Конспект уроку з української мови

Про матеріал
Конспект уроку з української мови. Підготовка до твору-роздуму на морально-етичну тему. Підготувала учитель Дикун Н.М.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови

Підготовка до твору-роздуму на морально-етичну тему

Підготувала учитель української мови та літератури

Дикун Н.М.

Тема: підготовка до твору-роздуму на морально-етичну тему

Твори добро у кожній справі,

Якого б віку не дійшов,

Даруй завжди слова любові-

І відчуватимеш любов.

Так багато на світі горя,

люди, будьте взаємно красивими!

Ліна Костенко

Навчальна мета уроку:

  •        Узагальнити знання учнів даної теми;
  •        Доповнити словник, необхідний для написання твору;
  •        Повторити відомості про стилі і типи мовлення;
  •        Про основні частини, з яких складається твір;

Виховна мета: виховання любові до Біблії, до добра, милосердя, молитви; допомогти учням пройнятися настроєм, потрібним для написання твору-роздуму.

Обладнання: тлумачний словник української мови, Біблія, “Повчання” Володимира Мономаха, поезії Г.Сковороди, В.Симоненко “Лебеді материнства”, Б.Олійник “Сива ластівка”

Хід уроку:

І Повідомлення теми та мети уроку

ІІ Ознайомлення з літературою, необхідною для підготовки до уроку, укладання словників, записи власних спостережень.

  1. Тлумачення учнями понять “мораль”, “етика”.
  2. Визначення стилю та типу мовлення твору-роздуму, з яких частин він складається.
  3. Які ознаки публіцистичного стилю?
  4. Ознайомлення з планом твору.

План

  1. “Де скарб твій, там буде і серце твоє!” (Біблія. Євангеліє від св.Матвія)
  2. Любов творить добро.
  3. “Віддай людині крихітку себе, за це душа поповнюється світлом” (Л.Костенко)
  4. Вирушай у життя, щоб творити добро.

ІІІ Робота над підготовкою до написання твору.

  1. Робота над вступом.

Бесіда:

  •        Хто автор цих рядків? Як ви їх розумієте? Хто ж бо зневажить страшну її (смерті) сталь? Той, в кого совість, як чистий кришталь.
  •        Що є вічним? Що скороминуще? Чому?
  •        Про що слід завжди пам’ятати?
  •        Про які скарби ви радили б не забувати?
  •        Що людина повинна примножувати?
  •        Як про це говорить Біблія?
  •        Які ваші спостереження?

Прошу записати висновки.

       2.    Учням пропонується написати вступ до твору під “Мелодію” М.Скорика.

               Зачитування письмових робіт 2-3 учнів.

       3.    Робота над основною частиною

               Бесіда:

               Прошу навести словникове тлумачення слів “любов”, “добро”, “зло”, “милосердя”.

  •        Чого навчає Біблія нас?
  •        Що ви прочитали в “Поучення” Володимира Мономаха про те?

Виразне читання напам’ять поезію В.Симоненка “Кривда”

  •        Чи зрозуміли ви ту ситуацію, в якій опинився малий хлопчик?
  •        Який висновок можемо зробити?
  •        Як про сказано у “Повчанні”?
  •        Як можна поранити словом?
  •        Яку прикрість завдає брехня?

Виразне читання напам’ять поезії Б.Олійника “Пісня про матір”

  •        Якими відчуттями ви наповнили своє серце, прослухавши пісню?
  •        Що добре зринає у вашій пам’яті?
  •        Ви почули про добро і зло. А які життєві приклади добра і зла ви спостерігали? Які висновки записали?
  •        Які ви записали символи добра і зла?
  •        Який колір переважає у зображенні добра, а де який у зображенні зла?
  •        Який висновок можемо зробити?

Словникове тлумачення слова “молитва”

Учні пишуть початок основної частини твору (2-3 речення)

Зачитування письмових робіт 2-3 учнів.

  •        Чи пам’ятаєте ви біблійну притчу про милосердного самарянина?

Учень переказує притчу

  •        Якою є основна думка притчі?

Навести словникове тлумачення слова “милостиня”

  •        Як побачити, що людина потребує допомоги?
  •        Чи відчули ви, наскільки важливою є допомога у певний момент життя?

Учні читають свої спостереження

       4. Робота над висновками

ІV Підсумок уроку

V Домашнє завдання: написати твір

docx
Додано
18 листопада
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку