Контрольна тестова робота №2 побудована відповідно до вимог чинної програми з української мови. Робота перевіряє рівень навчальних досягнень учнів 8 класу з теми
"Просте речення. Двоскладне та односкладне речення"
8 клас
Українська мова
Контрольна тестова робота № 2
Просте речення. Двоскладне та
односкладне речення
Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.
А. Догана матері м’якша за слово батька.
Б. Брат і сестра – найрідніші люди.
В. Кожна мати бажає добра своїй дитині.
Г. Батько попросив усіх зібратися разом.
2. Укажіть речення з прямим додатком.
А. Мама дуже піклується про добробут родини.
Б. Мама постійно допомагає мені в навчанні.
В. Мама сьогодні зустрінеться з племінницею.
Г. Мама вишила рушник червоними нитками.
А. Сейм/ріка, красуня/дівчина, гора/Говерла.
Б. Сон/трава, Анна/королева, ріка/Десна.
В. Розмай/зілля, юнак/велетень, дочка/красуня.
Г. Квітка/троянда, думи/мрії, місто/Конотоп.
А. Мама навчила мене вишивати неповторні орнаменти.
Б. Мої батьки – це чесні, порядні, благородні люди.
В. Уся родина зібралася за святковим столом.
Г. Бабуся розповідала нам про буремну молодість.
А. Син торкнувшись смичком скрипки почав грати улюблену мамину мелодію.
Б. Настуся заспівавши підбігла до мами й міцно її обняла.
В. Дідусь увесь час працював у саду не покладаючи рук.
Г. Наталка всупереч нашим побоюванням працювала старанно.
А. Безособовому.
Б. Узагальнено-особовому.
В. Неозначено-особовому.
Г. Означено-особовому.
А. Виражений дієсловом у формі дійсного способу.
Б. Виражений допоміжним словом, що передає граматичне значення в поєднанні з інфінітивом, який виражає основне лексичне значення.
В. Виражений дієсловом у формі умовного або наказового способу.
Г. Виражений іменною частиною мови та допоміжним дієсловом-зв’язкою.
А. Прикметником у формі називного відмінка.
Б. Займенником у формі називного відмінка.
В. Іменником у формі називного відмінка.
Г. Числівником у формі називного відмінка.
А. Дідусь і бабуся – гордість сім’ї.
Б. Батько завжди з нами.
В. Наша родина дуже дружна.
Г. Світла душа мами.
А. Мама моя надія і віра і вічна любов.
Б. Батьки завжди мене виховували чемною привітною до людей.
В. У бабусиній скрині так багато справжніх оберегів нашої родини.
Г. Не зневажайте маминої мови й батьківської мудрої поради.
А. Прикладкою називають означення, яке виражене числівником та стоїть у тому ж числі й відмінку, що й означуване ним слово.
Б. Прикладкою називають означення, яке виражене іменником та стоїть у тому ж числі й відмінку, що й означуване ним слово.
В. Прикладкою називають означення, яке виражене дієприкметником та стоїть у тому ж числі й відмінку, що й означуване ним слово.
Г. Прикладкою називають означення, яке виражене займенником та стоїть у тому ж числі й відмінку, що й означуване ним слово.
А. Яким способом?
Б. У якому випадку?
В. Через що? Чому?
Г. Незважаючи на що?
13. Усі речення є неповними, окрім:
А. А довкола – млисто-бузкова далеч.
Б. Слухаю вечорову тишу.
В. Хатинка в шапці сніговій.
Г.Над вулицями неба зоряний злет.
14. Тире треба поставити у всіх реченнях, окрім (розділові знаки пропущено):
А. Нічим не турбуватися значить не жити.
Б. Звучить щокроку тут то плач то сміх.
В. А рідна мова то оберіг народу.
Г. Слово дивний витвір людини.
Завдання 15 – 20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.
15. Установіть відповідність між виділеними другорядними членами речення та їх прикладами.
А. Додаток. |
1. Не старіють дідусі-ветерани. |
Б. Означення. |
2. Я прийду на сповідь до рідних людей. |
В. Прикладка. |
3. Бабуся любить розповідати про давнину. |
Г. Обставина. |
4. Лине ніжна матусина пісня. |
|
5. Батьки допомагають мені завжди. |
16. Установіть відповідність між видами обставин та прикладами.
А. Способу дії. |
1. Згарячу, спросоння, спересердя. |
Б. Причини. |
2. Увечері, вщерть, доволі. |
В. Мети. |
3. Наперекір, навмисне, для радості. |
Г.Умови. |
4. Старанно, радісно, душа в душу. |
|
5. Безперечно, безумовно, обов’язково. |
17. Установіть відповідність між реченнями та способами вираження неузгоджених означень.
А. Бабуся вдягла сорочку з вишивкою. Б. Настав час відпочивати. В. Стежка ліворуч веде до хати. Г. До сторожки підійшов дідусь невисокого зросту. |
1. Неозначена форма дієслова. 2. Прислівник. 3. Іменник у непрямому відмінку. 4. Прикметник. 5. Словосполучення. |
|||||
18. Установіть відповідність між початком прислів’я та закінченням.
|
||||||
А. У чужу душу… Б. Голкою дім… В. Хліба, не потрудившись… Г. Знання без помилок… |
1. … не збудуєш. 2. … ніде не купиш. 3. .. не навчишся. 4. …не влізеш. 5. … не матимеш. |
|||||
19. Установіть відповідність між односкладними реченнями та прикладами.
|
||||||
А. Шаную й бережу традиції своєї родини. Б. Гостей кличуть до святкового столу. В. Не зліпиш цеглини, не замісивши глину. Г. У хаті пахне свіжим хлібом. |
1.Неозначено-особове. 2.Безособове. 3. Означено-особове. 4. Узагальнено-особове. 5. Називне.
|
|||||
20. Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням.
Завдання 21 – 22 передбачають формулювання доповнень до поданих початків речень. |
||||||
21. Стійкі народні порівняння фразеологічного типу комами…
22. Якщо перед присудком, вираженим іменником, є заперечна частка не, тоді …
Завдання 1 – 14, 21 – 22 оцінюються 1 балом,
15 – 20 оцінюються 4 балами.
Шкала оцінювання :
Кількість набраних балів |
Оцінка |
40 – 39 |
„12” |
38 – 36 |
„11” |
35 – 33 |
„10” |
32 – 30 |
„9” |
29 – 26 |
„8” |
25 – 23 |
„7” |
22 – 20 |
„6” |
19 – 17 |
„5” |
16 – 14 |
„4” |
13 – 11 |
„3” |
10 – 8 |
„2” |
менше 8 балів |
„1” |
Контрольна тестова робота №2
ВІДПОВІДІ