Конспект уроку з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Суспільне та культурне життя давніх китайців»

Про матеріал

Тема. Суспільне та культурне життя давніх китайців

Мета: дати уявлення учням про релігію та культуру Давнього Китаю; розглянути особливості виникнення релігій у Китаї, усвідомити важливість китайських винаходів; розвивати вміння порівнювати історичну інформацію, висловлювати власну думку, розвивати навички критичного мислення, виховати інтерес до історії Китаю.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему «Суспільне та культурне життя давніх китайців»

Підготувала учитель історії та правознавства

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміїівської районної ради Харківської області»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Суспільне та культурне життя давніх китайців

Мета: дати уявлення учням про релігію та культуру Давнього Китаю; розглянути особливості виникнення релігій у Китаї, усвідомити важливість китайських винаходів; розвивати вміння порівнювати історичну інформацію, висловлювати власну думку, розвивати навички критичного мислення, виховати інтерес до історії Китаю.

Обладнання: підручники, робочі зошити, контурні карти, настінна карта, ілюстрації до теми

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Співвіднесіть твердження з історичними особами.

У Ді

Цінь Шіхуанді

Лю Бан

В

А, Г, Е

Б, Д

А. Підкорив усі царства, що воювали. Став першим імператором Давнього Китаю.

Б. Сільський староста, ватажок повстанців, який у 202 р. до н.е. проголосив себе імператором.

В. Започаткував Великий шовковий шлях.

Г. Розпочав будівництво Великої китайської стіни.

Д. Став засновником династії Хань.

Е. Побудував для себе особисто 37 палаців.

  1. Робота з контурною картою.
  • Обведіть територію імперії Цінь наприкінці правління Цінь Шіхуанді.
  • Позначте Великий китайський мур і назви кочових племен від яких він захищав китайців.
  • Підпишіть річку, яку давні китайці називали «рікою тисячі бід». (Хуанхе)
  • Позначте та підпишіть столиці імперії Цінь (Саньян) та імперії Хань (Чан'ань)
  • Позначте «Великий шовковий шлях».
  1. Розташуйте події у хронологічній послідовності.

4 А. Повстання жовтих пов’язок. (184 р.)

2 Б. Повстання під проводом Лю Бана. (202 р. до н.е.)

3 В. Початок правління У Ді. (140 р. до н.е.)

1 Г. Початок будівництва Великої китайської стіни. (221 р. до н.е.)

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Загадка.
  • Відгадайте загадку.

Взимку зігріє, зранку пробудить

І допоможе тобі від застуди.

Разом із друзями п’єш зазвичай

Смачний та ароматний … ЧАЙ.

  • Що вам відомо про чай?
  • Де його вирощують?
  • Яким він буває?
  • А чи знаєте ви як з’явилася традиція пити чай?

Чай  напій, що отримується заварюванням, варінням або настоюванням підготовленого листа чайного куща. Чаєм також називається сухе листя чайного куща, призначене для заварювання цього напою. У розширеному сенсі — будь-який листяний або трав'яний настій. Згідно з китайською традицією, чай був відкритий культурним героєм Шень-нуном, покровителем землеробства та медицини, одним з Трьох Великих, що створили всі ремесла і мистецтва.

За переказами, Шень-нун подорожував у пошуках цілющих трав з котлом на тринозі, в якому кип'ятив воду для цілющих відварів. У 2737 році до н. е. в казан з окропом впали кілька листочків чайного дерева. Відвар здався смачним і викликав бадьорість: з тих пір Шень-нун не пив інших напоїв. Таким чином чай став одним із найпоширеніших занять китайців і залишається таким і до сьогодні. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0%B0%D0%B9

  • А сьогодні ми з вами дізнаємося про інші повсякденні заняття давніх китайців, довідаємося про особливості виникнення релігій у Китаї та з’ясуємо які винаходи давніх китайців стали невід’ємною частиною нашого життя. 
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з фотоілюстрацією (с. 113 підручника)
  • Розгляньте ілюстрацію. Навіщо імператорові Китаю потрібне було військо після смерті?
  • Як ця знахідка пов’язана з віруванням давніх китайців?
  • Про розвиток якого мистецтва вона свідчить?
  1. Робота в парах.
  • Розгляньте схему «Повсякденне життя давніх китайців». Складіть стислу усну розповідь про повсякденне життя давніх китайців.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\5. Перші європейські цивілізації\6. Суспільне та культурне життя давніх китайців\Рисунок1.png

  1. Робота в малих групах з текстом підручника.

Опрацюйте текст підручника та виконайте завдання.

1-ша група. (с. 114)

  • Сформулюйте основні положення конфуціанства та запишіть їх у зошити.
  • верховним божеством є Небо;
  • імператор є Сином Бога;
  • закликав шанувати традиції в сім'ї;
  • тільки освічена людина може обіймати державні посади;
  • потрібно бути покірним.

2-га група (с. 115)

  • Стисло охарактеризуйте правила повсякденного життя за Конфуцієм.
  • Опишіть своє ставлення до них.
  1. Робота з історичним джерелом (с. 115 підручника).
  • Прочитайте уривок з книжки «Бесіди та судження» Конфуція. Дайте відповіді на запитання.
  • Поясніть, як розумієте  наведені вислови.
  • Які з повчань, на вашу думку, мають слушність і чому?
  • Чи дотримувався, на вашу думку, Цінь Шіхуанді у своїй діяльності наведених положень Конфуція?
  1. Робота з візуальним джерелом.
  • Розгляньте реконструкцію давнього китайського міста. Спробуйте охарактеризувати рівень архітектури давніх китайців.

Картинки по запросу давный китай мыста

  • Розгляньте модель житлової споруди (с. 116). Скільки поверхів мав будинок?
  • Які його архітектурні особливості?
  • Які деталі надають будівлі чіткості й строгості, а які її прикрашають?
  • На прикладі глиняних фігур вояків підземної армії Шіхуанді (с. 113) зробіть висновок про розвиток скульптурного портрету в Давньому Китаї.
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Бесіда за запитаннями підручника.
  • Які заняття були поширені в китайців?
  • Хто такий Конфуцій, якими були основні положення його вчення?
  • У чому особливість китайської архітектури та скульптури?
  • Що впливало на життя китайських міст?
  1. Робота в робочому зошиті (с. 48, 2 завдання).
  • Які з тверджень утілюють засади конфуціанства?
  • «Учитися і не розмірковувати – даремна праця; розмірковувати та не вчитися – небезпека». +
  • «Якщо чоловік виб’є зуб рівному собі, - слід вибити його зуб». –
  • «Нікчемна людина прагне вигоди, а благородна – справедливості». +
  • «Не поклоняйся жодному іншому богу. Не поклоняйся ідолам. Не вимовляй даремно Боже ім’я. Святкуй особливий Божий день». +
  • «Чого собі не бажаєш, не роби іншим». +
  • «Благородна людина звинувачує себе, нікчемна – інших». +
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 22 підручника.
  2. Виконати завдання робочого зошита с. 48 – 49.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дуда Ольга Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
27 червня 2018
Переглядів
5290
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку