Конспект уроку з українського читання для учнів 3-іх класів за темою "М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки»".

Про матеріал
Конспект уроку з українського читання для учнів 3-іх класів за темою "М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки»"
Перегляд файлу

Тема уроку.    М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки».

Мета уроку:   ознайомити учнів з казкою М. Слабошпицького «Папуга з осінньої гілки»; удосконалювати навички правильного, виразного читання;  розвивати зв’язне  мовлення, мислення, творчі здібності, вміння висловлювати свою думку, самостійно ставити запитання по змісту тексту; збагачувати словниковий запас; вміння цінувати думки інших; сприяти вихованню допитливості та наполегливості в інтелектуальній праці.

Обладнання:  ілюстрації та малюнки із зображенням згаданих у казці персо­нажів.

Форма проведення: урок із застосуванням ІКТ.

Тип уроку:     урок засвоєння нових знань.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу

  1. Привітання.

       Доброго дня, сонечку ясному,

 Доброго дня, дню осінньому,

 Доброго дня, друзям усім,

 Доброго дня, гостям дорогим!

2. Створення позитивного емоційного настрою, ситуації успіху.

      Давайте разом за руки візьмемось

 І над землею підіймемось,

 Тепло сердець, з’єднаємо

 Я бажаю вам добра!

Учні. Ми бажаєм вам добра! Якщо нам буде важко, ми допоможемо один одному.

3. Очікування. Вправа «Мікрофон».

       Діти, подумайте і скажіть, яким ви хочете бачити наш урок?

       Напишіть свої очікування на цьому маленькому листячку.

       А в кінці уроку дізнаємося, чи справдились ваші очікування.

       Сьогодні на уроці ми будемо багато читати, говорити, тому треба зробити розминку.

II. Мовна розминка

  1. Гімнастика для «дихального апарату».

      Уявіть на долоньці пір’їнку і дуйте на неї так, щоб вона кружляла над долонькою.

2. Гімнастика для «зорового апарату» і для язичків. Розчитування.

                 Прочитати вислів:

   Вишиває осінь на канві зеленій

                               золоті квітки.

   Квітки оживають, і з дерев спадають

   жовті нагідки.

     Які образні вислови допомогли передати красу осені?

       Читаємо всі разом цей вислів: повільно, швидко,  «блискавкою».

  3. Відтворення по пам’яті.

III. Підготовка до сприймання нового матеріалу

                А тепер, коли ми з вами зробили розминку, ми вирушаємо до …  осіннього саду і зустрінемось з тим, хто живе у Катрусі.

  1. Творча робота. (Розповідь учениці про папугу).

IV. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні ми продовжуємо читати твори, у яких описується осінь, події, що трапляються у цю пору року. Зокрема, дізнаємось про випадок, який трапився з папугою.

 — Тема нашого уроку: Михайло Слабошпицькій «Папуга з осінньої гілки».

1. Виступ бібліографа.

   Зараз ми прослухаємо виступ бібліографа, який підготував нам повідомлення про письменника.

V.       Вивчення нового матеріалу

1.   Словникова робота.

   Перед тим, як ми ознайомимось з текстом зверніть увагу на ці слова.

2.   Аудіювання тексту М. Слабошпицького «Папуга з осінньої гілки».

     ● Читання вчителем. «Контрольне слово». Гра «Осінній лист».

    Як ви гадаєте, ви прослухали казку чи оповідання? Чому ви так гадаєте?

3.   Фізкультхвилинка «Кленові листочки».

4.   Технологія «Мозковий штурм».

     Яка головна думка цієї казки? Чому вона вчить?

5.  Читання казки учнями  (із завданням поділити текст на частини).

      ● Читання «ланцюжком» - естафетою – струмочком.

      ● Читання мовчки.

      ● Гра «Добавляночка».

      ● Гра «Диктор телебачення».

      ● Робота групах. Гра «Актори» (читання в особах).

   Діти беруться заруки і промовляють:

      Будемо разом працювати.

 Всіх уважно вислухати.

 Спільне рішення приймати.

  6. Складання плану.

VI.      Закріплення матеріалу

    1.  Вибіркове читання казки. Гра «Чомусики і Всезнайки».

          Коли відбулася описана подія? У яких рядках тексту про це говориться? (Вже була осінь... На землі лежало жовте листя, а між ним — яблука...)

        Яка пригода трапилася з папугою?

        Що його зацікавило на вулиці? Прочитайте, як про це роз­повідає автор.

        Як зустріли папугу горобці?

        Хто його врятував?

        Яку таємницю має папуга?

    2. Уявна подорож.

         У казці вжиті дієслова і словосполучення, які характеризують мову папуги.  (Верещить — загукав — сумно сказав — сказав тихо й мало не плачучи — відповів радіс­но — мало не плачучи попрохав — чітко сказав).

  • Знайдіть і прочитайте епізоди казки, у яких ужиті ці слова  з потрібною інтонацією.

               3.   Звуконаслідування.

        Знайдіть у казці звуконаслідування. (Пор-ра вставать; вар-рить кашу; Пір-рат молодець; жив-жив.)      Прочитайте епізоди казки, намагаючись голосом відтворити звуконаслідування.

     4.   Вправа на розвиток уваги, швидкого читання.

     5.   Робота з розвитку мовлення.

        ● Робота в парах «Редакційна скринька».

         Назвати слова, якими можна схарактеризувати папугу.

        ● Переказ епі­зода казки за   ілюстрацією у підручнику та за малюнками.

        ● Складання прислів’я.

        ● Технологія «Асоціативний кущ».

        — Складіть карту-схему розвитку подій (що побачив папуга, коли опинився на вулиці  і в якій послідовності).

(Учитель вивішує на дошку малюнки, учні послідовно з'єднують їх стрілочками, стисло переказують відповідні епізоди.)

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

        Над яким твором працювали на уроці?

         У якому мультфільмі ви зустрічали схожого папугу?

         Чи справдилися ваші очікування ?

         Чиї очікування справдилися несе свої листочки до дошки.

VІІІ.   Домашнє завдання

      Перечитати текст казки; подумати, які кадри мультфільму можна за ним створити, а за бажанням — намалювати їх.

 

doc
Додано
16 березня 2021
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку