10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Конспект уроку з української мови для учнів 10 класу на тему: "Шляхи збагачення лексики української мови. Омоніми, антоніми, пароніми.Синонімічне багатство мови."

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для учнів 10 класу на тему: "Шляхи збагачення лексики української мови. Омоніми, антоніми, пароніми.Синонімічне багатство мови." Підготувала: викладач Московченко Оксана Миколаївна (Держаний навчальний заклад "Глухівське вище професійне училище"
Перегляд файлу

Тема. Шляхи збагачення лексики української мови. Омоніми, антоніми, пароніми.Синонімічне багатство мови.

Мета: продовжити систематизацію знань про шляхи збагачення лексики української мови, омоніми, антоніми, пароніми, синонімічне багатство мови; удосконалення правописних умінь та навичок; розвивати логічне мислення, усне й писемне мовлення, пам’ять, уміння робити висновки, узагальнювати; виховувати в учнів пошану до людей праці, майбутньої професії.

Обладнання: мультимедіа (інтерактивна дошка)

Тип уроку: комбінований

 

Перебіг уроку

 

Ӏ. Організаційний момент.

Психологічне налаштування.

Слово вчителя

- Добрий день всім присутнім на уроці.

-З'ясування емоційної готовності учнів до уроку (учні виражають свій настрій за допомогою дієслів: нервуюся, чекаю, сподіваюся. Учитель бажає успіху на уроці.

-Шановні учні, сьогодні ми продовжуємо вивчати скарби рідної мови.

Нехай же звучить для всіх наша мова барвінкова і калинова.

Відео №1.  Філологічні цікавинки.  Українська мова.

 

 

IӀ. Підготовка учнів до активного свідомого засвоєння нового матеріалу.

3.1. Мотивація навчальної діяльності.

 Слово вчителя.

-Відкриваємо зошити, записуємо число.

-А чи замислювались ви над ти, як правильно потрібно записувати назву прийдешнього місяця? Уцьому нам допоможе експрес – урок з О.Авраменком

Робота з блогом викладача Московченко О.М.

Відео №2. Для учня. Урок 183. Сьоме люте.

 

3.2.Перевірка домашнього завдання.

-Друзі, давайте ми з вами повторимо минулу тему і згадаємо правила написання префіксів. Зпочатку переглянемо експрес – урок на тему «Префікс з- чи с», а потім виконаємо інтерактивну вправу.

Блог викладача

Відео №3. Для учня. Урок 193.

Відео №4. ІКТ на уроках. Інтерактивна вправа. Правопис префіксів.

3.3. Оголошення теми уроку, цілевизначення, планування діяльності.

1.Запис теми уроку. Шляхи збагачення лексики української мови. Омоніми, антоніми, пароніми.Синонімічне багатство мови.

 

2. Цілевизначення та планування роботи.

- Колективне визначення цілей уроку.

Цілі уроку(знати…уміти…)

3. Запис у зошитах  «Таблиця самооцінки»

Зміст запитання

На початку уроку

Вкінці уроку

1.Чого я чекаю від сьогоднішнього уроку?

 

 

2. Перевірка опорних знань із теми Омоніми, антоніми, пароніми.Синонімічне багатство мови.

 

 

1. Знаю все.

 

 

2.Знаю майже все.

 

 

3. Знаю мало.

 

 

4. Нічого не знаю.

 

 

 

IV. Сприйняття і засвоєння учнями нового матеріалу.

1.Слово вчителя.

Технологія «Незакінчене речення».

Фронтальне опитування.

Лексика –це  сукупність слів, які вживаються у мові. 
 

Лексикологія - наука, яка вивчає словниковий склад мови - значення слів, їх походження, зв'язок з іншими словами.

 

Омоніми- це.... слова, однакові за звучанням і різні за лексичним значенням.
Антоніми – це слова однієї частини мови з протилежними значеннями. 

Пароніми-— це слова, досить близькі за звуковим складом і звучанням, але різні за значенням. Наприклад: білити і біліти; сильний і силовий, громадський і громадянський, дружний і дружній. Часто вони мають спільний корінь, а різняться лише суфіксом, префіксом чи закінченням. 

Синоніми - це близькі або тотожні за значенням слова, які ідрізняються звуковим оформленням.

V. Закріплення одержаних знань

Завдання 1. Перепишіть подані прислів'я. Знайдіть у них антоніми, поясніть їх стилістичне значення. До якої частини мови належать використані антоніми?

1. Слова масні, а пироги пісні.

2. На чорній землі білий хліб родить.

3.Правда та кривда – як вогонь та вода.
 

Завдання 2. Розкрийте дужки, вибираючи потрібне слово. Запишіть речення. Зробити синтаксичний розбір одного з речень

  1. Кухар розповів про правила і умови (ефектного, ефективного) використання кухонного комбайна.

2. Ця земельна (дільниця, ділянка) була передана відомому  австралійському шеф-кухарю.

 

Завдання 3. Поясніть значення поданих співзвучних слів – паронімів. Складіть із ними речення (професійно спрямовані)

  Авторитарний – авторитетний, видатний – відомий, запитання – питання.

 

Рубрика ЗНО.

-А чи замислювались ви над тим, як потрібно правильно вимовляти абривіатуру ЗНО. Уцьму нам допоможе О.Авраменко.

Блог викладача

 

Відео.. Для учня. Урок 177. Як правильно вимовляти ЗНО.

Виконання тестових завдань.

 

Відео.
 

VI.Загальний підсумок уроку. Рефлексія. Цінювання (похвалить) та вмотивування. Коментар оцінок.

1.Слово вчителя.

- Ось і підійшов до кінця наш урок. Повернімося до таблиць самооцінки й позначимо відповіді на ті ж самі запитання. Чи покращилися ваші знання? Сподіваюся, наш урок дав позитивні результати.

2. Контрольно – оцінювальний етап.

4.  Контрольно – оцінювальний етап

-Рефлексія. Оцініть самостійно свою роботу на уроці та знання з вивченої теми

Я вмію

Треба доопрацювати

 

 

 

 

3.Оцінювання й мотивація навчальних досягнень.

VӀI. Інформація про д/з. Інструктаж його виконання (запис на дошці)

Авраменко О.Укр мова.10кл

Опрацювати §6, вивчити правила. Виконати впр.7 на с.31 (письмово). *впр.5 (усно)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 квітня
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку