Конспект уроку з української мови для 9 класу на тему:"Розділові знаки у складних реченнях із різними видами зв`язку".

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 9 класу на тему:"Розділові знаки у складних реченнях із різними видами зв`язку".
Перегляд файлу

 

9 клас                     Українська мова                    Урок №

Тема. Розділові знаки у складних реченнях із різними видами зв’язку.  (слайд 1)

Мета: поглибити знання учнів  про складні речення з різними видами зв’язку; ознайомити з особливостями пунктуації в складних синтаксичних конструкціях; удосконалити пунктуаційні вміння й навички вживати відповідні розділові знаки між частинами складних речень із різними видами зв’язку; виховувати почуття поваги до українського художнього слова, його краси й сили.

Тип уроку: формування практичних умінь і навичок.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (слайд 2)

Вправа 294 (стор. 150- 151)

  1.  [   ,  ( що...),   ]: [  ] , і [   ], ( чого...). [  ] ,і  [   ], (про що...).
  2.  [  ], і [   ]. ], ( ніби...), ( що...).
  3. [  ] ,  [   ], і  [   ], ( де...), ( де...), а[  ].

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

На сьогоднішньому уроці ми поглибимо знання про  складне речення з різними видами зв’язку, зокрема удосконалюватимемо вміння правильно інтонувати такі складні речення та розставляти розділові знаки . Дані знання і вміння формуватимуть пунктуаційну грамотність, допоможуть при написанні ДПА (диктанту) з української мови в кінці року, виконати завдання ЗНО з цієї теми .

IV. Актуалізація опорних знань і навичок учнів.

Мозковий штурм. (слайд 3,)

  1. Які речення називають синтаксичними складними конструкціями?
  2. Скільки частин може входити до структури складної синтаксичної конструкції? 
  3. Які розділові знаки переважають між частинами складносурядного й складнопідрядного речень?
  4. Які розділові знаки вживаються в безсполучниковому складному реченні?

V. Виконання системи практичних завдань, спрямованих на формування пунктуаційних умінь і навичок.

1. Творче спостереження. Запишіть речення, поясніть розділові знаки, визначте вид складних речень. (слайд 4)

 1.  Сіре небо кошлатилося брудними отарами блищала дорога а над річкою і над калюжами підіймався серпанок.

2.Тхнуло мокрими парканами які простягалися з одного боку їхнього завулку і з другого у глибину того туманцю і там пропадали ніби туман їх поїдав.

3.Пахло ще травою й мокрим листям брудні хмари хиталися  й вигиналися погойдуючи вкритими вологим болотом спинами.

( перевірка , слайд 5)

2. Пошуково-вибіркова робота. Знайти й записати речення з різними видами зв’язку, правильно розставляючи розділові знаки, накреслити схеми.( слайд 6)

1. Гарячою зеленою барвою горить на сонці ячмінь широко стелиться килим ясно-зеленого вівса  а далі наче риза рути темніє просо.

2. Харитя поглядала в той куток де лежав серп і думала свою думу. 3.Василько їхав лісом коні глибоко поринали в сніг і ледве-ледве переступали з ноги на ногу.

4.Василько вйокнув на коні і вони побігли підтюпцем наближаючись до лісу що чорною стіною стояв перед ними. 5.Навкруги вила хуртовина бурхав холодний вітер та крутив снігом а Василькові згадалася тепла ясна батькова хата.

6.Василько глянув навкруги здорові дуби стояли в лісі мов страховища і звідусюди простягали до нього цупкі чорні гілки, на яких виблискували замерзлі краплі води.(перевірка, слайди7, 8)

3.Робота з підручником (стор.148, вправа 289).

4.Творче завдання. (Робота в групах) (слайд № 9)

Складіть речення за схемами. Дайте характеристику реченням( усно).

І. група

 [   ], і [  ], але [   ]

ІІ група

 [  ] ,  [   ], ( що...).

ІІІ група

[  ],  ( який(а, е,і)...), та[   ].

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Виконання вправи 293.  (Робота в групах).

 

VІІ. Підсумок уроку

  1. Незакінчене речення. (слайд № 10)

На сьогоднішньому уроці я вивчив(ла)…

Тепер я вмію…

 

 VІІІ.   Домашнє задання (слайд № 11)

Опрацювати § 29, виконати вправу 297 (стор. 151-152).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 березня 2021
Переглядів
2343
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку