Конспект уроку з математики з теми "Закріплення додавання і віднімання числа 3. Складання й розв'язування задач за малюнком та схемою. Побудова відрізків. Порівняння виразу і числа".
Дата: 25.12.2012 р.
Клас: 1-А
Вчитель: Струтинська Н.П.
Тема: Закріплення додавання і віднімання числа 3. Складання й розв’язування задач за малюнком та схемою. Побудова відрізків. Порівняння виразу і числа.
Мета: продовжувати формувати в учнів уміння складати і розв’язувати задачі на додавання і віднімання; навички самостійної роботи та роботи в парах. Розвивати логічне мислення, уяву, прагнення швидко і правильно виконувати математичні завдання. Виховувати почуття взаємодопомоги, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: мультимедійне обладнання, іграшки для гри, картки для роботи в парах, роздатковий матеріал.
Тип уроку: Урок формування і вдосконалення вмінь і навичок
Форма: подорож до зимового лісу
Хід уроку
І.Організаційна частина
- Діти, всі готові до уроку?
У нас сьогодні ніби свято
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько усміхніться.
Діти: Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам щастя завжди буде
Не на день і не на рік –
А на довгий-довгий вік.
Вчитель. Кому дозволимо сісти першими?
Діти. Дівчатам.
Вчитель. Правильно, спочатку краса, а потім сила.
ІІ. Активізація опорних знань
ІІІ. Усна лічба
- Ми потрапили на стежинку ігор. Отож, пригадаємо зимові розваги і пограємось.
2.Гра „Сніжки”
- Щоб розігрітися, давайте пограємо в сніжки. Я кидаю вам сніжку та називаю приклад, а ви відповідаючи повертаєте назад.
3. Гра „Зимова рибалка”
- А тепер ми будемо рибалити, зможемо виловити рибку і розікласти її по відрах. Це буде подарунок для лисички.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні ми на уроці будемо закріплювати додавання і віднімання числа 3, повторимо таблиці додавання і віднімання числа 2; застосовуватимемо наші знання при розв’язуванні прикладів та задач.
V. Розвиток математичних умінь
- Наступна наша стежинка „Сніговики”. Ми будемо ліпити із снігу сніговиків. Пригадайте, з яких частин складається сніговик?
- Ваше завдання правильно розв’язати приклади.
- А ще сніговика можна скласти із геометричних фігур, які у вас є на парті.
2. Геометричний матеріал (робота в парах)
3. Фізкультхвилинка
- Сніговички запрошують у святковий танок
4. Хвилинка каліграфії
Написання цифри 3.
- Потрапляємо на стежинку „ Каліграфії”. Пригадаємо, як пишеться цифра 3.
Вона складається з двох малих правих півовалів.
5. Самостійна диференційована робота
- Наступна стежинка „Прикладів”, ми будемо допомагати звіряткам (оленю, лисичці та білочці). На парті перед вами лежить зображення звірів. Якщо оленя, то виконуєте 1 стовпчик прикладів, якщо лисички, то – 2 стовпчик, а білочки – 3 стовпчик.
- Перевіримо.
6. Розв’язування задач
- Тепер „Стежинка задач”.
- Діти, взимку пташкам холодно і голодно. Як треба допомагати пташкам?
- А зараз будемо складати задачу.
- Про кого ця задача?
- Скільки синичок? Скільки снігурів?
- За цими даними складіть умову задачі про пташок, що прилетіли до годівнички.
- Що треба дізнатися в задачі?
- Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на питання?
- Повторіть розв’язання задачі.
-Дайте повну відповідь задачі.
Фіз.пауза
Гра „Так чи ні”
1. 2+1 = 3
2. Дід Мороз приходить влітку.
3. Взимку заєць білий
4. Синичка їсть сало.
5. Сало їсть синичку.
6. При додаванні ми знаходимо суму чисел
7. Ведмідь – це птах.
Робота з підручником (с. 66, №2)
- Розглянемо малюнок і складемо задачу.
- Про кого буде задача?
- Скільки зайчиків сиділо під кущем?
- Скільки зайчиків пострибало на галявину?
- Складіть умову задачі.
- Яке запитання до задачі?
- Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на запитання?
- Повторіть розв’язання задачі.
- Яка відповідь?
- Записати на дошці розв’язання.
7. Порівняння виразу і числа
- Із їжею звіряткам допомогли, а тепер давайте і допоможемо прибрати ялинку на свято. Отож, потрапляємо на стежинку „Ялинка”. На іграшкових прикрасах знаходяться вираз і число, які слід порівняти.
8. Побудова відрізків
- Нашим звіряткам залишилося підійти до святкової ялинки і відшукати подарунки, які ми їм приготували. Олень повинен зробити 3 кроки до ялинки, білочка - 6, а лисичка – 5. Уявимо їхні напрямок у вигляді відрізків і побудуємо у зошит, замінивши кроки на сантиметри.
- Повторимо, що таке відрізок?
- Як побудувати відрізок в зошиті?
Знайти місце на сторінці в зошиті;
позначити точкою один кінець відрізка;
прикласти лінійку позначкою 0;
відміряти цифрову позначку і позначити точкою другий кінець відрізка;
з’єднати олівцем уздовж лінійки 2 точки (кінці відрізка).
VІ. Підсумок уроку