Логопедичне заняття з корекції дислексії «Тигррренята» (звуки [р], [р’])
Мета: розвивати слухове сприйняття, фонематичні процеси, довільне увагу, мислення, поповнити словник.
Вік: молодший шкільний.
Обладнання: картки із словами, програвач, зображення/іграшка тигреня, картки та фішки для лото, масажні м’ячі на кожну дитину, картки з текстом, кольорові олівці, картки успіху «Зірочка».
Хід заняття:
Організаційний момент (логопед пропонує відгадати, який цікавий гість завітав на заняття):
Він красивий, як вогонь,
З чорними смужками,
Дуже грізні ікла,
Лапи, кігті-великі! (відповідь дітей: Тигреня)
В кімнаті з’являється гість
Основна частина:
Артикуляційна гімнастика: https://www.youtube.com/watch?v=UvHhB0mlU88
Дихальна гімнастика: Дітки, тихо сіли, закрили очі і спокійно подихали носом. Тепер робимо глибокий вдих носом, видихаємо ротом, витягнувши губи трубочкою. Ви відпочиваєте, а ваші вушка уважно слухають.
(Вмикається програвач : звуки вертольота, грому, моря, барабанної установки ). Назвіть звуки, які ви почули (відповіді дітей). Послухайте слова: веррртоліт, грррім, морре, барррабан. Які звуки при вимові я виділила голосом? (звуки [р], [р`]).
Л: Сьогодні на занятті ми з вами будемо працювати зі звуками [р], [р`] і буквою Р. А зараз я пропонує вам пограти у гру «Заміни літеру». Вам необхідно поглянути на картки із словами та змінити виділену букву на букву Р.
Фізкультхвилинка:
Зайчик
Сірий зайчик сидить
І вушками ворушить
Ось так, ось так.
Зайцю холодно сидіти,
Треба лапоньки зігріти.
Ось так, ось так.
Зайцю холодно стояти,
Йому треба пострибати
Ось так, ось так.
Гра «Логопедичне лото»: логопед називає склади, а діти знаходять та закривають фішками.
Після заповнення карток, логопед пропонує прочитати ряди складів: зверху вниз, зліва направо.
Логоритмічна гра-масаж для всього тіла «Їжачок»: https://www.youtube.com/watch?v=4KXBMpPx4K0&t=83s
Гра «Найуважніший»:
-знайти в тексті два слова з буквою [р] на початку і обвести простим олівцем.
-знайти два слова з буквою [р] всередині і підкреслити червоним олівцем.
-знайти два слова з буквою [р] в кінці і підкреслити хвилястою лінією червоним олівцем.
-прочитати ці слова.
-знайти в тексті два слова, в яких звук [Р] звучить м'яко і підкреслити їх зеленим олівцем;
-знайти два слова, в яких звук [Р] звучить твердо і підкреслити їх синім олівцем.
-прочитати слова.
«У тигра довге і гнучке тіло, округла голова, порівняно короткі ноги і довгий хвіст. Незважаючи на великі розміри рухи тигра легкі і граціозні.
Забарвлення у тигра своєрідне: на основному помаранчевому фоні розташовані чорні поперечні смуги. Таке забарвлення допомагає тигру залишатися непоміченим серед високої трави і чагарника, в яких він ховається під час полювання. До речі, визначити за забарвленням тигр перед вами або тигриця – не можна, а смугастий малюнок у кожної особини унікальний.»
Заключна частина:
Логопед задає дітям питання стосовно заняття: Про що читали текст? Що сподобалося на занятті найбільше?
Вкінці заняття логопед роздає дітям «картки успіху».