Конспект уроку з української літератури в 11 класі. Тема. Іван Багряний «Тигролови». Жанрові особливості (динаміка сюжету, неоромантичність та ін.). Вольовий характер Григорія Мног

Про матеріал
Конспект уроку з української літератури в 11 класі. Тема. Іван Багряний «Тигролови». Жанрові особливості (динаміка сюжету, неоромантичність та ін.). Вольовий характер Григорія Многогрішного.
Перегляд файлу

               Українська література                                  11 клас

Тема. Іван Багряний «Тигролови». Жанрові особливості (динаміка сюжету, неоромантичність та ін.). Вольовий характер Григорія Многогрішного.

Мета:

  •          навчальна: удосконалювати вмінні складати паспорт епічного твору, поглибити  знання учнів з історії України про радянську  тоталітарну систему, яка вплинула на долі українців.
  •          розвиваюча: навички аналізу проблематики, характеристики образів-персонажів твору, уміння висловлювати власні думки щодо прочитаного.
  •          виховна: виховувати прагнення стати сильною людиною, яка успішно долає труднощі й знаходить вихід із будь-якого скрутного становища.

Міжпредметні зв’язки: географія, історія

Обладнання: ілюстрації до твору, інтернет-ресурси

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                                                                     Сміливі завжди мають щастя.   

                                                                                              Іван Багряний

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ.  Актуалізація опорних знань

Вгадати героя за його висловлюваннями.

1. «Богу дякуватимеш. Видужуй лиш» (Сірчиха)

2. «Бог не без милості, козак не без щастя…» (Старий Сірко)

3. «А потім спровадив до божевільні. І все за те, що я любив свою батьківщину.» (Григорій Многогрішний)

4. «Вір у своє щастя. А воно в тебе є. У сміливих завжди щастяє» (Сірчиха)

5. «Ми підем тепер… На тую… На твою Україну!» (Наталка)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Слово вчителя

«Тигролови» - це захоплюючий пригодницький роман. Здоров’я, силу і любов до людини та свого народу – такі риси знаходить критик Юрій Шерех у «Тигроловах», вважаючи, що Іван Багряний цим твором «стверджує жанр українського пригодницького роману, українського всім своїм духом, усім спрямуванням, усіма ідеями, почуттями, характерами».

Сюжет твору динамічний, багатоплановий, багатопроблемний

У романі також зображено переселення українців, що утворили на Далекому Сході край під назвою Зелений Клин.

2. Розглянути на карті Зелений Клин.

ІV. Оголошення теми та мети уроку

V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

- Визначити тематику та проблематику роману (записати в зошиті).

- Розкрити зміст назви твору.

2. Робота з підручником - автор О. Авраменко

 Ст.162 прочитати теорію літератури

3.Словникова робота.

  - Пригодницький роман – роман, сюжет якого динамічний і насичений незвичайними подіями, а також характеризується несподіваним поворотом подій.

  - Динамічний сюжету – живий, рухливий  сюжет, що не стоїть на місці.

   - Неоромантизм (від грец. -молодий, новий) – умовна назва естетичних тенденцій, що виникли у світовій культурі, зокрема в літературі, живописі, та музиці, який традиційно пов’язують з модерністськими реакціями на позитивізм і натуралізм наприкінці ХІХ – на початку ХХст. Течія раннього модернізму.

- У межах модернізму виділяють такі літературні течії: екзистенціалізм, символізм, імпресіонізм, експресіонізм, футуризм, сюрреалізм, абстракціонізм, неоромантизм.

 

VІ. Закріплення знань, умінь і навичок

1. Самостійна робота. Скласти паспорт твору.

2. Перегляд фрагментів фільму «Тигролови» https://www.youtube.com/watch?v=YGPaV4h6PsA

Охарактеризувати Григорія Многогрішного на основі тексту роману та фрагментів фільму.

3.Проблемні запитання для учнів:

  1. Сміливі завжди мають щастя?
  2. Як радянська  тоталітарна система вплинула на долі українців?

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Продовжіть речення:

1.«Роман «Тигролови» змусив мене замислитися над тим..»

2. «Сильна українська людина – це..»

 

Домашнє завдання

  1. Цитатна характеристика до образу Григорія Многогрішного (усно)
  2. Скласти усний твір-роздум про сильну українську людину (за романом І Багряного).
  3. Створити постер до образу Григорія Многогрішного.

 

 

docx
Додано
31 грудня 2024
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку