Конспект уроку з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Піднебесна імперія та перші володарі Давнього Китаю»

Про матеріал

Тема. Піднебесна імперія та перші володарі Давнього Китаю.

Мета: дати уявлення про природно-кліматичні умови, населення, історію утворення держави в Давньому Китаї; розвивати пам'ять, мислення, навички роботи із картою, підручником, робочим зошитом, стрічкою часу, формувати навички визначення загальних закономірностей і особливостей в розвитку стародавніх держав; виховувати пошану до історії і культури інших народів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Піднебесна імперія та перші володарі Давнього Китаю»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

2018

Тема. Піднебесна імперія та перші володарі Давнього Китаю.

Мета: дати уявлення про природно-кліматичні умови, населення, історію утворення держави в Давньому Китаї; розвивати пам’ять, мислення, навички роботи із картою, підручником, робочим зошитом, стрічкою часу, формувати навички визначення загальних закономірностей і особливостей в розвитку стародавніх держав; виховувати пошану до історії і культури інших народів.

Обладнання: підручники, робочі зошити, історичні карти, ілюстрації до теми.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Оберіть ілюстрації, які на вашу думку, доцільно використовувати під час розповіді про суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії. Складіть за ними стислу розповідь.

Картинки по запросу брахмани  Картинки по запросу кшатрії   Картинки по запросу мумія

Картинки по запросу саркофаг  Картинки по запросу будда   Картинки по запросу ступа в санчи   Картинки по запросу ступа баби яги   Картинки по запросу біблія

  1. Самостійна робота (кросворд с. 46 робочого зошита).
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з ілюстрацією (с. 107 підручника).
  • Розгляньте зображення Великої китайської стіни.
  • Поміркуйте, чи лише з метою захисту кордонів перший імператор зігнав мільйони людей для грандіозного будівництва.
  • Чому стіна стала символом ненависті сотень тисяч китайців до імператора та його чиновників?
  • Про що свідчить ще одна назва стіни – «найбільше кладовище у світі»?
  • Сьогодні ми познайомимось ще з однією цивілізацією Сходу – Китаєм. Ви дізнаєтеся якими були природно-географічні умови Давнього Китаю, як виникла перша китайська імперія та ознайомитеся із правлінням першого імператора Китаю.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичною (с. 109 підручника) та сучасною картою Китаю.
  • Розгляньте історичну карту.
  • Знайдіть на північному сході від Індії Китайську рівнину.
  • Назвіть та покажіть дві найбільші річки Давнього Китаю. (Хуанхе, Янцзи)
  • Де беруть початок ці річки? Куди вони впадають?
  • Визначте місце розташування Давнього Китаю.
  • Які моря омивають кордони Піднебесної імперії? (Південнокитайське, Східнокитайське, Жовте)
  • Чи сприятливими, на вашу думку, були природно-географічні умови Давнього Китаю для землеробства?
  • Чи збігаються кордони Давнього Китаю з кордонами сучасної країни?
  • Чи збільшилася територія Китаю?
  1. Робота з текстом підручника за варіантами. (с. 109 – 110).
  1. Опрацюйте текст підручника та виконайте завдання.

1-й варіант.

Складіть 3 – 5 запитань до тексту підручника, які починатимуться словами: ЯК? ЧОМУ? ХТО? КОЛИ?

2-й варіант.

Записати тези до тексту підручника.

  1. Представлення виконаних завдань у класі.
  1. Робота з історичним джерелом (с. 110)
  • Опрацюйте джерело. Визначте, навіщо Цінь Шіхуанді здійснив заходи, про які розповів Сима Цянь.
  1. Робота з додатковою інформацією.

Будівництво Великої Китайської стіни — історичний підхід

Історики всього світу зійшлися на думці, що Велику Китайську стіну почали будувати приблизно в III столітті до нашої ери. В силу військових історичних подій, глобальне будівництво переривалося і змінювало керівників, архітекторів і підхід до нього в цілому. На цьому ґрунті досі ведуться суперечки на тему: хто побудував Велику Китайську Стіну?

Архіви і дослідження дають привід вважати, що Велика Китайська стіна почала створюватися за ініціативою імператора Цинь Ши-хуанді. До такого кардинального рішення правителя підштовхнув період Воюючих царств, коли в ході тривалих боїв 150 держав Піднебесної Імперії скоротилися в 10 разів. Підвищена небезпека кочових варварів і загарбників лякала Імператора Циня, і він доручив полководцеві Мен Тягну очолити масштабне будівництво століття.

Не дивлячись на погані гірські дороги, вибоїни і ущелини, перші 500 робочих попрямували до північної частини Китаю. Голод, нестача води і важка фізична праця вимотували будівельників. Але, по всій східній строгості, незгодних жорстоко карали. З часом кількість рабів, селян і солдатів, які будували Велику Китайську стіну, збільшилася до мільйона осіб. Всі вони працювали цілодобово, виконуючи вказівку Імператора.

В ході будівництва використовувалися прути і очерет, які скріплювалися глиною і навіть рисовою кашею. Місцями просто трамбовалась земля або створювалися насипи з гальки. Піком будівельного досягнення того періоду стали глиняні цеглини, які тут же висушували на сонці і викладалися ряд за рядом. Після зміни влади, починання Циня продовжила династія Хань. Завдяки їх сприянню, в 206-220 р. до н. е., стіна простяглася ще на 10 000 км, а на певних ділянках з’явилися сторожові вежі. Система була така, що з однієї подібної «вишки» можна було побачити дві, що стоять поруч. Таким чином і здійснювалася комунікація між стражниками.

Джерело: https://businessvisit.com.ua/uk/blog/hto-i-navishho-pobuduvav-veliku-kitajsku-stinu/

  • То хто ж і навіщо почав будівництво Великої китайської стіни?
  • Хто її будував?
  • У яких умовах відбувалося будівництво?
  • Чому ж стіна отримала свою другу назву – «найбільше кладовище у світі»?
  1. Розповідь учителя.

Будівництво Великої китайської стіни розпочав перший імператор Цінь Шіхуанді, щоб захиститися від ворогів. Але у внутрішній політиці імператор вдавався до не менш серйозних заходів безпеки. Він наказав переселити в столиць 120 тисяч людей – представників знатних родів, де за ними уважно стежили. Він заборонив пісні й перекази, розпорядився спалити всі приватні бамбукові книжки. Запровадив 12 різновидів страти. Проти жорстокого царя розпочалися виступи та замахи на його життя. Щоб ніхто не знав, де він перебуває, імператор побудував собі 37 палаців.

У 210 р. до н.е. Цінь Ши Хуан-ді помер під час поїздки до Східного Китаю, у пошуках легендарного Острову Безсмертя. Хроніки свідчать, що він загинув від ртутних пілюль, які мусили продовжити життя імператора. У 202 р. до н.е. китайським імператором став Лю Бан, який заснував династію Хань.

  1. Робота з історичною картою (с. 109 підручника).
  • Роздивіться карту на с. 109. Знайдіть та випишіть у зошит 7 китайських «царств, що воювали». (Цінь, Чжао, Хань, Чу, Ці, Янь, Вей)
  1. Самостійна робота з текстом підручника (с. 112).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Чи вдалося Лю Бану відновити державу?
  • Правління якого імператора називають «золотою добою»? (У Ді)
  • Що таке Великий шовковий шлях?
  • Які території вдалося приєднати У Ді? (Корея та сучасний В’єтнам).
  • Назвіть хронологічні межі повстання «жовтих пов’язок». (184 – 207 рр.) Чим воно закінчилося? (поразкою)
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Хронологічна задача.
  • Розвяжіть хронологічну задачу, позначивши обчислення на лінії часу.

Скільки років тому було утворено першу Давньокитайську імперію? Скільки років вона проіснувала?

  1. 2018 + 221 = 2238 років тому було утворено династію Цинь.
  2. 221 – 202 = 19 років проіснувала перша імперія Цинь.
  1. Закінчіть речення.
  • Китай по відношенню до Індії розташовувався…(на Північному Сході від Індії)
  • Великою Китайською рівниною протікають … (Хуанхе та Янцзи)
  • «Царствами, що воювали» були… (Цінь, Чжао, Хань, Чу, Ці, Янь, Вей)
  • Свою імперію китайці називали ще …. (Піднебесною)
  • Першим давньокитайським імператором став… (Цинь Шіхуанді)
  • Другою китайською імперією була… (Хань)
  • Батьком китайської історії вважають… (Сима Цянь)
  • Цинь Шіхуанді був … (жорстоким)
  • Цинь Шіхуанді побудував собі … (3 палаців)
  • Великий шовковий шлях було прокладено завдяки… (У Ді)
  • Повстання «жовтих пов’язок» - це… (повстання у 184 р. селян, що перев’язали голови жовтими стрічками)
  • У 220 р… 9держава розпалася на три царства)
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 21 підручника.

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
27 червня 2018
Переглядів
3729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку