Тема: Навчальний диктант.
Мета: перевірити рівень сформованості мовних умінь та орфографічних навичок школярів; виховувати в учнів наполегливість у навчанні.
Хід уроку
« Ті школярі, - писав В. О. Сухомлинський, - які, крім підручника, нічого не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями».
а) 1. « Чудовий Дніпро!» - скаже всякий, хто гляне.
2. Його непокоїло, коли діти на питання: « Яким ти хочеш вирости?» - відповідали: «Сміливим, хоробрим, дужим», - але майже ніхто не говорив «Чесним, добрим».
3. А слова Ушинського вимальовував на вулиці рваним олівцем: « Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї всю свою душу, то щастя само знайде вас».
4. « Три біди є в людини – смерть, старість і погані діти», - говорить народна мудрість.
5. « Наші діти, - вчив Макаренко, - це майбутні творці історії».
б) Самотужки проставте розділові знаки.
Від такого неочікуваного нахабства Ірина задихнулася Ти мерзо мерзен..а приймаку дурний безродне насіння ти дурню остатний що до такої самої дурної пристав ти злодію ґаліцейський паськудо паськудна.. я на тебе управу знайду ще не вродився такий щоби я на нього управи не знайшла… будеш сидіти за злодійство у криміналі кістки зогниють тобі в нім…
(Марія Матіос «Солодка Даруся»)
Містить виразні прикмети психогігієнічної саморегуляції, здатний упорядковувати домінанти сприймання, формуючи відповідну психологічну установку особистості.
Формули владарювання собою
Запитайте себе: «Що непокоїть мене, коли я вранці вирушаю до школи? Чи коли переступаю поріг класу? Або вже вдома, залишаючись наодинці із самим собою?»
Шукаючи відповіді на ці запитання ми прагнемо розібратися в своїх почуттях, щоб владарювати ними. І в цьому допомагають формули: « Я спокійний». - « Я впевнений на уроці». – «Почуваю себе на уроці вільно». – «Я добре підготовлений до уроку».
Свій настрій можна значно поліпшити, якщо наполегливо переконувати себе: « Я впевнений у собі і повен сил. Я чудово володію собою».
Цим же способом посилюється увага, пам’ять. Варто лише повторити: « Я зосереджений і уважний. Я легко можу згадати вивчене. Я пригадую події до найменших подробиць. Отже, моя пам’ять чудово охоплює й відтворює все, що потрібно мені для відповіді. Я маю гарну пам’ять».
З кожним наступним повторюванням потрібних мені формул я дедалі більше й більше викликатиму потрібний мені стан легкості думки, свіжості пам’яті, чуткості уваги, гарного настрою і самопочуття.
Чим далі – мої шкільні справи йтимуть якнайкраще. Адже я витриманий, я терплячий, я люблю своїх однокласників і вчителів. Це означає, що я володію собою! (168 слів).