Конспект уроку-проекту з математики з теми «СПОЛУЧНИЙ ЗАКОН МНОЖЕННЯ. ВИКОРИСТАННЯ СПОЛУЧНОГО ЗАКОНУ ДЛЯ ОБЧИСЛЕННЯ ЧИСЛОВИХ ВИРАЗІВ І РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ»

Про матеріал
Презентаційний урок-проект з математики у 3 класі. Тема. Сполучний закон множення. Використання сполучного закону для обчислення числових виразі і розв’язування задач.
Перегляд файлу

Відділ  освіти  Бердянської  міської  ради Запорізької  області

Відділ освіти виконавчого комітету

 Бердянської міської ради Запорізької області

Методичний кабінет

 

 

 

 

 

Конспект уроку-проекту з  математики

з теми «СПОЛУЧНИЙ ЗАКОН МНОЖЕННЯ. ВИКОРИСТАННЯ СПОЛУЧНОГО ЗАКОНУ ДЛЯ ОБЧИСЛЕННЯ ЧИСЛОВИХ ВИРАЗІВ І

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ»

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

вищої кваліфікаційної категорії,

Бердянської  ЗОШ І-ІІІ ст. № 9

Бердянської міської ради Запорізької області

Щербина Ірина Володимирівна

 

 

Бердянськ

2019

Тема. Сполучний закон множення. Використання сполучного закону для обчислення числових виразі і розв’язування задач.

 

Цілі та завдання уроку:

пізнавальні:

  • ознайомити учнів зі сполучним законом дії множення;
  •  закріплювати вміння розв’язувати задачі, математичні вирази;
  • вдосконалювати  обчислювальні  навички.

розвивальні:

- формувати й розвивати в учнів вміння: міркувати за анологією, застосовувати знання в подібній і новій ситуації, робити висновки, самостійно й правильно висловлювати власну думку, здійснювати самооцінювання, аналізувати, порівнювати.

виховні:

  •                виховувати в учнів зосередженість, систематичність, послідовність, охайність під час виконання завдань;
  •                виховувати в учнів допитливість, повагу до думки, толерантність до однокласників;
  •                виховувати в учнів самостійність мислення, прагнення знаходити відповіді на поставлені запитання;
  •                виховувати в учнів самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу.

 

Наскрізні змістовні лінії: «Підприємливість і фінансова грамотність» (розв'язування практичних задач щодо планування господарської діяльності), «Екологічна безпека та сталий розвиток» (критичне мислення, вміння вирішувати проблеми), «Громадянська відповідальність» (колективна діяльність, готовність до співпраці), «Здоров'я і безпека» (завдання з реальними даними про безпеку і охорону, пошук оптимальних методів розв’язування задач). 

Наскрізні вміння:

  • Критично мислю
  • Співпрацюю
  • Ефективно спілкуюся
  • Досліджую
  • Організовую свою діяльність
  • Рефлексую

 

Обладнання і матеріали: картки з математичними записами та поняттями, картки для індивідуальної роботи, картки для групової роботи, конструктор Лего, мультимедіа.

 

Тип уроку:  урок відкриття нового знання.

 

За формою проведення урок-проект.

 

Форми організації: індивідуальні, фронтальні, групові.

 

Хід уроку

І. САМОВИЗНАЧЕННЯ ДО ДІЯЛЬНОСТІ.

1. Організація класу до уроку та створення позитивного настрою.

- Поверніться до наших гостей і привітайтесь

Всіх вітаємо, добрий день,

Хай щасливим буде день.

2. Створення умови для виникнення внутрішньої потреби залучення в діяльності шляхом аналізу уроку.

- І вас, і ваших батьків цікавить нова українська школа. Саме тому,  у вересні місяці ми захотіли створити проект «НУШ майбутнього». Під час обговорення проекту, у вас виникло стільки цікавих ідей, що ми вирішили створити «Шкільне містечко майбутнього».

- І сьогодні на уроці ми спробуємо разом з розв’язанням математичних завдань, побудувати це містечко.

- Коли ви розповідали про свої мрії, мені стало цікаво, а як уявляють собі школу у майбутньому інші учні школи. Послухайте, про що вони мріють. (Відео)

- А  чому ми будемо робити це саме на уроці математики? (Тому що потрібно робити математичні обчислення. Щоб їх правильно робити, потрібно знати математичні закони і вміти їх застосовувати. Саме тому, ми робимо це на уроці математики).

- Розв’язуючи завдання правильно, будете презентувати свої мрії і бажання. Потрібен план дій. Це  план нашого уроку (демонстрація на дошці).

1. Знаю! Вмію!

2. Цікаво! Хочу знати!

3. Демонстрація результату 

4. Успіх!

  •    При виконанні завдань «Знаю! Вмію!», розв’яжемо рівності користуючись переставним законом множення, перевіримо як ви усно рахуєте.
  •    Завдання «Цікаво! Хочу знати!» відкриємо   ще одним  математичний закон. Це буде темою нашого уроку.
  •    Демонстрація результату – це самостійна робота. Перевіримо, як навчилися користуватися новими знаннями.
  •    Наприкінці уроку поділимося враженнями.
  •    А яка мета роботи на уроці? (Відкрити нові знання, побудувати шкільне містечко майбутнього). Рушаймо?

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ І ФІКСАЦІЯ УСКЛАДНЕННЯ.

  1.                   Усна лічба.
  •         Обчислити математичний ланцюжок (2 учні обчислюють 2 різні математичні ланцюжки).
  1.                   Індивідуальна робота учнів біля дошки. (На окремих картках частини рівностей)
  • Порівняйте вирази не обчислюючи їх. Складіть рівності. (Учні отримують частини карток, потрібно скласти з них правильні рівності)
  • 8·5 □ 5·8          31·16 □ 16·31         9·4 □ 4·7
  • Доведіть, що це рівності. Яким законом користувалися при розв’язанні? (переставним), які частини були зайвими? Чому? (Тому що різні множники)

 3.  Фронтальна робота.

– Запишіть та обчисліть вирази. (Два учні працюють самостійно біля дошки, клас – у зошитах)                                             

 


48 поділити на різницю чисел 16 і 8;

48 поділити на добуток чисел 4 і 2

 

суму чисел 38 і 17 зменшити у 7 разів;

різницю чисел 38 і 17 поділити на 7


  • Що допомогло правильно розв'язати вирази? (Знання правила про порядок дій).
  • Що використовували під час запису виразів? (Дужки). Для чого? (Щоб був правильний порядок дій)
  • Перший пункт плану ми виконали, наше містечко поповнюється об’єктами. 
  • Переходимо до другого пункту плану.

 

ІІІ. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної задачі.

Групова робота на картках (4 групи)

  • Подивіться на екран? Чим схожі вирази? (На множення, однакові числа)
  • Чим відрізняються? (Порядком дій)

        (4 · 2) · 3                4 · (2 · 3)

  • Як ви гадаєте, чи будуть однаковими результати, якщо різний порядок дій?
  • Для цього обчисліть вирази. Що ви помітили? (Результати однакові). Зробіть висновок. (Щоб добуток двох чисел помножити на третє число, можна перше число помножити на добуток другого і третього чисел)
  • Чи можемо ми скласти рівність з виразів? (Можемо, тому що результати однакові)
  • Запишіть у зошит цю рівність. (Учень працює біля дошки)
  • Математика – наука раціональна. Тому для зручності запису законів використовують букви латинського алфавіту. Замінимо цифри  буквами.

             (4·2) ·3=4· (2·3)                          (а·в) ·с= а· (в·с)

  • Ми зараз вивели  ще один математичний закон.  Це і є темою нашого уроку. А як він називається і читається,  ми дізнаємося з підручника (ст. 48)
  •  Ми виконали другий пункт плану. Наше містечко продовжує поповнюватися новими об’єктами.

ІV. Фізкультхвилинка

V. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ У ЗОВНІШНЬОМУ МОВЛЕННІ.

1. Робота з підручником (с. 48 № 340).  

- Запишіть у зошит  2 та 3 вираз. Поставте дужки так, щоб обчислювати було простіше. 

  •  Який спосіб обчислення був найлегший? (Коли множили число на 10)
  •  Так як можна множити  числа? (У будь-якому зручному порядку) Ми переставляємо множники так, як нам буде зручніше обчислити.
  •  Зробимо висновок: для чого використовуємо сполучний закон? (Щоб було зручніше обчислювати)

2. Різнорівнева самостійна робота.

- Для самостійної роботи я підготувала картки трьох кольорів. Картка зеленого кольору буде нагадувати про екологічне середовище нашого містечка. Карта синього кольору – про чистоту водних об’єктів. Білого – про чисте повітря.

- Завдання на  картках зеленого кольору: поставте дужки так, що обчислювати було простіше.                                             (9·2) ·5           5·(2·7) 

- У кого картки синього кольору, користуючись сполучним законом, запишіть вирази так, щоб було зручніше обчислювати    ( 2·8·5            6·2·5)

- У кого картка білого кольору запишіть  вирази так, як обчислювати було легше                                                                         2·2·5·5    5·16=5·(2·8)

- Ваші батьки теж хочуть розповісти про свої мрії (Відео)

 

VІ. ВВЕДЕННЯ В СИСТЕМУ ЗНАНЬ І ПОВТОРЕННЯ

  1. Удосконалення вміння розв᾽язувати складені задачі.

Робота над задачею

  •    У нашому містечку буде школа. І при побудові, майстрам потрібно порахувати кількість вікон. Спробуємо їм допомогти.

Умова:

У школі 5 поверхів. На кожному поверсі по 2 кабінети, у кожному кабінеті по3 вікна. Скільки всього вікон потрібно заказати для школи?

  •    Що нам відомо із умови задачі? Що потрібно дізнатися?
  •    Ця задача проста чи складена? Будівельники розв’язали задачу двома різними способами. Хто ж з них порахував кількість вікон правильно?

-  Розв'яжіть задачу по діях за поясненнями.


1варіант

1)2·5=10 (к.) – всього кабінетів

2)3·10=30 (в.)

Відповідь: □ вікон

 

2 варіант

1)3·2=6(в.) – на одному поверсі

2)6·5=30(в.)

Відповідь: □ вікон


- При розв’язанні ви отримали однакові результати. Який висновок можемо зробити? (Під час множення при зміні порядку дій, значення добутку не змінюється)

- Це правило є у вашому підручнику.  |

- Ви добре впоралися з усіма завданнями і у нас залишився останній пункт плану.

 VІІ. РЕФЛЕКСІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

  1.                   Визначення досягнення поставленої мети уроку.    
  •  Яку мету поставили на уроці? (Здобуваючи знання, побудувати модель шкільного містечка майбутнього)

 - Чи вдалося вам досягти навчальної  мети? Яким чином? (Працюючи в групі і самостійно)

- Повторіть сполучний закон множення (Для будь-яких чисел a, b, c правильна рівність (a · b) · c = a · (b · c). Числа можна множити в будь-якому порядку)

2. Виявлення шляхів досягнення успіху.                   

 - Що найбільше сподобалося на уроці?

 - Що найкраще вдалося?

 - Чи вдалося нам побудувати школу мрій?

- Я теж думала над питанням шкіл майбутнього.  Я мрію про те, щоб у майбутньому люди більш бережливо ставилися до природних ресурсів, більше використовували зелену енергію (вітер, сонце, вода). Можливо ви створите такі об’єкти,  які влітку будуть зберігати тепло і запах квітів, щоб узимку діти в школі відчували тепло і ніжність літа.

- Я підготувала для вас перепустки у наше шкільне містечко. (Емблеми)

3. Пояснення Домашнього завдання.

  • Сьогодні на уроці ви працювали активно, дружньо. Завдяки вашому бажанню пізнати нове, вашій працьовитості, вам вдалося виконати всі завдання. Сподіваюся, що ті знання, які ви сьогодні змогли самостійно відкрити, стануть вам у нагоді протягом усього вашого життя.
  •  Ви мріяли про школу без домашніх завдань. Тому вдома вивчить правила на ст. 48, а письмового завдання  сьогодні не буде.
  •  Дякую за гарний урок.
doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 січня 2020
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку