Контрольна робота побудована відповідно до основних вимог програми. Передбачає перевірку знань, умінь та навичок учнів 7 класу з теми "Повторення та узагальнення вивченого. Дієслово"
7 клас
Українська мова
Контрольна тестова робота № 1
Повторення та узагальнення вивченого.
Дієслово
Завдання 1-15 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.
А. У ліс здається сьогодні завітала осінь.
Б. Чому ти клене такий сумний?
В. Осінній день здається дуже прозорим.
Г. Осене приходь до мене навіть уві сні.
2. У якому реченні неправильно утворено форму звертання?
А. Вишнева гілочко, чому так рано ти почервоніла?
Б. Не плач, берізонько, ще прийде день чудовий.
В. Квіточки осінні, ви такі привабливі та чарівні.
Г. Збери, дощик, усі свої малесенькі краплинки.
А. Звісно, безперечно, зрозуміло, мабуть.
Б. По-моєму, певно, ймовірно, може.
В. Майже, приблизно, неначе, все-таки.
Г. Нарешті, наприклад, до речі, отже.
А. Усе навкруги стоїть у позолоті: і дуб, і осика, і в’яз.
Б. Червоногарячі кетяги калини ваблять до себе: і дітей, і дорослих.
В. Біля лісового озера зупинився лось, і обережно ступив до води.
Г. Чорно-червоні ягоди глоду дивувалися: «Невже, осінь так швидко залишила ліс?»
А. Між..ярусний, св...ятковий, Мурав..йов, з..йомка.
Б. Духм..яний, тьм..яний, сурм..яний, об..ємний.
В. Двох..ядерний, дит..ясла, ад..ютант, арф..яр.
Г. Медв..яний, моркв..яний, міжгір..я, матір..ю.
А. Виїз..ний, совіс..ний, перс..ня, тиж..невий.
Б. Щас..ливий, жаліс..ливий, хвас..ливий, хворос..няк.
В. Звіс..но, пес..ливий, шіс..надцять, облас..ний.
Г.Сер..цевий, форпос..ний, гіган..ський, хвас..нути.
А. ..шити, ..робити, ..цідити, ..міцнити.
Б. ..тиха, ..формувати, ..хибити, ..кувати.
В. ..кісний, ..тулити, ..сохнутися, ..писати.
Г. ..будувати, ..розуміти, ..давати, ..ходити.
А. Ліс, майдан, Ніл, Київ.
Б. Степ, мороз, вітер, банан.
В. Щавель, Дон, мир, лікар.
Г. Майданчик, день, Ірпінь, стрибок.
А. Тризначний, двохелементний, трьох’ярусний.
Б. Кільканадцять, трьохсотий, двадцятий.
В. Чотириповерховий, п’ятизірковий, сотий.
Г. Дводенний, п’ятирічний, п’ятдесятимільйонний.
А. Мій, свій, ваш, їхній.
Б. Його, її, нас, тобою.
В. Чийсь, яка-небудь, дехто, казна-що.
Г. Себе, я, він, твій.
А. Вовча лапа, заячий хвіст, ведмеже лігво.
Б. Вовча вдача, заячий характер, ведмежа послуга.
В. Вовчий апетит, заяча голова, ведмеже вухо.
Г. Вовча шапка, заяча шуба, ведмежі кігті.
А. Але, бо, тому що, якщо.
Б. Хай, нехай, ані, тільки.
В.Під, над, коли, як.
Г. Згідно з, відповідно до, біля, між.
А. Вид.
Б. Відміна.
В. Група (тверда, м’яка).
Г. Відмінок.
А.Форма теперішнього часу.
Б. Форма минулого часу.
В. Дієприкметник.
Г. Дієприслівник.
15. Укажіть продовження речення: дієслова теперішнього й майбутнього часу змінюються за…
А. Відмінками та родами.
Б. Особами та родами.
В. Особами та числами.
Г. Родами та числами.
Завдання 16 – 20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.
16. Установіть відповідність між частинами мови та словами, які належать
до цих частин мови.
А. Іменник. |
1. Троє, семеро, обоє. |
Б. Прислівник. |
2. Знизу, сьогодні, по-моєму. |
В. Сполучник. |
3. Проте, зате, щоб. |
Г. Частка. |
4. Лише, би, не. |
|
5. Двійка, п’ятірка, сотня. |
17. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать.
А. Чоловічий. |
1. Путь, акварель, фланель, розкіш. |
Б. Жіночий. |
2. Злюка, хитрюга, сирота, бідолаха. |
В. Середній. |
3. Листя, дитя, плем’я, дівча. |
Г. Спільний. |
4. Суддя, степ, марево, Сибір. |
|
5. Біль, нежить, аерозоль, тюль. |
18. Установіть відповідність між схемами та реченнями з прямою мовою (розділові знаки пропущено).
А. Слова автора: «Пряма мова». Б. «Пряма мова», - слова автора. В. «Пряма мова?» - слова автора. Г. Слова автора: «Пряма мова!» |
1. Сперечалася берізка Я найкраща серед вас! 2. І мовив тоді дуб Найкращою є осінь. 3. Куди ж полетіли всі птахи рано-вранці здивувалася осичка. 4. Люблю осінню прохолоду й золото кленів замріяно сказала Улянка. 5. Тоді здивовано спитала білочка Невже скоро й зима завітає до нас у гості? |
||
19. Установіть відповідність між розрядами займенників та прикладами.
|
|||
А. Присвійні. Б. Відносні. В. Неозначені. Г. Означальні. |
1. Весь, всякий, кожний, інший. 2. Хто, що, який, чий. 3. Наш, твій, ваш, їхній. 4. Цей, той, такий, стільки. 5. Хтось, будь-що, деякий, чий-небудь. |
||
20. Установіть відповідність між формами дієслова та словами.
|
|||
А. Дієприкметник. Б. Дієприслівник. В. Інфінітив. Г. Особова форма. |
1.Посивів, сказала. 2.Посивілий, написана. 3. Посивіти, виголосити. 4. Посивівши, читаючи. 5. Сказано, зроблено.
|
||
Завдання 21 – 23 передбачають формулювання доповнень до поданих початків речень. 21. Дієслова доконаного виду означають … дію й відповідають на питання … 22. Складена форма майбутнього часу твориться від дієслів … виду. 23. Визначте, яку синтаксичну роль виконує інфінітив у реченнях: 23.1. Юнак сів відпочити. 23.2. Мама винесла курчатам поїсти. 23.3. Мистецтво говорити дано не кожному. |
|||
Завдання 1 – 15, 21, 22, 23.1, 23.2, 23.3 оцінюються 1 балом,
16 – 20 оцінюються 4 балами.
Шкала оцінювання :
Кількість набраних балів |
Оцінка |
40 – 39 |
„12” |
38 – 36 |
„11” |
35 – 33 |
„10” |
32 – 30 |
„9” |
29 – 26 |
„8” |
25 – 23 |
„7” |
22 – 20 |
„6” |
19 – 17 |
„5” |
16 – 14 |
„4” |
13 – 11 |
„3” |
10 – 8 |
„2” |
менше 8 балів |
„1” |
ВІДПОВІДІ
23.2. Додаток.
23.3. Означення.