Урок математики для учнів 4 класу на тему: "Письмове віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд". Мета:ознайомити учнів із прийомом письмового віднімання трицифрових чисел, коли є два переходи через розряд; розвивати уміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці та задачі на порівняння; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; удосконалювати уміння креслити прямокутник; виховувати взаємодопомогу, уміння працювати в парі, кмітливість
УРОК МАТЕМАТИКИ
НА ТЕМУ: « ПИСЬМОВЕ
ВІДНІМАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД»
4 клас
Мета: ознайомити учнів із прийомом письмового віднімання трицифрових чисел, коли є два переходи через розряд; розвивати уміння учнів розв1язувати задачі на зведення до одиниці та задачі на порівняння; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; удосконалювати уміння креслити прямокутник; виховувати взаємодопомогу, уміння працювати в парі, кмітливість.
Обладнання: підручник « Математика» ( під ред. М.В. Богдановича), карта України, рибки, з написаними прикладами, 1 великий ключ і 5 маленьких, паперові човники, замочки із паперу, цифри, телевізор, ноутбук, малюнок острова, пісня про Україну.
Хід уроку
Ι. Організаційний момент.
ІΙ. Контроль та корекція знань учнів.
- Діти, сьогодні наш урок буде незвичайний. Я запрошую вас в подорож. А навіщо люди подорожують? От і ми з вами вирушимо в подорож, щоб побувати там, де ми ще не були, а головне – це знайти скарб. Але в ході подорожі вас будуть чекати різні перешкоди. А подолати ми їх зможемо тільки тоді, коли будемо дружними, розумними, кмітливими. За кожне подолання перешкоди ви будете отримувати ключ. Всього їх треба зібрати – 5. А той, хто під час подорожі буде показувати свої знання, зможе отримати ось такий замочок, який відкриється в кінці подорожі. Ну що, не злякалися? Згодні подорожувати? Тоді пропоную вирушити в подорож на човнах. ( Роздати на кожну парту паперовий човник). Ну що, сідайте зручніше, ми вирушаємо. Подорожувати нам допоможе ось ця карта. ( Показую на карту, яка розташована на дошці). Ми відпливаємо від нашого рідного міста, а закінчиться наша подорож повинна у столиці України – місті Києві. Давайте в ході нашої подорожі вести щоденники, щоб потім поділитися своїми враженнями з рідними, друзями. Отже, запишіть число. А яка сьогодні температура повітря? ( + 13°С) Давайте запишемо каліграфічно цифри 1 і 3.
1. Усна лічба.
- Діти, дивіться які гарні рибки! От і перша перешкода. Ці рибки дуже люблять рахувати. Вони хочуть перевірити, наскільки добре ви вмієте рахувати.
( На дошці висять рибки з написаними прикладами. Коли учень називає відповідь,вчитель перегортає рибку, де на зворотньому боці написана відповідь)
220+ 130 700- 60
800- 320 400- 20
280- 120 317+ 201
270+ 40 612- 500
850 + 140 280 + 20
680 – 510 162+ 128
- Ви гарно порахували, тому рибки дають нам ключ і ми можемо плисти далі.
ΙΙΙ. Вивчення нового матеріалу.
325
¯ 146
**9
( Діти розв’язують задачу)
- Ну що, діти, в нас є ще один ключ.
4. Фізкультхвилинка
- Перед тим як рушити далі, пропоную вам трохи відпочити і набратись сил перед новими випробуваннями.
( Діти виконують рухи під пісню про Україну)
5. Розв’язування задачі.
- Ну що, вирушаємо далі? Дивіться, ми зараз підпливаємо до села Яблунівка. А ви знаєте, що восени тут зібрали дуже багатий врожай яблук і груш. Якщо ми допоможемо розкласти врожай фруктів по ящикам, ми зможемо отримати ще один ключ. Прочитайте про це в Дороговказі під № 727.
6. Робота в парі.
- Ми вже близько до кінця нашої подорожі. Але що це? Насуваються темні хмари, піднімаються хвилі. Тримайтесь міцніше один за одного в ваших човнах. Якщо ви виконаєте це завдання – зможете отримати останній ключ. Тільки для цього вам потрібно попрацювати в парі. Дістаньте швидше завдання, яке знаходиться в ваших човниках і швидко виконайте його, поки хвилі не перекинули ваш човен.
( Перевірка завдання)
ІV. Підсумок уроку.
- Ну що, хмари зникли, хвилі заспокоїлись і ми допливли до м. Київ. Ми зібрали всі ключі і дібрались до головного скарбу. ( Відкривається дошка, на якій зображено великий ключ, а під ним – цифри). Але щоб дізнатись, що це за скарб, треба виконати останнє завдання. Розташуйте числа в порядку зростання. ( Після цього цифри перевернути – вийде слово « знання»). Отже, який головний скарб ми знайшли сьогодні? Правильно, це знання. А тепер давайте відкриємо ваші замочки. За те, що ви були активними, уважними, старанними ви отримаєте свої оцінки.