Урок з української мови

Про матеріал
ТЕМА: Закріплення правопису слів з ненаголошеними голосними (е), (и) в корені слова Мета: 1) вчити впізнавати слова з ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слів, правопис яких треба запам’ятати і навчити застосовувати правило перевірки ненаголошених [е], [и] в корені слів, які перевіряються наголосом; удосконалювати навички роботи зі словником; збагачувати словниковий запас учнів; 2) розвивати мовленнєві та творчі компетенції; 3) виховувати любов до живої природи та бережливе ставлення до неї;
Перегляд файлу

 

ТЕМА: Закріплення правопису слів з ненаголошеними голосними (е), (и)

в корені слова

Мета: 1) вчити впізнавати слова з ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слів, правопис яких треба запам’ятати і навчити застосовувати правило перевірки ненаголошених [е],   [и] в корені слів, які перевіряються наголосом; удосконалювати навички роботи зі словником; збагачувати словниковий запас учнів;

  1.          розвивати мовленнєві та творчі компетенції;
  2.          виховувати любов до живої природи та бережливе ставлення до неї;

Обладнання, орфографічний словник, картки, опорні таблиці; презентація .

Тип уроку: урок творчості та захисту знань.

Хід уроку:

  1.                Організаційний етап.
  1.        Організація уваги учнів.
  2.        Привітання.
  •                  Сьогодні на нашому уроці багато гостей. Поверніться, привітайтеся з ними. Сідайте.

Продзвенів уже дзвінок (презентація)

Всіх покликав на урок,

Тож і ми часу не гаймо - Працювати починаймо.

  •                  Ми записали: «18 березня. Класна робота». Поясніть написання слова «березня».
  1.             Мотиваційний етап.
  1.   Повідомлення теми уроку.
  •       Наш урок назвемо уроком захисту знань. А з якої теми

захищатимемо знання нам допоможе:

  1.   Хвилинка каліграфії, (мульт.)
  •       Прочнтанте буквосполучення, які записані на дошці:

Дошка; ис сн ес ви на ее

  Запишіть.            Щоб гарно далі працювати, (презентація)

Потрібно букви і склади Каліграфічно записати.

  1.   Створення навчальної ситуації.
  •       Діти, я хочу повідомити, що сьогодні ми не просто учні, а й учасники

ось якої пригоди, (презентація)

Жило - було Слово, Життя у нього було дуже цікаве: воно дарувало всім тепло, сонце, радість, першу зелень і перші квіти. Здогадались, що це за слово? Хвилинка каліграфії вам у цьому допоможе. Так, це слово Весна. Одного разу захотіла Весна влаштувати свято, але як тільки почала писати запрошення, засмутилася. Не знала, як правильно: Весна чи Висна. За допомогою пообіцяла нагороду:

Наймудрішому - синю шапочку магістра

Найкмітливішому — червону шапочку магістра

Найуважнішому - зелену шапочку магістра

Крім того, медалі: за творчість, артистизм, винахідливість.

  •                  То що, допоможемо Весні?!
  1.    Актуалізація опорних знань.

Перше випробування. Мозковий штурм.

 

1

2

3

4

5

6

 

 

  •           Перед вами магічний квадрат. За кожною цифрою є завдання. Кожна група вибирає самостійно квадрат, зачитує питання, дає відповідь.
  1.              Який звук називається наголошеним?
  2.              Який звук називається ненаголошеним?
  3.              Що означає змінити форму слова?
  4.              Які слова називаються спільнокореневими?
  5.              Як перевірити правопис ненаголошеного голосного?
  6.              Що робити, коли не можна підібрати перевірне слово?
  •            Молодці, кращими в цьому випробуванні були ..
  •           Так поясніть написання слова Весна (Чую звук [и], пишу букву е, перевірне слово весни). Запишіть.
  •           Яким способом перевірили? (орфографічний словник). Яка орфограма?
  •           Так яка тема уроку? (Ненаголошені голосні [е], [и] в корені слова), (презентація)
  1.    Формування цілей уроку разом з учнями.
  •           Весна надіслала до вас звертання, телеграму, (презентація)
  •           Прочитайте.

Любий друже!

Сьогодні ти не просто учень, а знавець української мови, який повинен...

З - що таке наголошений

Н - і ненаголошений голосний

А

Т - правила перевірки

 И - ненаголошеного голосного

 

В - знаходити орфог раму «Ненаголошені голосні в корені слова»

М

І - змінювати форму слова

Т - підбирати споріднені слова

И - користуватися орфографічним словником

 

 

Ці

Ну

В а - красу природи

Ти

І, будь ласка, допоможіть мені зібрати гостей на Весняний бал, щоб дерева прокинулися від зимового сну. (Ось одне із дерев, яке ми повинні розбудити).

  1.    Етап узагальнення і систематизації знань і способів дій.
  1.  Сприйняття, осмислення та запам’ятовування учнями матеріалу, що вивчається.
  1.            - Діти, а які «родичі» можуть бути у слова Весна? Запишемо.

Весняний, веснянка. Поясніть написання.

- Складіть і запишіть речення з одним з цих слів.

1 ряд - спонукальне; 2 ряд - питальне; 3 ряд - розповідне.

Б) Взаємоперевірка – Чиє речення вам сподобалось? Чи є помилки?

 

  1.             Фізкультхвилинка.

Трава низенька - низенька.

Дерева високі - високі.

Вітер дерева колише - гайдає.

То вправо, то вліво нахиляє,

То вперед, то назад,

То вниз пригинає.

Гітахи летять - прилітають,

А учні тихенько за парги сідають.

  1.  Робота з підручником.

А) Робота парами.

  •                  Діти, ви пам’ятаєте, що ми допомагаємо Весні організувати бал. Як ви вважаєте, чим ми можемо ще скористатися в цій роботі?
  •                  Покажемо, які ми дружні, кмітливі.

(Робота за підручником ст.67 впр.155).

  •                  Прочитайте. Що не зрозуміли? Завдання за вибором.
  •                  Хто бажає в нагороду шапочку магістра, з кожною групою слів складає словосполучення.

І ряд - перше слово; 2 ряд - друге слово; 3 ряд - третє.

  •                  Перевірка. Чи можемо ми всі ці слова запросити на Весняний бал? Який спосіб перевірки ми використовували?

(спорідненні слова). Слова з’являються на дереві.

1 ряд - Деревина, дерево, дерева / 2 ряд - зеленіє, зелень, зелений / 3 ряд - веселитися, весело, веселий

Б) Творча робота. Міні - проекти.

  •                  А які способи перевірки ми використовували мало сьогодні?
  •                  Сьогодні в мене є помічники, які підготувалися вдома

Слово + малюнки + захист проекту.

Слова, які перевіряються зміною форми слова:

(Крило - крила, верба - верби, листок - листя, стрижі - стриж) Словникові слова.

(Природа, дятел, ясен, ведмідь, вітер)

  •                  Ось як багато слів - друзів у Весни, (наше дерево пробуджується).
  •                  А як ви думаєте, які пісні повинні звучати на цьому балі? Так, веснянки
  •                  Може, хтось із вас знає веснянку? Розкажіть.
  1.    Самостійна творча робота.
  •                  Свято Весни було дуже яскравим. Спробуймо розповісти про це свято, використовуючи слова з нашого дерева. Завдання за вибором:
  •                 скласти твір - мініатюру;
  •                 скласти казку;
  •                 скласти вірш.
  •                  «Поетична хвилинка». Переставити рядки так, щоб вийшов вірш. Дошка: І цілий день милується. І тішиться собою, (мульт.)

В...рбичка нев...личка. Сх...лилась над водою. (Музика + малюнки).

  •                  Перевірка.
  1.          Домашнє завдання.

Ст.67 впр.156 (за вибором: 126 - скласти твір - мініатюру про пташку, використовуючи виділенні слова; 116 - завдання за підручником), (мульт.)

  1.            Підбиття підсумків уроку.

Тести. Індивідуальні картки.

  •                  Що нового дізналися на уроці?
  •                  З чим справилися легко? Важко?
  1.          Оцінювання.

Нагородження.

  •                  Ви сьогодні добре попрацювали, довели, що маєте знання. Бажаю, щоб у ваших душах було багато стежок, які згодом утворили  широку дорогу доброти і любові до рідної природи.

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 березня 2020
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку