До розіграшу
залишилось:
19 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з природознавства з використанням ІКТ

Про матеріал

Урок може бути використаний під час вивчення теми : "Людина на планеті Земля"

Перегляд файлу

Тема: Значення природних і штучних екосистем у житті людини. Зелена архітектура

Мета: сформувати в учнів уявлення про значення природних і штучних екосистем в житті людини та охорону екосистем; розглянути поняття «зелена архітектура», визначити необхідність догляду за штучними екосистемами, навчити доглядати за культурними рослинами; познайомити із зеленою архітектурою парків, ботанічних садів; підкреслити значення штучних насаджень для відпочинку, цікавих подорожей та досліджень; розвивати цікавість до вивчення предмета, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища

Обладнання: малюнки, плакати, календарі із зображенням парків, рослин, клумб, ботанічних садів, ескізи клумб, презентація  Microsoft Office PowerPoint, комп’ютер

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

У природі тільки зелені насадження здатні створювати для життя людини комфорт.

Адже за умови засвоєння рослинами тонни вуглецю в повітря виділяється 3 тонни кисню. Хто з вас не насолоджувався духмяним повітрям у сосновому лісі, не відчував заспокійливого шелесту листя берези, каштана, липи?

Сьогодні в кожному населеному пункті (особливо в містах) люди прагнуть зберегти як окремі дерева, так і цілі «зелені забудови».

Що таке «зелена архітектура»?

Яке значення вона має для життя людини?

Наше завдання на уроці – дослідити ці питання.

Оголошення теми та мети уроку. Слайд 1 – 4

ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Бесіда

-         Що таке система?

-         Що таке екосистема?

-         Що таке штучна екосистема? Приклади

-         Які штучні екосистеми ви зустрічали по дорозі до школи? (Парк, город, сад, сквер та ін)

-         З чого вони складаються?

-         Яке вони мають значення для нас з вами?

IV. Вивчення нового матеріалу.

В кожному місті існує ще одне місто – зелене. Як і в кожного міста, в ньому є своя архітектура. Всі ви, напевно, бачили як красиво висаджені дерева у скверах, як можна дивовижно оформити квітник. Прикладів багато, і все це входить до зеленої архітектури нашого села.

Уявіть, що зникнуть всі зелені насадження, всі парки, клумби, окремі дерева. Що станеться з нашим селом?

(Зелені насадження очищають повітря, знижують рівень шуму, знімають нервове напруження, мають естетичне значення)

Робота з підручником (ст. 87)

Що таке зелена архітектура?

Зелена архітектура – це планування скверів і парків, підбір для них рослин.

На сьогодні вимогою часу є озеленення міст, кварталів, окремих забудов.

Але посадку дерев і кущів доцільно проводити відповідно до їх призначення.

Слайд 5 - 9

 

 

 

 

 

Для підтримання взаємозв’язків усіх компонентів у штучних екосистемах (парках) необхідно враховувати сумісність різних порід дерев і чагарників. Слайд 10

Бесіда про своє село(про головну вулицю, найбільші площі, сади, тощо; про те, як вони оформлені з точки зору зеленої архітектури).

Робота з підручником (ст. 91)

-         Хто бере участь у створенні зеленої архітектури?

-         Як створюється проект майбутнього парку чи скверу?

Основні види зелених насаджень. Слайд 11

-         алеї – це дерева, висаджені вздовж доріг на однакових віддалях для оформлення регулярних парків;  Слайд 12

-         боскети – густо посаджені та спеціально підстрижені з декоративною метою дерева та кущі, що створюють замкнений простір. Всередині боскетів влаштовують басейни, зелені кабінети, дитячі майданчики тощо; Слайд 13

-         солітери – це поодинокі дерева або кущі, висаджені окремо, які мають визначні декоративні ознаки: красиву крону, барвисте цвітіння, незвичну форму; Слайд 14

-         топіари – це дерева і чагарники, які постійно стрижуть для надання їм певної форми. За основу садівники беруть пряморослі вічнозелені рослини з великою кількістю дрібних листочків або голок; Слайд 15

 

-         живі загорожі – створюють з насаджень дерев та кущів, що добре переносять стрижку: глід, граб, липа, туя, ялина; Слайд 16

Клу́мба — це фігурна квіткова грядка; ділянка в формі геометричної фігури, круга, овала, квадрата, іноді прямокутника або зірчаста, в діаметрі від 0,75 до 6 м і більше. Поверхня її завжди трохи опукла з ухилом 5-10°, тобто на кожен метр довжини радіуса поверхня піднімається на 5-15 см. Влаштовують клумби на тлі газону. Одночасно вони можуть бути деталлю або центром квітника. Рослини на клумбі саджають так, щоб вони утворювали візерунок або малюнок. Для оформлення клумб використовують малі архітектурні форми. Слайд 17, 18

Альпі́йська гі́рка, або альпіна́рій — ділянка, на якій вирощують рослини, характерні для альпійського і субальпійського пояса, а також рослини-літофіти. Зазвичай в середині альпійської гірки встановлюють великий камінь, що символізує гірську вершину, навколо нього розміщують камені меншого розміру, між ними висаджують рослини. Іноді для альпійськіх гірок використовують не лише гірські, але й інші рослини, схожі на гірські. Слайд 19

                                                           Квіткові рослини

У світі культивують сотні видів та десятки тисяч сортів квіткових рослин. Щоб навчитися прикрашати ними свій рідний край, вулицю, оселю, треба добре знати основні декоративні рослини, які використовують для озеленення. Слайд 20

Квітково-декоративні рослини, які вирощують на відкритому грунті поділяються на:

Однорічники – зацвітають у рік висівання насіння, повністю закінчують свій розквіт і відмирають:                                          Слайд 21

Дворічники – ростуть два роки. Того року, коли їх посіяли, вони утворюють лише листкову розетку, а наступного – квітки та насіння;                            Слайд 22

Багаторічники:   Слайд 23

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Гра-конкурс «Кращий квітник»

Завдання: створити власний проект (ескіз) зеленої архітектури

2. Питання для обговорення:  Слайд 24

-         Наскільки важлива роль зелених насаджень у житті людини?

-         Чи змогли б люди жити в місті без рослин?

-         Які знання потрібні фахівцям зеленого будівництва?

-         Чому зелена архітектура набула великого значення у містах?

VІ. Підсумок.     Слайд 25

Парки, сади, ботанічні сади, дендрарії, лісопарки, тощо – це приклади штучних екосистем, створених людиною для вирішення своїх господарських завдань, відпочинку та наукової діяльності.

VІ І. Домашнє завдання: вивчити конспект, закінчити ескіз

Слайд 26

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
4 січня
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку