Учні їхали на екскурсію . У першому автобусі було 27 учнів, а в другому на 5 учнів більше.
Скільки учнів їхало на екскурсію?
( 59)
12. Як читається сполучна властивість додавання ?
(Якщо до суми двох чисел додати третє число, то дістанемо той же результат, коли до першого числа додати суму другого і третього чисел)
(а + в) + с = а + ( в + с)
П категорія
В І Д Н І М А Н Н Я
1. Що означає від числа а відняти число в ?
(означає знайти таке число х, яке в сумі з
числом в дає число а)
2. Число 147 зменшили на 12.
Одержали: (135)
3. Розв`язати рівняння : 43 – х = 15
(х = 28)
4. Як знайти невідоме зменшуване?
(треба до різниці додаті від`ємник)
5. Обчислити : 7 + 8 – 15
(0)
6. Від`ємник дорівнює 28, різниця 70. Знайти
зменшуване.
(98)
7. Як знайти від`ємник ?
(від зменшуваного відняти різницю)
8. За зошит і ручку учень заплатив 1 грн. 20 коп.
Зошит коштує 40 коп. Скільки коштує ручка?
(80 коп.)
9. Продовжити речення: При збільшенні
зменшуваного на кілька одиниць, різниця ...
(збільшується на стільки ж одиниць)
10. Обчислити зручним способом : 51 – 9 – 21
((51 – 21) – 9 = 21)
11. При зменшенні від`ємника на кілька одиниць,
різниця ...
(збільшується на стільки ж одиниць)
12. Як називається кожне число в записі : 71 – 59 = 12
(зменшуване, від’ємник, різниця)
13. Знайти х, якщо х + 4 = 14
(х = 10)
14. Записати різницю чисел а і 15?
(а – 15)
15. Знайти різницю , якщо зменшуване дорівнює
від`ємнику ?
(0)
16. Як зміниться різниця, якщо зменшуване і
від`ємник збільшити на 50?
(не зміниться)
Ш категорія
М Н О Ж Е Н Н Я
1. Що означає помножити число а на число в ?
(означає знайти суму в доданків, кожен з яких
дорівнює а )
2. Як називається кожне число в записі: 17 х 6 = 102
(множник, множник, добуток)
3. Обчислити : 1 х а
(а)
4. Як знайти невідомий множник ?
(треба добуток поділити на відомий множник)
5. Якщо один з множників дорівнює нулю, то
добуток дорівнює... (0)
6. Число 43 збільшити у 100 разів;
(4300)
7. Обчислити : (14 – 14) х 8 (0)
8. Розв`язати рівняння : 8 х Х = 240
(х = 30)
9. У одній пачці 12 зошитів. Скільки зошитів у 10 таких пачках ?
(120)
10. Не виконуючи множення , порівняйте значення виразів :
25 х 24 і 25 х 26
(25 х 24 < 25 х 26)
11. Як читається переставний закон множення ?
(від перестановки множників добуток не змінюється)
12. Знайти суму дев`яти доданків, кожен з яких дорівнює 2.
( 9 х 2 = 18)
13. Знайти х , якщо х : 16 = 5.
(80)
14. Назви деякі два числа, добуток яких дорівнює 12 .
( 3 і 4 ; 6 і 2 ; 1 і 12)
15. Як читається сполучна властивість множення:
(Якщо добуток двох чисел помножити на третє число, то дістанемо те ж значення, коли б перше число помножити на добуток другого і третього чисел).
16. Як читається розподільний закон множення відносно додавання?
(Можна кожний доданок помножити на це ж число і знайдені добутки додати)
ІV категорія.
Д І Л Е Н Н Я
1. Що означає число а поділити на число в ?
(означає знайти таке число х, при якому Х х В = А)
2. Якщо число поділити само на себе, одержимо : (1)
3. Якщо ділене дорівнює нулю, то частка дорівнює ... (0)
4. Як називається кожне число у записі : 120 : 24 = 5
(ділене, дільник, частка)
5. Як знайти невідоме ділене ?
(частку помножити на дільник)
6. Обчислити : а : 1
(а)
7. Розв`язати рівняння: х : 101 = 8
( х = 808)
8. Знайти ділене, якщо дільник дорівнює 30, а частка 6.
(180)
9. Як знайти невідомий дільник ?
(Треба ділене поділити на частку)
10. За 7 олівців заплатили 1 грн. 40 коп. Скільки коштує 1 олівець ?
(20 коп.)
11. Обчислити : 3900 : 100
(39)
12. Знайти х, якщо 600 : х = 6; (х = 100)
13. Знайти дільник, якщо ділене дорівнює 14, а частка 7 .
(14 : х = 7 )
( х = 2)
14. При якому значенні х правильна рівність:
29 : х = 29
( х = 1)
15. Добуток двох чисел дорівнює 144. Один із множників дорівнює 12. Знайти другий множник .
(12)
16. Яке число ділиться на всі числа без остачі ?
(0)
17. У якому випадку різниця двох чисел дорівнює їх сумі ?
(якщо одне з чисел дорівнює 0)
V категорія
Н А Т У Р А Л Ь Н І Ч И С Л А
1. Які числа називаються натуральними ?
(числа, якими користуються при лічбі)
2. Назвати число, яке має 4 тисячі і 8 сотень:
(4800)
3. Яке натуральне число передує числу 129 ?
(128)
4. Одне з натуральних чисел позначили буквою а. Назвати наступне за ним натуральне число .
(а + 1)
5. Чи є число 0 натуральним? (ні)
6. Який розряд іде за десятками тисяч ?
(сотні тисяч)
7. Яке натуральне число наступне за числом 200?
(201)
8. Порівняти числа 2739 і 2839.
(2739 < 2839)
9. Округлити число 827 до десятків.
(830)
10. Назвати найбільше двоцифрове число .
(99)
11. Будинок школи є дев`ятим, якщо лічити будинки на вулиці як зліва, так і справа? Скільки будинків на цій вулиці?
(17)
12. Чи існує найменше натуральне число? Назви його.
(1)
13. За допомогою чого записують натуральні числа ?
( за допомогою цифр)
14. Яке число в римській нумерації означає буква L?
(50)
15. Як подати число 348 у вигляді суми розрядних доданків ?
(348 = 300 + 40 + 8)
VІ категорія
В Е Л И Ч И Н И
1. Навести приклади величин .
(час, температура, довжина, площа, вартість і т.д.)
2. Скільки місяців містять три роки ?
(36 місяців)
3. Що більше 550 кг чи 55 ц ?
(55о кг < 55 ц)
4. Які дві величини називаються прямо пропорційними?
(Якщо в результаті збільшення однієї з них у кілька разів значення другої величини збільшується у стільки ж разів)
5. Основними одиницями вимірювання довжини є :
(метр, дециметр, сантиметр, міліметр, кілометр)
6. Обчислити : 50 хв. х 6
(300 хв. = 5 год.)
7. Скільки сантиметрів у 3 дм. 5 см.?
(35 см.)
8. Одну деталь на станку виготовляють за
2 хв.5 сек. Скільки часу потрібно на виготовлення 8 таких деталей?
(2 хв.5 сек. Х 8 = 16 хв. 40 сек.)
9. Які дві величини називають обернено пропорційними?
(Якщо в результаті збільшення значення однієї величини у кілька разів друга величина зменшується у стільки ж разів)
10. Основними одиницями вимірювання маси є ...
(кілограм, грам, центнер, тонна)
11. Скільки годин містять дві доби ?
(48 год.)
12. Маса кавуна а кг., а диня на 4 кг. легша. Яка маса дині ?
(а – 4) кг)
13. Основними одиницями вимірювання часу є ...
(секунда, хвилина, година, доба )
14. Скільки хвилин містить 1/3 год ?
(20 хв.)
VП категорія
Р І В Н Я Н Н Я
1. Що називається рівнянням ?
(рівність, що містить невідоме число )
2. Чи є число 7 коренем рівняння 21 – х = 14 .
(так)
3. Якщо до задуманого числа додати 11, то дістанемо 23.
Яке число задумали ?
(12)
4. Як називається числове значення змінної , при якому рівняння перетворюються у правильну числову рівність ?
(корінь, рівняння)
5. Розв`язати рівняння 46 – х = 20
( х = 26)
6. Знайти невідоме число, якщо х + 7 = 33
(х = 26)
7. Що означає розв`язати рівняння ?
(знайти всі його корені)
8. Чи має корінь рівняння : х : 95 = 0 Який ?
(0)
9. Знайти корінь рівняння 5 х Х = 200
(40)
10. Скласти рівняння для розв`язування задачі.
Перше число у 7 разів більше за друге. Знайди ці числа, якщо їх сума дорівнює 208.
(Х + 7х = 208)
(8х = 208)
11. Розв`язати рівняння : х + 18 = 23
(х = 5)
12. Знайти корінь рівняння :(х – 3 ) : 4 = 6
(х = 27)
13. Знайди таке значення а, щоб число х = 14 було коренем рівняння х – 7 = а
(а = 7)
VШ категорія
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ
1. Які ти знаєш найпростіші геометричні фігури ?
(точка, пряма, площина)
2. Що називається відрізком ?
(частина прямої, обмежена з двох кінців точками)
3. Як можна виміряти довжину відрізка ?
(лінійкою)
4. Що таке периметр?
(сума довжин усіх сторін)
5. Знайти периметр прямокутника , сторони якого дорівнюють 4см та 2 см.
(Р = (4 + 2) х 2 = 12 см)
6. Як обчислити периметр квадрата ?
(Р кв. = 4а)
7. Як обчислити периметр прямокутника ?
(Р пр. = 2 (а + в)
8. Чому дорівнює периметр квадрата, якщо його сторона дорівнює 7 см ?
(Р = 4 х 7 = 28 см.)
9. Периметр прямокутника 12 см., а одна його сторона 2 см. Знайти другу сторону
(а = 4 см.)
10. Периметр квадрата 48 см. Знайти довжину його сторони.
(а = 12 см)
11. Точка С належить відрізку АВ, довжина якого дорівнює 36см. Знайти довжину відрізка АС, якщо СВ = 15 см.
(АС = 21 см)
12. Виразити у метрах: 1300 см.
(13 м.)
13. Що називається ламаною ?
(Ламана – це фігура, яка складається з відрізків , розміщених так, що кінець першого відрізка є початком другого і т.д.)
14. Чому дорівнює довжина ламаної ?
(Сумі довжини відрізків, з яких вона складається).
ІХ категорія
З А Д А Ч І - Ж А Р Т И
1. Три та три, та три - що отримається? (дірка)
2. Якщо сказати швидко: “Двадцять п`ят та двадцять п`ят”, то скільки буде ? (40 п`ят)
3. На дереві сиділи 5 ворон. Пролунав постріл і два птаха впали. Скільки лишилося ворон на дереві ? (жодної)
4. На ялинці горіло 7 свічок; 5 із них погасли, Скільки свічок залишилося на ялинці?
(5, бо непогашені дві свічки через деякий час згоріли)
5. Два батька і два сина прийшли в театр і кожен зайняв своє місце, а всього 3 стільця. Як могло так статися?
(У театр прийшли : дід, його син і внук)
6. У батька 6 синів. Кожен син має сестру. Скільки всього дітей у батька? (7)
7. У велосипедному колесі 32 спиці. А скільки проміжків між спицями? (32)
8. На столі стояло 3 склянки з полуницями. Сашко з`їв одну склянку полуниць. Скільки склянок залишилося?
(Три. Сашко склянок не їв)
9. Коли півень стоїть на одній нозі, то важить 6 кг. Скільки буде важити півень, коли стане на дві ноги?
(Стільки ж)
10. Що важче 100 кг заліза чи один центнер сіна ?
(Важать однаково)
11. Троє коней пробігли 12 км.Скільки кілометрів пробіг годин кінь ?
(Кожен кінь пробіг 12 км.)
12. До садової хвіртки прикріплені металічні полоси. Скільки полос, якщо проміжків між ними 8? ( 9 )
13. На одній вербі росли 23 груші, а на другій 27. Скільки всього груш зірвали діти з двох дерев? (жодної)
14. Сума яких чисел дорівнює їх добутку ?
(2 х 2 =2 + 2 або 0 х 0 = 0 + 0)
15. Від 8 відняли 2 і дістали 7. Як це могло трапитись ?
(вісім – ві= сім)
16. Троє попросили засмажити їм трьох курчат. Кожний з`їв своє курча, і двоє курчат ще залишилося. Як це пояснити ?
(Той, хто з`їв курча, мав прізвище Кожний).
Х категорія
Ш В И Д К И Й Р А Х У Н О К
1. Двоє грали в шахмати 4 години. Скільки часу грав кожен ?
( 4 год. )
2. Два плюс два, помножити на 2 - скільки буде ?
( 2 + 2) х 2 = 8
3. На одній руці п`ять пальців, на двох десять. А на десяти ? ( 50)
6. У першій коробці лежало 10 олівців, у другій - стільки, скільки в першій, а в третій – стільки ж , скільки в другій. Скільки олівців у третій коробці? (12)
7. На столі лежало 4 яблука. Одне з них розрізали навпіл і поклали на стіл. Скільки яблук на столі? ( 4 )
8. У сім`ї 4 сини, кожен має по 2 сестри. Скільки дітей у сім`ї?
(6 дітей: 4 хлопчики, 2 дівчинки)
9. Периметр прямокутника дорівнює 20 см. Чи може одна з його сторін дорівнювати 10 см?
(не може, бо в сумі з протилежною стороною довжина становитиме 20 см, а на дві інші сторони вже нічого не залишиться)
10. Зменшуване на 5 більше, ніж від`ємник. Чому дорівнює різниця? ( 5 )
11. У класі 20 учнів, Із них 15 грають у футбол і 10 у волейбол. Як це може бути ?
(5 дітей грають в обидві гри)
12. Летіли три качки: одна попереду і дві позаду; одна позаду і дві попереду; дві справа від третьої і дві зліва; одна між двома і всі вряд. Скільки всього качок було? ( 3 )
13. За книжку заплатили 1 гривню та ще половину її вартості. Скільки коштує книга? (2 гривні)
14. На полиці 16 книжок. Підручник із математики стоїть на 7 місці, якщо рахувати справа. На якому місці він стоїть при лічбі зліва?
(якщо підручник справа на 7-му місці, значить , після нього наліво стоять 16 – 7 = 9 книжок. Отже , зліва він 10-й)
Відповідь: зліва на 10-му місці.
15. Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць. ( за 4 хв.)
16. Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 2 десятки ? ( 6 десятків )
Ведучий : Ми продовжуємо турнір “Найрозумніший математик” і я із задоволенням представляю вам фіналістів. Ними стали (називаю прізвища):
1.
2.
65 : (х + 4) – 6 = 7
65 : (х + 4) = 13
х + 4 = 65 : 13
х + 4 = 5
х = 1
Відповідь : 1
Твій пульт червоний і твоя тема “Математика в музиці, художніх творах, фільмах”.
Твій пульт жовтий і тема “Математика в ребусах”.
Я покажу вам зараз як розміщені питання ваших тем і вам слід запам`ятати під якими номерами вони знаходяться на моніторі.
- За правильні відповіді із загальних питань - 1 бал.
І так, розпочинаємо Ш тур.
III РАУНД
М О Я Т Е М А
МАТЕМАТИКА В ХУДОЖНІХ ТВОРАХ .МУЗИЦІ .ФІЛЬМАХ .
1. У якій відомій дитячій пісні згадується таблиця множення ? («Дважды два четыре»)
2. Скільки «витязей прекрасных» виходило на берег із морських глибин у казці О.С.Пушкіна “Сказка о царе Салтане”. (30)
3. Скільки долматинців нараховувалось у фіналі відомого американського фільму ? (101)
4. Скільки розбійників було під началом Алі-Баби ? (40)
5. Скільки планів мав майстер Фікс у відомому мультфільмі? ( 2 )
6. Скількох козлят врятувала мама – коза від злого вовка?
( 7 )
7. Скільки найкращих друзів – Гномів було у Білосніжки ?
( 7 )
МОЯ ТЕМА
М А Т Е М А Т И К А В Р Е Б У С А Х
ак 3 са - актриса
ро7”а - р о с а
7’я - сім’я
кі 100 чка - кісточка
40`чка - сорочка
3 зуб - тризуб
МОЯ ТЕМА
М А Т Е М А Т И К А В З А Г А Д К А Х
1. Це не букви, хоч їх пишуть.
Десять братиків відомих.
Все підкажуть, все полічать
І у школі, і удома.
(цифри)
2. Що за цифра – акробатка ?
Як на голову стане,
Рівно на три меншою стане.
(дев`ять)
3. Ми – велика сім`я,
Наймолодший – це Я!
відразу нас не полічити:
Таня є і Вася є,
Юра, Шура, Зіна, Маша
І Наташа теж наша.
Скільки ж дітей у сім`ї?
(8)
4. Ми за чаєм не скучаєм
По дві чашки випиваєм.
Вісім чашок – вісім пар,
Випиваєм самовар.
Скільки ж чашок в самоварі
Хто із вас нам відгадає?
(16)
5. Маша котику на ніжки
Віддала панчішки.
А малій сестричці –
Ще й рукавиці.
Скільки пар було панчіх
Й рукавиць?... Чого мовчиш?
(три пари панчіх і одна пара рукавиць)
6. Летіли голуби,
Сіли на дуби – по парі на кожнім,
Коли озирнулись, то схаменулись –
Один дуб – порожній.
Поодинці хотіли сісти –
Де ж одного тоді помістити ?
Скільки дубів, скільки голубів ?
(чотири голуби и три дуби)
М О Я Т Е М А
З А Г А Л Ь Н І П И Т А Н Н Я
1. Яке число ділиться на всі числа без остачі ? (0)
2. У якому випадку різниця двох чисел дорівнює їх сумі ?
(якщо одне з чисел дорівнює 0)
3. Сума яких двох чисел дорівнює їх добутку ?
(2 х 2 = 2 + 2) ( 0 х 0 = 0 + 0)
4. Скільки районів у Харківський області ? (27)
5. Скільки дітей було у Володимира Великого (12)
6. Стрілки на годиннику утворюють прямий кут, причому хвилинна стрілка стоїть на 12. Який час показує годинник ?
(15 чи 21 годину)
7. Скільки днів у тижні ? ( 7 )
8. Скільки місяців у році ? (12 )
9. Скільки днів у році ? (365)
10. Як набрати 6 літрів води, користуючись двохлітровою банкою і чайником, у який входить 5 літрів ?
(наливаємо в банку 2 рази по 2 літри і переливаємо
в чайник, потім ще раз наливаємо в банку 2
літри)
11. Скільки років було Володимиру Мономаху, коли він посів княжий трон у Києві ? (60)
12. Скільки разів помстилася княгина Ольга древлянам за смерть свого чоловіка князя Ігоря ?
(4; згідно з літописом “Повість минулих літ”)
(1 грн. 10 коп. і 10 коп.)
14. Скільки лапок у мухи (жука) ? ( 6 )
15. Скільки братів мав Кий ?
(2: Щек і Хорив)
(Трипілля)
Ведучий: Ось і підійшла до кінця наша гра. Переможцем нашої гри став….(оголошую ім’я переможця)
- Нагородження переможця. Учасникам гри-заохочувальні призи.
Додаток 1
Математичний кросворд
Відгадай нижче вказані слова і у виділених клітинках утвориться слово, яким називається один із законів множення.
|
1 |
|
|
|
||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|||||
|
6 |
|
|
|
|
|||||
7 |
|
|
|
|
||||||
|
8 |
|
|
|
||||||
9 |
|
|
|
|
|
|||||
(Сума)
(Розподільний)
(Формула)
(Ділене)
(Добуток)
(Частка)
(Нуль)
(Вираз)
(Двійка)