Конспект заняття із сенсорно-пізнавального розвитку для дітей з особливими освітніми потребами «Зустріч з веселкою. Вчимося дружити»Вчитель-дефектолог Ткачук Т.В.Мета: Закріпити в дітей знання про основні кольори. Учити добирати предмети за кольором, розуміти, що різні об’єкти можуть бути однакового кольору. Розвивати відчуття кольору, увагу, мислення, пам’ять, сенсорні уявлення, орієнтацію у просторі. Формувати у дітей пізнавальний інтерес до природного довкілля. Сприяти зняттю психоемоційного напруження. Спонукати дітей робити елементарні висновки. Виховувати бажання допомагати та піклуватися про інших.
Обладнання: Сонечко, хмаринка і веселка з кольорового картону, прищіпки із сонячними промінцями, сюжетні дидактичні картки, аркуші з розпочатим малюнком, роздатковий матеріал, кольоровий папір, розвиваючі відео, ноутбук. ХІД УРОКУ I Організаційна частина — Добрий день, мій любий клас! Рада бачити я вас! — Добрий день! — Всі веселі та здорові? — Так! — До роботи всі готові? — Так! — Отже, знову час настав Приступити нам до справ! Привітаємся один з одним очима, а ще своїми ладоньками. Передайте своє тепло друзям. Подаруйте свої добрі та щирі посмішки, відкрийте свої ладоні, як маленьке сердечко. - А ви хочете, щоб сонечко завітало до нас у гості? (Так)
До нас у віконечко. Дітки тут гуляють,
З’являється на дошці сонечко без промінців. - Ось і завітало до нас сонечко, принесло нам із собою тепло. Діти, ви раді сонечку? Покажіть, як ви радієте сонечку? (Діти стрибають, плескають в долоні)
- Малята, подивіться на сонечко. Яке воно? Веселе чи сумне? (Сумне) А чому ви так думаєте? - Посварилося сонечко з хмаринкою, тому що хмаринка відібрала у сонечка промінці. (Немає промінців). Давайте ми допоможемо сонечку, подаруємо йому промінці.
(З’являється посмішка)
- Яке зараз сонечко? Сумне чи веселе? (Веселе) А чому? (Тому що ми йому допомогли).
І тепер танцюють парою. Ллється дощ, і сонце світить, Усміхаються їм діти. Райдуга місток зробила — Сонце з Хмарою здружила. Хай з них приклад беруть діти. - Чи добре зробила райдуга, що помирила сонечко із хмаркою? - Що сталося, коли вони помирилися? - Який висновок можна зробити? Коли краще жити? - Які почуття викликає веселка? (радість, спокій, доброту…) - А чи знаєте, діти, звідки з’являється веселка? 3. Перегляньте розвиваюче відео «ЯК З'ЯВЛЯЄТЬСЯ ВЕСЕЛКА» (https://www.youtube.com/watch?v=p9ugvrH17vk&t=63s )- Сьогодні сонечко і хмаринка привели веселку не даремно до нашого класу. Ця чарівна веселка навчить вас дружити один з одним. Адже кольори, які є у райдуги не прості, а чарівні. Кожен колір – це риса людини, яка допомагає жити з усіма в мирі і злагоді.
5. Перший колір червоний – це Любов
6. Другий колір жовтогарячий – це Чесність — Уявіть собі, що це — ваша душа. Чиста, незаплямована ні обманом, ні нечесними вчинками. Людей не можна обманювати. Потрібно говорити правду, якою б вона не була. — У народі є золоте правило. (Краще гірка правда, ніж солодка брехня.)
7. Третій колір жовтий – це «Чуйність» — Що для вас означає це слово? Жаліти, допомагати один одному. 8. Рухлива гра ,,Знайди сонечко” - Діти, ще сонечко дуже любить гратися у схованки. Сонечко зараз сховається, а ми підемо його шукати. Заплющить оченята і не підглядайте. (вчитель ховає сонечко) - Де сонечко сховалося?(на стільчику, під столом, за шторою).
природи, життя та росту
Гра «Домалюй малюнок» Художник почав малювати з друзями малюнок. Уважно роздивіться його, подумайте, що саме хотів зобразити художник? Візьміть олівці, продовжуйте домальовувати.
11. Шостий колір синій – це Ввічливість Діти по черзі називають слова, передаючи уявну чарівну паличку.
13. Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»
Що за диво в лузі, діти? Пурхають барвисті квіти! Спритно крильцями махають І пустують, і літають Здогадались діточки, Що вони за квіточки? (Метелики ).
ІІ. Рефлексія https://www.youtube.com/watch?v=fr_Q0zbR8Ns ІІІ. Підсумок уроку -Чи сподобалося вам заняття? -Що найбільше сподобалося?
|