Тема : закріплення звукових значень вивчених букв . Опрацювання тексту “ Вишня” за К. Михалициною.
Мета : закріплювати вміння учнів читати зв’язний текст , відповідати на запитання за змістом прочитаного , продовжувати формувати навички звуко – буквенного аналізу слів , розвивати пізнавальні інтереси ,фонематичний слух, виховувати любов до природи.
Обладнання : цеглинки L E G O , складова таблиця ,Буквар ,дерево вишні (з цвітом ,з плодами), пісня соловейка, мультимедійна дошка .
Освітні галузі : мовно – літературна ,соціальна , математична .
Тип уроку: урок - узагальнення вивченого матеріалу.
Х І Д У Р О К У
I Організація класу
II Актуалізація знань
1.Артикуляційна гімнастика
-надули щічки ,
-поцокали язичком , як їде коник ,
-задули свічку на тортику .
2.Читання складової таблиці (хором , по одному , в парі)
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
А |
О |
У |
И |
і |
Е |
Я |
Ю |
Є |
1 |
М |
ма |
мо |
му |
ми |
мі |
ме |
мя |
мю |
|
2 |
Л |
ла |
ло |
лу |
ли |
лі |
ле |
ля |
лю |
лє |
3 |
Н |
на |
но |
ну |
ни |
ні |
не |
ня |
ню |
нє |
4 |
С |
са |
со |
су |
си |
сі |
се |
ся |
сю |
сє |
5 |
К |
ка |
ко |
ку |
ки |
кі |
ке |
кя |
кю |
кє |
6 |
Р |
ра |
ро |
ру |
ри |
рі |
ре |
ря |
рю |
рє |
7 |
Б |
ба |
бо |
бу |
би |
бі |
бе |
бя |
бю |
бє |
8 |
В |
ва |
во |
ву |
ви |
ві |
ве |
вя |
вю |
вє |
9 |
Д |
да |
до |
ду |
ди |
ді |
де |
дя |
дю |
дє |
10 |
П |
па |
по |
пу |
пи |
пі |
пе |
пя |
пю |
пє |
11 |
Т |
та |
то |
ту |
ти |
ті |
те |
тя |
тю |
тє |
12 |
Г |
га |
го |
гу |
ги |
гі |
ге |
гя |
гю |
гє |
13 |
Ґ |
ґа |
ґо |
ґу |
ґи |
ґі |
ґе |
ґя |
ґю |
ґє |
14 |
З |
за |
зо |
зу |
зи |
зі |
зе |
зя |
зю |
зє |
15 |
Ж |
жа |
жо |
жу |
жи |
жі |
же |
жя |
жю |
|
16 |
Ш |
ша |
шо |
шу |
ши |
ші |
ше |
шя |
шю |
|
17 |
Х |
ха |
хо |
ху |
хи |
хі |
хе |
хя |
хю |
|
18 |
Ч |
ча |
чо |
чу |
чи |
чі |
че |
|
|
|
3. Розминка з L E G O .
Який голосний звук чуємо у слові, піднімаємо відповідну цеглинку.
(червона цегл.) (жовта цегл.) (оранж. цегл.) (зел.цегл.) (голуба цегл.) (синя цегл.)
А О У И І Е
Мак, сир, вуж, сік, сом, сум, мир, бік, сад, день, мох,пень.
5.Звуко - буквенний аналіз слів за допомогою цеглинок LEGO.
- Назвіть які бувають звуки ? (голосні, приголосні: тверді, м’які)
(Голосний звук – ставимо цеглинку вертикально, приголосний твердий звук – одна цеглинка кладеться горизонтально, м’який приголосний звук – дві цеглинки горизонтально)
Сад , сім , сум , він .
III Повідомлення теми уроку
Читання заголовка тексту і автора вчителем
1. СТРАТЕГІЯ «П Е Р Е Д Б А Ч Е Н Н Я “
-Як ви вважаєте , які події будуть описані в тексті ?
Вчитель записує варіанти відповідей дітей на дошці.
-Перегляд ілюстрації до тексту.
-Що зображено на малюнку ? (дерево вишня з цвітом на екрані)
-Далі читає вчитель, а діти слідкують.
2.Словникова робота.
Вирій - теплий край.
3.Перевірка первинного сприймання текту дітьми
- Назвіть головних героїв твору ? (вишня , соловейко )
-Яке запитання можна поставити до цих слів ?
4.Читання тексту ланцюжком.
-З ким зустрілася вишня ? ( з соловейком ) (Звучить пісня соловейка .)
-Чи справдились ваші передбачення ?
Ф І З Х В И Л И Н К А Р У Х А Н К А
5.Вибіркове читання
-Знайдіть і прочитайте слова з буквою “ю”.
-Де ви чуєте злиття звуків { й у } ?
-Знайдіть і прочитайте друге речення ? ( Ось у цьому …)
-Знайдіть і прочитайте 4 речення ? (Сів на гілку…)
-Знайдіть і прочитайте 6 речення ? (ЯК тебе …)
-Знайдіть і прочитайте 7 речення ? (Я - вишня )
-Знайдіть і прочитайте 8 речення ? ( А я …)
6.Вправа “Так чи ні” . Фронтальна робота.
(Зелена цегл.- ТАК , червона цегл. – НІ )
-З вирію до рідного краю повернувся соловейко. (ТАК -зел.цегл.)
-Вирішив соловейко жити у лісі . (НІ -черв.цегл.)
-Соловейко сів на вишню . ( ТАК -зел.цегл. )
-Соловейко привітався до вишні «Добрий день” ( НІ -черв.цегл. )
-Ягоди на вишні червоні . (ТАК -зел.цегл. )
( Дерево вишня з плодами на екрані.)
-Вишні їдять шпаки . ( ТАК -зел.цегл. )
7.Робота в групі .”АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»
Соловейко - птах , весна ,садок , пісня .
IV РЕФЛЕКСІЯ
- Оцініть за допомогою цеглинок LEGO свою роботу на сьогоднішньому уроці
(зелений – все було зрозуміло і легко, оранжевий – були певні труднощі, червоний – дуже важко, я нічого не розумів(-ла)
-Яке завдання вам найбільше сподобалось на уроці ? Чому?