Контрольна тестова робота №2 для 7 класу передбачає перевірку знань, умінь та навичок учнів з теми "Дієслово". Робота побудована відповідно до вимог чинної програми.
7 клас
Українська мова
Контрольна тестова робота № 2
Дієслово
Завдання 1-17 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.
А. Нести, жити, читати.
Б. Знати, хотіти, бігти.
В. Писати, сидіти, стояти.
Г. Співати, клеїти, мовчати .
2. Виберіть рядок, у якому всі дієслова належать до ІІ дієвідміни.
А. Берегти, спати, говорити.
Б. Ловити, лежати, робити.
В.Возити, косити, вести.
Г.Їздити, любити, малювати.
А. Родами, особами.
Б. Особами, числами.
В. Відмінками, родами.
Г. Родами, числами.
А. Топити, працювати, горіти.
Б. Зворушити, мріяти, трусити.
В. Казати, колихати, графити.
Г. Нагородити, збагнути, вивісити.
А. У формі інфінітива.
Б. У наказовому способі.
В. У дійсному способі.
Г. В умовному способі.
А. Звеличувати.
Б. Виплекаємо.
В. Усвідомлювати.
Г.Подобрішали.
А. Любіть, живи, радіють.
Б. Смеркає, запалало, співала б.
В. Заграли, засвітиться, розливається.
Г. Вирізьблюється, стелиться, поспішаймо.
А. Повіяло зимовим холодом.
Б. Бані величного собору засяяли золотом.
В. Хто зійде на ту вершину?
Г. Вона піклується про людей похилого віку.
А. Не/замислився, не/навидів, не/шанував.
Б. Не/сміявся, не/дописав, не/розуміє.
В. Не/злюбив, не/думає, не/дочитає.
Г. Не/писав, не/переступає, не/хтував.
А. Префіксально-суфіксальним.
Б. Суфіксальним.
В. Безсуфіксальним.
Г. Складанням основ або слів.
А. Очол..ш, клад..ш, ход..ш.
Б. Мож..ш, сяд..ш, бор..шся.
В. Зарад..ш, поверн..ш, ліз..ш
Г. Стеж..ш, тисн..ш, твор..ш.
А. Сяд..те, стан..мо, звуз..мо.
Б. Перевір..те, віз..міть, визнач..те.
В. Ліз..те, стеж..те, очол..те.
Г. Порад..те, ріж..те, глян..мо.
А. Ознаку предмета.
Б. Додаткову дію.
В. Явища природи, стан людини.
Г. Ознаку предмета за дією.
А. Буду вчитися, мріятимемо, говоритимете.
Б. Думаю, малюватимуть, житиме.
В. Писатимете, катався, любитиму.
Г. Вірю, знаємо, буду сумувати.
А. Кричіть, летімо, зачепить.
Б. Збережімо, навчіть, читаймо.
В. Вивчимо, зліпіть, озеленімо.
Г. Лящить, узагальнимо, ростіть.
16. Виберіть рядок, у якому дієслово з не пишеться разом.
А. Не/бійся правди, хоч яка гірка.
Б. Мене не/покоїть думка про майбутнє.
В. Хочу, щоб ніколи не/зачерствіло серце людини.
Г. Не/доїла я сьогодні свій сніданок.
17. Виберіть правильне твердження.
А. Дієслова минулого часу змінюються за особами й числами.
Б. Умовний спосіб дієслів означає дію, можливу тільки за певних умов або
бажану.
В. Дієслово має чотири способи.
Г. Безособові дієслова змінюються за родами, числами, особами.
Завдання 18 – 21 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.
18. Установіть відповідність між дієсловами та їхніми граматичними ознаками.
А. Дозволяєш, пишеш. |
1. Дійсний спосіб, теперішній час, друга особа однини, перша дієвідміна. |
Б. Говорімо, читаймо. |
2. Умовний спосіб, жіночий рід, однина. |
В. Розповіла б, прийшла б. |
3. Дійсний спосіб, майбутній час, третя особа множини, перша дієвідміна. |
Г. Читатимуть, працюватимуть. |
4. Наказовий спосіб, друга особа множини. |
|
5. Наказовий спосіб, перша особа множини. |
19. Установіть відповідність між дієсловами та способами їхнього творення.
А. Розігріти, освітити. |
1. Префіксальний. |
Б. Верховодити, благоволити. |
2. Суфіксальний. |
В. Хлюпнути, якати. |
3. Префіксально-суфіксальний. |
Г.Недолюблювати, збільшувати. |
4. Безафіксний. |
|
5. Складання слів або основ. |
20. Установіть відповідність між групами приголосних, які чергуються, та дієсловами, у яких можливе це чергування.
А. [з]-[ж]. Б. [ст]-[шч]. В. [б]-[бл/]. Г. [д]-[дж]. |
1. Мостити, спростити. 2. Робити, любити. 3. Ходити, водити. 4. Лазити, мазати. 5. Їздити, котити. |
|||
21. Установіть відповідність між початком прислів’я та його закінченням.
|
||||
А. Підніми всяк колосок - … Б. Скільки мотузку не плети, … В. Скільки не літай, … Г. Здобудеш освіту - … |
1. …а все прийдеться на землю падати. 2. …а на людину, як робить. 3. …з колосків росте мішок. 4. …а кінець їй буде. 5. …побачиш більше світу. |
|||
Завдання 22 – 28 передбачають формулювання доповнень до поданих початків речень. |
||||
Завдання 1 – 17, 22 – 28 оцінюються 1 балом,
18 – 21 оцінюються 4 балами.
Шкала оцінювання :
Кількість набраних балів |
Оцінка |
40 – 39 |
„12” |
38 – 36 |
„11” |
35 – 33 |
„10” |
32 – 30 |
„9” |
29 – 26 |
„8” |
25 – 23 |
„7” |
22 – 20 |
„6” |
19 – 17 |
„5” |
16 – 14 |
„4” |
13 – 11 |
„3” |
10 – 8 |
„2” |
менше 8 балів |
„1” |
ВІДПОВІДІ