Тест для 8 класу з української мови "Контрольна тестова робота №1"

Про матеріал

Контрольна тестова робота №1 побудована відповідно до вимог чинної програми з української мови. Робота перевіряє рівень навчальних досягнень учнів 8 класу з теми

"Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Словосполучення й речення"

Перегляд файлу

8  клас

Українська мова

 

Контрольна тестова робота № 1

 

Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Словосполучення й речення

 

Завдання 1-15  мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.

 

      1.   Виберіть рядок, у якому сполуки слів є словосполученнями.

А. Золотіє й багряніє; у лісі.

Б. Шепіт осіннього листя; у далекий вирій.

В. З гаю; більш червоний.

Г. Краса й тиша; майже осінь.

2. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення за будовою  є простими.

А. Зачарований красою осені; пожовкле листя.

Б. Багряніє в саду; пора світлої печалі.

В.Прихід осені; сум червоної калини.

Г. Золота осінь; у сосновому лісі.

  1. Виберіть правильне твердження. Пунктуація – розділ науки про мову, що вивчає…

А. Правила вимови.

Б. Правила укладання словників.

В. Правила вживання розділових знаків у реченні й тексті.

Г. Походження (історію) слів.

  1. Виберіть правильне твердження. Синтаксис – розділ науки про мову, що вивчає…

А.  Способи об’єднання слів у словосполученні й реченні, будову словосполучень і речень.

Б. Текст, зміст та його будову.

В. Слова, їхнє значення, походження й уживання.

Г. Стійкі словосполучення, їхнє значення й уживання.

  1. При яких членах речення можуть бути узагальнювальні слова?

А. При другорядних.

Б. При головних.

В. При відокремлених.

Г. При однорідних.

  1. Укажіть речення, ускладнене звертанням (розділові знаки пропущено).

А. Які прекрасні золоті стрічки ти вплела осене в коси беріз.

Б. Осіннє небо дивиться на землю й милується красою.

В. Айстри по-осінньому усміхаються і небу і людям і вітру.

Г. Як хороше й світло восени в березовому гаю.

  1. Виділіть речення, у якому правильно розставлено розділові знаки.

А. Може осінь, чарівна, заблудилась у гаях?

Б. Осене  чом, ти сумуєш тепер?

В. На щастя, осіння музика дощу була життєдайною.

Г. Вітер грався сухим опалим листям, і ганявся за ним усюди.

  1. Укажіть складне речення (розділові знаки пропущено).

А. Красива осінь сипле під ноги золото й бентежить душу й серце.

Б. Тепер літо передало золоті ключі осені і вона одягла дерева в барви яскраві.

В. Летить пожовкле листя і вкриває землю килимом м’яким.

Г. І ліси і сади зацвіли пурпуровими барвами казкової осені.

  1. Укажіть речення, ускладнене вставним словом (розділові знаки пропущено).

А. Осінь на жаль цього року видалась хмарною дощовою холодною.

Б. Скажи мені осене де ж твої ключі від тепла?

В. Кущі глоду барбарису шипшини зайнялися червоногарячим полум’ям.

Г.  Птахи відлітаючи у вирій довго кружляли над лісовим озером.

  1.   Виберіть правильне тлумачення слова урочище.

А. Старовинний широкий шкіряний пояс, що має всередині порожнини для грошей.

Б. Безліса ділянка верхнього поясу Карпат.

В. Територія, яка перебуває під охороною держави.

Г. Ділянка, яка вирізняється з навколишньої місцевості певними природними ознаками: ліс посеред поля, болото серед лісу тощо.

  1.  Якій схемі відповідає подане речення?

Чарівна осіння пора печалить душу прощальним ячанням журавлів у небі.

А.                                  -------    -------  ------- -.-.-.-.- .

Б.                                  -------    -.-.-.-.-  -------  -.-.-.-.- .

В.                                  -.-.-.-.    -.-.-.-.-  -------  -------.

Г.                                  -------   -.-.-.-.-  -------  -.-.-.-.-    -.-.-.-.

  1.  Виберіть рядок, у якому залежним словом у словосполученні є прислівник.

    А. Котиться згори; багряніє в лісі.

    Б. Осіння мелодія; збирав урожай.

    В.Прилетіли здалеку; яскраво пломеніють.

    Г. Тихо шелестить; кетяги калини.

     13.  Виберіть рядок, у якому  допущено граматичну помилку?

 А. Позначитися на звучанні хору.

 Б. Знатися на класичній  музиці.

 В. Наслідувати відомому артисту.

 Г. Навчатися української мови.

    14. У якому рядку наведено граматично правильне продовження речення «Читаючи книгу …»?

 А.  Звертайте увагу на авторські відступи.

 Б.  Вона мені дуже сподобалася.

 В. У мене  виникли певні запитання до автора.

 Г. Хочеться бути разом з героями.

   15. Виберіть рядок, у якому неправильно утворено форму  першої особи однини дієслова?

 А. Сідати – сідаю.

 Б. Возити – вожу.

 В. Бродити  – брожу.

 Г.Сидіти – сиджу.

Завдання 16  – 19  передбачають установлення відповідності.  До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.

 16.  Установіть відповідність між словосполученнями та їхніми типами.

А. Осіння пора, свято листопаду.

1. Дієслівні.

Б. Високо в небі; по-осінньому тепло.

2. Прикметникові.

В. Завітати до лісу; милуватися красою.

3. Іменникові.

Г. Безмежно щасливий, щирий від душі.

4. Прислівникові.

 

5. Займенникові.

 

  1. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою. 

А. Дихайте на повні груди свіжим повітрям осені.

1. Спонукальне, просте, односкладне, поширене.

Б. Це ж коли до нас завітає чарівниця – осінь?

2. Спонукальне, просте, двоскладне, поширене.

В. Листя у вихорі вальсу грайливо спускається на землю.

3. Розповідне, просте, односкладне, поширене.

Г. Як затишно й красиво в осінньому лісі!

4. Питальне, просте, двоскладне, поширене.

 

5. Розповідне, просте, двоскладне, поширене.

 

 18. Установіть відповідність між вставними словами та їхнім значенням. 

А. Привернення уваги.

Б. Джерело повідомлення.

В. Достовірність повідомлення.

Г. Послідовність думок.

1. По-перше, нарешті, отже.

2. Уявіть собі, зрозуміло, власне.

3. Звичайно, без сумніву, певна річ. 

4. По-моєму, кажуть, на думку.

5. На щастя, дивна річ, на сором.

 

19.Зясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

   Дика груша (1) облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2) що (3) стиха піниться, бджоли (4) неначе киплять.

      А. Займенник.

      Б. Дієприкметник.

      В. Прислівник.

      Г. Сполучник.

      Д. Частка.

 

 

Завдання  20 – 22  передбачають формулювання доповнень до поданих початків речень.

 

20. Речення – це…

21. Складне речення відрізняється від простого тим, що …

22. Односкладними називають речення, …

 

Завдання 23. Складіть твір-мініатюру (6 речень) «Осінній день», використовуючи подані словосполучення: світлий сум; бабине літо; холодні світанки; кружляючи в повітрі; подих осені; по-осінньому чарівний. (Завдання оцінюється шістьма балами).

 

 

Завдання  1 – 15, 20 – 22            оцінюються 1 балом,

                             16 – 19             оцінюються 4 балами,

                                    23              оцінюється   6 балами.

 

Шкала оцінювання :

 

Кількість набраних балів

Оцінка

40 – 39

„12”

38 – 36

„11”

35 – 33

„10”

32 – 30

„9”

29 – 26

„8”

25 – 23

„7”

22 – 20

„6”

19 – 17

„5”

16 – 14

„4”

13 – 11

„3”

10 – 8

„2”

менше 8 балів

„1”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ

 

 

  1. Б.
  2. Г.
  3. В.
  4. А.
  5. Г.
  6. А.
  7. В.
  8. Б.
  9. А.
  10. Г.
  11. А.
  12. В.
  13. В.
  14. А.
  15. В.
  16.  А – 3, Б – 4, В – 1, Г -2.
  17.  А – 1, Б – 4, В -5, Г – 3.
  18.  А – 2, Б – 4, В -3, Г – 1.
  19.  1 – Б, 2 – А, 3 – В, 4 – Д.
  20.  Найменша одиниця  мовного спілкування й вираження закінченої думки.
  21. У ньому 2 і більше граматичних основ.
  22.  У якому є тільки один з головних членів.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Братусь Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хладный Жекан
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
66145
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку