Конспект уроку з математики на тему: " Письмове віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд".

Про матеріал

Урок математики для учнів 4 класу на тему: "Письмове віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд". Мета:ознайомити учнів із прийомом письмового віднімання трицифрових чисел, коли є два переходи через розряд; розвивати уміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці та задачі на порівняння; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; удосконалювати уміння креслити прямокутник; виховувати взаємодопомогу, уміння працювати в парі, кмітливість

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК МАТЕМАТИКИ

НА ТЕМУ: « ПИСЬМОВЕ

ВІДНІМАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД»

4 клас

 

 

 

 

 

 

 

Мета: ознайомити учнів із прийомом письмового віднімання трицифрових чисел, коли є два переходи через розряд; розвивати уміння учнів розв1язувати задачі на зведення до одиниці та задачі на порівняння; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; удосконалювати уміння креслити прямокутник; виховувати взаємодопомогу, уміння працювати в парі, кмітливість.

Обладнання: підручник « Математика» ( під ред. М.В. Богдановича), карта України, рибки, з написаними прикладами, 1 великий ключ і 5 маленьких, паперові човники, замочки із паперу, цифри, телевізор, ноутбук, малюнок острова, пісня про Україну.

 Хід уроку 

Ι. Організаційний момент.

ІΙ. Контроль та корекція знань учнів.

- Діти, сьогодні наш урок буде незвичайний. Я запрошую вас в подорож. А навіщо люди подорожують? От і ми з вами вирушимо в подорож, щоб побувати там, де ми ще не були, а головне – це знайти скарб. Але в ході подорожі вас будуть чекати різні перешкоди. А подолати ми їх зможемо тільки тоді, коли будемо дружними, розумними, кмітливими. За кожне подолання перешкоди ви будете отримувати ключ. Всього їх треба зібрати – 5. А той, хто під час подорожі буде показувати свої знання, зможе отримати ось такий замочок, який відкриється в кінці подорожі.  Ну що, не злякалися?  Згодні подорожувати? Тоді пропоную вирушити в подорож на човнах. ( Роздати на кожну парту паперовий човник). Ну що, сідайте зручніше, ми вирушаємо. Подорожувати нам допоможе ось ця карта. ( Показую на карту, яка розташована на дошці). Ми відпливаємо від нашого рідного міста, а закінчиться наша подорож повинна у столиці України – місті Києві. Давайте в ході нашої подорожі вести щоденники, щоб потім поділитися своїми враженнями з рідними, друзями. Отже, запишіть число. А яка сьогодні температура повітря? ( + 13°С)  Давайте запишемо каліграфічно цифри 1 і 3.

1. Усна лічба.

- Діти, дивіться які гарні рибки! От і перша перешкода. Ці рибки дуже люблять рахувати. Вони хочуть перевірити, наскільки добре ви вмієте рахувати.

( На дошці висять рибки з написаними прикладами. Коли учень називає відповідь,вчитель перегортає рибку,  де на зворотньому боці написана відповідь)

220+ 130                              700-  60

800- 320                               400- 20

280- 120                               317+ 201

270+ 40                                612- 500

850 + 140                             280 + 20

680 – 510                             162+ 128

- Ви гарно порахували, тому рибки дають нам ключ і ми можемо плисти далі.

ΙΙΙ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення нового матеріалу.
  • Діти, а що це попереду? Якийсь невідомий острів . ( Прикріплюю малюнок на карту). Нам треба вивчити його, тому пропоную підплисти поближче. Дивіться, тут є якийсь запис. Але вода змила деякі цифри. Давайте спробуємо їх відновити.

325

       ¯ 146

           **9   

  • Яку дію потрібно виконати? Як називаються числа при відніманні? Хто зможе пояснити, як знайти різницю? ( Учень біля дошки пояснює  прийом віднімання через  розряд). Отже, що цікавого ми дізнались на цьому острові? ( Як можна віднімати трицифрові числа з переходом через розряд.)
  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  • Ну що, вирушаємо далі? Але чому наші човни не хочуть плисти далі? Це острів нас не хоче відпускати, а хоче перевірити, чи дійсно ми вміємо виконувати віднімання трицифрових чисел з переходом через розряди. Отже, відкрийте наш дороговказ ( підручник) на с. 108 і знайдіть № 724. Запишемо ці приклади в наші щоденники для подорожі. ( Учні коментують розв’язування прикладів). Отже, всі приклади розв’язали, тому острів дарує нам ще один ключ.
  1. Розв’язування задачі.
  • Діти, дивіться, знову на нашому шляху перешкода. Це саме найбільше на Дніпрі Кременчуцьке водосховище.( Показую його на карті) Давайте в нашому Дороговказі під № 726 прочитаємо проце водосховище і подумаємо, як нам подолати цю перешкоду.

( Діти розв’язують задачу)

- Ну що, діти, в нас є ще один ключ.

     4. Фізкультхвилинка

     - Перед тим як рушити далі, пропоную вам трохи відпочити і набратись сил перед новими випробуваннями.

( Діти виконують рухи під пісню про Україну)

 5. Розв’язування задачі.

   - Ну що, вирушаємо далі? Дивіться, ми зараз підпливаємо до села Яблунівка. А ви знаєте, що восени тут зібрали дуже багатий врожай яблук і груш. Якщо ми допоможемо розкласти врожай фруктів по ящикам, ми зможемо отримати ще один ключ. Прочитайте про це в Дороговказі під № 727.

6. Робота в парі.

- Ми вже близько до кінця нашої подорожі. Але що це? Насуваються темні хмари, піднімаються хвилі. Тримайтесь міцніше один за одного в ваших човнах. Якщо ви виконаєте це завдання – зможете отримати останній ключ. Тільки для цього вам потрібно попрацювати в парі. Дістаньте швидше завдання, яке знаходиться в ваших човниках і швидко виконайте його, поки хвилі не перекинули ваш човен.

( Перевірка завдання)

ІV. Підсумок уроку.

- Ну що, хмари зникли, хвилі заспокоїлись і ми допливли до м. Київ. Ми зібрали всі ключі і дібрались до головного скарбу. ( Відкривається дошка, на якій зображено великий ключ, а під ним – цифри). Але щоб дізнатись, що це за скарб, треба виконати останнє завдання. Розташуйте числа в порядку зростання. ( Після цього цифри перевернути – вийде слово « знання»). Отже, який головний скарб ми знайшли сьогодні? Правильно, це знання. А тепер давайте відкриємо ваші замочки. За те, що ви були активними, уважними, старанними ви отримаєте свої оцінки.

docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
1604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку