Контрольна тестова робота №3 побудована відповідно до чинної програми з української мови. Робота перевіряє рівень навчальних досягнень учнів з теми "Дієприкметник"
7 клас
Українська мова
Контрольна тестова робота № 3
Дієприкметник
Завдання 1-15 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.
А. Самостійна частина мови, яка означає дію або стан.
Б. Самостійна частина мови, що означає ознаку предмета.
В. Особлива форма дієслова, яка виражає ознаку предмета за дією.
Г. Незмінна форма дієслова, що вказує на додаткову дію.
2. Визначте рядок, у якому підібрано всі дієприкметники активного стану.
А. Пломеніючий, опалий, заледенілий.
Б. Посивілий, пошитий, зроблений.
В.Пофарбований, зеленіючий, лежачий.
Г. Розвинений, літаючий, повеселілий.
А. Прочитаний, намальований, порослий.
Б. Вивчений, покритий, збудований.
В. Жовтіючий, зрошений, почервонілий.
Г. Загартований, скошений, палаючий.
А. Під ялинкою припорошеною снігом, зібралася зграйка синичок.
Б. Укрита інеєм струнка смерека, здавалася сніговою королевою.
В. На високі замріяні сосни, глянуло небо осяяне першими променями сонця.
Г. На узліссі стоїть дуб, увесь покритий ніжно-білою памороззю.
- то.
А. Пробачено, укрито, переможено.
Б. Зрошено, зібране, розмито.
В. Поширено, виконане, використано.
Г. Визначено, вишито, виткане.
А. Невблага/..ий, несходже..ий, удосконале..ий.
Б. Незлі/че..ий, нежда..ий, незміря..ий.
В. Шален..ий, нерівня/..ий, створе..ий.
Г.Благослове..ий, занесе..ий, свяще..ий.
А. Пломеніючі айстри, український народ.
Б. Прописні істини, підписані угоди.
В. Здійснена мрія, нездолана армія.
Г. Нездійсненне бажання, квітучий сад.
А. (Не)стихаючий вітер; ще (не) приморожені ягоди.
Б. (Не) вигаптувані морозом візерунки; (не) припорошена дорога.
В. Луки (не) засніжені; (не)всіяне зорями небо.
Г. (Не) вкриті снігом поля; (не) витканий килим.
А. Замріяний.
Б. Окрилене.
В. Неозора.
Г. Заворожено.
А. Освітлений, завантажений, схований.
Б. Зв’язаний, відчинений , вибілений.
В. Збудований, списаний, утворений.
Г. Сказаний, прочитаний, намальований.
Уквітчана інеєм берізка, що здавалася білою хризантемою, переливалася на сонці самоцвітами.
А. Пасивний, доконаний вид, минулий час, називний відмінок.
Б. Активний, доконаний вид, минулий час, називний відмінок.
В. Пасивний, недоконаний вид, теперішній час, знахідний відмінок.
Г. Активний, недоконаний вид, минулий час, знахідний відмінок.
А. У кружляюч..й віхолі; намальован..й пензлем.
Б. Пломеніюч.. зірки; синіюч..й ліс.
В.На засніжен..й галявині; вируюч.. заметілі.
Г. У синіюч..й далині; засипан..й снігом ліс.
А. Змінюється за часами та числами.
Б. Змінюється за родами, числами, відмінками.
В. Змінюється за особами та родами.
Г. Відноситься до дієслова.
А. Коли при дієприкметнику є залежне слово.
Б. Якщо заперечення підсилюється протиставленням.
В. Якщо при дієприкметнику немає залежного слова.
Г. Коли дієприкметник у реченні виступає в ролі присудка.
А. У суфіксах дієприкметників не буває подвоєних -н-.
Б. Дієприкметник разом із залежним від нього словом утворює дієприкметниковий зворот.
В. У реченні дієприкметниковий зворот виконує роль означення.
Г. Дієприкметники змінюються за особами.
Завдання 16 – 18 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.
16. Установіть відповідність між початком прислів’я та закінченням.
А. Якщо бажаєш стати заможним… |
1. …і конем не доженеш. |
Б. Згаяного часу… |
2. …як сокира не точена. |
В. Дівка заплетена… |
3. … під лежачий камінь вода не тече. |
Г. Людина не учена… |
4. … у праці будь непереможним. |
|
5. … а хата не метена. |
17. Установіть відповідність між дієсловами та суфіксами, за допомогою яких творяться активні та пасивні дієприкметники від поданих дієслів.
А. Помолодіти. |
1. -т- |
Б. Вишити. |
2. -ен- |
В. Пестити. |
3. -юч- |
Г.Рожевіють. |
4. -н- |
|
5. -л- |
18. Установіть відповідність між словосполученнями та їхньою морфологічною будовою
А. Нагріта сонцем. Б. Палаючий вогонь. В. Битий шлях. Г. Побіліле поле. |
1. Активний дієприкметник теперішнього часу та іменник. 2. Прикметник та іменник. 3. Активний дієприкметник минулого часу та іменник. 4. Пасивний дієприкметник та іменник. 5. Дієслово та іменник. |
Завдання 19 – 25 передбачають формулювання доповнень до поданих початків речень. |
Завдання 26. Скласти опис зимового ранку (6 речень,) увівши до тексту такі дієприкметники: засніжений, оповитий, осяяний, промерзлий, розмальований, укутаний. (Завдання оцінюється 6 балами).
Завдання 1 – 15, 19 – 25 оцінюються 1 балом,
16 – 18 оцінюються 4 балами,
26 оцінюється 6 балами.
Шкала оцінювання :
Кількість набраних балів |
Оцінка |
40 – 39 |
„12” |
38 – 36 |
„11” |
35 – 33 |
„10” |
32 – 30 |
„9” |
29 – 26 |
„8” |
25 – 23 |
„7” |
22 – 20 |
„6” |
19 – 17 |
„5” |
16 – 14 |
„4” |
13 – 11 |
„3” |
10 – 8 |
„2” |
менше 8 балів |
„1” |
ВІДПОВІДІ