Конспект уроку з природознавства на тему "Як змінюється життя комах і риб восени?"

Про матеріал

Тема. Як змінюється життя комах і риб восени?

Мета: озброїти учнів знаннями і практичними уміннями щодо осінніх змін в житті комах і риб; показати взаємозв'язки у системі “нежива природа-жива природа”;

продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і виділяти істотні ознаки тварин, розвивати творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки;

виховувати в учнів любов до природи, оточуючого середовища; формувати екологічне мислення; почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.

Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення знань (комбінований).

Перегляд файлу

Природознавство – 2 клас                                               

Тема. Як змінюється життя комах і риб восени?                                

Мета: озброїти учнів знаннями і практичними уміннями щодо осінніх змін в житті комах і риб; показати взаємозв’язки у системі “нежива природа-жива природа”;

 продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і виділяти істотні ознаки тварин, розвивати творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки;

виховувати в учнів любов до природи, оточуючого середовища; формувати екологічне мислення; почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.

Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення знань (комбінований).

Обладнання: робочий зошит, телевізор, презентація; наглядні моделі (риба, павук, соти).

Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (ілюстрації, наглядні моделі), практичні (вправи).

Форми організації пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, індивідуально – відокремлена.

Хід уроку

 І. Організаційний етап   

Привітання.

Налаштування учнів на доброзичливий морально – емоційний клімат.

- Девізом нашого уроку є ….

Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати!

- Як ви розумієте ці слова?

ІІ. Перевірка домашнього завдання

- З яким настроєм ви прокинулись сьогодні? Чи відповідає стан природи вашому настрою? Давайте визначимо його.

Бюро погоди: стан неба, опади, хмарність, температура повітря, вітер.

- В порівнянні з літом, які зміни відбулися в неживій природі? Як впливають вони на живу природу?

- Подивіться на карту нашої місцевості. Які природні умови є в нашому місті?

- Хто з вас ходив на вихідні до лісу? Чим багатий ліс восени? А чи всі гриби ви збирали?

- То  яку пам’ятку для грибників-початківців ви склали вдома?

- А давайте перевіримо наші знання на практиці, з’єднавши назву гриба з його значенням для людини (картка №1):

.

Отруйні                                           Їстівні

мухомор        білий гриб       опеньок несправжній

лисичка           маслюк             бліда поганка

сироїжка       опеньок

Самоперевірка, обговорення.

 ІІІ. Підготовка учнів до засвоєння нових знань

-   Пригадаймо, коли ви ходили в ліс, то яких комах  зустріли? (ніяких). А чому?

- Крім лісу, яке природнє середовище є в нашому місті?

- Хто мешкає у водоймі? Як ви вважаєте, готуються риби до зими?

- Отже, у нас є можливість дізнатися як змінюється життя комах і риб восени.

 IV. Вивчення нового матеріалу

  •  1.Асоціативний кущ
  • - Яких комах ви бачили влітку?

муха                           мурахи

  комар                                                            колорадський жук

Комахи

                      тарган                                                 коник

                                    сонечко            метелик    бджола

2. Робота за підручником (с. 56)

- Закріпимо наші знання роботою з підручником.

Прочитайте самостійно статтю від Сонечка Семикрапочки про зміни в житті комах восени і знайдіть відповідь на питання, куди ж ховаються комахи?

- Куди ж вони діваються?

 3.Розповідь вчителя

- Звертаю вашу увагу на комах, про яких не написано в підручнику.

1 слайд. Метелик білан капустяний гине, але його гусінь перетворюється у лялечку і зимує, приклеївшись до  дерева.

2 слайд. Кропив’янка і лимонниця, згорнувши крила, ховається в дупла, під кору дерев і сидять там до весни.

3 слайд. Мурахи восени ховаються в глибоких підземних норах мурашника, ретельно закривши усі входи, збиваються у великий клубок і нерухомо перезимовують.

4 слайд. Жук-сонечко восени шукає затишне місце для зимівлі: під корою старих пеньків, під опалим листям.

5 слайд. Оси та джмелі, коли настають холоди, ховаються в соти закупоривши їх.

6 слайд.  Мухи й комарі ховаються в затишні місця на горищі, у віконні рами, у підвали, погреби.

7 слайд. Колорадський жук закопується в ґрунт і перезимовує там.

8 слайд.  Хрущі гинуть, а ось їхні личинки, які вилупилися з яєць, зимують у ґрунті.

  • Який висновок можна зробити про зміни у житті комах…

4.  Фізкультхвилинка

  • Здрастуй, матінко-природо!
  • Вклоняємось твоїй вроді,
  • Руки простягаємо до ясного сонця,
  • Промінчик сховаємо у своїй долонці.
  • Змахнемо руками, як ніжні метелики,
  • Голівками покиваєм, як пухнаті джмелики.
  • Покрутимось туди-сюди,
  • Як ті бджілки-непосиди.
  • Поскачемо насамкінець,
  • Як той коник-стрибунець.
  • А тепер – мерщій за парти,
  • Поміркуймо, як мурашки.

- Давайте поміркуємо, якщо зникнуть комахи, які живуть біля водойм та в воді, чи зміниться життя риб у річці?

 5. Асоціативний кущ «Яких річкових риб ви знаєте?»

 

щука                   карась    сом

 

короп                    Риби                   лящ

 

окунь                   краснопірка             судак

 

6.Робота з таблицею.

- Які риби плавають в верхньому шарі водної площини? В середині? Біля дна водойм?

- На таблиці відсутній товариш Карасика Золотенка — Судак. І тому він завітав до нас на урок, щоб спостерігати за вашою самостійною роботою.

Звернімось до підручника.

7. Робота за підручником (с. 57, самостійно читають)

 — Що розповідає Карасик Золотенко про осінні зміни у житті риб?

 — Від чого залежить спосіб життя риб?

Які риби не втрачають активності та бойового духу восени?

Які риби залягають спати в глибокі зимувальні ями на дні водойм, зарившись у мул?

V. Первинна перевірка засвоєння знань

Робота з зошитом (с. 16)

- Перейдемо до роботи у зошиті, застосувавши всі раніше набуті знання.

(1 – Б, 2 – дельфін)

VI. Первинне закріплення знань

Гра «Знайди зайве»

- Чому павук зайвий?(дістаю павука).

VІІ. Контроль та самоперевірка знань. Мотивація

  1. 1.«Хмаринка слів» (варіанти) - (картка №2)
  2. - Діти, на уроці ми дізналися багато нового про зміни в житті комах та риб восени. А чи потрібні нам ці знання? Отже, навіть зараз ви можете застосувати їх у дорослій грі “Перший мільйон”.
  3. 2.Гра “Мільйон”

VIII. Підведення підсумків, рефлексія

1. Мікрофон

- Що, почуте на уроці, вразило тебе найбільше?

- Я дізнався…

- Я впевнений…

- Мене зацікавило…

- Мені сподобалося…

- Я дякую за співпрацю…

2.Цінування учнів. 

- Бережіть красу природи, бо тільки краса зможе врятувати світ!

    - Як ви сьогодні зрозуміли, навіть найменша комашка дуже потрібна  на землі. Бо, якщо не буде комашок, щезнуть пташки, риби та тварини, які ними живляться. А згодом і людство.

      Ми повинні берегти природу, любити її, вивчати і спостерігати. І тоді вона розкриє перед нами свої таємниці.

      Це потрібно насамперед нам, щоб не блукали ми у цьому світі, а жили щасливо і радісно, несли в собі чарівність веселочки, чистоту джерельної води, тепло сонячного проміння.

IX. Інформація про домашнє завдання

  • Урок у нас незвичайний, тому і домашнє завдання не просте:

для розуму: ст. 57 (скласти розповідь)

для душі: знайти народні прикмети про комах та риб (усно)

для рук: намалювати «Шалену бджілку»

 

 

    

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Толочко Світлана Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
6513
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку