Тест для 7 класу з української мови "Контрольна тестова робота №2"

Про матеріал

Контрольна тестова робота №2 для 7 класу передбачає перевірку знань, умінь та навичок учнів з теми "Дієслово". Робота побудована відповідно до вимог чинної програми.

Перегляд файлу

7 клас

Українська мова

 

Контрольна тестова робота № 2

Дієслово

 

Завдання 1-17  мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.

 

  1. Виберіть рядок, у якому всі дієслова належать до І дієвідміни.

А. Нести, жити, читати.

Б. Знати, хотіти, бігти.

В. Писати, сидіти, стояти.

Г. Співати, клеїти, мовчати .

2. Виберіть рядок, у якому всі дієслова належать до ІІ дієвідміни.

А. Берегти, спати, говорити.

Б. Ловити, лежати, робити.

В.Возити, косити, вести.

Г.Їздити, любити, малювати. 

  1. Продовжіть твердження: дієслова у формі минулого часу змінюються за…

А. Родами, особами.

Б. Особами, числами.

В. Відмінками, родами.

Г. Родами, числами.

  1. Виберіть рядок, у якому в усіх дієсловах при словозмінні відбувається чергування приголосних звуків.

А.  Топити, працювати, горіти.

Б. Зворушити, мріяти, трусити.

В. Казати, колихати, графити.

Г. Нагородити, збагнути, вивісити.

  1. У якому способі вжито підкреслене в реченні дієслово? Поспішайте творити добро на землі.

А. У формі інфінітива.

Б. У наказовому способі.

В. У дійсному способі.

Г. В умовному способі.

  1. Будова якого дієслова відповідає поданій схемі?

А. Звеличувати.

Б. Виплекаємо.

В. Усвідомлювати.

Г.Подобрішали.

  1. Виберіть рядок, у якому всі дієслова вжиті у формі дійсного способу.

А. Любіть, живи, радіють.

Б. Смеркає, запалало, співала б.

В. Заграли, засвітиться, розливається.

Г. Вирізьблюється, стелиться, поспішаймо.

  1. Укажіть речення, у якому є безособове дієслово.

А. Повіяло зимовим холодом.

Б. Бані величного собору засяяли золотом.

В. Хто зійде на ту вершину?

Г. Вона піклується про людей похилого віку. 

  1. Виберіть рядок, у якому всі дієслова з не пишемо окремо.

А. Не/замислився, не/навидів, не/шанував. 

Б. Не/сміявся, не/дописав, не/розуміє.

В. Не/злюбив, не/думає, не/дочитає.

Г. Не/писав, не/переступає, не/хтував.

  1.  Яким способом утворено дієслово доброчинствувати?

А. Префіксально-суфіксальним.

Б. Суфіксальним.

В. Безсуфіксальним.

Г. Складанням основ або слів.

  1.  У якому рядку в усіх дієсловах треба вставити букву е?

А. Очол..ш, клад..ш, ход..ш.

Б. Мож..ш, сяд..ш, бор..шся.

В. Зарад..ш, поверн..ш, ліз..ш

Г. Стеж..ш, тисн..ш, твор..ш.

  1.  Виберіть рядок, у якому в усіх дієсловах наказового способу треба поставити м’який знак.

    А. Сяд..те, стан..мо, звуз..мо.

    Б. Перевір..те, віз..міть, визнач..те.

    В. Ліз..те, стеж..те, очол..те. 

    Г. Порад..те, ріж..те, глян..мо.

  1.  Що означають безособові дієслова?

А. Ознаку предмета.

Б. Додаткову дію.

В. Явища природи, стан людини.

Г. Ознаку предмета за дією.

  1.   Виберіть рядок, у якому  підібрані всі дієслова у формі майбутнього часу.

А. Буду вчитися, мріятимемо, говоритимете.

Б. Думаю, малюватимуть, житиме.

В. Писатимете, катався, любитиму.

Г. Вірю, знаємо, буду сумувати.

  1.  Виберіть рядок, у якому  є лише дієслова  наказового  способу.

А. Кричіть, летімо, зачепить.

Б. Збережімо, навчіть, читаймо.

В. Вивчимо, зліпіть, озеленімо.

Г. Лящить, узагальнимо, ростіть.

      16. Виберіть рядок, у якому  дієслово з не пишеться разом.

 А. Не/бійся правди, хоч яка гірка.

 Б. Мене не/покоїть думка про майбутнє.

 В. Хочу, щоб ніколи не/зачерствіло серце людини.

 Г. Не/доїла я сьогодні свій сніданок.

17.  Виберіть правильне  твердження.

 А. Дієслова  минулого часу змінюються за особами й числами.

Б. Умовний спосіб дієслів означає дію, можливу тільки за певних умов або

     бажану.

 В. Дієслово має чотири способи.

Г.  Безособові дієслова змінюються за родами, числами, особами.

 

Завдання 18 – 21 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.

 

    18. Установіть відповідність між дієсловами та їхніми граматичними ознаками.

 

А. Дозволяєш, пишеш.

1. Дійсний спосіб, теперішній час, друга особа однини, перша дієвідміна.

Б. Говорімо, читаймо.

2. Умовний спосіб, жіночий рід, однина.

В. Розповіла б, прийшла б.

3. Дійсний спосіб, майбутній час, третя особа множини, перша дієвідміна.

Г. Читатимуть, працюватимуть.

4. Наказовий спосіб, друга  особа множини.

 

5. Наказовий спосіб, перша  особа множини.

19. Установіть відповідність між дієсловами та способами їхнього творення.

 

А. Розігріти, освітити.

1. Префіксальний.

Б. Верховодити, благоволити.

2. Суфіксальний.

В. Хлюпнути, якати.

3. Префіксально-суфіксальний.

Г.Недолюблювати, збільшувати.

4. Безафіксний.

 

5. Складання слів або основ.

 20. Установіть відповідність між групами приголосних, які чергуються, та дієсловами, у яких можливе це чергування. 

А. [з]-[ж].

Б. [ст]-[шч].

В. [б]-[бл/].

Г. [д]-[дж].

1. Мостити, спростити.

2. Робити, любити.

3. Ходити, водити.

4. Лазити, мазати.

5. Їздити, котити.

21. Установіть відповідність між початком прислів’я та його закінченням.

 

А. Підніми всяк колосок - …

Б. Скільки мотузку не плети, …

В. Скільки не літай, …

Г. Здобудеш освіту - …

1. …а все прийдеться на землю падати.

2. …а на людину, як робить.

3. …з колосків росте мішок.

4. …а кінець їй буде.

5. …побачиш більше  світу.

Завдання  22 – 28 передбачають формулювання доповнень до поданих початків речень.

  1.  Дієслова доконаного виду  відповідають на питання …
  1. У фразеологізмах … на смерть;…горою;…над душею пропущено дієслово у формі інфінітива…
  2.  У якому способі вжито підкреслене в реченні дієслово? Ходімо в сад!
  3.  Дієслово  возвеличується належить додієвідміни.
  4.  Антонім до слова любити - …
  5.  Виправте помилку в словосполученні   навчатися мові.
  6.  Дієслова з основою на –оро-, –оло- належать до … дієвідміни.

 

Завдання  1 – 17,   22 – 28              оцінюються 1 балом,

                                 18 – 21               оцінюються 4 балами.

Шкала оцінювання :

Кількість набраних балів

Оцінка

40 – 39

„12”

38 – 36

„11”

35 – 33

„10”

32 – 30

„9”

29 – 26

„8”

25 – 23

„7”

22 – 20

„6”

19 – 17

„5”

16 – 14

„4”

13 – 11

„3”

10 – 8

„2”

менше 8 балів

„1”

 

 

ВІДПОВІДІ

  1. А.
  2. Б.
  3. Г.
  4. В.
  5. Б.
  6. Г.
  7. В.
  8. А.
  9. Б.
  10. Б.
  11. Б.
  12. А.
  13. В.
  14. А.
  15. Б.
  16. Б.
  17. Б.
  18.  А – 1, Б – 5, В – 2. Г – 3.
  19. А – 1, Б – 5, В – 2. Г – 3.
  20. А – 4, Б – 1, В – 2. Г – 3.
  21. А – 3, Б – 4, В – 1. Г – 5.
  22.  Що зробити?
  23.  Стояти.
  24. Наказовому.
  25. Першої.
  26. Ненавидіти.
  27. Навчатися  мови.
  28.  Першої  дієвідміни.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Криницька Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тутецька Олександра Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Водзяновська Алла
    Чудова робота. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
6 липня 2018
Переглядів
18163
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку