Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

«Конспект уроку з Навчання грамоти для 1 класу "Написання букви ї"".

Про матеріал

Навчити правильно аналізувати структуру букви, порівнювати її з уже вивченими; вчити правильно писати рядкову букви «ї», склади і слова з нею. Розвивати уміння працювати в зошитах, виконувати логічні вправи, завдання творчого характеру. Виховувати почуття любові до України, охайність під час письма.

Перегляд файлу

Тема. Закріплення навичок письма слів з буквою «ї». РЗМ

Мета: навчити правильно аналізувати структури букви, порівняйте її з уже вивченими; вчити правильно писати рядкову букви «ї», склади і слова з нею. Розвивати уміння працювати в зошитах, виконувати логічні вправи, завдання творчого характеру. Виховувати  почуття любові до України, охайність під час письма.

Обладнання: підручник, зошит, набірне полотно.

Форми і методи: бесіда, розповідь.

 Ключові компетентності:

Вміння вчитися: учень дотримується режиму навчальної діяльності, працює швидко і зосереджено, розповідає чітко, послідовно, відповідно до мети висловлювання;

Інформаційно-комунікативна: знаходить у повідомленні інформацію (конкретні відомості);

Загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки учня на уроці;

Здоров'язбережувальна: дотримується гігієнічних норм;

Соціальна: співпрацює в парі та в групі.

 

Предметна компетентність:

Початковий рівень: виконує елементарні письмові операції після детального кількаразового пояснення вчителем;

Середній рівень: відтворює навчальну інформацію у засвоєній послідовності, частково коментує способи виконання письмових операцій;

Достатній рівень: усвідомлено відтворює навчальний зміст, ілюструє відповіді прикладами з власного життя, виконує завдання, які потребують значної самостійності і виправляє власні помилки, застосовує елементи пошукової діяльності;

Високий рівень: виявляє системність знань і спосіб письмової  діяльності, використовує набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих ситуаціях, володіє навичками самоконтролю, об'єктивно оцінює свою роботу.

Хід уроку

І Організація опорних знань.

ІІ актуалізація опорних знань

А) Фонетична розминка.

- Як завжди розпочнемо наш урок з фонетичної розминки.

Послухайте загадку і спробуйте відгадати її. Про що йдеться?

Ми звичайно, не хитруєм

Нас і бачать,

Нас і чують –

Це зовсім не новинна.

Як же наші імена?

(Букви і звуки).

Що ви знаєте про звуки? ( звуки ми чуємо і вимовляємо).

Вимовляйте правильно звуки української мови.

Працюємо ланцюжком. (Звуки виставляються на набірному полотні).

  • На які дві великі групи поділяються всі звуки укр..мови?
  • (Голосні та приголосні).
  • Послухайте вірш і підкажіть слово. Про які звуки йдеться?
  • Шість звуків вільно можна
  • Співати як пісні.
  • Ці звуки знає кожен
  • Як звемо їх?
  • (Голосні)
  • Скільки голосних звуків в укр..мові?
  • Назвіть голосні  звуки.
  • Якими бувають приголосні звуки?
  • Наведіть приклади м’яких  приголосних звуків.
  • Вимовте правильно декілька твердих приголосних звуків.
  • Що ви знаєте про букви? Чим відрізняються звуки від букв?
  • Всі поглянули на дошку і правильно вимовте звуки і букви.
  • Якими бувають букви?
  • ( букви бувають друкованими і рукописними, великими і маленькими)
  • Фізкультхвилинка.
  • ІІІ Оголошення теми і мети уроку.
  • Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати навички письма букви «ї». Буква «Ї» . Позначає два звуки.  До того вона завжди позначає два звуки, і тільки два, де б, в якому місці в слові вона не стояла.
  • Отже, ми закріплюємо навички письма букви «ї».
  • ІVРобота по темі.
  • А) Закріплення звуків значення букви «ї».
  • Відгадайте загадку.
  • В мене шубка із колючок,
  • В мене сіра спинка.
  • Ніс, як чорний п’яточок.
  • Очі – намистинки.
  • Хто це? (Їжак)
  • Б) Цікава інформація. З історії букви «ї».
  • Нелегкий шлях пройшла буква «ї» до того, як остаточно «оселетися» в Українському алфавіті. Такої букви «ї» (якою ми знаємо сьогодні) не було не в грецькій, ні в болгарській мові, а тому нашим вченим треба було винаходити її самим. Звуки (Й І) за доби Київської Русі передавалися буквою «и» з різними напрямковими позначками дужкою Й, з крапкою Й, нерідко комбінували навіть дві позначки: Й,Й. Але вже у 17 – 18 ст. буквою «ї» користувались у козацьких літописах.
  • У 1708 році Петро І увів новий шрифт і вимагав його суворого дотримання. Українська буква «ї» втратила своє місце в українському алфавіті. На початку ХХ ст.. видатний український письменник  Борис Грінченко готував до друку «Словарь українськой мови» і вніс до українського правопису деякі доповнення, у тому числі ввів в абетку літери «ї» та апостроф.
  • Подивіться на букву «Ї», з яких елементів вона складається? «Ї»=І +…
  • До нас на урок завітав Буратіно і приніс нам вірші про букви «ї» і «і».  Послухайте їх та скажіть, чим вони відрізняються малі рукописні  букви  «ї» і «і».
  • 1. «І» без «Ї» не ступить кроку,
  • Поміж ними чар нема.
  • «І» до «Ї» моргає оком
  • «Ї» у відповідь двома.
  • 2. Проспівали солов’ї
  • Пошукайте букву «Ї».
  • Буква «ї» така ж, як «і»
  • Тільки крапок тут аж дві.
  • Отже, чим відрізняються між собою малі рукописні літери «І2 і «Ї»?
  • В) Згадування написання букви «Ї».
  • Отже, мала буква з прямої похилої палички із заокругленням внизу і двох крапок над нею. Крапки ставимо трохи вище верхньої рядкової лінії. Пишемо під лічбу раз – і, два, три.
  • Г) Письмо букви у повітрі.
  • Д) Опрацювання завдань.
  • 1. Написання малої букви «ї», «Її».
  • 2. Написання слів з друкованого шрифту: Україна, Київ.
  • З якої літери написанні слова?
  • Послухайте казку «Як маленька буква стала дорослою» і скажіть, які слова в укр.. мові пишуться з великої букви? (Вчитель сам добирає казку)

3. Написання буквеного диктанту.

- Букви будемо писати попарно, з’єднуємо  між  собою. Між словами не забувайте ставити коми.

Запишіть велику і маленьку букву «Р» і так далі.

Кк, Рр, Аа, Мм, Нн, Оо, Її, Іі.

Фізкультхвилинка. 

5. Списування з друкованого шрифту ( з дошки) ( За вибором вчителя)

ІVПідсумок уроку.

А) Бесіда.

- Яку букву закріплювали на уроці?

- З яких елементів вона складається?

- Скільки звуків позначає буква на письмі «Ї».

Яких саме звуків?

  • Закінчити урок я хочу віршем І Малковича, який закликає вас, діти, любити і берегти рідну мову.
  • Хай це, можливо, і не найсуттєвіше,
  • Але ти дитино,
  • Покликана захищати своїми долоньками
  • Крихітну свічечку букви «Ї»;
  • Але затям собі,
  • Що колись
  • Можуть настати і такі часи,
  • Коли нашої мови
  • Не буде пам’ятати
  • Навіть менший соловейко.
  • Тому не можна покладатися
  • Тільки на солов’їв, дитино.

 

 

 

Картинки по запросу написання букви ї

 

 

 

 

Картинки по запросу написання букви їКартинки по запросу написання букви ї

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
23 січня
Переглядів
984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку