Контрольна тестова робота №3 побудована відповідно до чинної програми з української мови. Робота перевіряє рівень навчальних досягнень учнів 8 класу з теми "Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами, із звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)"
8 клас
Українська мова
Контрольна тестова робота № 3
Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами, із звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)
Завдання 1-14 мають по чотири або п’ять варіантів відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.
А. Передають додаткові повідомлення, побіжні зауваження або уточнення.
Б. Відповідають на те саме питання й пов’язані за змістом із одним словом у реченні.
В. Вивчають особливості будови, семантики й функціонування синтаксичних одиниць.
Г. Слова, які виділяються під час вимови посиленням голосу.
2. Укажіть речення, у якому потрібно поставити двокрапку (розділові знаки пропущено)
А. Усе таке рідне й близьке веселить мій погляд викликає безмежне почуття щирої радості.
Б. І хліб на столі і вишита хустина і старі світлини усе нагадує мені дитинство.
В.Усе зігріває мою душу і криниця на подвір’ї і розложиста груша в саду і кущ калини біля хати.
Г. Усе випромінювало світло символізувало глибину незрадливої любові до батьків.
А. Які виражають ставлення мовця до висловлюваної ним думки.
Б. Які близькі за своєю семантичною та синтаксичною функцією.
В. Слова, що називають того, до кого адресоване мовлення.
Г. Слова, близькі за лексичним значенням.
А. З вікон рідної хати видно розлогі поля.
Б. На диво всій родині мама вигаптувала святковий рушник.
В. Молодим на весіллі дарують на щастя родинний оберіг.
Г. Дідусь видно сьогодні закінчить майструвати воза.
А. Мабуть, а втім, ніби, тож.
Б. Адже, навіть, нібито, причому.
В. Отже, отож, обов’язково, тільки.
Г. По-перше, немовбито, неначебто, та й.
А. Переліку або протиставлення.
Б. Окличною або пояснювальною.
В. Зіставлення або пояснення.
Г.Спонукальною або питальною.
А. Білі червоні рожеві айстри ростуть на городі.
Б. Свіже вологе повітря сповнене весняної сили.
В. Густий вечірній туман опустився на луки.
Г. Теплі погожі дні дарують людям радість.
А. Неможливість щось здійснити.
Б. Марно витрачати час.
В. Не давати змоги висловитися.
Г. Не здогадуватися про кого-, що-небудь.
А. Дорогий батьку, мужній князе.
Б. Вірний друже, ніжна донечка.
В. Рідна бабусю, люба сестро.
Г. Мудрий дідусе, шановний отче.
А. Дієслова, числівники.
Б. Займенники, прислівники.
В. Прислівники, прийменники.
Г. Займенники, дієприкметники.
Пам’яте, вертай мене до отчого порогу.
А. Розповідне, просте, односкладне, поширене, ускладнене звертанням.
Б. Спонукальне, просте, двоскладне, поширене, ускладнене звертанням.
В. Розповідне, просте, двоскладне, поширене, ускладнене звертанням.
Г. Спонукальне, просте, односкладне, поширене, ускладнене звертанням.
А.Наука, що вивчає історичне минуле людського суспільства на основі
речових пам’яток.
Б. Справжність, дійсність, те, що ґрунтується на першоджерелі,
відповідність оригіналові.
В.Сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених людством протягом його історії.
Г. Вплив, що його здійснює на переконання й поведінку людей певна особа або організація.
13. Прочитайте речення.
Припливайте до колиски (1) лебеді (2) як мрії, опустіться (3) тихі (4) зорі (5) синові під вії.
Кому треба поставити на місці всіх цифр, окрім:
А. 1.
Б. 2.
В. 3.
Г. 4.
Д. 5.
14. Ряд однорідних членів утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Поволі згасає багаття … вибрати:
А. Розведене пастухами ще зранку.
Б. Що залишили недолугі туристи.
В. І ховається за ліс сонце.
Г. Перетворюючись на чорне попелище.
Д. І залишає по собі лише іскорки.
Завдання 15 – 19 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.
15. Установіть відповідність між однорідними членами речення та їхньою синтаксичною функцією.
А. Батькове слово, мамина пісня, бабусина казка – це мої духовні обереги. |
1. Обставини. |
Б. У затишній, теплій бабусиній оселі панував спокій.. |
2. Означення. |
В. Мама оточувала нас красою, збагачувала життя мистецькими витворами. |
3. Підмети. |
Г. Батьківська щира любов плекає в душах наших гідність, чесність, порядність. |
4. Присудки. |
|
5. Додатки. |
16. Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням.
А. І вдень і вночі. |
1. Постійно, безперервно. |
Б. Ні з того ні з сього. |
2. Не те, що треба. |
В. Ні в тин ні в ворота. |
3. Навіть уявити собі не можна. |
Г.Ні в сих ні в тих. |
4. Несподівано, зненацька. |
|
5. Ніяково, відчуваючи незручність. |
17. Установіть відповідність між вставними словами (словосполученнями) та їхнім значенням.
А. Невпевненість. Б. Різноманітні почуття. В. Спосіб оформлення думок. Г. Джерело повідомлення. |
1. Дивна річ, на радість, навдивовижу. 2. Відомо, за словами…, мовляв. 3. Мабуть, певно, здається. 4. Підкреслюю, до речі, одним словом. 5. Звичайно, дійсно, справді. |
|||||
18. Установіть відповідність між реченням та ускладнюючим елементом (розділові знаки пропущено).
|
||||||
А. Рідна мамо моя як багато дала ти мені в житті. Б. Дивовижний незбагненний світ відкривався перед молодими. В. Катерина Пилипівна так звали нашу бабусю знала багато народних пісень. Г. Батько либонь ще вчора розпочав малювати портрет дідуся. |
1. Вставлене речення. 2. Однорідні підмети. 3. Однорідні означення. 4. Звертання. 5. Вставне слово. |
|||||
19. Установіть відповідність
Завдання 20 – 25 передбачають формулювання доповнень до поданих початків речень. |
||||||
Завдання 1 – 14, 20 – 25 оцінюються 1 балом,
15 – 19 оцінюються 4 балами.
Шкала оцінювання :
Кількість набраних балів |
Оцінка |
40 – 39 |
„12” |
38 – 36 |
„11” |
35 – 33 |
„10” |
32 – 30 |
„9” |
29 – 26 |
„8” |
25 – 23 |
„7” |
22 – 20 |
„6” |
19 – 17 |
„5” |
16 – 14 |
„4” |
13 – 11 |
„3” |
10 – 8 |
„2” |
менше 8 балів |
„1” |
ВІДПОВІДІ