Вчити учнів точно підбирати слова, порівняння, ознаки до предметів, удосконалювати вміння зв'язно й послідовно викладати думки, формувати вміння складати казки.Розвивати уяву, увагу, спостережливість, логічне мислення.Виховувати любов до казок, до природи.
Урок розвитку зв’язного мовлення у 3 класі з елементами
інтерактивного навчання.
Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Складання казки на основі власного досвіду.
Мета: вчити учнів точно підбирати слова, порівняння, ознаки до предметів, удосконалювати вміння зв'язно й послідовно викладати думки, формувати вміння складати казки.
Розвивати уяву, увагу, спостережливість, логічне мислення.
Виховувати любов до казок, до природи.
Обладнання: малюнки осені, листочків, асоціативний «кущ» листопада, емблеми для групової роботи, таблиці для роботи в групах.
Тип уроку: урок розвитку мовлення з елементами інтерактивного навчання.
1. Робота в колі. Читання вірша за піктограмами.
Любіть Україну
У сні й наяву,
Вишневу свою Україну.
Красу її вічно живу і нову
І мову її солов'їну.
ІІІ. Етап проектування
1. «Криголами».
«Асоціативний кущ».
«Очікування».
«Поетична стежинка».
Гра «Намисто з компліментів».
Колективна робота.
Робота в групах.
Презентація .
Підсумок.
ІV. Етап організації виконання плану діяльності
1. « Криголами».
О- ошатна
С - срібнозлата
І- ігрива
Н - ніжна
Ь
листя прикрашає
іній трусить
морозець холоднішає
бурштиновий морозяний туманний
« Я очікую...»
Кілька дітей говорять, що вони очікують від уроку, прикріплюючи свій
листочок до куща.
Небо не синє, свинцеве,
Зрідка снуються сніжинки,
В це переддення грудневе.
Хмарна не радує днина,
Вітер висвистує в кронах,
Лише молода горобина
Світиться в гронах червоних.
Все листя обтрусив підряд,
Замів стежини чисто,
Прикрасив кожне місто.
3 Учень Більше й більше листя з кленів
Облітає з кожним днем!
По траві іще зеленій
Між дерев в саду ідем.
Йдем по листу золотому,
Мов по килиму м'якому,
Що на весь послався сад,
Здрастуй, місяць Листопад!
Таблиця на дошці.
На що схожі листочки: |
Як падають, летять: |
Золотий дощ, золоті метелики, золоті рибки, різнобарвний килим, конфіті, м'яка пір'їна, лимончики, солом'яне поле, жовта калюжа, кульбабки. |
Безкінечним дощиком, мерехтять, лягають долілиць, пурхають, шиплять, шуршать, миготять, метушать, падають, як стиглі яблука, падають, як зірочки, кружляють у танку. Плетуть мереживо. |
(Пригоди Котилисточка, Пригода із Солом'яним листочком і т. д.)
6. Колективна робота над складанням початку казки.
На гнучкій гілочці жив - був листочок. А звали його...
Листочок пожовкнув і як стигле яблучко, (як зірочка) упав з дерева.
Сумно стало листочку. Захотів він не просто лежати на землі, а бути
корисним.
Фізкультхвилинка
( Діти шукають свою групу за емблемою)
Діти люблять танцювати,
Люблять всі відпочивати.
Листочку друга ви знайдіть
І гарну казку напишіть.
7. Робота в групах.
І група |
II група |
Листочок - будиночок. Раптом побачив, змокла, тремтіла, миттю скрутився у трубочку, запросив , ніжну колискову, міцно заснули, подякує теплій хатинці. |
Листочок - човник. Вітерець доніс плач, миттю опинився, струмочок ,насіннячко клена, змокло, не може потрапити, став човником, підчепив, доставив, міцним сном, стануть в пригоді. |
V. Презентація роботи у великій групі
Зразок закінчення казки групи « Листочок - будиночок».
Раптом він побачив під деревом мурашку. Вона змокла під час нічного холодного дощу і тремтіла від холоду. Котилисточок миттю перекотився до комашки. Він скрутився в трубочку і запросив мурашку в середину. Під ніжну колискову вітру вони разом міцно заснули. Навесні прокинеться мурашка. Подякує теплій хатинці.
Зразок закінчення казки групи « Листочок - човник».
Ось вітерець доніс до нього чийсь плач. Миттю опинився Івасик - Листочок біля струмочка. Бачить, а то насіннячко з клена лежить посеред струмочка. Змокло воно, не може потрапити на протилежний берег. Став листочок човником, підчепив насіннячко, доставив на берег. Міцно заснули друзі під ніжну мелодію вітру. А навесні стануть кожен в пригоді матінці — природі.
Гра «Доторкнись до друга».
У наших листочків є друзі. Знайдіть в класі схожий на листочок предмет, обережно доторкніться до нього.