Вчити дітей доброті, сприяти через ігри виявлено в них позитивних якостей характеру. Допомогти учням усвідомити, що добро потрібно кожній людині. Розвивати вміння спілкуватися, створювати психологічний комфорт навколо себе. Формувати комунікативну компетентність учнів. Викликати бажання бути добрим, ввічливим, вдячним, милосердним, виховувати морально-етичні норми життя.
Конспект уроку з української мови
Тема уроку: Не всі «красиві» слова мудрі, не всі «мудрі» слова красиві.
Мета уроку: Вчити дітей доброті, сприяти через ігри виявлено в них позитивних якостей характеру. Допомогти учням усвідомити, що добро потрібно кожній людині. Розвивати вміння спілкуватися, створювати психологічний комфорт навколо себе. Формувати комунікативну компетентність учнів. Викликати бажання бути добрим, ввічливим, вдячним, милосердним, виховувати морально-етичні норми життя.
Обладнання: Паперові долоньки, сердечки, відеоматеріал до уроку, дидактичний маетріал
ПЕРЕБІГ УРКУ
І.Організація класу
Доброго ранку!Доброго дня!
Доброго вечора, сьогодні, щодня.
Хай не псується годинник на вежі,
Хай буде все на землі, як належить.
Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож Країною Мудрості. Але перед нами постає таке проблемне питання, яке протягом уроку ми повинні вирішити
Чи всі «красиві» слова мудрі, чи не всі «мудрі» слова красиві?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
На парті у кожного паперові долоньки. На долоньці написати своє ім’я. Навкруги написати добрі слова, що характеризують учня. (На дошці прикріплюємо у вигляді віночка).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
А що таке мудрість?
Які слова ми називаємо мудрими?
Яку людину називають мудрою?
- Що потрібно робити, щоб стати розумним?
Швейцарський письменник Йоган Гаспар Лафатер сказав:
“Хочеш бути розумним, навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати і переставати говорити, коли нічого більше сказати”.
Який повчальний зміст має казка? Як зміст переплітається з нашою темою уроку? Чи завжди красиві слова можуть бути «Мудрими»?
Буває,ми говоримо красивими словами, які сповнені пафосу та емоціями,але не несуть у собі ніякого змісту та мудрості. Але, буває коли людина говорить мудрі фрази,вони звичайно можуть не звучати так красиво й урочисто,як інші,зате сповнені важливими фразами та несуть певну інформацію до слухача.
Дана казка нас навчає , що мудрість та розум завжди мають товаришувати з терпінням та поміркованістю. Тільки тоді, вони будуть доповнювати одне одного й служити на благо іншим, та наповнювати усе довкола яскравим світлом. А от нерозважливість, заздрість та лінь знищать кожного, хто впустить їх у свою душу.
Іноді вистачає і доброго слова, щоб звеселити людину, зробити їй приємно, чи навіть допомогти у біді. Недарма в народі говорять: “Слово лікує, слово ранить”.
А тепер напишіть на сердечках добрі слова один одному. Щоб від ваших слів стало приємно та радісно. У своїй душі віднайдіть чарівне тепло одне для одного
ІV.Підсумок уроку
Вчитель: Діти, то що необхідно для того, щоб жити з усіма в мирі і злагоді, щоб не гризло сумління, не мучила совість? Кожна людина повинна прагнути стати чесною і порядною. Але, щоб вирости такою. Треба боротися з лінощами, брехливістю, відкинути заздрість і багато негативного. Гарна людина – це сонце, яке зігріває все довкола своїми промінцями, своїм гарячим щирим серцем.І тоді всі «красиві» слова стануть мудрими, а всі «мудрі» слова стануть красивими.
Вчитель: У народі є така красива легенда. Коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела-охоронця. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло, щоб зростало розумним, в личко, щоб красивим, та у груди, аби здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце та душу.
У кожної людини є її Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а злі – плаче, тужить, втрачає свої сили. Я бажаю, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив вам на допомогу у тяжкі дні. Робіть добро і пам’ятайте, що ми всі люди.
( перегляд відео про добро «Даруй добро»)