Конспект уроку української літератури в 10 класі
Тема. Проблема свободи, щастя й боротьби за своє визволення в романі Івана Багряного «Тигролови».
Мета: вчити ліцеїстів критично мислити, формувати особистісне ставлення до прочитаного та вміння висловлювати й обґрунтовувати власні думки; виховувати національну свідомість і патріотичні почуття; розвивати вміння публічно виступати.
Тип уроку. Урок формування знань, умінь, навичок.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Пропоную обрати епіграф й аргументувати свій вибір.
Варіанти епіграфів:
Іван Багряний
Іван Багряний
Й Вітчизна наша з нами.
Іван Багряний
Я вирвуся, хоч лапу відгризу.
Ліна Костенко
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Демонстрація ліцеїстами презентації(постать письменника розглянуто в трьох вимірах):
Громадянин Митець
Звичайна людина
ІV. Опрацювання навчального матеріалу.
Історична довідка про життя в СРСР у 30-х роках ХХст., про появу українців на Далекому Сході.
Зелений Клин – край суворий. Височенна тайга, буйна й непролазна. Саме сюди доля закинула головного героя твору – Григорія Многогрішного.
Міні-проєкт ліцеїста «Сторінки щоденника Г. Многогрішного».
Поміркуйте:
Оберіть позицію: «так» чи «ні». Аргументуйте свій вибір.
Можливі варіанти відповідей:
Так |
Ні |
Вижив. Зустрів Наталку. Став рідним у родині Сірків. |
Не може вільно жити в Україні. Душа болітиме за Батьківщиною. Розлука з родиною Сірків. |
Висновок: щасливий, але душа болітиме за Батьківщиною.
Григорій Многогрішний
Варіанти відповідей: українська ментальність розкривається в характері і вчинках Григорія Многогрішного. Він розумний, освічений, щирий, завзятий, з величезною силою волі й вірою в себе, в людину й людське, з почуттям гумору. Висновок: уся наша історія є доказом того, що український народ сповідує ідеали добра, йому притаманні демократизм, патріотизм, прагнення до волі, глибока повага до традицій, честь, гідність, дружелюбність, мужність, почуття гумору.
V. Закріплення.
1. Розв’язання кросворду, який підготувала творча група.
По горизонталі:
За умови правильного розв’язання кросворду з’явиться «сховане» слово.
|
|
|
|
Б |
1У |
Р |
У |
Н |
Д |
У |
К |
|
|
|
|
|
2К |
І |
Ш |
К |
А |
|
|
|
|
|
С |
І |
3Р |
К |
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
Н |
4А |
Т |
А |
Л |
К |
А |
|
|
|
|
П |
О |
5Ї |
З |
Д |
|
|
|
|
М |
Е |
Д |
В |
И |
6Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
З |
7А |
Л |
И |
В |
А |
Й |
|
2. Прокоментуйте вислів: «У сміливих щастя завжди є…» й обраний вами на початку уроку епіграф.
3. Закінчіть речення:
Читаючи роман Івана Багряного «Тигролови», я відчув … зрозумів…
VI. Підсумки. Оголошення й мотивація оцінок.
Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника, написати сторінку щоденника улюбленого персонажа.