Конспект уроку зарубіжної літератури в 5 класі "Елеонор Портер. Знайомство з письменницею. Всесвітньо відомий роман «Полліанна».

Про матеріал
Матеріали допоможуть якісно побудувати уроки з вивчення твору Елеонор Портер «Полліанна». Пропонуються різноманітні форми та види робіт, які зроблять урок креативним, незвичайним і в той же час пізнавальним
Перегляд файлу

ТЕМА: Елеонор Портер. Знайомство з письменницею. Всесвітньо відомий роман «Полліанна».

МЕТА:ознайомити учнів  із фактами  життя і творчості американської  письменниці Елеонор Портер; охарактеризувати особливості художнього світу, описаного авторкою у творах для дітей; показати місце твору в історії світової літератури; дати початкове теоретичне поняття про роман як літературний жанр; формувати  навички виразного читання, коментування, висловлювання власної позиції щодо прочитаного, виділення ключових моментів;виховувати прагнення пізнавати світ, поважати загальнолюдські цінності.

Теорія літератури: роман

Словник уроку: оптимізм, педантизм, пастор, міссіонер.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, зошит, мультимедійна презентація «Елеанор Портер. Життя і творчість», комп’ютер, медіапроектор, буктрейлер, роздатковий матеріал(у кожного на парті)

Хід уроку

Я ніколи не вважала, що необхідно заперечувати існування труднощів, страждань і зла. Я тільки думала, що набагато краще йти назустріч невідомому бадьоро й радісно.

                      Е.Портер

 

І. Організаційний момент

1. Привітання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Нашу сьогоднішню зустріч я хочу почати з цікавої історії.

Якось двоє друзів багато днів поспіль ішли пустелею. Одного разу вони посперечалися, і один з них зопалу дав іншому ляпас. Друг біль відчув, але промовчав. Лише написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпас».  Друзі продовжили подорож і через багато днів знайшли оазис із озером,  у якому вирішили викупатися. Постраждалий від ляпасу мало не втонув,  але друг його врятував.

   Коли ж отямився,  то висік на камені: « Сьогодні мій найкращий друг урятував мені життя.

 Перший поцікавився:

  • Коли я тебе скривдив, ти написав на піску, а тепер – пишеш на камені. Чому?

Друг відповів:

  • Коли хтось кривдить нас, ми повинні писати це на піску, щоб вітри могли стерти напис. Але повідомлення про гарні вчинки ми повинні висікати на камені, щоб ніякий вітер не міг це стерти.
  • Діти , що в вашому розумінні «гарний вчинок»?

 Нехай таким каменем, діти, буде ваше серце, в якому золотими літерами будуть вписані слова: терпіння, всепрощаюча любов, злагода, допомога ближньому, віра в Бога і в можливість змінити навколишній світ на краще. Людина – це творіння Бога, в ній Богом закладено творити добро. Але інколи потрібно допомогти людині побачити в собі те, що приховано далеко в душі, і переконати , що їй під силу впоратися з будь – чим.

Саме такою людиною з добрим , щирим серцем і була письменниця Елеанор Портер, з життям і творчістю  якої  ми сьогодні познайомимося, та її героїня Полліанна, якій дійсно було під силу впоратися з усим. (звернутися до епіграфа).

ІІІ.Оголошення теми, епіграфа уроку та очікуваних результатів

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1.Знайомство з біографією Елеонор Портер ( презентація). Учитель проводить інструктаж, щодо заповнення «анкети» письменниці під час перегляду презентації.

11 слайд – підручник на стр.192, 228 – далі продовжуються слайди

Підсумок: перевірити фронтально заповнені «анкети»

2.Словникова робота (в зошит)

РОМАН (стр.193) – один із жанрів художньої літератури, прозовий твір, місткий за обсягом, складний за будовою, у якому широко охоплено важливі події, розкрито історії багатьох персонажів протягом значного проміжку часу.

  • Діти , романи ,залежно від змісту, бувають пригодницькими, історичними, фантастичними, автобіографічними. Сьогодні ми почнемо знайомство з романом Елеонор Портер «Полліанна». І вже після вивчення твору ви скажете , який він за тематикою.
  • Історія написання роману  «Полліанна» (стр.193)слайд 19

Учитель:

– Ось із чого все починалося. Міс Поллі Гарінгтон отримала листа від Жіночої допомоги.

Словникова робота

Міссіонер-  особа, відряджена церквою для розповсюдження її вчення серед людей іншої віри.

Пастор – помічник священника.

Сієста – відпочинок після обіду, найбільш жаркий час дня.

Педантизм -  дріб’язковість у чому-небудь. 

(Учениця виразно читає лист).

1. Бесіда за прочитаним

  • Про що ми дізналася з цього листа?
  • Як же міс Поллі відреагувала на цю звістку?

2. Робота з текстом ( читають в особах фрагмент розмови міс Поллі із служницею Ненсі про підготовку кімнати для її небоги) - стр.195

– Якою ж була ця зустріч?

3.Перегляд відеофрагменту

4.Бесіда після переглянутого уривку:

- Яка враження справила на вас зустріч тітоньки з небогою?

- Якою ви побачили тітоньку Поллі? Чи готує нас авторка до такого бачення цієї героїні, чи  дотримався режисер правдивості у зображені її на екрані  ?(стр.195) – слайд 20

5. Питання за змістом прочитаного 1 розділу:

- Як ставилася міс Поллі до своєї сестри, матері Полліанни?( Вона любила сестру, хоча й сердилася за її рішення вийти заміж за місіонера, а не за багатого пана з їхнього міста)

- Що ми дізналися про міс Поллі та її родину з першого розділу твору?

- Яким почуттям керувалася тітонька Поллі, коли погодилася прийняти у себе сирітку? (текст) стр.196

- Чи згодні ви з думкою міс Поллі: «…Привела дітей у світ, де й без них вистачає клопоту».

- Як ви ставитесь до дітей – сиріт? Дайте пораду міс Поллі з цього питання.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- А тепер перейдемо до Полліанни.  Що ми про неї дізналися ? Яке враження справила на вас ця маленька дівчинка при першому знайомстві? (слайд 21)

- Пропоную зіграти в гру «Сонечко»: кожний із вас отримує промінчик , на якому і напише свої враження від першої зустрічі з героїнею твору. ( слайд 22)

Характеристика: худенька дівчинка, ластовиння на обличчі, щира, втратила родину, говірлива, жвава, любить людей,сумує за померлими батьками, вміє радіти життю, любить подорожувати, підказка вчителя – випромінює оптимізм (словник)

V. Закріплення набутих знань, умінь.

Слово вчителя:

  • Ми прочитали лише перший розділ роману, а вже скільки приємних вражень ви отримали від знайомства з головною героїнею. Пропоную вам подивитися роботу вашої однокласниці, яка підготувала творчий проект після прочитання роману. (буктрейлер)
  • Спробуйте висловити своє бажання дочитати книгу до кінця в цьому творчому завданні

«Твір в один рядок»: Мені захотілося швидше дочитати про Полліанну тому, що… (слайд 23)

VІ.Підсумок, оцінювання

VІІ.Д\з: - написати відповідь на питання: «Чому сумувала Полліанна ввечері першого дня, коли поселилася в домі тітоньки Поллі?»

Прочитати розділи5, 8.( слайд 24)

 

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
2182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку