Тест для 7 класу з української мови "Контрольна тестова робота №4"

Про матеріал

Контрольна тестова робота №4 побудована відповідно до вимог чинної програми з української мови. Робота перевіряє рівень навчальних досягнень учнів 7 класу з теми "Дієприслівник"

Перегляд файлу

7  клас

Українська мова

 

Контрольна тестова робота № 4

Дієприслівник

 

Завдання 1-17 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.

  1. Яке значення має дієприслівник?

А. Виражає ознаку предмета за дією.

Б. Означає додаткову дію.

В. Означає дію або стан.

Г. Виражає ознаку дії чи стану.

2. На які питання відповідає дієприслівник?

А. Як? Коли? Звідки?

Б. Чий? Який? Котрий?

В. Що роблячи? Що зробивши?

Г. Що робити? Що зробив? Що робитиму?

  1. Виберіть рядок, у якому всі дієприслівники недоконаного виду.

А. Зігрівши, сховавши, фарбуючи.

Б. Прибравши, заквітчавши, діючи.

В. Зеленіючи, співаючи, сподіваючись.

Г. Узявши, запитуючи, прилетівши.

  1. Виділіть рядок, у якому всі дієприслівники доконаного виду.

А.  Купаючись, вигріваючи, заплівши.

Б. Відповівши, слухаючи, заходячи.

В. Згадавши, повеселівши, танцюючи .

Г. Віддавши, опинившись, полинувши.

  1. Виберіть слово, яке відповідає поданій схемі:

А. Голублячи.

Б. Освітлюючи.

В. Принісши.

Г. Дякуючи.

  1. Яку синтаксичну роль виконує в реченні дієприслівник?

А. Додатка.

Б. Означення.

В. Обставини.

Г.Присудка.

  1. Виберіть рядок, у якому всі дієприслівники з не пишуться разом.

А.  (Не) хтуючи, (не) дочуваючи, (не) покоячись.

Б. (Не) зробивши, (не) вгаваючи, (не) виховуючи.

В. (Не) славлячи, (не) записавши, (не) дивлячись.

Г. (Не) навидячи, (не) звертаючи, (не)подумавши.

  1. Виберіть рядок, у якому в усіх словах замість крапок пишемо букву і.

А. Біліюч.. вітрила, радіюч.. успіхам, літаюч.. уві сні.

Б. Наступаюч.. полки, відлітаюч.. птахи, думаюч.. про майбутнє.

В. Пломеніюч.. маки, працююч.. в полі, мисляч.. по-новому.

Г. Рожевіюч.. квіти, квітуючі клумби, синіюч.. васильки.

  1. Виділіть рядок, у якому одиничний дієприслівник не відокремлюється (розділові знаки пропущено).

А. Дерева заснувши чекали тепла.

Б. Падаючи сніг сріблився на сонці.

В. Зимовий ліс стояв сумуючи.

Г. Дуб поскрипуючи струшував з гілок сніг.

  1.  Укажіть речення, у якому допущено граматичну помилку (розділові знаки пропущено).

А. Струснувши із себе іній сосною було розбуджено білочку.

Б. Лапаті пухнасті сніжинки падали кружляючи.

В. Сумуючи засніжені берізки чекали весни.

Г. Поля укрившись білою пухнастою ковдрою міцно спали.

  1.  Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки.

А. Парки й сквери, поринувши в глибоку задуму були несказанно прекрасними.

Б. Падаючи сніг, кружляв і легенько опускався на землю.

В. Ялинки, одягнувши білосніжне вбрання,стояли зачаровані.

Г. Осики, тихо погойдувалися, нашіптуючи одна одній свої таємниці.

  1.   Виберіть рядок, у якому правильно зроблено морфологічний розбір дієприслівника.

Сніжинки, кружляючи в повітрі, творили дивну казку.

    А. Доконаний вид, минулий час, обставина.

    Б. Недоконаний вид, теперішній час, обставина.

    В.Недоконаний вид, минулий час, означення.

    Г. Доконаний вид, минулий час, присудок.

  1.  Які морфологічні ознаки дієслова має дієприслівник?

А. Вид, час.

Б. Незмінність.

В.Число.

Г. Рід.

  1.   Виберіть правильне  твердження.

А.Дієприслівники недоконаного виду утворюються від основи дієслів теперішнього часу недоконаного виду за допомогою суфіксів –учи, -ючи,       -ачи, -ячи.

Б. На письмі дієприслівниковий зворот виділяється комами лише тоді, коли стоїть у середині речення.

В. Дієприслівник у реченні пояснює іменник або прикметник.

Г. Дієприслівник – це змінна форма дієслова.

  1. Які морфологічні ознаки прислівника має дієприслівник?

А. Змінюється за родами, числами, відмінками.

Б. Має ступені порівняння.

В. У реченні виступає означенням.

Г. У реченні виступає обставиною.

      16. Виберіть речення, у якому дієприслівниковий зворот комами не відокремлюється (розділові знаки пропущено).

 А. Віхола миттю помчала в яри забравши із собою холодний вітер.

Б. Мороз  хазяйнував на річках усю ніч не шкодуючи сил.

 В. Припорошений снігом кущ глоду стояв тихо  мріючи про теплі дні.

 Г. Під’їжджаючи до села ми помітили величезну кучугуру снігу.

      17. Укажіть рядок, у якому  всі слова є дієприслівниками.

 А.Кладучи, залишивши, присвячують.

 Б. Освітлюючи, штовхаючи, відшкодували. 

В. Нагадуючи, саджаючи, стверджуючись.

 Г. Заходячи, зроблено, вагаючись.

Завдання 18 – 20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, треба знайти відповідник, позначений цифрою.

 

    18. Установіть відповідність між дієсловами та суфіксами, за допомогою яких творяться дієприслівники теперішнього часу.

 

А. Тягнуть.

1. –ачи.

Б. Лежать.

2. –учи.

В. Возять.

3. –ючи.

Г. Риють.

4. –ши.

 

5. –ячи.

19. Установіть відповідність між словосполученнями та їхньою морфологічною будовою.

 

А. Співаючи голосно.

1. Дієприслівник теперішнього часу   недоконаного виду та іменник.

Б. Піднявши руки.

2. Дієприслівник минулого часу недоконаного виду та прислівник.

В. Миючи підлогу.

3. Дієприслівник минулого часу доконаного виду та іменник. 

Г.Підійшовши впритул.

4. Дієприслівник теперішнього часу недоконаного виду та прислівник.

 

5. Дієприслівник минулого часу доконаного виду та прислівник.

 

  20. Установіть відповідність між початком прислів’я та його закінченням.

А. Ходячи од села до села, співає, що…

Б. Ледачий ївши гріється, а…

В. Зайшовши за Дунай…

Г. Не взявшись до сокири…

1. … та й додому не думай.

2. … не зробиш хати.

3. … робивши мерзне. 

4. … того ввечері не наздоженеш.

5. … до ладу довела.

Завдання  21 – 23 передбачають формулювання доповнень до поданих початків речень.

21. Уживання суфіксів –вши,  –ши  залежить від…

22. Дієприслівниковий зворот – це…

23. Одиничний дієприслівник, що стоїть після присудка й відповідає на питання як?, яким способом?  комами…

 

Завдання 24. Складіть твір-мініатюру (8 речень) «Зима», використавши подані словосполучення: кружляючи в повітрі, розмалювавши візерунками вікна, накривши білою ковдрою, мріючи про весну, скувавши кригою, катаючись на лижах і санчатах, радіючи снігу, розповідаючи про зимові розваги (8б.)

 

 

 

Завдання     1 – 17, 21 – 23        оцінюються 1 балом,

                                 18 – 20         оцінюються 4 балами,

                                        24           оцінюється  8  балами.

Шкала оцінювання :

Кількість набраних балів

Оцінка

40 – 39

„12”

38 – 36

„11”

35 – 33

„10”

32 – 30

„9”

29 – 26

„8”

25 – 23

„7”

22 – 20

„6”

19 – 17

„5”

16 – 14

„4”

13 – 11

„3”

10 – 8

„2”

менше 8 балів

„1”

 

ВІДПОВІДІ

  1. Б.
  2. В.
  3. В.
  4. Г.
  5. Б.
  6. В.
  7. А.
  8. Г.
  9. В.
  10. А.
  11. В.
  12. Б.
  13. А.
  14. А.
  15. Г.
  16. Б.
  17. В.
  18.   А – 2, Б – 1, В – 5, Г – 3.
  19.   А – 4, Б – 3, В – 1, Г – 5.
  20.   А – 5, Б – 3, В – 1, Г – 2.
  21.   Кінцевого голосного чи приголосного основи.
  22.  Дієприслівник із залежними від нього словами.
  23.   Не відокремлюється.
  24.  Твір.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Іваненко Людмила
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Зубенко Наталія
    Спасибі, дуже цікаві тести.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Власовець Наталія
    дякую за розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
6 липня 2018
Переглядів
42498
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку