Конспект уроку з математики, 1 клас

Про матеріал

Конспект уроку з математики з теми "Закріплення додавання і віднімання числа 3. Складання й розв'язування задач за малюнком та схемою. Побудова відрізків. Порівняння виразу і числа".

Перегляд файлу

Дата: 25.12.2012 р.

Клас: 1-А

Вчитель: Струтинська Н.П.

Тема: Закріплення додавання і віднімання числа 3. Складання й розв’язування задач за малюнком та схемою. Побудова відрізків. Порівняння виразу і числа.

Мета: продовжувати формувати в учнів уміння складати і розв’язувати задачі на додавання і віднімання; навички самостійної роботи та роботи в парах. Розвивати логічне мислення, уяву, прагнення швидко і правильно виконувати математичні завдання. Виховувати почуття взаємодопомоги, інтерес до вивчення математики.

Обладнання: мультимедійне обладнання, іграшки для гри, картки для роботи в парах, роздатковий матеріал.

Тип уроку: Урок формування і вдосконалення вмінь і навичок

Форма: подорож до зимового лісу

Хід уроку

І.Організаційна частина

- Діти, всі готові до уроку?

  У нас сьогодні ніби свято

  Гостей зібралося багато.

  Ану ж на них ви подивіться

  І веселенько усміхніться.

Діти: Добрий день вам, добрі люди!

         Хай вам щастя завжди буде

         Не на день і не на рік –

         А на довгий-довгий вік.

Вчитель. Кому дозволимо сісти першими?

Діти. Дівчатам.

Вчитель. Правильно, спочатку краса, а потім сила.

 

ІІ. Активізація опорних знань

  • Діти, яка зараз пора року? (Зима)

  • Які ви знаєте зимові свята?
  • А яке свято вам найбільше подобається?
  • Що особливого відбувається на це свято?

  • Чи не задумувались ви, як живуть у зимовому лісі звірі? Вони також хочуть святкувати новорічне свято із подарунками та святковою ялинкою. Допоможемо їм?
  • Отож вирушаємо в зимовий ліс на зустріч нашим меншим друзям і будемо подорожувати по зимових лісових стежках.

 

ІІІ. Усна лічба

- Ми потрапили на стежинку ігор. Отож, пригадаємо зимові розваги і пограємось.

  1. Гра „Сніжинки”
  • назвати числа в порядку зростання;
  • назвати числа в порядку спадання;
  • назвати сусідів чисел 5, 8, 4;
  • назвати  склад числа 3;
  • 4 збільшити  на  1 ;
  •                 перший доданок 3, другий – 2, знайти суму;
  •                 4 зменшити на 4;

2.Гра „Сніжки”

- Щоб розігрітися, давайте пограємо в сніжки. Я кидаю вам сніжку та називаю приклад, а ви відповідаючи повертаєте назад.

3. Гра „Зимова рибалка”

- А тепер ми будемо рибалити, зможемо виловити рибку і розікласти її по відрах. Це буде подарунок для лисички.

 IV. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми на уроці будемо закріплювати додавання і віднімання числа 3, повторимо таблиці додавання і віднімання числа 2; застосовуватимемо наші знання при розв’язуванні прикладів та задач.

V. Розвиток математичних умінь

- Наступна наша стежинка „Сніговики”. Ми будемо ліпити із снігу сніговиків. Пригадайте, з яких частин складається сніговик?

- Ваше завдання правильно розвязати приклади.

  1. Робота над прикладами

 

- А ще сніговика можна скласти із геометричних фігур, які у вас є на парті.

 

2. Геометричний матеріал (робота в парах)

3. Фізкультхвилинка

- Сніговички запрошують у святковий танок

4. Хвилинка каліграфії

Написання цифри 3.

- Потрапляємо на стежинку „ Каліграфії”. Пригадаємо, як пишеться цифра 3.

Вона складається з двох малих правих півовалів.

 

5. Самостійна диференційована робота

- Наступна стежинка „Прикладів”, ми будемо допомагати звіряткам (оленю, лисичці та білочці). На парті перед вами лежить зображення звірів. Якщо оленя, то виконуєте 1 стовпчик прикладів, якщо лисички, то – 2 стовпчик, а білочки – 3 стовпчик.

- Перевіримо.

 

6. Розв’язування задач

- Тепер „Стежинка задач”.

 

- Діти, взимку пташкам холодно і голодно. Як треба допомагати пташкам?

- А зараз будемо складати задачу.

 

- Про кого ця задача?

- Скільки синичок? Скільки снігурів?

- За цими даними складіть умову задачі про пташок, що прилетіли до годівнички.

- Що треба дізнатися в задачі?

- Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на питання?

- Повторіть розв’язання задачі.

-Дайте повну відповідь задачі.

Фіз.пауза

Гра „Так чи ні”

1. 2+1 = 3

2. Дід Мороз приходить влітку.

3. Взимку заєць білий

4. Синичка їсть сало.

5. Сало їсть синичку.

6. При додаванні ми знаходимо суму чисел

7. Ведмідь – це птах.

Робота з підручником (с. 66, №2)

- Розглянемо малюнок і складемо задачу.

- Про кого буде задача?

- Скільки зайчиків сиділо під кущем?

- Скільки зайчиків пострибало на галявину?

- Складіть умову задачі.

- Яке запитання до задачі?

- Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на запитання?

- Повторіть розв’язання задачі.

- Яка відповідь?

- Записати на дошці розв’язання.

 

7. Порівняння виразу і числа

- Із їжею звіряткам допомогли, а тепер давайте і допоможемо прибрати ялинку на свято. Отож, потрапляємо на стежинку „Ялинка”. На іграшкових прикрасах знаходяться вираз і число, які слід порівняти.

8. Побудова відрізків

- Нашим звіряткам залишилося підійти до святкової ялинки і відшукати подарунки, які ми їм приготували. Олень  повинен зробити 3 кроки до ялинки, білочка - 6, а лисичка – 5. Уявимо їхні напрямок у вигляді відрізків і побудуємо у зошит, замінивши кроки на сантиметри.

- Повторимо, що таке відрізок?

- Як побудувати відрізок в зошиті?

Знайти місце на сторінці в зошиті;

позначити точкою один кінець відрізка;

прикласти лінійку позначкою 0;

відміряти цифрову позначку  і позначити точкою другий кінець відрізка;

з’єднати олівцем уздовж лінійки 2 точки (кінці відрізка).

VІ. Підсумок уроку

  • Діти, лісові звірі дуже вдячні вам за подарунки та гарно прибрану ялинку і теж виготовили  новорічну гірлянду. Прочитайте запис на ній.
  • Молодці!
  • Чи сподобався вам наш урок?
  • Що найбільше сподобалося?
  • Яке завдання було найважчим?А яке найлегшим?
doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку