Контрольна робота
Складносурядне речення
Варіант 1
1.Укажіть складне речення.
А)Над твердим дерев’яним диваном висіла гітара ,обвита червоною стрічкою.
Б)Нарешті він зморився і сів на пеньок.
В)Дайте ваших гайдуків – і ми кинемося в погоню.
Г)Раптом Люципер гавкнув і почав швидко гребти лапами.
2.Укажіть складносурядне речення.
А)Його увагу привернув великий білий когут, якого продавала сільська молодиця.
Б)Видно, Пинтя справді славний, якщо таку штуку утнув!
В)Про ноги не думають, коли голова в петлі.
Г)Барон кивнув головою, і сотні вояків відразу звели курки, роздивляючись довкола.
3.Указати речення, де тире стоїть між частинами складносурядного речення.
А) Ще мить – і охорона буде тут, у підземеллі.
Б)А головне - ніхто нічого тобі не каже.
В) Зрадників – на палю!
Г)Тепер Мотя Лейбус – жебрак!
4.Указати складносурядне речення, між частинами якого не треба ставити кому( розділові знаки пропущено)
А)Поруч із Пинтею сидів чорний кудлатий пес а двоє розбійників чимось набивали гармату.
Б)Дворецький схилив у поклоні свою напахчену голову і розбійники пішли сходами нагору
В)Невдовзі зовсім стемніло і лише відблиск смолоскипів освітлював подвір*я по кутках та при вході у найважливіші будівлі.
Г)Але тут заграла музика і бал розпочався.
5.Указати складносурядне речення, частини якого виражають послідовність подій.
А)Зупинив воза і пішов до господи.
Б) Надворі прохолодно зате мухи докучають.
В)Було далеко пополудні і сонце вже припікало.
Г) Від несподіванки Шикарош відступив кілька кроків назад і шабля випала з його правиці.
6.Указати речення, де протиставний сполучник стоїть між частинами складносурядного речення.
А)Розбійник працює не лише руками, але й головою.
Б) Я тобі не пан ,а ти мені не наймит!
В)Але що поробиш – у розбійників закони сурові.
Г) Але до п’ятниці готувалися не тільки вояки ,а й розбійники.
7.Продовжте речення Мені стало сумно… так, щоб утворилося складносурядне речення зі смисловим зв’язком між частинами:
А) одночасність
Б) послідовність,
В) причина – наслідок
Г) зіставлення/ протиставлення
8.Розставити розділові знаки. Зробити синтаксичний розбір речення. Накреслити схему.
Через мить подвір’я спорожніло і його милість знову міг зануритися в роздуми про баранів.
9..Написати невелике есе з використанням складносурядних речень на тему « Я і всесвіт».