Конспект заняття із сенсорно-пізнавального розвитку для дітей з особливими освітніми потребами «Зустріч з веселкою. Вчимося дружити»

Про матеріал
Закріпити в дітей знання про основні кольори. Учити добирати предмети за кольором, розуміти, що різні об’єкти можуть бути однакового кольору. Розвивати відчуття кольору, увагу, мислення, пам’ять, сенсорні уявлення, орієнтацію у просторі. Формувати у дітей пізнавальний інтерес до природного довкілля. Спонукати дітей робити елементарні висновки. Виховувати бажання допомагати та піклуватися про інших.
Перегляд файлу

 

Конспект заняття із сенсорно-пізнавального розвитку для дітей з особливими освітніми потребами «Зустріч з веселкою. Вчимося дружити»   

                                                                        Вчитель-дефектолог Ткачук Т.В.   

Мета: Закріпити в дітей знання про основні кольори. Учити добирати предмети за кольором, розуміти, що різні об’єкти можуть бути однакового кольору. Розвивати відчуття кольору, увагу, мислення, пам’ять, сенсорні уявлення, орієнтацію у просторі. Формувати у дітей пізнавальний інтерес до природного довкілля. Сприяти зняттю психоемоційного напруження. Спонукати дітей робити елементарні висновки.  Виховувати бажання допомагати та піклуватися про інших.

 

Обладнання:  Сонечко, хмаринка і веселка з кольорового картону, прищіпки із сонячними промінцями, сюжетні дидактичні картки, аркуші з розпочатим малюнком, роздатковий матеріал, кольоровий папір, розвиваючі відео, ноутбук.

ХІД УРОКУ

I Організаційна частина

— Добрий день, мій любий клас! Рада бачити я вас!

— Добрий день!

— Всі веселі та здорові?    — Так!

— До роботи всі готові?    — Так!

— Отже, знову час настав

     Приступити нам до справ!

Привітаємся один з одним очима, а ще своїми ладоньками. Передайте своє тепло друзям. Подаруйте свої добрі та щирі посмішки, відкрийте свої ладоні, як маленьке сердечко.

- А ви хочете, щоб сонечко завітало до нас у гості? (Так)

Давайте покличемо його:                «Заглянь, заглянь сонечко»

                                                            До нас у віконечко.

                                                            Дітки тут гуляють,

47a0e5980029c69ad28e9dad760f4030 | Конотопський дошкільний навчальний  заклад (ясла-садок) №4 “Сонечко” Конотопської міської ради Сумської області                                                            Тебе виглядають»

З’являється  на дошці сонечко без промінців.

-   Ось і завітало до нас сонечко, принесло нам із собою тепло. Діти, ви раді  сонечку? Покажіть, як ви радієте сонечку? (Діти стрибають, плескають в долоні)

 

-  Малята, подивіться на сонечко. Яке воно? Веселе чи сумне? (Сумне) А чому ви так думаєте?

- Посварилося сонечко з хмаринкою, тому що хмаринка відібрала у сонечка промінці.   (Немає промінців). Давайте ми допоможемо сонечку, подаруємо йому промінці.

Прищіпка дерев'яна довжина 35 мм Мікс кольорів 1. Дидактична гра «Подаруємо сонечку промінці» (прищіпки)

(З’являється посмішка)

Картотека ігор з прищіпками

 

-  Яке зараз сонечко? Сумне чи веселе? (Веселе) А чому? (Тому що ми йому допомогли).

  1. Помирились сонце з хмарою,

І тепер танцюють парою.

Ллється дощ, і сонце світить,

Усміхаються їм діти.

Райдуга місток зробила —

Сонце з Хмарою здружила.

Хай з них приклад беруть діти.                       

-         Чи добре зробила райдуга, що помирила сонечко із хмаркою?

-         Що сталося, коли вони помирилися?

-         Який висновок можна зробити? Коли краще жити?

-         Які почуття викликає веселка? (радість, спокій, доброту…)

-         А чи знаєте, діти, звідки з’являється веселка?

3. Перегляньте розвиваюче відео «ЯК З'ЯВЛЯЄТЬСЯ ВЕСЕЛКА» (https://www.youtube.com/watch?v=p9ugvrH17vk&t=63s ) 

-                    Сьогодні сонечко і хмаринка привели веселку не даремно   до нашого класу. Ця чарівна веселка навчить вас дружити один з одним. Адже кольори, які є у райдуги не прості, а чарівні. Кожен колір – це риса людини, яка допомагає жити з усіма в мирі і злагоді.

 

4. Сьогодні ми з вами спробуємо повторюючи назви кольорів скласти аплікацію веселки. А допоможе нам повторити кольори Сонечко https://www.youtube.com/watch?v=NpraEo3VpO8и

5. Перший колір червоний – це   Любов

 Діти стають у коло та закривають очі. Вчитель пропонує згадати, що діти  люблять понад усе на світі, а потім дає комусь із них чарівну Квітку Любові   та просить розповісти про те, що він згадав. Потім квітка передається по колу, і кожен розповідає про те, що він любить понад усе на світі.

6. Другий колір жовтогарячийце Чесність

— Уявіть собі, що це — ваша душа. Чиста, незаплямована ні обманом, ні нечесними вчинками. Людей не можна обманювати. Потрібно говорити правду, якою б вона не була.

— У народі є золоте правило. (Краще гірка правда, ніж солодка брехня.)

— Брехня — як бур’ян: коли його вчасно не вирвати із корінням, то він шириться і повністю оволодіває нами. Справедливість думок і вчинків робить нас кращими, дозволяє нам жити гідно.

7. Третій колір жовтий це «Чуйність»

— Що для вас означає це слово? Жаліти, допомагати один одному.

8. Рухлива гра ,,Знайди сонечко” 

-         Діти, ще сонечко дуже любить гратися у схованки. Сонечко зараз сховається, а ми підемо його шукати. Заплющить оченята і не підглядайте. (вчитель ховає сонечко)

-         Де сонечко сховалося?(на стільчику, під столом, за шторою).

9. Четвертий колір зелений – це колір спокою, урівноваженості,

 природи, життя та росту

 

10. П’ятий колір блакитний – це уміння взаємодіяти

Гра «Домалюй малюнок»

Художник почав малювати з друзями малюнок. Уважно роздивіться його, поду­майте, що саме хотів зобразити худож­ник? Візьміть олівці, продовжуйте домаль­овувати.

Книга Ігрові прописи. Форми і кольори 3+ — Издательство Пегас — Balyuk

11. Шостий колір синій – це Ввічливість

Діти по черзі називають слова, передаючи уявну чарівну паличку.

12. Сьомий колір фіолетовий – це Вміння радіти і веселитися разом

13. Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»

 

                                            Що за диво в лузі, діти?

                                           Пурхають барвисті квіти!

                                           Спритно крильцями махають

                                           І пустують, і літають

                                           Здогадались діточки,

                                           Що вони за квіточки? (Метелики ).

 

ІІ. Рефлексія

https://www.youtube.com/watch?v=fr_Q0zbR8Ns

ІІІ. Підсумок уроку

-Чи сподобалося вам заняття?

-Що найбільше сподобалося?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 листопада 2023
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку