Інтелектуальна гра "Найрозумніший математик"

Про матеріал

Позакласний захід з математики для учнів закладів освіти розроблений з метою пробудження в учнів бажання вивчати математику, розвивати логічне мислення, кругозір та виховувати інтерес до предмета. Ця розробка може бути використана як учителями математики так і керівниками гуртків

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Інтелектуальна  гра  «Найрозумніший   

                                 математик»

 

 

 

Мета: Пробудити в учнів бажання вивчати  

            математику.

            Розвивати логічне мислення, кругозір учнів.

            Виховувати інтерес до предмета.

 

 

 

Обладнання :

  1. Оформлені місця для учасників гри .
  2. Монітор.
  3. Учнівські твори, казки про математику; математичні кросворди.

 

  Ведучий:  Добрий день, дорогі діти, шановні гості !

                       Запрошуємо  вас  на  гру “Найрозумніший математик”.

                       Дорогі діти, яку б науку  ви  не  вивчали , до  якого  б  ВУЗу  не  вступали,    у  якій  би  галузі  не  працювали, якщо ви  хочете  залишити  там  свій  слід, то  для  цього  скрізь  необхідні знання математики.

                А хто з вас не мріє  стати  моряком, льотчиком, кваліфікованим  робітником  у різних галузях нашої  промисловості , сільського господарства, будівельником, металургом, токарем, інженером.

                 Але  всі ці професії потребують   доброго  знання  математики.

                 Колись  в  Америці  було  обіцяно  велику  премію  тому, хто напише  книжку  під  назвою: “Як  людина  жила  без математики» .

                   Бажаючих  одержати  премію  знайшлося  чимало, та  написати таку книжку ніхто  не  зміг . Дуже  важко уявити життя людини без математичних знань І тому, якщо ви хочете брати участь у великому житті,  то наповнюйте  свою  голову  математикою, поки для цього у вас є можливість.  Недарма у народі говорять:”Пташка  красна пір`ям, а людина -  знаннями”

                А сьогодні ми  виявимо  хто найкраще  знає  математику у  нашому класі, хто найкраще засвоїв  теми, які  ми  з вами  вивчили .

                 Отже,  розпочинаємо  гру “Найрозумніший  математик”.

                     Представляю команду 5 -го  класу,  самих  розумних математиків (усі учасники  розповідають про себе, що люблять,   ким мріють стати).

     Нагадую, що  у  нашій  грі  три  раунди.

      У першому  раунді  визначаються   півфіналісти. Їх  у  нас  буде 5.

  Щоб  вийти  у  півфінал, вам  потрібно  дати  правильну відповідь  на  12  питань.  На  кожне  запитання  дається  4  варіанти  відповідей.  Із  цих  4-х відповідей  вам  потрібно  вибрати  одну  правильну. Для роздумів над відповіддю  вам  дається  5  секунд.

        Увага! Розпочинаємо  гру!

        - Ми  зіграли  12  питань, настав  час подивитися на турнірну таблицю. 

           Поки  комп`ютер  порахує  ваші  бали, я  хочу   познайомити вас  із  казками, які написали про  математику  ваші однокласники. (Зачитую казки). 

 

  •              Дивимось  на турнірну  таблицю (оголошую  результати).

 

-             Продовжуємо  гру (зачитую  ще  питання, дивимося  як   змінюється  положення на моніторі, хто  ще  виходить  у  фінал  і т.д.)

 

  •              Перші  п`ять  переможців  виявлені.

Ними  стали (перелічую  їх).

Останні  учні  проявили характер  справжніх  бійців. Дякую  вам, діти, за  дуже  гарну  гру.  У вас  попереду  ще  багато  перемог.

  •              А  у  нас  гра  з  глядачами.  Зараз  ми  з вами  відгадаємо  кросворд .   (Додаток 1).

 

 

І    РАУНД

 

Загальні  питання.

 

  1. Позиційну десяткову систему числення вперше   

впровадили  

                          а)  в  Греції;                         б) в  Індії;

                          в) в Росії;                             г) в Україні.                      

  2 Що  означає  цифра  7  у  записі  числа  17235:

                          а) сотні;                               б) тисячі;

                          в) одиниці;                          г) мільйони.             

   3. Яке натуральне  число  передує  числу  1431 :

                          а) 1429 ;                               б) 1430;

                          в) 1427;                                г) 1432.                

   4. Вказати рівняння, для якого число 7  є  коренем:

                          а) 7  х  Х  = 42              б) 21 – Х  = 14

                          в) Х х 5  + 15 = 52        г) 56 : Х – 7 = 0

    5. Яку  цифру можна  поставити  замість зірочки, щоб 

       була  правильною  нерівність:

                                                   135   <  13* ...

                              а)     4;                               б)  8;

                              в)     3;                               г)  5.

    6. Знайти  ділене , якщо  дільник  дорівнює  4,  неповна 

        частка  5  і  остача  1:

                              а)  19;                                б) 21;

                              в)  20;                               г) 10.

  7.  Корінь  рівняння  29 – у = 18  дорівнює :

                              а)  10;                                 б) 11;

                              в)    9;                                 г) 18.

   8. Яке  натуральне  число  наступне  за  числом  2599 :

                               а) 2598;                          б) 2600;

                               в) 2602;                          г) 2590.

     9. Округлити число  98871  до  його  найвищого   

         розряду :

                               а) 99871 ;                       б) 100000;          

                               в) 98800;                        г) 98870.

  10. Вказати нерівність  , для  якої  число  7  є  розв`язком :

                               а) Х  > 7 ;                        б) Х  < 11 ;

                               в) 7  <  Х < 9 ;                г) 8  < Х  < 10.

   11. Від`ємник дорівнює  28 , різниця  79.  Зменшуване 

         дорівнює :

                                а) 51 ;                             б) 107;

                                в) 117;                            г) 127.

   12. Знайти  Х , якщо  Х   х   15  =  90 :

                                 а) 1350;                         б) 6;

                                 в) 75;                             г) 105.

   13. Як  називається  кожне  число  в  записі  32 + 29 =61:

     

                                  а)  доданок, доданок, сума;

                                  б) множник, множник, добуток;

                                  в) зменшуване, від`ємник, різниця;

                                  г) ділене, дільник, частка.

   14. Спростити  вираз  2а х 36в :

                                   а) 72 ав;                             б) 36ав;

                                   в) 38аб;                             г)  72в.

    15. Знайти  дільник, якщо  ділене  дорівнює  5600, а 

          частка  80

                                     а) 70;                                 б)  7;

                                     в) 700;                               г)  5680.

 

    16. На  яку  властивість  дії  додавання  вказує 

            рівність :

                                     16 + (4+7) = (16+4)+7:

               а) сполучну;          б) переставну;

               в) розподільну відносно додавання;     

               г) розподільну відносно   віднімання.                   

                                                                                

 17. При яких значеннях  букви  правильна  рівність 

       1  :  к  = 1:

                               а)  1;                                        б) 2 ;

                               в) 0;                                         г) 5.

 18. Виберіть і запишіть правильну відповідь :

  Онукові  Х  років,  а  бабусі  на  44  роки  більше .

  Скільки  всього  років  бабусі  і  онукові?

            а) (Х + 44)+Х;                      б) Х + 44;

            в) (Х + 44) – Х;                     г) (Х – 44) + Х.

 19. Із  скількох  знаків  складається  римська  система 

       нумерації:

                                 а) 7;                                 б)  5;

                                 в) 10;                               г)  8.

  20. Яке  з чисел  не  є  натуральним:

                                  а)  0;                                  б) 101;

                                  в) 25;                                  г)  1.

  21.  При якому значенні   k  правильна  рівність :

         (24 – 8)12 = 24  k  - 8 k

                                   а) 12;                                 б) 24;

                                   в)  8;                                  г) 1.

   22. Олівець  коштує  Х   коп. , а  зошит   k  коп.

   Скільки  коштують  5  олівців  і  10  зошитів  разом?

                     а)  5Х + 10k;                         б) 5k + 10 Х;

                     в) 15 kХ;                                г) 10х +  5.

   23. Розв`язати  рівняння ( Х – 5) (Х – 9) = 0:

                       а)  5; 9;                                  б) 25;81;

                        в) 14; 5;                                 г)  4; 9.

    24. Спростити  вираз :    + 7с – 3с

                                   а)  6с;                                    б) 9с;

                                   в) 12с;                                   г) 2с.

 

 

 Ведучий:  Ми  продовжуємо  турнір  найрозумніших   

  математиків.

                      На подіумі  5  учасників.

                      Перш, ніж оголосити питання  ІІ раунда, ми  повинні   встановити  порядок  вашого виступу.

                      Щоб встановити порядок , у якому ви будете  відповідати,  необхідно  розв`язати  рівняння:

                                         185  + 56 х =  633

                                           56х = 633 – 185

                                           56 = 448

                                              х = 448 : 56

                                              х = 8

                        Відповідь :  8

                       Хто  першим розв`яже  рівняння, той  першим  буде  відповідати.

                       Отже , півфіналісти  стартують, у  такому  порядку:  (перелічую)

                        У цьому  раунді вам пропонуються  запитання  10  категорій  знань:

                        “Додавання”

                        “Віднімання”

                        “Множення”

                        “Ділення”

                        “Натуральні  числа”

                        “Величини”

                        “Рівняння”

                        “Геометричні фігури”

                        “Задачі-жарти”

                        “Швидкий  рахунок”.

                          Кожен  із  вас  відповідає  на  запитання  двох  категорій знань, але тепер  відповідей на  запитання не буде. На  відповідь  вам  дається рівно одна  хвилина. І за цю хвилину ви повинні назвати якнайбільше правильних відповідей.

 

  •              Першим  у  півфіналі  виступає ...(оголошую  прізвище)
  •              Яку  категорію  ти  обираєш? 
  •              У тебе  є  одна  хвилина і  вона починається  прямо  зараз.
  •              Ти  дав  ____________  правильних  відповідей  і  в  сумі  у   тебе __балів.

(Після  виступу  усіх  5  учасників  дивимося  на  турнірну таблицю).

            

Ведучий:  Оголошую  результати.

  •              Але  не  сумуйте. Попереду  у  наших  учасників ще  по   одній спробі.
  •              Хто  ж  стане  фіналістом?  Ми  будемо  знати  їх  імена  після  того як  пройдемо другий  півфінальний  круг.
  •              Гру  знову  розпочинає  _________ (оголошую  прізвище).
  •              Яку  категорію  ти  обираєш ? Схвалюю і підтримую твій  вибір, бажаю успіху. У тебе є рівно  1  хвилина і вона розпочинається прямо  зараз.
  •              Поки комп`ютер  підраховує хто ж  вийшов у фінал , ми проводимо гру  з  глядачами (відгадування  ребусів).
  •              А  зараз  дивимося  у  турнірну  таблицю.  У фінал  вийшли (оголошую прізвища).

 

1.

2.

3.

  •              І  особливо  хочу  подякувати  _______________ (називаю  імена дітей, які  вибувають)  .
  •              Ви  дуже  гарно  грали, показали  глибокі  знання  з математики.

Сподіваюся, що ви ще  не  раз  зможете  довести,  що  ви  найрозумніші.

 

                                                               ІІ  РАУНД

 

І  категорія

 

Д О Д А В А Н Н Я

 

                  1. Як називається  результат  дії  додавання ?

                        (Відповідь:  сума)

                  2. Число  140   збільшити  на  13. Одержимо  :

                          (Відовідь: 153)

                  3. Як  знайти невідомий  доданок ?

                           (Від суми відняти відомий доданок)

                  4. Обчислити   25 + 90 + 75

                         (  (25 + 75) + 90 =100 + 90 = 190)

                  5. Як  додаються   багатозначні  числа ?

                              стовпчик)

                  6. Якщо  один  з  двох  доданків  дорівнює  0,  то  сума    дорівнює ...

                          (другому  доданку)

                 7. Як  називаються  числа, які потрібно  додати ?

                              (доданки)

                 8. На  яку  властивість  дії  додавання  вказує  рівність : 32 + 29  = 29  +32

                               (переставну)

                 9. Розв`язати  рівняння:  25 + Х = 60.

                               (Х = 35)

              10.  Як  читається  переставний  закон  додавання?

                (від перестановки доданків  сума  не  змінюється)

               11.Учні  їхали  на екскурсію . У першому  автобусі  було  27  учнів, а  в другому  на  5  учнів  більше.

               Скільки учнів  їхало  на  екскурсію?

                             (  59)

                12. Як  читається  сполучна  властивість  додавання ?

                  (Якщо  до суми  двох  чисел  додати  третє  число, то    дістанемо   той  же результат, коли  до   першого числа   додати  суму  другого  і  третього чисел)

                                     + в)  + с =  а + ( в + с)                     

            

П  категорія

 

В І Д Н І М А Н Н Я

                                                         

               1. Що  означає  від числа  а  відняти  число  в ?

                 (означає  знайти  таке  число  х, яке  в  сумі  з 

                  числом  в  дає  число а)

               2. Число  147  зменшили  на 12. 

                     Одержали:  (135)

               3. Розв`язати рівняння : 43 – х = 15

                          (х = 28)

               4. Як  знайти  невідоме  зменшуване?

                      (треба до різниці  додаті від`ємник)

               5. Обчислити :   7 + 8 – 15

                            (0)

               6. Від`ємник   дорівнює  28, різниця  70.  Знайти 

                  зменшуване.

                           (98)

               7. Як  знайти  від`ємник ?

                   (від зменшуваного відняти  різницю)

               8. За зошит  і ручку учень  заплатив  1 грн. 20 коп.

                    Зошит коштує  40 коп. Скільки коштує  ручка?

                      (80 коп.)

               9. Продовжити  речення: При збільшенні

                   зменшуваного на кілька  одиниць,  різниця ...

                      (збільшується  на стільки  ж  одиниць)

              10. Обчислити  зручним способом :  51 – 9 – 21

                     ((51 – 21) – 9 = 21)

              11. При  зменшенні від`ємника на кілька одиниць,

                     різниця ...

                    (збільшується на стільки ж одиниць)

              12. Як називається кожне число в  записі : 71 – 59 = 12 

                       (зменшуване, від’ємник, різниця)

              13. Знайти х, якщо  х  + 4 = 14

                      (х = 10)

              14. Записати  різницю  чисел  а  і  15?

                      (а – 15)

              15. Знайти  різницю , якщо  зменшуване  дорівнює 

                     від`ємнику ?

                      (0)

              16. Як зміниться різниця, якщо зменшуване  і

                   від`ємник  збільшити  на 50?

                      (не зміниться)

 

Ш   категорія

 

 М Н О Ж Е Н Н Я

 

               1.  Що  означає  помножити  число  а  на  число  в ?

                  (означає знайти  суму  в  доданків, кожен  з  яких

                   дорівнює  а  )

               2. Як називається кожне число в записі:  17 х 6 = 102

                     (множник, множник, добуток)

               3. Обчислити  :    1 х  а

                                  (а)

               4. Як знайти  невідомий  множник ?

                  (треба  добуток  поділити  на  відомий  множник)

               5. Якщо  один  з множників  дорівнює  нулю, то 

                   добуток    дорівнює...    (0)

                6. Число  43  збільшити  у  100  разів;

                               (4300)

                        7. Обчислити :  (14 – 14) х 8         (0)

                        8. Розв`язати рівняння : 8  х Х = 240

                                 (х = 30)

                        9.  У  одній пачці 12 зошитів. Скільки зошитів у 10 таких пачках ?

                                 (120)

                      10. Не виконуючи множення , порівняйте  значення  виразів :

                                  25 х 24    і  25 х 26

                                  (25 х 24  < 25 х 26)

                      11. Як  читається переставний закон множення ?

                             (від перестановки множників   добуток не змінюється)

                      12. Знайти  суму  дев`яти  доданків, кожен  з  яких  дорівнює  2.

                                ( 9 х 2 = 18)

                      13. Знайти  х , якщо   х : 16 = 5.

                                (80)

                      14. Назви  деякі  два  числа, добуток  яких  дорівнює  12 .

                             ( 3 і 4 ;  6 і 2 ;  1  і 12)

                      15. Як  читається  сполучна властивість множення:

                           (Якщо  добуток  двох  чисел  помножити  на  третє  число, то  дістанемо те ж  значення, коли  б  перше число  помножити на добуток другого   і третього чисел).

                       16. Як  читається  розподільний  закон  множення  відносно  додавання?

                            (Можна кожний доданок помножити на це ж число і знайдені добутки додати)

ІV    категорія.

 

Д  І  Л  Е  Н  Н  Я

 

              1. Що  означає  число  а  поділити  на  число  в ?

                    (означає  знайти  таке  число  х, при  якому    Х  х   В = А)

              2. Якщо число  поділити  само  на  себе, одержимо :     (1)

                3. Якщо ділене  дорівнює  нулю, то  частка  дорівнює ...   (0)

                4. Як  називається  кожне  число  у  записі : 120 : 24  = 5    

                    (ділене, дільник, частка)

                5. Як  знайти  невідоме  ділене ?

                    (частку  помножити  на  дільник)

                6. Обчислити :  а  : 1

                          (а)

                7. Розв`язати рівняння: х : 101 = 8

                      ( х = 808)

                8. Знайти  ділене, якщо  дільник  дорівнює  30, а частка  6.

                       (180)

                9. Як знайти   невідомий  дільник ?

                      (Треба  ділене  поділити  на  частку)

              10. За  7  олівців  заплатили  1 грн. 40 коп.  Скільки  коштує  1 олівець ?

                       (20  коп.)

              11. Обчислити : 3900 : 100

                        (39)

              12. Знайти  х, якщо  600 : х  = 6;        (х = 100)

              13. Знайти дільник, якщо  ділене  дорівнює  14, а частка 7 .

                          (14 : х = 7 )

                          ( х = 2)

               14. При якому  значенні  х  правильна  рівність: 

     29  :   х = 29

                              ( х = 1)

               15. Добуток  двох  чисел дорівнює  144. Один  із   множників  дорівнює  12. Знайти  другий  множник .

                                (12)

               16. Яке число  ділиться  на  всі  числа  без  остачі ?

                               (0)

               17. У якому  випадку  різниця  двох  чисел  дорівнює  їх  сумі ?

                          (якщо  одне  з чисел  дорівнює  0)

                                                            

 

V    категорія

 

Н А Т У Р А Л Ь Н І    Ч И С Л А

 

                1. Які  числа  називаються  натуральними ?

                    (числа, якими користуються  при  лічбі)

                2. Назвати  число, яке  має  4  тисячі  і  8  сотень:

                                    (4800)

                3. Яке натуральне число  передує  числу  129 ?

                                     (128)

                4. Одне з натуральних чисел  позначили буквою а. Назвати  наступне за  ним  натуральне число .

                                     (а + 1)

                5. Чи  є  число  0  натуральним?     (ні)

                6. Який розряд  іде  за десятками  тисяч ?

                       (сотні тисяч)

                7. Яке натуральне число наступне за числом  200?

                                 (201)

                8. Порівняти числа  2739  і  2839.

                               (2739 < 2839)

                9. Округлити число  827  до  десятків.

                                (830)

              10. Назвати найбільше  двоцифрове  число .

                                (99)

              11. Будинок школи є дев`ятим, якщо  лічити  будинки на  вулиці як  зліва, так і справа?   Скільки будинків на цій вулиці? 

                                (17)

              12. Чи існує найменше натуральне число? Назви  його.

                                  (1)

              13. За  допомогою  чого  записують  натуральні  числа ?

                       ( за допомогою  цифр)

              14. Яке  число  в  римській нумерації  означає  буква  L?

                            (50)

              15. Як  подати число  348  у  вигляді суми  розрядних  доданків ?

                      (348 = 300 + 40 + 8)

 

 

 

   категорія

 

В Е Л  И Ч И Н И

 

                 1. Навести  приклади  величин .

           (час, температура, довжина, площа, вартість і т.д.)

                 2. Скільки  місяців  містять  три  роки ?

                          (36 місяців)

                 3. Що більше  550  кг  чи  55 ц ?

                          (55о кг <  55 ц)

                 4. Які  дві  величини  називаються  прямо пропорційними?

                     (Якщо в результаті  збільшення однієї з них у кілька разів  значення  другої величини  збільшується  у  стільки ж  разів)

                5. Основними одиницями  вимірювання довжини є :

                     (метр, дециметр, сантиметр, міліметр, кілометр)

                 6. Обчислити : 50 хв. х  6

                       (300 хв. = 5 год.)

                 7. Скільки сантиметрів  у  3 дм. 5 см.?

                                (35 см.)

                 8. Одну  деталь  на  станку  виготовляють  за 

     2 хв.5 сек. Скільки   часу  потрібно на виготовлення  8  таких  деталей?

                          (2 хв.5 сек. Х 8 = 16  хв. 40 сек.)

                 9. Які дві величини називають обернено пропорційними?

                      (Якщо в результаті збільшення значення однієї величини у кілька  разів друга величина  зменшується у стільки ж разів)

               10. Основними одиницями  вимірювання маси є ...

                       (кілограм, грам, центнер, тонна)

               11. Скільки  годин містять  дві  доби ?

                          (48 год.)

               12. Маса  кавуна   а  кг., а диня  на  4  кг.  легша. Яка  маса  дині ?

                         (а – 4) кг)

               13. Основними  одиницями  вимірювання  часу  є ...

                        (секунда, хвилина, година, доба )

                14. Скільки  хвилин  містить    1/3  год ?

                              (20  хв.)

 

VП  категорія

 

Р І В Н Я Н Н Я

 

                 1. Що  називається  рівнянням ?

                     (рівність, що містить  невідоме  число )

                 2. Чи   є  число  7  коренем  рівняння  21 – х  =  14 .

                              (так)

3. Якщо  до  задуманого числа  додати  11, то дістанемо  23. 

Яке    число  задумали ?

                              (12)

                 4. Як  називається  числове  значення  змінної , при  якому  рівняння   перетворюються  у  правильну  числову рівність ?

                               (корінь, рівняння)

                 5. Розв`язати рівняння  46 – х = 20

                               ( х = 26)

                 6. Знайти  невідоме  число, якщо  х + 7 = 33

                               (х = 26)

                 7. Що означає  розв`язати рівняння ?

                               (знайти всі  його корені)

                 8. Чи  має  корінь  рівняння  :  х : 95 = 0  Який ?

                               (0)

                 9. Знайти  корінь  рівняння   5 х  Х = 200

                              (40)

                10. Скласти рівняння  для розв`язування задачі.

                      Перше число  у  7 разів  більше  за  друге. Знайди  ці числа, якщо  їх  сума  дорівнює  208.

                                      (Х + 7х = 208)

                                      (8х = 208)

                11. Розв`язати  рівняння  :  х  + 18 = 23

                                      (х = 5)

                12. Знайти  корінь  рівняння  :(х – 3 ) :  4 = 6

                           (х = 27)

                13. Знайди  таке  значення   а, щоб  число  х = 14  було  коренем   рівняння  х – 7 = а

                           (а = 7)

 

  категорія

 

ГЕОМЕТРИЧНІ  ФІГУРИ

 

            1. Які  ти  знаєш  найпростіші  геометричні  фігури ?

                         (точка, пряма, площина)

              2. Що називається  відрізком ?

          (частина прямої, обмежена з двох кінців точками)

              3. Як  можна  виміряти  довжину  відрізка ?

                          (лінійкою)

              4. Що таке  периметр?

                            (сума довжин усіх сторін)

              5. Знайти периметр  прямокутника , сторони якого  дорівнюють  4см  та  2 см.

                             (Р = (4 + 2) х 2 = 12 см)

              6. Як обчислити периметр  квадрата ?

                            (Р кв.  = 4а)

              7. Як обчислити  периметр прямокутника ?

                            (Р пр. =  2 (а + в)

              8. Чому дорівнює периметр квадрата, якщо його  сторона дорівнює   7  см ?

                            (Р = 4 х 7  = 28 см.)

              9. Периметр прямокутника  12 см., а одна  його сторона  2 см.  Знайти другу сторону

                            (а = 4 см.)

            10. Периметр квадрата  48 см.  Знайти  довжину  його  сторони.

                            (а = 12 см)

            11. Точка С  належить  відрізку  АВ, довжина  якого  дорівнює  36см.   Знайти довжину  відрізка  АС, якщо  СВ = 15  см.

                             (АС = 21  см)

            12. Виразити  у  метрах:  1300 см.

                               (13 м.)

            13. Що  називається  ламаною ?

                   (Ламана – це фігура, яка   складається  з відрізків , розміщених   так, що  кінець першого  відрізка  є  початком  другого  і  т.д.)

            14. Чому  дорівнює  довжина  ламаної ?

                    (Сумі  довжини  відрізків, з яких  вона  складається).

 

ІХ   категорія

 

З А Д А Ч І -  Ж А Р Т И

 

         1. Три та три, та три - що  отримається?                                 (дірка)

         2. Якщо сказати швидко: “Двадцять п`ят  та двадцять  п`ят”, то  скільки  буде ?                                                             (40  п`ят)

         3. На дереві  сиділи  5  ворон. Пролунав  постріл  і два  птаха  впали. Скільки лишилося ворон  на  дереві ?             (жодної)

         4. На ялинці горіло 7 свічок; 5 із них  погасли, Скільки  свічок  залишилося  на ялинці?

  (5, бо непогашені  дві  свічки  через  деякий  час  згоріли)

         5. Два батька і два сина  прийшли  в  театр і кожен  зайняв  своє   місце,    а всього   3 стільця. Як могло  так  статися?

          (У театр  прийшли : дід, його  син  і внук)

         6. У батька  6 синів. Кожен  син має  сестру. Скільки  всього  дітей  у  батька?                                                                               (7)

         7. У велосипедному колесі 32  спиці. А  скільки  проміжків  між   спицями?                                                                          (32)

         8. На столі  стояло  3  склянки  з  полуницями. Сашко  з`їв  одну   склянку полуниць. Скільки  склянок  залишилося?

                   (Три. Сашко  склянок не їв)

         9. Коли півень стоїть на одній нозі, то важить 6 кг.  Скільки буде  важити  півень, коли стане  на  дві  ноги?

                    (Стільки ж)

       10. Що важче  100 кг  заліза  чи один  центнер  сіна ?

                    (Важать  однаково)

       11. Троє коней пробігли 12 км.Скільки  кілометрів пробіг годин кінь ?

                     (Кожен кінь  пробіг  12 км.)

       12. До садової  хвіртки прикріплені металічні  полоси. Скільки  полос, якщо  проміжків  між  ними  8?                                      ( 9 )

       13. На одній вербі росли 23 груші, а на другій  27.  Скільки всього    груш  зірвали діти з двох  дерев?                                           (жодної)

        14. Сума  яких  чисел  дорівнює  їх  добутку ?

                       (2 х 2 =2 + 2   або  0 х 0 = 0 + 0)

        15. Від  8  відняли  2  і  дістали  7. Як  це  могло   трапитись ?

                        (вісім – ві= сім)

        16. Троє попросили  засмажити  їм  трьох  курчат. Кожний з`їв  своє курча, і двоє курчат  ще  залишилося. Як це пояснити ?

                    (Той, хто з`їв  курча, мав прізвище Кожний).

 

Х   категорія

 

Ш В И Д К И Й  Р А Х У Н О К

 

          1.  Двоє  грали  в  шахмати  4  години.  Скільки  часу  грав  кожен ?

                         ( 4 год. )

         2.  Два  плюс  два, помножити  на  2 -  скільки  буде ?

                        ( 2 + 2)   х 2 =  8

          3.  На одній  руці  п`ять  пальців, на  двох  десять. А на десяти ? ( 50)                       

  1. У  лінійці  4  кути. Якщо  один  із  кутів  зрізати, то скільки  кутів лишиться ?                                                                           ( 5 )                                                                                                                                                                                                            
  2. П`ять  землекопів  викопають  за  5  годин  5  метрів  канави.  Скільки  землекопів потрібно щоб  за  100  годин  викопати  100  метрів  канави ?                                                                    ( 5 )                                                                       

          6.  У  першій коробці  лежало  10  олівців, у другій  - стільки, скільки    в  першій, а в третій – стільки ж , скільки  в  другій. Скільки   олівців  у  третій  коробці?                                       (12)                                                   

          7.  На  столі  лежало  4  яблука. Одне  з них  розрізали  навпіл  і  поклали  на  стіл. Скільки  яблук   на  столі?                              ( 4 )

           8.  У сім`ї  4  сини, кожен  має  по  2  сестри. Скільки  дітей  у сім`ї?

                        (6  дітей: 4  хлопчики, 2  дівчинки)

           9.  Периметр  прямокутника  дорівнює  20  см.  Чи  може  одна  з    його   сторін   дорівнювати  10 см?

  (не може, бо в сумі  з  протилежною  стороною довжина  становитиме 20 см, а  на  дві  інші  сторони  вже  нічого  не  залишиться)

          10. Зменшуване на 5 більше, ніж від`ємник.  Чому дорівнює    різниця?                                                                                    ( 5 )

          11. У класі  20  учнів, Із  них  15  грають  у  футбол  і 10  у волейбол.  Як  це  може  бути ?                       

 (5 дітей грають  в обидві гри)

          12. Летіли  три   качки: одна  попереду  і  дві  позаду; одна  позаду   і дві  попереду;  дві справа  від  третьої  і дві зліва; одна між  двома  і всі  вряд. Скільки  всього  качок  було?                    ( 3 )

          13. За  книжку  заплатили  1 гривню  та  ще   половину  її  вартості. Скільки  коштує  книга?                                                    (2 гривні)

          14. На полиці  16  книжок. Підручник  із  математики  стоїть    на  7   місці, якщо  рахувати справа. На  якому  місці  він  стоїть при  лічбі  зліва?

(якщо  підручник справа на 7-му місці, значить  , після  нього  наліво  стоять 16 – 7 = 9 книжок. Отже  , зліва  він  10-й)

                Відповідь:  зліва  на 10-му  місці.

          15. Одне  яйце  варять  протягом  4 хв.  Тоді  воно  вважається  звареним.  За  скільки хвилин можна  зварити  5  яєць. ( за 4 хв.)               

          16. Скільки  буде  десятків, якщо  3  десятки  помножити  на  2 десятки ?                                                                    ( 6 десятків )

 

 

  Ведучий :   Ми  продовжуємо  турнір  “Найрозумніший  математик”  і  я   із  задоволенням  представляю  вам  фіналістів. Ними    стали    (називаю прізвища):

       1.

       2.

  •        Хто  ж  стане переможцем  гри,  визначиться  у  Ш  раунді.
  •           Але  у  якому  порядку  ви  будете  відповідати,  залежить    від того, як швидко  ви  розв`яжете  рівняння. Приготувалися!         Увага на монітор:

                           65 : (х + 4) – 6 = 7

                           65 : (х + 4) = 13

                            х + 4 = 65 : 13

                            х + 4 = 5

                            х = 1

  Відповідь :  1

  • Першим  справився із  завданням _________(оголошую).

Твій  пульт  червоний  і  твоя  тема  “Математика  в  музиці, художніх творах, фільмах”.

  • Другим  справився  із  завданням ___________(оголошую)

                     Твій  пульт  жовтий  і  тема “Математика  в  ребусах”.

  • Третім  справився  із  завданням __________(оголошую)
  • Твій  пульт  синій  і  твоя  тема “Математика  в  загадках”.
  • І  зараз  ви  відповідаєте  на  запитання  своєї  теми.

Я  покажу  вам  зараз  як  розміщені  питання  ваших  тем  і  вам   слід  запам`ятати  під  якими  номерами  вони   знаходяться  на   моніторі.

 

  • За  правильні  відповіді  на  свої  питання  ви  отримуєте  2  бали.

 

  • За  правильні  відповіді  на  питання  із  теми  суперника  3  бали.

 

- За  правильні  відповіді  із  загальних  питань -  1  бал.

  • Для  обдумування  вам  дається  30  секунд.

     І так,  розпочинаємо  Ш  тур. 

 

 

 

 

III   РАУНД

 

М  О Я      Т Е М А

 

МАТЕМАТИКА В ХУДОЖНІХ  ТВОРАХ .МУЗИЦІ  .ФІЛЬМАХ  .

 

         1. У якій  відомій  дитячій  пісні  згадується  таблиця  множення ?       («Дважды  два  четыре»)

         2.  Скільки «витязей  прекрасных» виходило на берег із  морських глибин у казці   О.С.Пушкіна “Сказка о царе  Салтане”. (30)       

         3.  Скільки  долматинців  нараховувалось  у  фіналі  відомого  американського  фільму ?                                                                   (101)

         4.  Скільки  розбійників  було  під  началом  Алі-Баби ?    (40)

         5.  Скільки  планів  мав  майстер  Фікс  у  відомому  мультфільмі?                                                                                         ( 2 )

         6. Скількох  козлят  врятувала  мама – коза  від  злого  вовка?       

( 7 )                                                                                             

         7. Скільки  найкращих  друзів – Гномів  було  у  Білосніжки ?    

( 7 )                           

                                                                          

МОЯ ТЕМА

 

М  А Т Е М А Т  И К А    В     Р Е Б У С А Х

          

         ак 3 са                -          актриса

 

                          ро7”а                 -            р о с а

 

         7’я                       -            сім’я

 

        кі 100 чка           -            кісточка

 

        40`чка                  -           сорочка

 

                       3 зуб                  -             тризуб

         

 

 

МОЯ ТЕМА

 

М А Т Е М А Т И К А       В        З  А Г А Д К А Х

 

              1.   Це  не  букви, хоч  їх  пишуть.

                    Десять  братиків  відомих.

                    Все  підкажуть, все  полічать

                     І у школі, і  удома.

                               (цифри)

 

               2.    Що  за  цифра – акробатка ?

                      Як  на  голову  стане,

                      Рівно на три меншою  стане.

                          (дев`ять)

 

                3.    Ми – велика  сім`я,

                       Наймолодший – це  Я!

                       відразу  нас  не полічити:

                       Таня  є  і  Вася  є,

                        Юра, Шура, Зіна, Маша

                        І Наташа  теж   наша.

                        Скільки ж дітей  у  сім`ї?

                                 (8)

 

                 4.    Ми  за  чаєм   не  скучаєм

                        По  дві  чашки  випиваєм.

                        Вісім  чашок – вісім  пар,

                        Випиваєм  самовар.

                        Скільки ж чашок в самоварі

                        Хто  із  вас  нам  відгадає?

                           (16)

                  5.    Маша  котику  на ніжки

                         Віддала  панчішки.

                         А  малій  сестричці –

                         Ще  й  рукавиці.

                         Скільки  пар  було панчіх

                         Й рукавиць?...  Чого  мовчиш?

               (три пари   панчіх  і  одна  пара рукавиць)    

              

 

                  6.   Летіли голуби,

                         Сіли на дуби – по парі  на  кожнім,

                         Коли озирнулись, то схаменулись –

                         Один дуб – порожній.

                         Поодинці хотіли сісти –

                         Де  ж  одного  тоді  помістити ?

                         Скільки дубів, скільки  голубів ?

                         (чотири голуби и три  дуби)

 

 

М  О  Я     Т Е М А

 

З А Г А Л  Ь Н І     П И Т А Н Н Я

 

            1.  Яке  число  ділиться  на  всі  числа  без  остачі ?                         (0)

            2.  У  якому  випадку  різниця  двох  чисел  дорівнює  їх  сумі ?

                            (якщо  одне  з  чисел  дорівнює  0)

            3.  Сума  яких  двох  чисел  дорівнює  їх   добутку ?

                      (2 х 2 = 2 + 2)    (  0 х 0 = 0 + 0)

            4.  Скільки  районів  у  Харківський  області ?                                 (27)

             5.  Скільки  дітей  було  у  Володимира  Великого                         (12)

             6.  Стрілки  на  годиннику  утворюють  прямий  кут,  причому   хвилинна  стрілка стоїть  на 12.  Який  час  показує  годинник ?

                          (15  чи  21 годину)

             7.  Скільки  днів   у  тижні ?                                                               ( 7 )

             8.  Скільки  місяців  у  році ?                                                             (12 )

             9.  Скільки  днів   у  році ?                                                                (365)

            10.  Як  набрати  6  літрів  води, користуючись  двохлітровою   банкою  і  чайником, у  який  входить 5 літрів ?  

     (наливаємо  в  банку  2  рази  по  2  літри  і  переливаємо        

         в    чайник,  потім  ще  раз  наливаємо  в  банку  2    

      літри)

            11. Скільки років було Володимиру Мономаху, коли він  посів  княжий трон  у  Києві ?                                                                (60)

            12.  Скільки   разів  помстилася  княгина Ольга  древлянам  за  смерть  свого чоловіка князя  Ігоря ?

                 (4;  згідно  з  літописом “Повість  минулих  літ”)

  1. Учень  купив  дві  книги  і  заплатив  за  них  1 грн.20  коп. Одна   книга  дорожча  за  другу  на  1   грн.  Скільки  коштувала  кожна   книга ?

                           (1 грн. 10 коп.  і  10  коп.)

             14.  Скільки  лапок  у  мухи (жука) ?                                                 ( 6 )

           

          15.  Скільки  братів   мав   Кий ?

                      (2: Щек   і  Хорив)

  1. Яка  цифра  є  у  назві  села поблизу  якого  Вікентій  Хвойка  розкопав  поселення людей, які  жили  -  5-6 тисяч  років  тому ?

                      (Трипілля)

 

Ведучий: Ось і підійшла до кінця наша гра.  Переможцем нашої  гри став….(оголошую ім’я переможця)                                                                                                    

   - Нагородження  переможця.  Учасникам гри-заохочувальні призи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Математичний  кросворд

 

Відгадай нижче вказані слова і у виділених клітинках утвориться слово, яким називається один із законів множення.

 

 

1

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

  1. Результат дії додавання.

      (Сума)

  1. Назва закону (а+b)с= ас +bс

(Розподільний)

  1. Як назвати рівність Р=4а.

(Формула)

  1. Результат множення частки на дільник.

(Ділене)

  1. Результат дії множення.

(Добуток)

  1. Що одержимо, якщо ділене поділити на дільник.

(Частка) 

  1. Яка цифра спільна у цих числах: 20, 30,40,50.

(Нуль)

  1. Що складається з кількох дій?

(Вираз)

  1. Одна з найгірших оцінок учня.

(Двійка)

 

docx
Додано
20 січня 2020
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку