Конспект уроку з навчання грамоти у 1 класі за темою "Знак м'якшення. Буквосполучення ьо

Про матеріал

Конспект уроку з навчання грамоти за темою "Знак м'якшення. Буквосполучення ьо. Урок проводиться у післябукварний період з використанням міжпредметних зв'язків.

Перегляд файлу

Тема. Знак м’якшення. Буквосполучення ьо.

Мета. Закріпити навички позначення м’якості приголосних звуків на письмі буквою ь в кінці, в середині слова, перед буквою о; розширити словниковий запас учнів; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати почуття любові та дбайливого ставлення до навколишнього світу.

Обладнання. Мультимедійна система, картки з загадками, малюнки-емблеми з квітами.

Хід уроку

І. Організація учнів до роботи. (1 сл. – сонечко)

Привітання:

Усміхаймось сонечку:

Здрастуй, золоте!

Усміхаймось дереву:

- Хай воно росте!

Усміхаймось друзям:

- Дружба в нас міцна.

Усміхаємось до вас,

Зичим вам добра.

ІІ Актуалізація опорних знань.

1. Хвилинка каліграфії.

- Подивіться на екран і назвіть цю квітку (2сл. – мальва).

В народі цю квітку ще називають: (випливають назви)

- дика рожа

- сирна трава

- котячий сир

- дворова трава

Мальва запросила нас до хвилинки каліграфії:

Ль мальва

2. А це що за квітка? (3 сл. – волошка)

А волошка принесла вам загадки. Ви повинні їх відгадати та слова – відгадки записати в зошиті.

  1. По подвір’ї ходить птах

І співає по складах. (Півень) (4 сл. – півень)

 

  1. Золотий, зубатий

В полі пан вусатий. (Колос) (5сл. –колос)

 

  1. Спритний, невеличкий,

У сіренькій свитці.

Розшукує пшеничку,

Щоб трохи поживиться. (Горобець)  (6сл. – горобець)

 

  1. На дубі сидів,

картузик надів,

з дуба впав - 

і картузик спав. (Жолудь)  (7 сл. –жолудь, дуб)

  • Що виросте, якщо посадити жолудь?

- Назвіть слова, які закінчуються м’яким приголосним звуком. Назвіть ці звуки.

- Чому вони м’які?

- Ви виконали два завдання. Що їх об’єднує? То ж ми сьогодні будемо в гостях у … (діти доповнюють – ь).

- Яку роль виконує ь у словах?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Так, ми будемо на уроці спостерігати за роллю ь в кінці слова, в середині слова та перед о. (8 сл.- тема уроку)

1.Складемо звукову модель слова жолудь.

  • Чому звуків більше, ніж букв?
  • А зараз ми згадаємо, чи виконує таку ж роль ь в середині слова?
  • Але спочатку трішки відпочинемо і потанцюємо разом з гостями з казкового лісу.

2. Музична фізхвилинка (сл..9)

А наступне завдання пропонують виконати нам квіти – сокирки. Їх ще називають:

  • Заячі вушка
  • Зозулині черевички

Ця рослина отруйна, тому вживати відвари треба тільки під контролем лікаря. (10 сл. – сокирки + випливає вправа 2)

3. Вправа 2 на ст.. 28

Записи дітьми на дошці.

  • Спостереження за зміною значень слова з уживанням частинки слова –еньк.

_ Заглянемо в гості до лісових мешканців і подивимося, чим вони зараз зайняті.

4. Фізхвилинка .

- Ви помітили, що до нас завітало багато квітів. Всі вони ростуть у полі і тому називаються польові. Ви сьогодні теж не просто діти, а маленькі польові квіточки. Уявимо, що зараз літо і навколо – барвисте поле. А чому я кажу барвисте.?  (11 сл. – поле). Таке ж красиве поле ви можете побачити і в підручнику на ст.. 29.

5 Впр. 3. Ст..28.

  • Прочитаємо слова довідки.
  • Чому поле кольорове?
  • Знайдіть і прочитайте слова з м’якими приголосними.
  • А звукову модель правильно я написала? - . -
  • Які квіти ростуть у полі?
  • Де у нас в класі росте льон? (Презентуйте нам себе)

В чистім полі ми ростем,

На високих ніжках.

В зелених панчішках.

Квіточки блакитні –

Оченята привітні.

  • Де ростуть ромашки?

 

 

Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Око ваше ми милуєм,

Від застуди вас лікуєм.

  • А тепер слово маку.

Запалали в чистім полі

Квіти гарні, всі червоні.

Ми палаєм влітку так –

Польовий червоний мак.

 

Кожна квітка знаходить про себе речення і записує його в зошиті.

  • Перевірка.

ІV.Підсумок уроку.

  • Яку роль виконує ь в словах?
  • Як позначити м’якість приголосного перед о?
  • Чим незвичайна буква ь?
  • З якими квітами ми знайомились на уроці? Назвіть їх.

Вірш

Дивлюсь на квіти польові.

 Ростуть собі пообіч стежки.

 Такі міцні та вольові,

 Все стеляться, немов мережка.

 

 В них дивовижні кольори –

 Червоні, білі та блакитні,

 В траві зеленій, мов в коврі,

 Сплелись собі різноманітно.

 

 Води не просять, щоб рости,

 Прополювати теж не треба,

 Їх дощик деколи зросив,

 Зігріло сонечко із неба.

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
6107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку