Відділ освіти Бердянської міської ради Запорізької області
Відділ освіти виконавчого комітету
Бердянської міської ради Запорізької області
Методичний кабінет
Конспект уроку-проекту з математики
з теми «СПОЛУЧНИЙ ЗАКОН МНОЖЕННЯ. ВИКОРИСТАННЯ СПОЛУЧНОГО ЗАКОНУ ДЛЯ ОБЧИСЛЕННЯ ЧИСЛОВИХ ВИРАЗІВ І
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ»
Підготувала учитель
вищої кваліфікаційної категорії,
Бердянської ЗОШ І-ІІІ ст. № 9
Бердянської міської ради Запорізької області
Щербина Ірина Володимирівна
Бердянськ
2019
Тема. Сполучний закон множення. Використання сполучного закону для обчислення числових виразі і розв’язування задач.
Цілі та завдання уроку:
пізнавальні:
розвивальні:
- формувати й розвивати в учнів вміння: міркувати за анологією, застосовувати знання в подібній і новій ситуації, робити висновки, самостійно й правильно висловлювати власну думку, здійснювати самооцінювання, аналізувати, порівнювати.
виховні:
Наскрізні змістовні лінії: «Підприємливість і фінансова грамотність» (розв'язування практичних задач щодо планування господарської діяльності), «Екологічна безпека та сталий розвиток» (критичне мислення, вміння вирішувати проблеми), «Громадянська відповідальність» (колективна діяльність, готовність до співпраці), «Здоров'я і безпека» (завдання з реальними даними про безпеку і охорону, пошук оптимальних методів розв’язування задач).
Наскрізні вміння:
Обладнання і матеріали: картки з математичними записами та поняттями, картки для індивідуальної роботи, картки для групової роботи, конструктор Лего, мультимедіа.
Тип уроку: урок відкриття нового знання.
За формою проведення – урок-проект.
Форми організації: індивідуальні, фронтальні, групові.
Хід уроку
І. САМОВИЗНАЧЕННЯ ДО ДІЯЛЬНОСТІ.
1. Організація класу до уроку та створення позитивного настрою.
- Поверніться до наших гостей і привітайтесь
Всіх вітаємо, добрий день,
Хай щасливим буде день.
2. Створення умови для виникнення внутрішньої потреби залучення в діяльності шляхом аналізу уроку.
- І вас, і ваших батьків цікавить нова українська школа. Саме тому, у вересні місяці ми захотіли створити проект «НУШ майбутнього». Під час обговорення проекту, у вас виникло стільки цікавих ідей, що ми вирішили створити «Шкільне містечко майбутнього».
- І сьогодні на уроці ми спробуємо разом з розв’язанням математичних завдань, побудувати це містечко.
- Коли ви розповідали про свої мрії, мені стало цікаво, а як уявляють собі школу у майбутньому інші учні школи. Послухайте, про що вони мріють. (Відео)
- А чому ми будемо робити це саме на уроці математики? (Тому що потрібно робити математичні обчислення. Щоб їх правильно робити, потрібно знати математичні закони і вміти їх застосовувати. Саме тому, ми робимо це на уроці математики).
- Розв’язуючи завдання правильно, будете презентувати свої мрії і бажання. Потрібен план дій. Це план нашого уроку (демонстрація на дошці).
1. Знаю! Вмію!
2. Цікаво! Хочу знати!
3. Демонстрація результату
4. Успіх!
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ І ФІКСАЦІЯ УСКЛАДНЕННЯ.
3. Фронтальна робота.
– Запишіть та обчисліть вирази. (Два учні працюють самостійно біля дошки, клас – у зошитах)
48 поділити на різницю чисел 16 і 8;
48 поділити на добуток чисел 4 і 2
суму чисел 38 і 17 зменшити у 7 разів;
різницю чисел 38 і 17 поділити на 7
ІІІ. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної задачі.
Групова робота на картках (4 групи)
(4 · 2) · 3 4 · (2 · 3)
(4·2) ·3=4· (2·3) (а·в) ·с= а· (в·с)
ІV. Фізкультхвилинка
V. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ У ЗОВНІШНЬОМУ МОВЛЕННІ.
1. Робота з підручником (с. 48 № 340).
- Запишіть у зошит 2 та 3 вираз. Поставте дужки так, щоб обчислювати було простіше.
2. Різнорівнева самостійна робота.
- Для самостійної роботи я підготувала картки трьох кольорів. Картка зеленого кольору буде нагадувати про екологічне середовище нашого містечка. Карта синього кольору – про чистоту водних об’єктів. Білого – про чисте повітря.
- Завдання на картках зеленого кольору: поставте дужки так, що обчислювати було простіше. (9·2) ·5 5·(2·7)
- У кого картки синього кольору, користуючись сполучним законом, запишіть вирази так, щоб було зручніше обчислювати ( 2·8·5 6·2·5)
- У кого картка білого кольору запишіть вирази так, як обчислювати було легше 2·2·5·5 5·16=5·(2·8)
- Ваші батьки теж хочуть розповісти про свої мрії (Відео)
VІ. ВВЕДЕННЯ В СИСТЕМУ ЗНАНЬ І ПОВТОРЕННЯ
Робота над задачею
Умова:
У школі 5 поверхів. На кожному поверсі по 2 кабінети, у кожному кабінеті по3 вікна. Скільки всього вікон потрібно заказати для школи?
- Розв'яжіть задачу по діях за поясненнями.
1варіант
1)2·5=10 (к.) – всього кабінетів
2)3·10=30 (в.)
Відповідь: □ вікон
2 варіант
1)3·2=6(в.) – на одному поверсі
2)6·5=30(в.)
Відповідь: □ вікон
- При розв’язанні ви отримали однакові результати. Який висновок можемо зробити? (Під час множення при зміні порядку дій, значення добутку не змінюється)
- Це правило є у вашому підручнику.
- Ви добре впоралися з усіма завданнями і у нас залишився останній пункт плану.
VІІ. РЕФЛЕКСІЯ ДІЯЛЬНОСТІ
- Чи вдалося вам досягти навчальної мети? Яким чином? (Працюючи в групі і самостійно)
- Повторіть сполучний закон множення (Для будь-яких чисел a, b, c правильна рівність (a · b) · c = a · (b · c). Числа можна множити в будь-якому порядку)
2. Виявлення шляхів досягнення успіху.
- Що найбільше сподобалося на уроці?
- Що найкраще вдалося?
- Чи вдалося нам побудувати школу мрій?
- Я теж думала над питанням шкіл майбутнього. Я мрію про те, щоб у майбутньому люди більш бережливо ставилися до природних ресурсів, більше використовували зелену енергію (вітер, сонце, вода). Можливо ви створите такі об’єкти, які влітку будуть зберігати тепло і запах квітів, щоб узимку діти в школі відчували тепло і ніжність літа.
- Я підготувала для вас перепустки у наше шкільне містечко. (Емблеми)
3. Пояснення Домашнього завдання.