Конспект заняття "Помилки при виборі професії"

Про матеріал
Конспект заняття для учнів 11 класу з тестовим матеріалом "Мотиви вибору професії"
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

Помилки при виборі професії

 

Мета: визначити основні помилки при виборі професії,  з’ясувати причини поділу професій на престижні і непрестижні, висловити свою позицію за методом «Прес».

 

1. Вступ до теми. Уточнення поняття «Помилка»

 Якщо ти косо відріжеш кусок хліба, то ніхто серйозно помилкою це не вважає.

Але якщо неправильно  вирізана підошва для взуття, то це вже завдає незручностей і може вважатися помилкою.

Якщо виготовляються деталі для годинника чи комп'ютера, то відхилення розмірів у долі міліметру є грубою помилкою.

 А що в справі вибору професії?

            Яких помилок можуть припускатися  люди під час вибору професії?

 

2. Основні помилки при виборі професії:

  • Розподіл на «престижні» і «непрестижні».
  • Ототожнення навчального предмету із професією.
  • Перенесення ставлення до людини на професію.
  • Вибір професії під чиїмось впливом, тиском.
  • Неправильне уявлення про особливості праці у цій професії.
  • Думки про легке життя.

 

3. Вправа «Думки про легке життя»

  •         Чи є люди, які мріють про «легке житт я»? Яке життя вважають «легким»?

Завдання: написати декілька професій, вибравши які, ви будете мати «легке життя».

  •         Чому життя буде легке?

 (Підвести до висновку: у будь-якій професії для успіху потрібні зусилля, знання, вміння)

 

     4. Вправа «Престижні й непрестижні професії»

Завдання: написати 5 престижних і 5 непрестижних професій.

Обговорити вибір:

  •         Чому ви вважаєте ці професії престижними/ непрестижними?
  •         Чи може суспільство обійтися без цих професій?

 

5. Аналіз конкретних ситуацій «case-study»

 

Ситуація 1.

Ми багато сперечалися з подругою: яку професію вибрати. І те начебто підходить, і це…

Я точно знаю, куди не піду: на вчителя – не хочу псувати нерви; не піду в хімічне виробництво, тому що від роботи з хімічними препаратами можна втратити здоров'я; на фабрику не піду, бо там перетворишся на робота, виконуючи механічну й одноманітну роботу. Я хочу, щоб на моїй роботі не псувалося здоров'я й було цікаво. Хотілося б, щоб вона була пов’язана із тваринами та подорожами.

«Тоді тобі потрібно йти працювати в цирк! – вигукнула подруга й додала, - як на мене, там хоч будеш отримувати пристойні гроші».

Я потім довго думала. Сумніваюся, чи є в мене талант для цирку. Може, подруга мала рацію, і, якщо немає покликання, треба думати про заробіток?

Ситуація 2.

Серед випускників – ще один майбутній медик, Алла. Вона буде стоматологом.

  •         Алла, чому ти пішла в стоматологічний?
  •         Марина вирішила, ну, і я з нею.
  •         І як, подобається?
  •         Так, нічого. Тільки  багато, знаєте, різних непотрібних предметів. Ну, хоча б англійська. Нащо зубному лікарю потрібна англійська мова? А взагалі, я хочу перейти в коледж. Буду зубним техніком.
  •         З університету в технікум?
  •         Набридло вчитися. Та  й ми проходили практику в поліклініці, і я довідалася, що технік може заробити більше за лікаря.

 

6. Рефлексія.

У  бібліотекарів є така заповідь: покласти книгу не на своє місце – це означає її загубити. Що ж буде, якщо покласти себе в неправильне місце… можна загубити себе, свій талант.

Саме головне – вибрати професію так, щоб вона приносила тобі задоволення, а суспільству користь.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
23 березня 2021
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку