Тест для 8 класу з української мови "Контрольна тестова робота №4"

Про матеріал

Контрольна тестова робота №4 побудована відповідно до чинної програми з української мови. Робота перевіряє рівень навчальних досягнень учнів 8 класу з теми "Речення з відокремленими членами"

Перегляд файлу

8 клас

Українська мова

 

Контрольна тестова робота № 4

Речення з відокремленими членами

 

Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.

 

  1. Виберіть правильне твердження.

А. Змістове та інтонаційне виділення головних членів речення для увиразнення їхньої змістовної ваги називається відокремленням.

Б. Змістове та інтонаційне виділення другорядних членів речення для увиразнення їхньої змістової ваги називається відокремленням.

В. Змістове та інтонаційне виділення звертань для увиразнення їхньої змістової ваги називається відокремленням.

Г. Змістове та інтонаційне виділення вставних слів для увиразнення їхньої змістової ваги називається відокремленням.

2. Виділіть речення з відокремленим означенням (розділові знаки пропущено).

А. Сонячний весняний день кличе мене до лісу.

Б. Вітрами заколисані верби дивляться у воду.

В.Веселооке сонце сипле на землю теплі промені.

Г. Повітря напоєне пахощами весни бентежить душу. 

  1. Виділіть речення з невідокремленою прикладкою (розділові знаки пропущено).

А. Квітка пролісок занесена до Червоної книги.

Б. Я донька весни радію сонцю теплу.

В. Люблю весну пору цвітіння й росту.

Г. Співаю гімн весні перлині сонцесяйній.

 

  1. Укажіть речення з відокремленою обставиною, вираженою одиничним дієприслівником (розділові знаки пропущено).

А.  Дуб простягши руки-віти до сонця просив дощу.

Б. Цвіт вишні падаючи на землю укривав її білосніжним килимом.

В. Сонце посміхаючись зігрівало землю весняним теплом.

Г. Берізки зачаровані весною притихли мріючи.

 

  1. Укажіть речення, у якому правильно розставлено розділові знаки.

А. Усі дерева, окрім крислатого дуба, одягли зелені шати.

Б. До весняного розмаїття квітів, усі давно звикли за винятком молодої берізки.

В. Весна, навіть, уві сні мріяла про сонячне тепло.

Г. Пташиний спів зокрема соловейка, звеселяв гаї.

  1. Які члени речення найчастіше уточнюються?

А. Обставини мети.

Б. Обставини умови.

В. Обставини наслідку.

Г.Обставини місця або часу.

  1. Укажіть речення, яке відповідає запропонованій  схемі (розділові знаки пропущено).

                                     , ,                      -----------.

А. Зачарований співом весни я тихо йшов лісом.

Б. Весняний дощ безперестанку шумів усю ніч.

В. Яскраво-жовтий букет верболіззя купався в сонячному промінні.

Г. Кущі барбарису сповнені медового аромату раділи весні.

  1. Яке твердження правильно характеризує дане речення?

Укривши густим килимом землю, барвінковий цвіт тривожить, хвилює.

А. Речення розповідне, неокличне, складне, двоскладне, повне, ускладнене відокремленим додатком.

Б. Речення розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене відокремленою обставиною та однорідними присудками.

В. Речення розповідне, неокличне, просте, односкладне, поширене, повне, ускладнене відокремленою обставиною.

Г. Речення розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, повне, неускладнене.

  1. Укажіть двоскладне речення, ускладнене відокремленим означенням.

А. Люблю весну, таку чисту, прозору, співучу.

Б. Заясніло, заіскрило у весняному березовому гаю.

В. Земля, рясно вкрита первоцвітами, дихала вільно й легко.

Г. Зоряна весна в цвітінні вишневих садків, у палахкотінні тюльпанів!

  1.  Яке з речень потребує редагування?

А. Побачивши ніжну сон-траву, вона мені сподобалася.

Б. Вдихаючи аромати весняних квітів, відчуваю радість.

В. Весна, глянувши блакитними очима пролісків, покликала до себе.

Г. Зеленкувато-блакитний розмай весни, переливаючись на сонці, сяяв різнобарв’ям.

  1.  Знайдіть «четверте зайве» речення.

А. Весняний ранок, напоєний благодатною свіжістю, творив дива.

Б. Безмежна широчінь неба, осяяна сонцем, зачарувала мене.

В. Синьоокий пролісок, затамувавши подих, задивився в небесну височінь.

Г. Ніжне повітря, скупане в росяних світанках, бриніло музикою весни. 

  1.  Якими словами приєднуються відокремлені додатки, що конкретизують зміст сказаного?

    А. Наприклад, зокрема, навіть.

    Б. Крім, окрім, опріч.

    В.На відміну від, за винятком, замість.

    Г. Незважаючи на, у зв’язку з, відповідно до.

     13. Усі твердження є правильними, окрім:

 А. Прикладки відокремлюються, якщо вони стосуються власного імені й стоять після нього.

 Б. Прикладки відокремлюються, якщо вони стосуються особових

              займенників.

 В. Прикладки відокремлюються, якщо вони стосуються присвійних

              займенників.

 Г. Прикладки відокремлюються, якщо вони виражені сполученням   слова   чоловік, дівчина, хлопець, дід, людина і под. з іншими словами.

    14. Уточнювальна обставина є в кожному реченні, окрім:

 А. Гарно в небі, а таки вдома, на землі, краще.

 Б. І славно пахнуть матіоли там, за калиновим кущем.

 В. Ранньої осені, на початку вересня, Сейм вабить своєю красою.

 Г. Прилетів до нас здалека чорногуз, або лелека.

Завдання 15 – 19 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.

 

    15. Установіть відповідність між відокремленими членами речення та прикладами.

 

А. Означення.

1. У нашому лісі багато хвойних дерев, окрім смереки.

Б. Прикладка.

2. Весна, ущерть налита сонцем і теплом, несе людям радість.

В. Додаток.

3. Верба, нахиливши срібні віти, здавалася справжньою красунею.

Г. Обставина.

4. Люблю сади землі своєї, люблю квітучий ряст весни.

 

5. Весна, чарівна наречена, одягла білосніжну сукню.

16. Установіть відповідність між початком прислів’я та його закінченням.

А. Хліб навіть сухар голоду…

1. … і себе бачиш.

Б. На людей дивлячись…

2.  … не росте.

В. Часто оглядаючись…

3. … в хату не впустить. 

Г. На дубі осикова гілка…

4. … а в дім ніяк.

 

5. … далеко не заїдеш.

 

  17. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням (значенням).

А. Крутити веремія.

Б. Спочивати на лаврах.

В. Як реп’ях до штанів.

Г. Товкти просо.

1. Про когось настирливого, надокучливого.

2. Зчиняти галас, гамір.

3. Бути впевненим у собі, бадьорим.

4. Заспокоїтися на досягнутому.

5. Наполегливо працювати.

 

18. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою.

Речення (розділові знаки пропущено)

Характеристика речення

А. Над луками залитими квітневою повінню холонув оранжевий вечір.

Б. Місяць плив як човник намагаючись утриматися на нетривких хвилях неба.

В. Заходив серпень місяць снопів місяць яскравих зір.

Г. Звідси зі схилу гори маленьке містечко внизу ледь видно.

1. Двоскладне, поширене, ускладнене відокремленим означенням.

2. Односкладне, поширене, ускладнене уточню вальною обставиною.

3. Двоскладне, поширене, ускладнене відокремленими прикладками.

4. Двоскладне, поширене, ускладнене порівняльним зворотом і відокремленою обставиною.

5. Односкладне, поширене, ускладнене відокремленим означенням.

 

19. Установіть відповідність між виділеними словами та частинами мови.

 

         З дерев щедро сипалось срібне намисто, а та сторона, звідкіля прийшла сива дощова хмара, уже заблищала дзеркально, осяяна невидимим сонцем.

(Ю.Збанацький)

А. Уже.

Б. Дзеркально.

В. Осяяна.

Г. Та.

1. Прийменник.

2. Дієприкметник.

3. Прислівник.

4. Займенник.

5. Частка.

 

20. Складіть твір-мініатюру (6-7 речень) на тему «Симфонія весни», увівши до нього подані словосполучення: струснувши росу; крім берези; закосичена квітами-перлами; музика, сповнена радості життя. (Завдання оцінюється шістьма балами).

 

 

Завдання   1 – 14                        оцінюються 1 балом,

                  15 – 19                       оцінюються 4 балами,

                  20                               оцінюється  6 балами.

 

Шкала оцінювання :

 

Кількість набраних балів

Оцінка

40 – 39

„12”

38 – 36

„11”

35 – 33

„10”

32 – 30

„9”

29 – 26

„8”

25 – 23

„7”

22 – 20

„6”

19 – 17

„5”

16 – 14

„4”

13 – 11

„3”

10 – 8

„2”

менше 8 балів

„1”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ

  1. Б.
  2. Г.
  3. А.
  4. В.
  5. А.
  6. Г.
  7. Г.
  8. Б.
  9. В.
  10.                    А.
  11.                    В.
  12.                    А.
  13.                    В.
  14.                    Г.
  15.                    А – 2, Б – 5, В – 1, Г – 3.
  16.                    А – 3, Б – 1, В – 5, Г – 2.
  17.                    А – 2, Б – 4, В – 1, Г – 5.
  18.                    А – 1, Б – 4, В – 3, Г – 2.
  19.                    А – 5, Б – 3, В – 2, Г – 4.
  20.                    Твір (6б.)
doc
Додано
6 липня 2018
Переглядів
8124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку