Конспект уроку з української мови "Не і ні з прислівниками". 7 клас

Про матеріал

Тема : Не і ні з прислівниками.

Мета: домогтися засвоєння орфограми « Не , ні з прислівниками», навчити правильно писати не та ні з прислівниками; розвивати навички зіставлення, порівняння, проведення аналогії; виховувати мовні смаки.

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів .

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Словниковий диктант.

Гучно, невблаганно, зоряно, змістовно, упевнено, законно, страшенно, відмінно, злякано, щоденно, спросоння, сумлінно, попідтинню, негадано, самовіддано, туманно, колективно.

3. Бесіда :

- Пригадайте правила написання не з іменниками, прикметниками, займенниками та числівниками. Наведіть приклади.

- Яку роль у мові відіграє частка ні ?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

І V. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

Робота в групах.

І група - Опрацювання таблиці «Написання не з прислівниками» на с. 203.

ІІ група - Опрацювання таблиці «Написання ні з прислівниками» на с. 206.

Після опрацювання кожна група пояснює вивчений матеріал.

Усне виконання вправи 246.

Виконання вправи 451 (письмово).

2. Проблемне питання

Поміркувати, яку роль відіграє наголос у словах нікуди і нікуди.

3. Розподільний диктант.

Спишіть, розкриваючи дужки і розподіляючи прислівники на три групи:

І - прислівники з не - частиною кореня,

ІІ - з не - префіксом,

ІІІ - з не - часткою.

(Не)рідко; (не)ухильно; (не)порушно; (не)погано; (не)просто, а складно; (не)виразно, а заплутано; (не)достатньо; (не)самовито; (не)цікаво; (не)гарно; (не)стямно; (не)давно, а тільки що; (не) старанно, а як-небудь.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Творча робота.

Складіть речення з поданими прислівниками. Поясніть правопис не з прислівниками.

Не високо, а низько; не глибоко, а мілко; не далеко, а близько.

2. «Хвилинка перекладу».

Перекладіть прислівники українською мовою.

Негде, некогда, некуда, нигде, никогда, никуда, нисколько, небрежно, невежливо.

3. Дослідження – зіставлення.

До поданих слів дібрати з довідки прислівники - синоніми, утворені префіксальним способом за допомогою частки не. Пояснити написання прислівників з не. Визначте, які прислівники без не не вживаються.

Мало, поганенько, грубо, просто, збитково, тьмяно, низько, постійно, безрадісно, терміново, мілко, халатно, злочинно, могутньо.

Довідка: невтішно, нездоланно, невибагливо, небезпідставно, невиразно, неввічливо, небагато, неглибоко, невигідно, негайно, незаконно, невпинно, невисоко, недбало.

4. Усне виконання вправи 452.

5. Дослідження – відновлення.

Відновити фразеологічні звороти, уставивши з довідки потрібні за змістом прислівники з часткою ні.

1) Голкою … ткнути.

2) Як … нічого.

3) … у світі.

4) І вгору глянути …

5) … б не подумав.

6)Далі вже …

7) … не годиться.

8) Переводиться на …

Довідка: нікуди, нікуди, нінащо, ніде, ніде, нізащо, ніколи, ніколи.

VІ. Підведення підсумків уроку.

Гра «Хто більше?»

Пригадайте й назвіть якомога більше фразеологічних зворотів, у яких є орфограма « Ні з прислівниками». Значення фразеологізмів поясніть.

VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити правила на с. 203, 206; виконати вправу 453; скласти невеликий твір (7-10 речень) про невдалу гру, нецікавий похід, використовуючи прислівники не і ні *.

Перегляд файлу

 Тема : Не і ні з прислівниками. 

 Мета: домогтися засвоєння орфограми « Не , ні з прислівниками», навчити правильно писати не та ні з прислівниками; розвивати навички зіставлення, порівняння, проведення аналогії; виховувати мовні смаки. 

 Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу. 

 Обладнання: підручник, дидактичний матеріал. 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів .

 1. Перевірка домашнього завдання.

 2. Словниковий диктант.

 Гучно, невблаганно, зоряно, змістовно, упевнено, законно, страшенно, відмінно, злякано, щоденно, спросоння, сумлінно, попідтинню, негадано, самовіддано, туманно, колективно. 

 3. Бесіда :

- Пригадайте правила написання не з іменниками, прикметниками, займенниками та числівниками. Наведіть приклади. 

- Яку роль у мові відіграє частка ні ? 

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

І V. Вивчення нового матеріалу.

 1. Робота з підручником.

 Робота в групах.

 І група - Опрацювання таблиці «Написання не з прислівниками» на с. 203.

 ІІ група - Опрацювання таблиці «Написання ні з прислівниками» на с. 206.

 Після опрацювання кожна група пояснює вивчений матеріал.

 

Усне виконання вправи 246.

Виконання вправи 451 (письмово).

2. Проблемне питання

 Поміркувати, яку роль відіграє наголос у словах нікуди і нікуди.

 

3. Розподільний диктант.

 Спишіть, розкриваючи дужки і розподіляючи прислівники на три групи:

І - прислівники з не - частиною кореня,

ІІ - з не - префіксом, 

ІІІ - з не - часткою. 

 (Не)рідко; (не)ухильно; (не)порушно; (не)погано; (не)просто, а складно; (не)виразно, а заплутано; (не)достатньо; (не)самовито; (не)цікаво; (не)гарно; (не)стямно; (не)давно, а тільки що; (не) старанно, а як-небудь. 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Творча робота.

  Складіть речення з поданими прислівниками. Поясніть правопис не з прислівниками. 

 Не високо, а низько; не глибоко, а мілко; не далеко, а близько. 

 

2. «Хвилинка перекладу».

 Перекладіть прислівники українською мовою. 

 Негде, некогда, некуда, нигде, никогда, никуда, нисколько, небрежно, невежливо. 

 

3. Дослідження – зіставлення.

 До поданих слів дібрати з довідки прислівники - синоніми, утворені префіксальним способом за допомогою частки не. Пояснити написання прислівників з не. Визначте, які прислівники без не не вживаються.

 Мало, поганенько, грубо, просто, збитково, тьмяно, низько, постійно, безрадісно, терміново, мілко, халатно, злочинно, могутньо.

 Довідка: невтішно, нездоланно, невибагливо, небезпідставно, невиразно, неввічливо, небагато, неглибоко, невигідно, негайно, незаконно, невпинно, невисоко, недбало.

 

4. Усне виконання вправи 452.

5. Дослідження – відновлення.

 Відновити фразеологічні звороти, уставивши з довідки потрібні за змістом прислівники з часткою ні.

1) Голкою    ткнути.

2) Як    нічого.

3) …  у світі.

4) І вгору глянути 

5)  … б не подумав.

6)Далі вже 

7) …  не годиться.

8) Переводиться на 

 Довідка: нікуди, нікуди, нінащо, ніде, ніде, нізащо, ніколи, ніколи.

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

Гра «Хто більше?»

Пригадайте й назвіть якомога більше фразеологічних зворотів, у яких є орфограма « Ні з прислівниками». Значення фразеологізмів поясніть.

 

VІІ. Домашнє завдання.

 Вивчити правила на с. 203, 206; виконати вправу 453; скласти невеликий твір (7-10 речень) про невдалу гру,  нецікавий похід, використовуючи прислівники не і ні *. 

 

doc
Додано
6 липня 2018
Переглядів
9429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку