23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Конспект уроку з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Узагальнення за темою «Давня Індія»»

Про матеріал

Тема. Узагальнення за темою Давня Індія

Мета: узагальнити знання учнів з історії Індії, про її суспільне, господарське та релігійне життя; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи в групах, роботи з контурними картами; виховувати почуття колективізму, бажання краще пізнати історію.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Узагальнення за темою «Давня Індія»»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

2018

 

Тема. Узагальнення за темою Давня Індія

Мета: узагальнити знання учнів з історії Індії, про її суспільне, господарське та релігійне життя; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи в групах, роботи з контурними картами; виховувати почуття колективізму, бажання краще пізнати історію.

Обладнання: контурні карти, підручники, роздатковий матеріал

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Форма проведення уроку: робота в групах

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

На початку уроку учні діляться на три групи. Кожна з яких має виконати кілька завдань. Кожне наступне завдання група отримає лише після виконання попереднього. В кінці уроку підбиваються кількість отриманих балів і учні отримують грамоти та оцінки.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з висловом.
  • Послухайте цитату із фільму. Поясніть, як ви її розумієте?

Чим складніша боротьба, тим значніша перемога. З кінофільму "Цирк метеликів" (The butterfly Circus)

  • Що для вас перемога?
  • У яких змаганнях ви перемагали?
  • Чи подобається вам перемагати?
  • А яку перемогу можна отримати на уроці?
  • Для того, щоб отримати перемогу на сьогоднішньому уроці, ви розділитеся на три групи. Кожна група отримає по 5 завдань з історії Давньої Індії. Виконавши їх ми визначимо переможців.
  1. Основна частина.

1 завдання (15 балів)

  • Розшифруйте слова та запишіть їх значення.

1-ша група

НАРИВ – варни (великі групи людей в Індії із чітко визначеними правами та становищем у суспільстві)

ЗИДМУДБ – буддизм (Індійська релігія від заселення Індії аріями)

ИДЕВ – веди (збірники священних гімнів на честь арійських богів)

2-га група

СИТАК – касти (об’єднання людей в Індії, переважно однієї професії)

ПУТАС – ступа (буддійська культова споруда, у якій зберігали священні реліквії)

ЇРАІ – арії (племена, що прийшли в Індію близько 1500 р. до н.е.)

3-тя група

ЇЗДУНІМ – індуїзм (найпоширеніша в сучасній Індії релігія)

МАРДАХ – дхарма (в індуїстській релігії правила праведного життя)

АРДАЖ – раджа (правитель у давньоіндійських державах)

2 завдання (10 балів)

  • Підпишіть зображення. Кількома реченнями запишіть все, що вам про нього відомо.

Картинки по запросу будда1-ша група

(Будда. Засновником буддизму став Сідхартха Гаутама у 6-5 ст. до н.е.Будда твердив, що усе життя – це страждання, а спасіння досягне лиш той, хто досягне нірвани)

 

2-га група

 

Картинки по запросу шива(Бог Шива, що танцює. Один із богів індуїзму. Шива вважався богом-руйнівником)

 

 

 

3-тя група

Похожее изображение (Велика ступа у Санчі. Побудована царем Ашокою. Мала 4 брами, зорієнтовані на сторони світу)

 

 

3 завдання (30 балів)

  • Виконайте завдання контурної карти.

1-ша група

  • Зафарбуйте, територію держави Маур'їв за царя Ашоки.
  • Підпишіть річку Індії, уздовж долини якої простяглися тропічні ліси (Ганг)
  • Позначте та підпишіть найдавніші індійські поселення.

2-га група

  • Підпишіть річку, у долині якої рідко випадають дощі. (Інд)
  • Підпишіть океан, що омиває береги Індії. (Індійський океан)
  • Підпишіть гори Гімалаї.

3-тя група

  • Заштрихуйте територію найдавнішої індійської цивілізації.
  • Підпишіть назву держави, де народився засновник буддизму Сідхартха Гаутама. (держава Маур'їв)
  • Підпишіть моря, що омивали Давню Індію. (Аравійське море)

4 завдання ( 11 балів)

  • Заповніть пропуски. (Завдання однакове для всіх трьох груп)

Півострів Індостан розташовано на ___ (півдні) Азії. Перша індійська цивілізація виникла за ____ (Гімалайськими) горами. Найдавнішими індійськими містами були ___ (Мохенджо-Даро, Хараппа). Близько ___ (1500) р. до н.е. на землі Індії прийшли ___ (арії). Державу Маур'їв заснував ___ (Чандрагупта Маур'я). Найвідомішим правителем держави Маур'їв став ___ (Ашока). Після приходу аріїв в індійському суспільстві затвердився поділ на ___ (варни). Населення Давньої Індії поділялося на ___, ___, ___ та ___. (брахмани, кшатрії, вайш'ї та шудри).

5 завдання (10 балів)

  • Виконайте хронологічні задачі.
  1. Обчисліть, скільки років минуло від дня смерті царя Ашоки, позначаючи дати на лінії часу.

2018 + 231 – 1 = 2248 років минуло від дня смерті царя Ашоки

  1. У якому році Сідхартха Гаутама став пустельником, якщо відомо, що народився він у 563 р. до н.е.?

563 – 29 = 534 р. до н.е.

  1. Підсумки уроку.
  1. Підрахунок загальної кількості отриманих балів.
  2. Визначення переможців.
  3. Оцінювання.
  1. Домашнє завдання.
  1. Повторити § 19 – 20 підручника.

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
27 червня 2018
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку